PDA

View Full Version : Klaar! Demo van mijn 3e band (Feelgoodpop)



skabouter
6 april 2009, 21:58
Hoera! Niet zonder trots presenteer ik de zelfopgenomen demo van mijn band "Domusicians".

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Een reactie op de liedjes zou leuk zijn, maar record technische opmerkingen ben ik ook erg benieuwd naar! Dit zijn ook de eerste opnames die ik van een compleet drumstel heb gemaakt en gemixt, wat vinden jullie ervan???
Zelf speel ik bass in de band.

Luister hier naar de 3 nummers! (www.myspace.com/domusicians)

HAVE FUN!

Borus van den Brand
7 april 2009, 12:07
Heb net het eerste nummer geluisterd, en vind het wel lekker klinken. Het is niet m'n smaak, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die graag naar dit soort muziek luisteren.:)

gitaarvrouwtje
7 april 2009, 12:23
leuk bandje vrolijke muziek klinkt leuk
ook niet zo erg mijn muziek ..maar lekker easylistening
opname technisch moet je mij beslist niks vragen hoor..ben ik zelf een ei in

Henkie spenkie
7 april 2009, 17:00
Klinkt lekker skabouter!:hippie: Lekker vrolijke muziek! Lekkere feel en er zitte leuke dingetjes in waardoor je de nummers wel een paar keer kan luisteren. Je kan wel horen dat jullie allemaal wel het instrument beheersen en alles vult elkaar lekker aan.

Als ik dan toch heel kritisch ben toch een paar kleine puntjes:
Ik heb alleen het gevoel dat er af en toe iets ontbreekt. Persoonlijk zou ik het eerste nummer of wat meer uptempo maken dat het wat dansbaarder is (maar dat is gevaarlijk want dat kan de feel van het nummer bederven), of het refrein (papapadapa) iets krachtiger, en dan met name die lijn die na papapa komt, die lijkt nu iets weg te zakken, wat het nummer wat afvlakt. Misschien die lijn iets anders of met instrumenten meer kracht bij zetten, zodat je een wat krachtiger refrein hebt. De solo op 1.10min. zou ik ook iets krachtiger inzetten. Dan krijg je misschien wat meer dynamiek.

Het 2e nummer vind ik erg lekker uptempo en vrolijk inzetten alleen de bas zwakt het uptempo gevoel daar een beetje af, dat vindt ik wat jammer, daardoor wordt het af en toe net niet een lekker dansbaar uptempo nummer maar ook niet een rustig meeslepend nummer..

3e nummer is gewoon lekker..zit lekker dynamiek in. Heel misschien de zang wat krachtiger bij stukjes als "All day lang I keep hearing your bullshit" (iets meer kracht achter termen als "bullshit" en blabla)

Maar zoals ik zei..dat is kritisch gezeik..t klinkt zo ook gewoon al lekker..:hippie:

Tis wel moeilijk, want als je de nummers vaker hoort begin ik weer aan het bovenstaande te twijvelen en is het zo ook wel lekker.

skabouter
7 april 2009, 17:11
Dank aan iedereen so far voor de reacties :) Henkie, erg goed geluisterd, dankjewel voor al je punten! wel leuk dat je er uiteindelijk nog aan twijfeld, hehe. Je punten kan ik me idd wel goed in vinden, maar het zijn ook maar gewoon de keuzes die we gemaakt hebben....het nummer is zelden geoefend in oefenruimte, eigenlijk vooral hier gelijk opgenomen, iedereen zn eigen ding! de samenklank is gaandeweg bepaald. Nou hadden er idd genoeg dingen anders gekund, maar dat is te fundamenteel om over te doen, eigenlijk wilden we dit zo`n beetje als eindproduct aanhouden voorlopig :)

Nou zijn er sws wel wat dingen niet echt haalbaar, de zanger heeft een stem zoals hij heeft, ik zelf vind hem erg goed, maar hij kan mss niet zoveel power in zn stem stoppen als jij bedoeld.

Het 2e nummer is idd erg uptempo, en ik kan me voorstellen dat je vind dat de bas het wat verzwakt, ik speel namelijk een erg losse feel daar, swing/opvatting. Heb ik eigenlijk niet echt over nagedacht, die gitarist speelde zn chords/slagje, en ik hoorde gelijk die basline.... dat is hem geworden, al heb ik er weinig bij stilgestaan hoe goed het past :D

en dat er mss af en toe wat ontbreekt komt mss omdat we maar met zn 4en zijn. Het orgeltje is eigenlijk al niet reeel, die heb ik hier nog ff ingespeelt, terwijl ik dat in live-spel niet zou kunnen doen, vanwege het basgitaar spelen...

Maar wel erg bedankt voor de grondige analyse!

Henkie spenkie
7 april 2009, 18:01
haha, najah, daarom twijfelde ik dus ook. In eerste instantie hoor ik die dingen en denk ik; dat had ik anders gedaan (of dat beter is of niet dat weet ik eigenlijk helemaal niet, misschien gewoon een kwestie van smaak en stijl). Als je de nummers vaker luistert dan begin ik jullie idee en feel weer meer te begrijpen en dan is het eigenlijk gewoon helemaal perfect zo.

Maargoed zoals ik al zei het is kritisch gemier..over het algemeen klinkt het gewoon heerlijk en je kunt horen dat iedereen zijn instrument goed beheerst (ook de zanger..die kan echt wel zingen) en de samenhang is verder lekker.

Dus ga vooral zo door:ok:Respect

Riky
8 april 2009, 21:28
Hey ska. Ik had al gerageerd op jullie myspace, maar gave nummers hoor! Lekker origineel!

skabouter
21 april 2009, 12:05
DAnkjullie wel :) Nog iemand met recordtechnische opmerkingen?