PDA

View Full Version : plectrum..



!!!!dennis!!!!
7 april 2009, 09:37
HEEY ik weer..


vanaf het begin al speel ik best wel krom met plectrums (plectra.. whatever)

k leg em als t ware op zīn kant tussen mīn wijsvinger en duim
zodat ik met 1 van de flauwe punten de snaren raak i.p.v
met de īscherpeī punt..

ben ik de enige die zo īdebielī speelt..?

P.s. voor diegene (lolbroeken onder ons)die alleen maar JA zegt geef ik alvast het antwoord: HAHA erg gevat hoor :P ;)

Wiellem
7 april 2009, 11:48
Je bedoeld de plectrum op z'n kop of wat?

Megadeth22
7 april 2009, 13:55
Dit is misschien voor jou nu makkelijker maar ik denk in de toekomst dat een juiste techniek je drie keer zo snel en drie keer zo ver zal brengen.

!!!!dennis!!!!
7 april 2009, 14:00
nadere uitleg:

als een normale plectrum positie op 12 uur is (kop om hoog, punt omlaag)
dan speel ik op 9 uur (met de linker punt van de kop)

k speel eigenlijk al zo sinds t begin (6 jaar geleden)
en t stoort me ook verder niet hoor.. was meer benieuwd of er ook andere mensen zo spelen

M Kactus
7 april 2009, 14:04
Ik doe het precies zo. Ik krijg ook soms te horen dat ik ze op een rare manier vast heb, maar ik vind het ontzettend veel makkelijker spelen. Zelf draai ik nog een klein beetje verder: De punt wijst naar mijn handpalm, de bolle kant naar de top van mijn duim en zelfs een beetje naar beneden.
Ik doe het automatisch zo en ik doe het al van in het begin. Het helpt me om zwaarder aan te slaan en een strakker ritme te houden. En plectra gaan lekker lang mee (twee zijdes). Tot ze te dun geworden zijn en breken.
Er is dus niks mis mee, behalve dat ik zo nu en dan je nagelriempjes mol.

Eko
7 april 2009, 16:54
Niet aan storen. SRV speelde op dezelfde manier. Je kunt niet zeggen dat die een slecht toon had.

Rongear
8 april 2009, 19:50
Pak zelf vaak t puntje voor de slag en de zijkant voor een solo op mijn akoustische, electrisch altijd wel "gewoon" met de punt, maar dat plectrum is dan ook veel dikker.. :noob::strat:

Thiez
8 april 2009, 20:04
Gewoon spelen zoals je zelf fijn vind en niet letten op wat andere zeggen.
albert king heeft zelfs zijn snaren andersom liggen.
ik zeg maar zo: het maakt niet uit hoe je speelt als het maar klinkt!

rijsberman
8 april 2009, 20:14
Er is dus niks mis mee, behalve dat ik zo nu en dan je nagelriempjes mol.

Aaaargh, nagelriempjes! Wat heeft hij je misdaan? Toch niet alleen z'n plectrum apart vastgehouden? :dontgeti:

:makeup:

M Kactus
8 april 2009, 20:19
Aaaargh, nagelriempjes! Wat heeft hij je misdaan? Toch niet alleen z'n plectrum apart vastgehouden? :dontgeti:

:makeup:

Hahaha :) Ik mol de mijne, hij de zijne. Vermakelijke typo, dat wel!