PDA

View Full Version : LTD EC 400 AT/VF Edwards LP's



RedBuell
6 april 2009, 12:04
Ik ben mijn Ibby RG 770 zat, het is gewoon niet mijn ding. Mensuur, dikte van de hals, floydrose trem en de grote van de gitaar ik blijf het niet optimaal vinden terwijl de sound wel heel goed is.

Ik heb nog een LTD EC 1000VBK welke echt goed is afgesteld en dat is toch meer mijn ding, die hals speelt echt heerlijk, alleen klinkt hij onversterkt lang niet zo helder als mijn Ibby maar dat zal door het verschil in hout komen.

De EC 1000 staat in D of drop C gestemd met een beefy slinky set snaren (en zelfs als ik hem dan in E stem dan nog speelt hij lekkerder dan mijn RG). Ik speel op deze gitaar vooramelijk metal en ben nu op zoek naar een vervanger voor mijn RG om normaal in E te spelen, blues, rock, hardrock en soms wat jazz.

Omdat mijn EC1000 zo lekker speelt zat ik een beetje te gassen op een LTD EC400 VF (met een SD JB/59 set) omdat de AT niet meer leverbaar is en de VF ervoor in de plaats kwam. Tijdens mijn zoektocht naar info stuitte ik echter ook op de Edwards lp's die in dezelfde prijsklasse liggen. Nu is mijn vraag of hals en de bespeelbaarheid van de EC400 AT/VF hetzelfde is als die van de EC1000 en of die Edwards een beetje te vergelijken is wat hals betreft.

Een LTD EC400 is wel ergens uit te proberen alleen zo'n edwards niet, ik zoek dus een ietwat dikkere hals en grote frets zoals die van mijn EC1000, passieve pups, hardtail, 24,75 mensuur en een prijsklasse van ca € 700,-

Ik zou graag horen wat de bevindingenwaren van iemand die de EC1000 en de EC 400 AT/VF hebben bespeeld en het liefst ook van iemand die ook een Edwards LP daar mee kian vergelijken, tips met betrekking tot andere gitaren die aan mijn wensen voldooen zijn ook welkom.

PS prijsklasse is wel sterk afhankelijk van wat mijn Ibanez RG 770 gaat opbrengen.

JeanPaul du Vinnie
6 april 2009, 13:46
Ik heb nog een LTD EC400VF gehad. Fantastisch gitaartje, echt waar. Klonk absoluut botervet (die dingen zijn dikker dan een normale Eclipse, en dat hoor je echt), articuleerde toch zeer goed (ik gok door de JB in de brug) en had een erg makkelijk bespeelbare hals. Uiteindelijk heb ik 'm weggedaan omdat de hals toch net wat te dun was voor me en m'n vingers na een half uurtje spelen begonnen te verkrampen (ik ben meer een Fenderman, wat halzen betreft). Ik heb er nog steeds een beetje spijt van.

De hals zou normaal gezien dezelfde moeten zijn als die van je 1000, een thin U. Vraag gerust meer info als je nog specifieke dingen wil weten of zo.

Orpheo
6 april 2009, 13:54
ltd's zijn leuk, maar niet te gek. edwards is te gek. van de week weer een edwards LP custom bespeeld, en man, wat een gave gitaren zijn dat toch. als je dat kunt opbrengen, die 700E, gewoon doen. enorm goede gitaren.

RedBuell
6 april 2009, 14:05
ltd's zijn leuk, maar niet te gek. edwards is te gek. van de week weer een edwards LP custom bespeeld, en man, wat een gave gitaren zijn dat toch. als je dat kunt opbrengen, die 700E, gewoon doen. enorm goede gitaren.

Kan je die hals van een Edwards eens beschrijven of vergelijken met bijvoorbeeld de hals van een LTD EC? Hoe zijn de frets? Ik wil graag een comfortabele hals met jumbo frets, de hals van mijn RG is net een in de lengte doormidden gezaagde keu, lang en dun. Hij poremt niet omdat hij zo groot is en ik niet ;) en ik vind de EC halzen wel lekker spelen, maar zo'n Edwards lijkt me idd wel errug gaaf......

Klopt het trouwens dat Ishibashi niet op Ebay verkoopt? Of staat hij daar onder een andere naam?

