PDA

View Full Version : Belachelijk



GhostofPerdition
6 april 2009, 14:42
Ik heb een vraagje (en het is ook gewoon mijn kans om even wat gal te spuwen)
Hoe duur is her ongeveer om een potmeter te vervangen bij de gitaar boer?

Ik neem aan dat dit geen €39.- kost, aangezien een potmetertje €5-10 kost?

Ik zal de naam van de winkel niet noemen, maar laat ik het zo zeggen het is het ongewenste geluid wat je krijgt als je te dicht bij je versterker staat....

Spitfire
6 april 2009, 14:44
Mwoah, vind het vrij normaal als je gewoon uurloon erbij rekent.

Hendriks
6 april 2009, 14:47
Ik doe het voor €38,50

almarvk
6 april 2009, 14:48
Inderdaad, je vergeet het uurloon. En anders vraag je toch een handige gitaarvriend?

mikeyaxeman
6 april 2009, 14:51
Als je handig bent met een soldeerbout heb je het toch zo gefixt of nie dan? :)

hoofd
6 april 2009, 14:51
En anders doe je het toch gewoon zelf.. Voor een geeltje heb je een soldeerbout, schroevendraaier en potmetertje erbij en je bent nog goedkoper uit ook. Luie of onhandige mensen moeten gewoon lappen.

Orpheo
6 april 2009, 14:52
tis een redelijk normaal bedrag hoor :) een soldeerbout is een tientje, dus doe 't zelf zou ik zeggen. ik doe echt al mijn soldeerwerk zelf. een keer 'laten' doen, en sindsdien vind ik het zulk weggegooid geld. geef mij dus maar de soldeerbout, en doe t zelf. daarnaast; tis nog leuk ook!

Hendriks
6 april 2009, 14:55
tis een redelijk normaal bedrag hoor :) een soldeerbout is een tientje, dus doe 't zelf zou ik zeggen. ik doe echt al mijn soldeerwerk zelf. een keer 'laten' doen, en sindsdien vind ik het zulk weggegooid geld. geef mij dus maar de soldeerbout, en doe t zelf. daarnaast; tis nog leuk ook!

Wat je zegt en eigenlijk is het ook het gemakkelijkste aan doe het zelf klussen , als het fout gaat probeer je het gewoon weer opnieuw.

Orpheo
6 april 2009, 14:56
Wat je zegt en eigenlijk is het ook het gemakkelijkste aan doe het zelf klussen , als het fout gaat probeer je het gewoon weer opnieuw.

ik moet wel zeggen, dat je op moet passen met het te heet maken van de pot. daarmee kan je de koolstofbaan finaal om zeep helpen. truc is om de achterkant effe op te schuren, gewoon niet moeilijk doen, effe schuurpapiertje erop (niet de code wegschuren, gewoon effe ruw maken), en dan pakt 't soldeer het echt zo. soms zit er namelijk een goedje op, kan chroom zijn,of een soort pasta, en dan wil 't soldeer niet pakken.

Chris Winsemius
6 april 2009, 14:58
Nee, zeer re-ele prijs imho, zelf aan de goedkope kant denk ik.
Die man/winkel moet personeel/huur/etc. betalen.
(en ze kopen die potmeter van 10 euro natuurlijk ook voor veel minder in)

Moet 'n loodgieter z'n werk ook gratis doen?

Bram+
6 april 2009, 15:10
Nee loodgieters komen de ontluchter (à een tientje) van je CV ketel vervangen en rekenen daar 45 EUR uurloon en minstens net zoveel voorrijkosten voor. 40 piek lijkt me niet onredelijk, dat is een schraal uurloon.

lodi
6 april 2009, 15:17
als ik thuis een pilsje drink kost dat 25 eurocent, op café 1,25 euro,da's maal 5
effe goed nadenken hè, of werkt u mischien gratis ?

Raytheman
6 april 2009, 15:20
Ehhh, welk café is dat?! Da's wel goedkoop hoor!

lodi
6 april 2009, 15:38
ik ken er zo'n paar, en het gaat dan nog om belgisch bier hè

ponq
6 april 2009, 15:40
toch wel redelijk aan de prijs voor een handeling van 10 minuten...

Liquid_Metal
6 april 2009, 15:43
Jullie hebben het hier over uurloon jongens, maar een beetje vakman is met 10 minuten klaar met zo'n potmeter. Dan lijkt 40 euro me best veel.
Aan de andere kant, veel goedkoper zul je het niet krijgen denk ik. Zelf doen dus!

