PDA

View Full Version : Pukkelpop 2009



rock 'n roll
7 april 2009, 09:07
Ook pukkelpop heeft de eerste namen bekend gemaakt:
* ARCTIC MONKEYS
* KRAFTWERK
* N*E*R*D*
* THE OFFSPRING
* BEIRUT
* VITALIC
* WILCO
* ERIC PRYDZ
* BON IVER
* DAVE CLARKE
* OPETH
* MARTIN SOLVEIG (live)
* ANTI-FLAG
* TOCADISCO
* PHOENIX
* ALTER EGO
* LIFE OF AGONY
* GROOVERIDER & MC ID
* THE JESUS LIZARD
* MAD CADDIES

Ik word er al vrij blij van, hopelijk geen herexamens en dan kan ik gaan :).

Mike McCready
7 april 2009, 11:46
Life of Agony, Wilco en Phoenix... nice!
Rest niet veel aan al wil ik Kraftwerk en Beirut wel een keer zien. En Grooverider is natuurlijk wel leuk voor 's nachts.

Squier4ever
6 augustus 2009, 20:38
Wie gaat er allemaal naar pukkelpop dit jaar? Ik heb superzin in o.a.:
-EODM
-Placebo
-The Offspring
-Blood Red shoes
-Black Box revelation
-Shantel and Bucovina Orkestar

en voor de rest gewoon feestje vieren!

Hallie
10 augustus 2009, 01:54
ik ga er voor de 2e keer naartoe, en kan niet wachten.
naar mijn mening; toffer dan lowlands.

en de line up dit jaar; niets op aan te merken.

wie wil 50 cent nou niet zien?

Joey Handsome
10 augustus 2009, 08:46
In ieder geval:

My Bloody Valentine
Placebo
the jesus lizard
hank III & assjack
A Place To Bury Strangers
Dinosaur Jr.

Verder misschien wel leuk:

Opeth
Dr. Lektroluv
Kraftwerk
Squarepusher
paul kalkbrenner
Metric
Ellen Allien
Peaches
Magnetic Man feat Skream and Benga
Deerhunter

rock 'n roll
10 augustus 2009, 09:29
Mijn ticketje ligt inmiddels ook hier, ik heb niet echt een plan van die en die groepen wil ik zien ik ga gewoon op de moment zelf kijken waar ik zin in heb :hippie:

Fuhgawz
10 augustus 2009, 10:43
Hell yeah, Hank III & Assjack is een must see!! Dit is niet het type band dat vaak uit Amerika vertrekt.

Mr.Fingers
10 augustus 2009, 11:43
Aanwezig! (voor Bon Iver, Beirut, Dinosaur Jr., Daan, dEUS, Andrew Bird, Kraftwerk, Glasvegas, ...)

Rbe3
10 augustus 2009, 20:50
Zeker aanwezig!

My bloody valentine, kraftwerk, eagles of death metal, arctic monkeys, the offspring, black box revelation en mss zelfs Them Crooked Vultures, mooi toch?

new deep
14 augustus 2009, 09:09
Faith No more komt ook toch!?! Dat zou voor mij al een reden zijn om te gaan, ware het niet dat ik met vakantie ben.

Hallie
17 augustus 2009, 23:24
them crooked vultures gaan we vanuit, kan niet wachten.
het zou me wel een domper zijn als het iets anders is.

Squier4ever
18 augustus 2009, 10:36
Ik ben ook zeer hoopvol voor them crooked vultures nu. Woensdagavond spelen ze in de melkweg, dus donderdag pukkelpop lijkt me zeer goed mogelijk.

Mufftin
18 augustus 2009, 12:39
Pukkelpop is vet, maar Lowlands is ook vet. Alles is vet, yeah :gitarist:

Squier4ever
18 augustus 2009, 15:05
Dikke mensen zijn ook vet :soinnocent:

Squier4ever
19 augustus 2009, 13:44
Nog een paar uurtjes en dan gaan we loos!

rickert
20 augustus 2009, 09:57
En TCV heeft bevestigd!

