PDA

View Full Version : Nieuwe amp: Koch Studiotone!



Bart1981
6 april 2009, 12:51
Yiehaa!

Ik heb gisteren via Marktplaats een Koch Studiotone op de kop getikt. In prima staat, inclusief een origineel hoesje.

Wat een leuke amp! Heerlijk veelzijdig, van gewoon clean, via country naar britpop naar classic rock en zelfs als je zou willen een tikkeltje metal. En ook op lage volumes (slaapkamerniveau dus) klinkt 'ie nog heel behoorlijk. Draaien aan de knoppen heeft op deze amp écht effect. De enkele equalizer voor alle kanalen ervaar ik totaal niet als probleem. En de voicing switches geven een hoorbaar verschil. Wat een vooruitgang t.o.v. m'n (impulsief gekochte) Peavey Vypyr (die staat dus nu te koop, iemand interesse? ;-).

Na heel wat topics over de Studiotone hier te hebben gelezen en een Twintone te hebben getest in een muziekwinkel vind ik dit nu al de beste amp-aankoop die ik heb gedaan. Ben nog nooit zo blij met m'n amp geweest! M'n Telecaster komt nu echt tot z'n recht. Nou, deze lichtelijke vorm van euforie wilde gewoon met jullie delen :)

Bart

skabouter
6 april 2009, 12:56
nice man! gefeliciteerd met die geweldige amp! denk je dat daar heel lang plezier van zult hebben! lijkt me geweldig om in huis te hebben :)

Ash ketchum
6 april 2009, 12:59
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ik ben ook nog steeds zeer tevreden met de mijne.

crapton
6 april 2009, 18:58
Waarom heb je geen H&K Statesman 20W of 40W gekocht? Die zijn veel beter en veelzijdiger, en mooier en voller geluid, leuker om te zien, degelijker. En nog goedkoper ook...

Ash ketchum
6 april 2009, 19:07
Waarom heb je geen H&K Statesman 20W of 40W gekocht? Die zijn veel beter en veelzijdiger, en mooier en voller geluid, leuker om te zien, degelijker. En nog goedkoper ook...

Wat bedoel je met beter, veelzijdiger en degelijker??? Het hang echt af van de keuze van de gebruiker wat "beter" is. Met de diverse schakelaars en groot bereik van de EQ is de Studiotone vrij veelzijdig IMHO. Verder is er niks mis met "deutsche grundligkeit" maar nederlandse producten zijn ook de minste niet hoor. Ik heb in ieder geval nooit een probleem gehad met mijn Koch en mocht er ooit een probleem komen, dan ga ik direct naar Dolf zelf toe. Die doet niet moeilijk over aftersales service.

Loze kreten zonder onderbouwingen als je het mij vraagt:???:

Herman
6 april 2009, 19:26
@ Bart1981,

Gefeliciteerd met je nieuwe amp! Wat vond je beter aan de studiotone tov de twintone? :)

sjaak1990
6 april 2009, 19:29
@ Bart1981,

Gefeliciteerd met je nieuwe amp! Wat vond je beter aan de studiotone tov de twintone? :)


De studiotone beter. Beide amps waren niet mijn smaak maar ik vond de Twintone toch wel een klasse hoger. Ben dus ook wel nieuwsgierig waarom de Twintone beter zou zijn.

jaspie
6 april 2009, 19:33
Waarom heb je geen H&K Statesman 20W of 40W gekocht? Die zijn veel beter en veelzijdiger, en mooier en voller geluid, leuker om te zien, degelijker. En nog goedkoper ook...

laat de TS gewoon blij zijn. De studiotone is iig een mooie amp.

Herman
6 april 2009, 19:37
De studiotone beter. Beide amps waren niet mijn smaak maar ik vond de Twintone toch wel een klasse hoger. Ben dus ook wel nieuwsgierig waarom de Twintone beter zou zijn.