Bram+
6 april 2009, 15:48
Jullie hebben het hier over uurloon jongens, maar een beetje vakman is met 10 minuten klaar met zo'n potmeter. Dan lijkt 40 euro me best veel.
Aan de andere kant, veel goedkoper zul je het niet krijgen denk ik. Zelf doen dus!

Ik weet niet of de frietbek dit doet, maar soms brengt men minimaal één uur in rekening, ook voor iets dat 10 minuten kost en met werk vanaf een uur rondt men af op een kwartier.

Guitar GoD
6 april 2009, 15:56
orpheo's eerste post in dit topic daar sluit ik mij bij aan. Solderen is makkelijk en ook nog eens leuk. doen dus!:ok:

lodi
6 april 2009, 15:59
effe serieus nu, is idd niet echt goedkoop, zeker niet als je daar je gitaar gekocht hebt maar vaak is t' zo dat men grote aankopen (gitaren, amp's) online bestelt, of in het buitenland gaat kopen en dan achteraf in de zaak om de hoek binnenloopt voor reparaties en kleine prullen,die mens moet ergens van leven hè,

Ferraririk
6 april 2009, 16:12
Ik weet niet, maar ik zou nooit een gitaar of amp online bestellen.
maar dat komt ook omdat ik meestal meer dan 1 zie, dan moet ik alles tegen elkaar uit-testen

evEndzhar
6 april 2009, 16:19
als ik thuis een pilsje drink kost dat 25 eurocent, op café 1,25 euro,da's maal 5
effe goed nadenken hè, of werkt u mischien gratis ?
Zelfs voor de normale prijs van 2 euro drink ik liever 10 biertjes en soldeer ik de potmeter zelf, hoor. Alleen liever niet vlak achter elkaar. ;)

Hendriks
6 april 2009, 16:27
Het is natuurlijk ook van belang om wat voor gitaar het is, bij een strat moet de slagplaat eraf, wil je dat netjes doen ,gaat (bij mij tenminste) ook de hals eraf, een tele is gemakkelijker , maar probeer het eens te doen bij een (semi) hollow.

Liquid_Metal
6 april 2009, 16:28
Ik weet niet, maar ik zou nooit een gitaar of amp online bestellen.
maar dat komt ook omdat ik meestal meer dan 1 zie, dan moet ik alles tegen elkaar uit-testen

Tja, en ik betaal toch liever zo min mogelijk. Ik koop mijn spullen ook meestal wel bij de lokale shop hoor, omdat ik daar vaak kom. Maar wil bv een PRS SE Custom. Die zouden ze kunnen leveren/bestellen voor 700 euro. Via internet te krijgen voor 500. Dat zet me wel aan het denken..

GhostofPerdition
6 april 2009, 19:46
Nouja het probleem was vooral, dat ik zelf kan solderen. Maar dat die kerel zei dat hij 'em er wel even in zou gooien en vervolgens 40 euro voor 10 minuutjes gaat rekenen. :P Achja, ik zou willen dat ik 30 euro per 10 minuten verdiende...

Als je even door rekent is dat een leuk jaarloon.

30 x 6 = 180 euro per uur
180 x 8 (uur per dag) = 1440 euro per dag
x 20 dagen per maand= 28.800 euro
x 12 maanden = 345.600 euro

Ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen

Maar ach :P ik heb hem toch nodig he

Ferraririk
6 april 2009, 19:50
maaruh, denk je echt dat je potmeters voor 6 mensen per uur erop moet zetten dan?

een reëler getal lijkt mij 1 per 2 dagen, en das nog ruim, reken dan eens?

Negative K3 fan
6 april 2009, 20:00
Nouja het probleem was vooral, dat ik zelf kan solderen. Maar dat die kerel zei dat hij 'em er wel even in zou gooien en vervolgens 40 euro voor 10 minuutjes gaat rekenen. :P Achja, ik zou willen dat ik 30 euro per 10 minuten verdiende...

Als je even door rekent is dat een leuk jaarloon.

30 x 6 = 180 euro per uur
180 x 8 (uur per dag) = 1440 euro per dag
x 20 dagen per maand= 28.800 euro
x 12 maanden = 345.600 euro

Ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen

Maar ach :P ik heb hem toch nodig he

plus de tijd die je nodig hebt voor gedoe met de klant, praten, afrekenen, gitaar overdragen. Plus daarbij een ruimte met gas water licht en je hebt een matig inkomen.

