PDA

View Full Version : Probleem met versterker



John2708
6 april 2009, 16:52
Hoi,

Ik ben een beginnende gitaarspeler en ik heb iets van 3 maanden geleden een versterker (en een gitaar) gekocht. Het gaat om een Vox vt-15 valvetronix. Ik vind het een zeer goede versterker, maar er is iets mee aan de hand.

Het geluid is sinds een aantal dagen veranderd. Het is wat "donkerder" geworden en totaal niet mooi meer. Op clean is het bijna niet te horen maar met distortion wel heel erg, vooral als ik meerdere snaren aan sla. Het is alsof de equalizer en het volume sterk omlaag zijn gegaan.

Ik heb geen flauw idee wat er mee aan de hand is. Er zit wel zo'n buis in die versterker en ik weet dat die ook wel eens onderhoud nodig hebben of vervangen moeten worden. De versterker is pas 3 maanden oud en ik weet dus niet of het iets 'kleins' is zoals een buis van een paar euro die vervangen moet worden of dat het iets serieus is. :???:

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt voor de reacties..

Johnny

iWishmaster
6 april 2009, 16:58
Gewoon mee terug naar de winkel, kan vanalles zijn ...

lodi
7 april 2009, 01:23
waarschijnlijk de noise gate (noise supressor) die je per ongeluk fout hebt ingesteld bypass indrukken, tap
inhouden en edit one naar l of r draaien staat in de handleiding kan je bij elke setting appart vastleggen

G.G.
7 april 2009, 01:35
Stomme vraag: heb je niet per ongeluk je tonepot wat dicht gedraait? (op je gitaar)

lodi
7 april 2009, 09:19
met de tonepot dicht zou het probleem ook opduiken op clean,tenminste als je n' cleane setting hebt opgeslagen. dit komt vaker voor bij deze amp's, de instelling v d noise supressor staat ook niet op de amp aangegeven hè, staat enkel in de handleiding op paginqa 13.
bypass indrukken tot de led gaat branden
tap knop ingedrukt houden en de edit 1 knop; naar links (noise gate uit)
; naar rechts (noise gate aan)
bypass terug uitschakelen daarna setting opslaan met"write" button
leuk zo'n noise gate maar d'r gaat nogal wat mee verloren als je hem teveel gaat activeren, ik hoop je hiermee geholpen te hebben, anders terug naar de verkoper, groetjes.

Rick trodat
7 april 2009, 14:55
Check ff de uitgang van de koptelefoon en indien je em niet gebruikt, ontkoppel deze ff . Je problemen komen mij bekent voor en jaren geleden toen ik de amp als oefenversterker kocht, was dat bij mij het probleem.

John2708
8 april 2009, 18:55
- Noise reduction: Had ik tot heden altijd vol aan staan, gister geprobeerd zonder en het probleem was niet verholpen. Het leek wel al iets beter, maar dat zal wel aan mij liggen. Het is dus niet beter geworden met noise reduction uit.

- Tonepot is het ook niet.

- Ik heb nooit settings opgeslagen, dus het kan ook niet een programma zijn die zo is ingesteld denk ik. Als ik de versterker reset naar fabrieksinstellingen is het probleem er nog steeds.

- Uitgang voor de koptelefoon is het denk ik ook niet, heb hem meerdere malen erin en eruit gehaald en schoongeblazen.

Ik heb hem ook al getest met een andere gitaar en een andere kabel, dus het probleem ligt echt bij de versterker. Oja iets van een week geleden was het zo dat het geluid in het begin slecht was, toen ging ik een aantal minuten spelen en plotseling werd het geluid weer normaal. Later werd het weer slechter..

Ik ga hem straks even in een andere kamer zetten, misschien stoort mijn mobiele telefoon, of wifi van me laptop de versterker. Laatst leek het alsof de versterker van mijn broertje er ook last van had. Die staat er nog geen 2 meter vandaan.....

Nog meer suggesties? Anders moet hij maar terug naar de winkel... :(

Groeten..