Squier4ever
23 augustus 2009, 14:06
En het was fokking, maar dan ook fokking briljant,Them Crooked Vultures :blast:

rickert
23 augustus 2009, 14:09
Leuk voor je:mad:

Squier4ever
23 augustus 2009, 14:33
Weet ik, was meer dan leuk, namelijk fokking briljant :supercool:

Hallie
23 augustus 2009, 21:59
jaa dat was echt gruwelijk goed gaaf en briljant:D
echt..
wat is drave grohl een drum machine zeg!

sowieso

heeeel erg geslaagd weekend,
soms een beetje te warm..maarja zo is er altijd wat te klagen.
en ik heb tot nu toe nog geen mexicaanse griep:ok:

Marc Oblivian
24 augustus 2009, 09:42
Iemand nog Jesus Lizard gezien? Was een spektakel!!
Verder vond ik Faith no More, Drive Like Maria, My Bloody Valentine, Wilco, Dinosaur Jr en Opeth erg goed.
Toffe band is ook Biablo Blvd. Belgische band..lekkere rock 'n roll

Squier4ever
25 augustus 2009, 12:00
Mijn top 5 van vette bands:

1.Them Crooked Vultures!
2. Placebo
3. Eagles of Death Metal
4. Maxïmo Park
5. Dinosaur Jr.

kutbands:
1. Wilco
2. Wilco
3. Snow patrol
4. New Found Glory
5. Wilco
6. Ting Tings
7. 50 Cent

Wat ik verder nog wel cool vond was: Anti-Flag, Living End, Mad Caddies, The Rifles, The Offspring, Shantel, Blood Red Shoes (ondanks dat ik weinig ervan gezien heb aangezien ik niet meer op mn poten kon staan) en natuurlijk N.E.R.D.

Joey Handsome
25 augustus 2009, 13:49
Placebo viel me erg tegen. Die gasten zijn gewoon te groot geworden. Dinosaur Jr. was weer erg goed, maar toch Jesus Lizard blies alles weg. Abnormaal vet was dat.

Them Crooked Vultures vond ik niet zo heel tof. Vond het vooral tof om Dave Grohl te zien drummen, maar de muziek stond me niet echt aan. Verder vond ik Delphic, Moderat, Howling Bells, Health, My Bloody Valentine (ook al toch ergens wat te hard), A Place To Bury Strangers en nog een hele hoop andere zooi erg goed.

Squier4ever
25 augustus 2009, 13:53
Placebo viel me erg tegen. Die gasten zijn gewoon te groot geworden. Dinosaur Jr. was weer erg goed, maar toch Jesus Lizard blies alles weg. Abnormaal vet was dat.

Them Crooked Vultures vond ik niet zo heel tof. Vond het vooral tof om Dave Grohl te zien drummen, maar de muziek stond me niet echt aan. Verder vond ik Delphic, Moderat, Howling Bells, Health, My Bloody Valentine (ook al toch ergens wat te hard), A Place To Bury Strangers en nog een hele hoop andere zooi erg goed.

Volgens mij heb ik jou bolle kop nog gezien daar op pukkelpop. Had je vrijdag een geel t-shirt aan? Volgens mij net voor the jesus lizzard bij the shelter.

Duane
25 augustus 2009, 13:57
Iemand nog Jesus Lizard gezien? Was een spektakel!!
Verder vond ik Faith no More, Drive Like Maria, My Bloody Valentine, Wilco, Dinosaur Jr en Opeth erg goed.
Toffe band is ook Biablo Blvd. Belgische band..lekkere rock 'n roll

The Jesus Lizard ga ik in Paradiso checken 14 september. Heb net op youtube gezien hoe ze op pukkelpop 'seasick' speelden, te gruwelijk!

http://www.youtube.com/watch?v=ZnLFhU5wKqE

Joey Handsome
25 augustus 2009, 17:34
Volgens mij heb ik jou bolle kop nog gezien daar op pukkelpop. Had je vrijdag een geel t-shirt aan? Volgens mij net voor the jesus lizzard bij the shelter.

Ja klopt ja, geel shirt met een kotsende clown erop.

kl1172
26 augustus 2009, 11:05
Na Faith No More kon iedereen daar de boeken wel dicht doen voor mij, zo'n vakmanschap en die stem(men), opbouw van de hele set, Schitterend! Daar is geen één groep geweest die daar aan kon tippen, buiten kraftwerk kwam niemand in de buurt.
Beginnen met een zeemzoet reunited van Peaches & Herbs, het dan ook op die poppy manier brengen en het goed laten klinken was al een teken dat ze in form waren!
Was naar mijn mening wel weinig volk naar FNM gaan kijken, de jongeren zullen die oude zakken misschien niet meer kennen, wel ze hadden ongelijk!

Placebo was een sterke derde voor mij.

Voor de rest air traffic, snow patrol, razorlight (alhoewel zijn stem me wat tegenviel op enkele stukjes), black box revelation goede optredens en voor het dance gedeelte vond ik Dr. Electroluv erg sterk.

Dizzy Rascal vond ik tegenvallen, de helft van de tijd wat samples van andere liedjes waar ie dan overheen rapte en enkel de hit bonkers kon de zaal in beweging brengen.