Foxey Freddie
6 april 2009, 20:12
Kom op jongens, ik zou het ook behoorlijk lullig vinden als ik daar ben ik vraag "heb je een potmeter voor me" en hij antwoord "jazeker ik stop 'm dr wel effies in voor je" en dan rekent ie 40 euro voor 10 minuten waar je bij staat.

^als het zo gegaan is dan hé ghostofblabla

geert1976
6 april 2009, 20:15
voor R'dam en omstreken kun je gewoon naar Auperlee Customizing gaan, scheelt je bijna de helft.

kan afstellen, repareren, bouwen, wat je maar maar wilt en merk maakt niets uit.

zie aupperlee-guitarcustomizing.com

mesaman
7 april 2009, 12:56
als en verkoper je dat niet van te voren verteld wat het kost is het zn eigen initiatief is om het te monteren en je hebt er niet mee ingestemd dan weiger je toch te betalen.okey ik weet dat het zo niet gaat en dat hij waarschijnlijk werk en geld zocht en in jou vraag dit vond.als dat zo geaan is,dat is de vraag.zo'n verkoper ademt gewoon veel te veel en zou van mij part de ogen niet meer hoeven te openen.je hebt er ratten bij....drama's...ik had een keer zoiets bij rikkers gitaren in groningen,toen was er niets gedaan.heb de gitaar gepakt en ben weg gegaan.dit maakt iedereen duidelijk dat je gelijk moet vragen en duidelijk moet zijn.dat scheelt geld en ergenis.dit was dus een les van 40€
dit gebeurt jou nooit weer.zie het maar positief.
en veel plezier met je gitaar.

HaroldA
7 april 2009, 13:09
Nee, zeer re-ele prijs imho, zelf aan de goedkope kant denk ik.
Die man/winkel moet personeel/huur/etc. betalen.
(en ze kopen die potmeter van 10 euro natuurlijk ook voor veel minder in)

En dan vergeet je ook nog het risico en garantie van de gehele operatie. Als er op de een of andere manier een butsje in de lak komt (ongelukje kan gebeuren) moet die schade gedeeld worden over X klussen, want er is geen enkele verzekering die dat dekt (of het moet een hele dure zijn).

RobertoL
7 april 2009, 16:24
Nouja het probleem was vooral, dat ik zelf kan solderen. Maar dat die kerel zei dat hij 'em er wel even in zou gooien en vervolgens 40 euro voor 10 minuutjes gaat rekenen. :P Achja, ik zou willen dat ik 30 euro per 10 minuten verdiende...

Als je even door rekent is dat een leuk jaarloon.

30 x 6 = 180 euro per uur
180 x 8 (uur per dag) = 1440 euro per dag
x 20 dagen per maand= 28.800 euro
x 12 maanden = 345.600 euro

Ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen

Maar ach :P ik heb hem toch nodig he

Onze eerste les bij economie:

1. De belasting moet er nog af.
2. De huur moet er nog af van het pand.
3. Het personeel moet betaald worden
4. Onderhoud
5. Inkoop
6. In welke wereld heb jij zoveel potmetertjes om erop te zetten?

et cetera.

Harry
7 april 2009, 17:20
als en verkoper je dat niet van te voren verteld wat het kost is het zn eigen initiatief is om het te monteren en je hebt er niet mee ingestemd dan weiger je toch te betalen.okey ik weet dat het zo niet gaat en dat hij waarschijnlijk werk en geld zocht en in jou vraag dit vond.als dat zo geaan is,dat is de vraag.zo'n verkoper ademt gewoon veel te veel en zou van mij part de ogen niet meer hoeven te openen.je hebt er ratten bij....drama's...ik had een keer zoiets bij rikkers gitaren in groningen,toen was er niets gedaan.heb de gitaar gepakt en ben weg gegaan.dit maakt iedereen duidelijk dat je gelijk moet vragen en duidelijk moet zijn.dat scheelt geld en ergenis.dit was dus een les van 40€
dit gebeurt jou nooit weer.zie het maar positief.
en veel plezier met je gitaar.


ehm.... interpunctie?

mesaman
7 april 2009, 20:04
jaman...:soul: