PDA

View Full Version : Effecten storing?



Fvdb1985
7 april 2009, 11:50
Hallo,

Ik ben nog niet zo heel bekend in met effecten en heb geloof ik iets doms gedaan. Ik gebruik effecten in de volgende volgorde:

Korg Pitchblack Tuner > Boss OS 2 Overdrive/distortion > Boss SD-1 Super Overdrive > Hardwire (Digitech) DL-8 Delay/looper > George Dennis GD-290 Chorus/Flanger.

Voor de voeding gebruik ik een One Spot Visual Sound adapter en een verdeelstekkertje (IbaneZ) voor 5 effecten.

Nu wilde ik afgelopen zaterdag even snel de Chorus/Flanger vervangen voor een ander pedaal. Ik trok het verdeelstekkertje toen uit de Chorus/Flanger terwijl de stroom er nog op stond. Sindsdien is het pedaaltje stukgegaan (hij gaat niet meer aan en uit en het ledje blijft aangeven dat hij aan staat).

Dat is flink balen, maar kan het zijn dat mijn andere pedalen ook schade opgelopen hebben zonder dat dit op korte termijn zichtbaar is? Het lijkt er nu in ieder geval nog op dat er niets aan de hand is. En heeft iemand verder een idee of de Chorus/Flanger nog te fixen is?

Thanks!

Frank

WillemdaGuide
7 april 2009, 13:02
Durf er eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen, ik plug en unplug ook gewoon pedalen in met een adapter in het stopcontact.
Als je andere pedalen het nog doen dan zullen ze dat ook wel blijven doen.
Voor je chorus/flanger eens op zoek naar een reperateur

Dirk_Hendrik
7 april 2009, 13:44
Ik kan me geloof ik ook niet herinneren ooit eerder een pedaal te hebben gesloopt door de voeding er, terwijl deze nog aan stond, uit te trekken. Sterker nog, ik doe het om de haverklap.
enne, zie sig

Fvdb1985
7 april 2009, 14:31
Oke, hartstikke bedankt voor jullie snelle reacties. In ieder geval wel raar dat hij waarschijnlijk om die reden wel stuk gegaan is. Ik laat hem nakijken.

RiffMeister
7 april 2009, 15:55
Misschien een heel stomme vraag, maar je hebt de polariteit niet omgedraaid of iets dergelijks?

Fvdb1985
7 april 2009, 16:12
Ehh nee.. Ik heb niets verandert in/op het pedaal.. Dan had ie het daarvóór ook al niet moeten doen, toch?

RiffMeister
7 april 2009, 18:59
Ik bedoelde eigenlijk vanaf de adapter

Fvdb1985
7 april 2009, 19:52
Nee, heb ook niets veranderd aan de adapter.. Zoals ik al zei ben ik niet zo bekend met effecten. Zou niet eens weten hoe dat moet..

Nitefly7
8 april 2009, 08:48
heb je misschien de behuizing aangeraakt? als je een ingeplugde adapter met daisy chain los trekt en je raakt de (metalen) behuizing v.h. pedaal, dan kun je kortsluiting krijgen en kun je mogelijk pedalen beschadigen...

misschien heb je gewoon de 9v aansluiting scheef getrokken.. ?

je pedalen kunnen schade hebben ondergaan, maar als ze 't nog doen dan is het prima..

zijn je kabeltjes nog wel in orde?
en het lampje van de C/F brandt dus, maar het pedaal doet niks?

om pedalen te fixen moet je Dirk Hendrik even zoeken en mailen, hij wil er vast naar kijken voor je... of een andere forummer met pedaalbouw-ervaring..