Vond jij zelf de twintone nou beter of de studiotone? Staat er een beetje tegenstrijdig. ;)

Nouja, ik roep ook niet per se dat de een beter zou zijn als de ander, maar ik ben wel benieuwd waarom hij voor de studiotone is gegaan ipv de twintone. Kennelijk vond hij de studiotone een bepaalde meerwaarde hebben die volgens hem de twintone niet heeft. ;)

sjaak1990
6 april 2009, 19:41
Vond jij zelf de twintone nou beter of de studiotone? Staat er een beetje tegenstrijdig. ;)

Nouja, ik roep ook niet per se dat de een beter zou zijn als de ander, maar ik ben wel benieuwd waarom hij voor de studiotone is gegaan ipv de twintone. Kennelijk vond hij de studiotone een bepaalde meerwaarde hebben die volgens hem de twintone niet heeft. ;)

Met Twintone een klasse hoger bedoel ik dus dat ik het een betere amp vond. Ik vond dat de Studiotone alleen minder had maar dat ben ik. Wel lekker klein maar vond de prijs hoog voor het geluid dat eruit kwam.

Ash ketchum
6 april 2009, 19:46
@ eroosch
Wel grappig dat jij over degelijkheid en veelzijdigheid begint, aan gezien jij in het verleden niet geheel tevreden was met je Hughes & Kettner.

sjaak1990
6 april 2009, 20:23
@ eroosch
Wel grappig dat jij over degelijkheid en veelzijdigheid begint, aan gezien jij in het verleden niet geheel tevreden was met je Hughes & Kettner.

Dat is zeker grappig.
Volgens mij is er niks slechts te zeggen over de bouwkwaliteit van Koch, ik denk zelfs alleen maar goede dingen! Totaal niet mijn ding maar wel erg goed.

Bart1981
6 april 2009, 20:33
Waarom heb je geen H&K Statesman 20W of 40W gekocht? Die zijn veel beter en veelzijdiger, en mooier en voller geluid, leuker om te zien, degelijker. En nog goedkoper ook...

Geen idee.. nog nooit van dat type gehoord. Even gegoogled: en qua uiterlijk vind ik ze in ieder geval niet mooier. Over het geluid kan ik natuurlijk niet oordelen. En qua prijs.. laat ik het zo zeggen: deze Studiotone (Combo!) op Marktplaats was een koopje, vond ik.

Bart1981
6 april 2009, 20:35
@ Bart1981,

Gefeliciteerd met je nieuwe amp! Wat vond je beter aan de studiotone tov de twintone? :)


Hey Herman! Thanks.
Nou eerlijkgezegd heb ik op de Twintone gespeeld om een beetje een indruk van de Koch-voicing te krijgen. Ik heb voor de aankoop nooit een Studiotone kunnen uitproberen.
En de reden voor Studiotone: budget, wattage (voor thuis!) en compactheid/gewicht. M'n rug begint namelijk echt te klagen als 't meer dan een Studiotone combo weegt.

sjaak1990
6 april 2009, 21:02
Statesman is een andere amp, lijkt mij verder compleet irrelevant.
Mooi dat je blij bent met je amp, klein en niet zwaar, wat je niet van zoveel buizenamps kan zeggen. Combo's zijn vaak juist het meest dodelijk voor je rug.

blademan
7 april 2009, 13:49
hey Bart, je hebt een private message

Wicked Willy
7 april 2009, 15:20
Goede aankoop! Heb ook een Studiotone gehad, heb deze weggedaan (wegens overcompleet), maar zou er zo weer een kopen!

iWishmaster
7 april 2009, 15:50
Pas weer op dit combootje zitten spelen om wat delays te testen. Eerste keer dat ik erover speelde (toen nog met serieuze interesse om 'em te kopen), was het toch niet echt wat ik zocht. Nu laatst ben ik tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk gewoon een prima amp is. Wat ie doet, doetie (ook voor het geld) gewoon heel goed ... Te hoge verwachtingen toendertijd waarschijnlijk ...

Droffie
8 april 2009, 00:12
Hey Herman! Thanks.
Nou eerlijkgezegd heb ik op de Twintone gespeeld om een beetje een indruk van de Koch-voicing te krijgen. Ik heb voor de aankoop nooit een Studiotone kunnen uitproberen.
En de reden voor Studiotone: budget, wattage (voor thuis!) en compactheid/gewicht. M'n rug begint namelijk echt te klagen als 't meer dan een Studiotone combo weegt.


Begrijp ik nou goed dat je de Twintone als equivalent voor de studiotone testte om een indruk te krijgen? Het zijn toch echt twee behoorlijk verschillende ampjes...Om te beginnen de buizen, EL84 tov EL34's...

Het kan zijn dat ik je verkeerd begreep...maar als je een risico nam heb je blijkbaar goed gegokt ;)

Lex81
8 april 2009, 08:31
Statesman is een andere amp, lijkt mij verder compleet irrelevant.
Mooi dat je blij bent met je amp, klein en niet zwaar, wat je niet van zoveel buizenamps kan zeggen. Combo's zijn vaak juist het meest dodelijk voor je rug.

IK heb ook al eerder naar de Hughes en Kettner 20watt amps gekeken tov Koch Studiotone. Maar wat is het verschil in sound tussen de H&K Dual Statesman EL84 &Editoin Tube 25th anniversary ten opzichte van Koch (Studiotone)?

Wicked Willy
8 april 2009, 10:14
Twintone en Studiotone zijn inderdaad erg verschillende amps met een eigen voicing. Twintone en Multitone liggen wel in elkaars verlengde, maar de Studiotone, Powertone en Classictone staan echt op zich.....

Bart1981
8 april 2009, 13:02
Begrijp ik nou goed dat je de Twintone als equivalent voor de studiotone testte om een indruk te krijgen? Het zijn toch echt twee behoorlijk verschillende ampjes...Om te beginnen de buizen, EL84 tov EL34's...

Het kan zijn dat ik je verkeerd begreep...maar als je een risico nam heb je blijkbaar goed gegokt ;)

Oke, ik was niet zo heel erg op de hoogte van 't verschil tussen de Twintone en de Studiotone. Achteraf een risico-tje dus. Maar, ik heb die Studiotone gekocht wetende dat ik hem zeker weten zonder verlies kan doorverkopen mocht hij niet bevallen.

Droffie
8 april 2009, 13:14
Oke, ik was niet zo heel erg op de hoogte van 't verschil tussen de Twintone en de Studiotone. Achteraf een risico-tje dus. Maar, ik heb die Studiotone gekocht wetende dat ik hem zeker weten zonder verlies kan doorverkopen mocht hij niet bevallen.

Oei oei...even op de Koch site en je had de verschillen geweten. Maar je kan niet heel veel fout doen wat betreft de Studiotone. Het moet wel je smaakje zijn. Maar hoe bevalt hij tot nu toe?

Bart1981
8 april 2009, 13:18
Oei oei...even op de Koch site en je had de verschillen geweten. Maar je kan niet heel veel fout doen wat betreft de Studiotone. Het moet wel je smaakje zijn. Maar hoe bevalt hij tot nu toe?


Ja, ik heb de Koch site heus wel gelezen ;-)
Maar ik ben niet zo into buizen & techniek dat ik weet dat een EL82 weer heel anders is dan een EL34. Ik zou ze niet eens uit elkaar kunnen houden geloof ik :p

Maar, hij bevalt prima (zie openingspost).

Droffie
8 april 2009, 13:23
Ja, ik heb de Koch site heus wel gelezen ;-)
Maar ik ben niet zo into buizen & techniek dat ik weet dat een EL82 weer heel anders is dan een EL34. Ik zou ze niet eens uit elkaar kunnen houden geloof ik :p

Maar, hij bevalt prima (zie openingspost).

Ohhh...een hele wereld om te ontdekken hoor ik...;)
Maar je hebt gelijk, het is onbelangrijk welke buizen er inzitten, als hij maar goed klinkt...