PDA

View Full Version : wereldreis met gitaar



yvonnefeijten
7 april 2009, 10:26
Hallo,

Ik ga in september op wereldreis en wil dolgraag een gitaar meenemen.:lovelove:
Ik reis met een backpack en zal best het een en ander lopend doen. Een grote koffer/tas meenemen is dus geen optie. Daarnaast ben ik avontuurlijk ingesteld dus een heel kwetsbaar exemplaar is ook niet handig voor mij. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken en kom de gebruikelijke travelgitaren tegen.

Echter: ik begin m'n reis in zuid-oost azië. Ik moet nu een afweging maken.... hier een gitaar kopen of eentje onderweg.

M'n budget: maximaal 300 euro.

Wie heeft hier ervaring mee en/of tips voor mij?:supercool:

peter_heijnen
7 april 2009, 11:04
Ik zou naar een zo goedkoop mogelijk tweedehandsje zoeken dat aan jouw eigen eisen voldoet.

yvonnefeijten
7 april 2009, 11:06
Ik zou naar een zo goedkoop mogelijk tweedehandsje zoeken dat aan jouw eigen eisen voldoet.

misschien dat deze weer wat te groot is om mee te nemen.....
Het liefst wil hem op m'n tas kunnen binden zodat m'n handen vrij zijn.

mrweird
7 april 2009, 11:20
In welk land ga je beginnen in zuidoost azie?

yvonnefeijten
7 april 2009, 11:33
In welk land ga je beginnen in zuidoost azie?

india/nepal en daarna thailand

Megadeth22
7 april 2009, 11:37
Inderdaad, koop een beginner's gitaar of iets dergelijks. Toen ik in Rome was met school waren er van een andere school ook een paar die een gitaar hadden meegenomen

hoofd
7 april 2009, 11:45
Ik zou daar een crapgitaar kopen.. Of een ander snarig instrument, zolang je maar iets hebt om op te pielen en de tijd te doden, nietwaar? Maar om daar iets te kopen is waarschijnlijk cheaper plus dat je niet met eventueel gezeik in het vliegtuig zit. Plus dat je een mooie eerste missie hebt bij aankomst, zo snel mogelijk een muziekwinkel zien te vinden. Dat had ik ook gedaan in Caïro en zo kwam ik in een straat vol instrumentenbouwers en kleine muziekwinkeltjes, erg mooi, daar heb ik m'n ud gekocht.

Janne
7 april 2009, 12:08
Cool, ik heb een beetje hetzelfde, wil in Augustus naar Italië wandelen om hout te kopen voor een contrabas (veel blabla), omdat ik het wil gaan combineren met mijn studie ga ik misschien wat zoeken naar gedachten over spiritualiteit en muziek, dan moet er natuurlijk ook een gitaar mee.

Toevallig ben ik zelf daarvoor een minigitaartje aan het bouwen, makkelijk mee te nemen en dan heb ik toch nog iets om soms wat muziek te maken. Hier een plaatje van hoe ie er een week geleden uitzag, ik hoop deze week te kunnen horen of er een beetje leuk geluid uitkomt.

http://i98.photobucket.com/albums/l258/jannevanberkel/Zelfbouw/Mini/06.jpg

(Spam: mijn handen jeuken om er nog eentje te maken en die wat netter af te werken dan deze ;)).

Tupelo
7 april 2009, 18:51
Een vriendin van mij heeft een Gipsun meegenomen uit Nepal, weet niet wat ze er destijds voor betaald heeft, relatief weinig i.i.g. en dat is best een aardig ding. Na een opknap beurt zou ik haar best willen hebben; de gitaar, de andere is te polygaam voor mij, dat is ook in India gebeurd, vermoed ik.... :o

Moraal van het verhaal, zeker voor de wereldreiziger -stel ik mijzelf nu voor i.i.g.- ga niet met iets sjouwen dat je op locatie kunt krijgen voor een appel en een ei.

Steun de locale economie zou ik zeggen - net als Yasser, Megadeth & de rest. :D

tomcat
8 april 2009, 10:54
Ik heb ooit zo'n Martin Backpacker (echt reisgitaartje) gehad. Niet duur (minder dan 200 euro). Heel licht, klein en heel goede kwaliteit. Voordeel is dat je er makkelijk mee reist, je hangt ze gewoon aan je rugzak. Er zit ook een praktische tas bij. Sleuren met een goedkope, zware gitaar ga je je beklagen.
Daarna verkoop je ze (al blijft het een leuk hebbeding). Martin is klasse (deze is wel made in Mexico).
Je kan ze ook kopen met een pick-up.
Ik zag onlangs nog iemand er op TV mee optreden. Klinkt heel leuk.

Otje
8 april 2009, 11:25
Ik heb een Taylor "Baby Taylor" die de hele wereld over is geweest. Wordt geleverd met een hele lichte maar ook hele sterke gigbag. Klinkt heel goed, speelt goed, is stevig en past prima in de overhead bin van een vliegtuig.

ensa
10 april 2009, 00:01
[QUOTE=yvonnefeijten;2001100]Hallo,

Ik ga in september op wereldreis en wil dolgraag een gitaar meenemen.:lovelove:
Ik reis met een backpack en zal best het een en ander lopend doen. Een grote koffer/tas meenemen is dus geen optie. Daarnaast ben ik avontuurlijk ingesteld dus een heel kwetsbaar exemplaar is ook niet handig voor mij. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken en kom de gebruikelijke travelgitaren tegen.


Een baby taylor gitaar is handig om mee te nemen

rijsberman
10 april 2009, 00:35
Voordeel van de backpacker is dat 'ie qua mensuur, toets en .010 snaren eigenlijk gewoon hetzelfde is als een elektrische, al heeft hij een vlakke toets (geen radius).

Da's makkelijk als je normaal elektrisch speelt. Die baby taylor is en 3/4e gitaar, dus met dito toets.

De backpacker is ook nog eens compacter, lichter en goedkoper. En bere robuust. Klinkt goed, wel als een backpacker, niet helemaal als een grote gitaar en dat moet je niet erg vinden. Die baby taylor schijnt 'echter' te klinken. Check youtube voor filmpjes.

En ja ik heb er ook een, en ja, ik ben er erg blij mee. :ok:

Flipkoos
10 april 2009, 08:28
Een Art en Lutherie AMI is ook prima mee te nemen, klein en lichtgewicht!
Klinkt bovendien heel aardig en speelt superlekker. Daar twijfel ik nog wel eens aan bij vandie echte backpack-gitaartjes.
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/P1010744.jpg

Nemo
10 april 2009, 11:52
misschien de Taylor Baby? Echt ziek gewoon hoeveel volume daar nog uitkomt voor zo'n klein dingetje

Tjebbe_Z
13 april 2009, 23:30
en een ukelelé ofzo? Of een mandoline, is lekker compact, maar je kunt er nog steeds wat tijd op doden.

mrweird
14 april 2009, 08:42
india/nepal en daarna thailand

Ik was een week of drie gelden in Thailand en in de bekende backpakkers straatjes kun je zat prima gitaren kopen (bijna een ovation achtig gitaartje in Chiang Rai op de lokale markt gekocht voor rond de 80 euro, was echt een keurig ding, maar ik had geen zin om dat ding de hele reis mee te sjouwen..) Ik ben nog nooit in Nepal geweest maar wel in India en daar heb je gitaren van het indiaase merk Givson, het is niet veel bijzonders maar prima voor rond het kampvuur en het is gelijk een leuk souvenier. :D

Lacoste
14 april 2009, 09:26
Ik zou als ik jou was gewoon een iPod meenemen.