Ik snap de hype van them crooked vultures niet, heb ze gezien maar echt speciaal vond ik het niet. Zoals hier al eerder gezegd Grohl achter de drums is een beeejjjjssssshhhttt, voor de rest vind ik die groep mja..............................
(was er enkel donderdag en vrijdag)

Hallie
27 augustus 2009, 00:11
my bloody valentine, daar liep ik langs.. ik gok tegen het einde? wat een tering herrie hee!
buiten liepen de mensen met hun oren dicht(serieus) en haha toen de camera een shot van het publiek nam zag je allemaal mensen met vingers in hun oor!.

waarom vind je Wilco zo kut? behalve dat ze al redelijk oud zijn en stijfjes, vond ik het anders behoorlijk tof klinken! ik kende het niet eens.

Alberta cross was zo goed! man man wat een stem heeft die man!.

eagles of death metal gaat nooit vervelen! dinosaur jr vond ik tegenvallen deze keer. op lowlands 2007 vond ik ze echt HEEL vet juist.
mischien lag het aan 't moment.

faith no more.. hebben maar 2 leuke nummers. hebben jullie toevallig die mislukte stage dive gezien? heeel erg cool!
@ 2:40 rechts in 't hoekje.. die man heeft geen tanden meer!
http://www.youtube.com/watch?v=eU3lX5Vj_G0&feature=PlayList&p=65C6332CA9297A08&playnext=1&playnext_from=PL&index=23

en ik ging even naar paulo nutini... ik dacht dat wordt echt niet zo tof!
maar integendeel.. die band die mee was, super goed. trompetten, saxen, alles!
echt heel mooi. jammer dat zijn muziek zo gelikt is, wat rauwer zou nog beter bij zijn stem passen.
oh, en jammer dat hij ( denk ik ) of elke dag crack doet of 2 flessen jack daniels.
het zag er niet uit.

Rbe3
27 augustus 2009, 01:08
my bloody valentine, daar liep ik langs.. ik gok tegen het einde? wat een tering herrie hee!
buiten liepen de mensen met hun oren dicht(serieus) en haha toen de camera een shot van het publiek nam zag je allemaal mensen met vingers in hun oor!.

waarom vind je Wilco zo kut? behalve dat ze al redelijk oud zijn en stijfjes, vond ik het anders behoorlijk tof klinken! ik kende het niet eens.

Alberta cross was zo goed! man man wat een stem heeft die man!.

eagles of death metal gaat nooit vervelen! dinosaur jr vond ik tegenvallen deze keer. op lowlands 2007 vond ik ze echt HEEL vet juist.
mischien lag het aan 't moment.

faith no more.. hebben maar 2 leuke nummers. hebben jullie toevallig die mislukte stage dive gezien? heeel erg cool!
@ 2:40 rechts in 't hoekje.. die man heeft geen tanden meer!
http://www.youtube.com/watch?v=eU3lX5Vj_G0&feature=PlayList&p=65C6332CA9297A08&playnext=1&playnext_from=PL&index=23

en ik ging even naar paulo nutini... ik dacht dat wordt echt niet zo tof!
maar integendeel.. die band die mee was, super goed. trompetten, saxen, alles!
echt heel mooi. jammer dat zijn muziek zo gelikt is, wat rauwer zou nog beter bij zijn stem passen.
oh, en jammer dat hij ( denk ik ) of elke dag crack doet of 2 flessen jack daniels.
het zag er niet uit.

Je hebt echt gelijk over Paulo Nutini. Die band was heel leuk, zeker toen de gitarist een ukelele bovenhaalde. De oudere man met zijn mond harmonica was ook erg chill.

Voor de rest vond ik My Bloody Valentine super! (En LUID) Eagles of Death Metal is altijd lachen en ik was toch vrij onder de indruk van Them Crooked Vultures, hun muziek leek wel een beetje heel fel op Queens of the Stone Age. Voor de rest was kraftwerk natuurlijk zalig en heb ik ook genoten van The Black Box Revelation.

jonesd
30 augustus 2009, 14:35
Faith no More maar 2 leuke nummers????

Soit, inderdaad was FNM door niemand meer te evenaren. Zelden zo een vet concert gezien. Alles klopte.

Wat ik ook heel sterk vond was The Hickey Underworld en Arctic Monkeys.

Dieptepunt was voor mij de teringherrie op het einde van My Bloody Valentine. Als je uw oren wil kapot spelen, ga dan alleen in een kelder zitten maar val er geen andere mensen mee lastig (en zeker geen muzikanten die een doodse schrik voor gehoorbeschadiging hebben).....