PDA

View Full Version : ibanez -Sat Pro II Tremolo vraag.



Robdop
6 april 2009, 18:18
Ik heb op mijn Ibanez sa260fm een Sat Pro II tremolo zitten.(standaard)
ik had eerst heel erg last van het frequent breken van snaren. ik heb hem toen naar de plaatselijke gitaarboer gebracht.
toen was het al gemindert maar ze breken toch redelijk vaak, en nu word het weer erger. waar kan dit aan liggen? want op mijn andere gitaren(ook mijn verkochte) ging het nooit zo hard. alleen is deze gitaar op dit moment mijn enige e-guitar.

Is tremoloblok vervangen de enige optie want echt veel geld voor een nieuwe brug heb ik niet, of moet ik hem gewoon elk kwartaal naar de gitaarboer brengen?(dure hobby)
ojah, de snaren breken allemaal bij de brug.:makeup:

grtz,

Robbin

Bram+
6 april 2009, 18:26
Aan het tremolomodel op zich ligt het niet, maar het kan wel aan jouw exemplaar liggen. Snaren willen nogal eens breken als ze een te grote scherpe hoek maken of als ze langs iets scherps schuren. Bij zoiets als dit vermoed ik inderdaad dat er een braampje o.i.d. aan het zadeltje zit. Ik heb daar ook van last gehad bij een gitaar en heb dat opgelost door het licht op te schuren met fijn schuurpapier.

Wat is redelijk vaak trouwens? Eens in de maand? Zijn het ook steeds dezelfde snaren of breken ze allemaal?

Foxey Freddie
6 april 2009, 19:02
tremoloblok lijkt me stug, maar breken alle snaren soms of maar 1 specifieke snaar?. Dan ligt het duidelijk aan het zadeltje, kijk er eens grondig naar.

sjaak1990
6 april 2009, 19:28
Nieuwe zadeltjes of gewoon schuren als het maar bij 1 snaar is. Nieuwe tremolo lijkt mij niet nodig :)

Robdop
6 april 2009, 20:06
het is niet specifiek 1 snaar dat is het rare.
vorige keer was het telkens de B dat is nu over..
als ik ga schuren, watvoor schuur papier raden jullie me aan?

Orpheo
6 april 2009, 20:33
het is niet specifiek 1 snaar dat is het rare.
vorige keer was het telkens de B dat is nu over..
als ik ga schuren, watvoor schuur papier raden jullie me aan?

grit 20; lekker grof






natuurlijk fijn spul, wat denk jij nou.

Robdop
6 april 2009, 20:45
normaal reageren is altijd handig.

tuurlijk begrijp ik dat je fijn spul moet hebben.
maar ik ben een totale leek op het gebied van gereedschap.
jij zegt nu voor de grap grit 20, maar dat zegt me geen hol :chicken:

sjaak1990
6 april 2009, 20:55
grit 20 is korrelgrootte rotsblok.

Je moet zeker een stuk fijner hebben.

Orpheo
6 april 2009, 20:57
normaal reageren is altijd handig.

tuurlijk begrijp ik dat je fijn spul moet hebben.
maar ik ben een totale leek op het gebied van gereedschap.
jij zegt nu voor de grap grit 20, maar dat zegt me geen hol :chicken:

hm...sorry dan. ging er wel een beetje van uit dat het wel een beetje bekend was wat de diverse gradaties van 'grit' betekent. hoe hoger grit, hoe fijner het papier.

Robdop
6 april 2009, 20:59
dankjullie allemaal:)

ik ga even kijken bij welke snaren het het meest voorkomt en dan met schuurpapier aan de slag.

grtz.

Muzieknono
7 april 2009, 06:56
Je kunt ook nog altijd graphtech zadeltjes aanschaffen, al weet ik niet of ze die voor dat type tremolo hebben.
Mvgr. Dirk Jan :metal: