PDA

View Full Version : lak spuit keuze



espike
6 april 2009, 12:31
nou heb ik al even zitten zoeken in de search functie, maar heir kwam ik helaas nog geen onderwerp over tegen:
Mijn eerdere bouwsels heb ik met roller, kwast en veel schuur papier gedaan. Nu wil ik toch eens de stap wagen naar spuiten, maar wat voor spuit heb ik dan nodig?
Ik zie wel mooie model bouw spuitjes, maar ik ben bang dat die net iets te klein zijn voor een gitaar.
compressors zijn leuk natuurlijk, maar voor mezelf pak ik net zo lief een spuitbusje drijfgas. Weet iemand hier een mooie bron voor informatie voor wat me een beetje op weg kan helpen?
Mijn bedoeling is nitro, en spuiten wordt wel nodig omdat ik van plan ben een semi transparante burst toe te passen

Yoshida
6 april 2009, 15:50
Als je 't mij vraagt spuitbussen, en als je favo lak niet in spuitbus verkrijgbaar is kan je misschien kijken naar een paintbrush systeempje? (brede nozzle) In dat geval zou ik het pas de moeite lonend vinden bij minimaal 5 gitaren per jaar.
Roller is inderdaad niks. Consistentie van lak is extreem belangrijk; móet precies goed zijn. Te dik is even dodelijk als te dun. Bij spuiten heb je naar mijn beeld meer controle over de dosering.

jan jansen
6 april 2009, 18:26
[QUOTE=espike;1999974]nou heb ik al even zitten zoeken in de search functie, maar heir kwam ik helaas nog geen onderwerp over tegen:

zoek eens op wagner ..:blast::soinnocent::soinnocent:

G.G.
6 april 2009, 20:10
Ik heb zelf een Wagner, maar moet zeggen dat ik dit ook heerlijk vind werken:

http://img26.imageshack.us/img26/5540/p1010911n.jpg (http://img26.imageshack.us/my.php?image=p1010911n.jpg)

espike
6 april 2009, 21:39
Hoe vind ik zo'n spuitbus opzet dingetje wat G.G. hier post?
Is daar een bepaald merk voor? of is dat bestellen aan de andere kant van de oceaan ?
(zal zo ook even zoeken naar wagner

oigun
6 april 2009, 22:57
Hoe vind ik zo'n spuitbus opzet dingetje wat G.G. hier post?
Is daar een bepaald merk voor? of is dat bestellen aan de andere kant van de oceaan ?
(zal zo ook even zoeken naar wagner
Gewoon bij een modelbouwwinkel.
Het nadeel van die gasflesjes vind ik wel dat ze na een tijdje spuiten bevriezen:???:

G.G.
6 april 2009, 23:26
Gewoon bij een modelbouwwinkel.
Het nadeel van die gasflesjes vind ik wel dat ze na een tijdje spuiten bevriezen:???:

Ik heb een afwas tijltje waar ik ongeveer 4cm heet water in zet. Spuitje er ff in om de lak te verwarmen en de bus rechtop in de tijl om het gas warm te houden. Geen problemen mee.

Spuitje (compleet met potje, slang en schroefadapter) kost € 9.99 Bus gas is € 6.00. Reken voor een complete gitaar op 4 a 5 bussen gas. Ongeveer 30 euro dus, maar je kan wel je eigen kleuren mengen en nitro spuiten.

G.G.
6 april 2009, 23:29
Hoe vind ik zo'n spuitbus opzet dingetje wat G.G. hier post?
Is daar een bepaald merk voor? of is dat bestellen aan de andere kant van de oceaan ?
(zal zo ook even zoeken naar wagner

Kijk ff in een lokale model(internet)bouwwinkel, die moeten het hebben.

espike
7 april 2009, 00:01
ah mooi, modelbouw zaken kan ik nog wel vinden, tnx

Ik las ook al ergens een tip mbt spuitbussen dat afwisselen, en in een bak heet water bewaren tijdens spuiten dat aardig oplost.
maar t zal wat uitproberen worden denk ik. Gelukkig heb ik een oude triplex body die als proef konijn mag dienen