Over gas gesproken:
http://cgi.ebay.nl/New-Edwards-Les-Paul-Custom-E-LP-98LTC-MINT-875_W0QQitemZ170318313584QQcmdZViewItemQQptZGuitar ?hash=item170318313584&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A13 18

fred dons
6 april 2009, 14:11
die edwards neck zit tussen een gibson 60ties en 50tiesd neck in, ik heb er inmiddels 2 (custom en standard) en ze behoren tot mijn favoriete gitaren

de vergelijking met een ltd is niet helemaal eerlijk omdat een edwards in japan door esp gebouwd wordt en de ltd in korea (door samick?) dus voor dat geld krijg je met de edwards eigenlijk veel meer waarde voor je geld

RedBuell
6 april 2009, 14:20
Wat is aan te raden voor de Edwards, E-bay of Katana, Ishibashi of iets dergelijks?

Orpheo
6 april 2009, 14:28
Wat is aan te raden voor de Edwards, E-bay of Katana, Ishibashi of iets dergelijks?

katana staat ook ebay. zijn eigen site is soms wat duurder, soms wat goedkoper dan ebay. verder, je moet gewoon kijken naar de feedback die iemand heeft. is 't meer dan 99.5% positief, vertrouw ik t vaak wel.

ishibashi staat geloof ik niet op ebay, maar je hebt er genoeg die wel op ebay staan. als je iets tofs ziet, maar je vertrouwt de verkoper niet, of denkt 't niet te vertrouwen, post gewoon de link hier. hier zijn genoeg mensen die veel op ebay kopen. Ik heb al heel veel op ebay gekocht, en ben nog nooit 'echt' het schip in gegaan. Een keer was 't dat iets niet aankwam. Ik mailde de verkoper. hij stuurde toen me het geld terug, bij wijze van service, en toch nog de pup erna. toen kwam de eerste picup toch aan. mailde hem, mocht ik't houden, omdat ie 't al geclaimd had bij de verzekering. tis dus behoorlijk goed te doen, als je maar een 'veilige' verkoper pakt.


hisashi is trouwens ook een goed verkoper.

E-J
6 april 2009, 14:47
Ik heb weleens op een EC400 en EC1000 gespeeld en de halzen zijn toch wel een maatje dunner dan het '59 profiel van een Edwards. Qua kwaliteit zitten de EC1000 en Edwards 92 modellen wel ongeveer op dezelfde lijn. De 92 heeft een poly finish, de 98 een nitro toplaagje. Daarboven (de 105+ modellen) beginnen de echt goede, met CTS pots, nitro laklaag, beter kwaliteit hout etc. Ik zou kijken voor een 105 o.i.d., kost je iets meer (100 euro) maar dan heb je wel meer waar voor je geld. 'Probleem' is wel dat je dan dicht in de buurt komt van een tweedehands Gibson. Een Edwards LP-98-SD haal je nieuw voor zo'n 750-800 euro uit Japan. Voor hetzelfde geld kun je ook een Gibson Les Paul Studio kopen... en voor iets meer een Standard.

Ik heb zelf een 85 gehad (zelfde als wat nu de 92 heet) en uiteindelijk was ik er toch niet zo tevreden mee. De bouwkwaliteit is zeer goed, perfecte afwerking alleen gebruikt Edwards op de goedkopere modellen (dus de modellen onder de 100) een apart soort (Japans?) mahonie, wat vrij licht van gewicht is en het belangrijkste: vrij veel hoog aan je geluid geeft. Ik heb het met meerdere eigenaren van Edwards 92 en 98's over gehad en iedereen had wel dezelfde mening dat de modellen onder de 100 meer hoog en minder ballen in het geluid hebben. De modellen boven de 100 schijnen dit 'euvel' niet te hebben... ik wilde uiteindelijk toch meer dat vette, romige Les Paul geluid dus heb ik de Edwards verkocht en doorgespaard voor een Gibson Les Paul Standard.

Persoonlijk zou ik voor dat geld gewoon op zoek gaan naar een mooie Gibson Les Paul Studio, en dan één uit begin jaren 90 ofzo. Laatst stond er op gitaarmarkt er ééntje uit 1993 voor 650 euro, maar die is alweer weg zie ik.

almarvk
6 april 2009, 14:49
Ik heb zelf een EC400 en ik ben helemaal wild van die hals en het bijbehorende geluid. Voor mij niets anders meer...

Orpheo
6 april 2009, 14:51
Ik heb weleens op een EC400 en EC1000 gespeeld en de halzen zijn toch wel een maatje dunner dan het '59 profiel van een Edwards. Qua kwaliteit zitten de EC1000 en Edwards 92 modellen wel ongeveer op dezelfde lijn. De 92 heeft een poly finish, de 98 een nitro toplaagje. Daarboven (de 105+ modellen) beginnen de echt goede, met CTS pots, nitro laklaag, beter kwaliteit hout etc. Ik zou kijken voor een 105 o.i.d., kost je iets meer (100 euro) maar dan heb je wel meer waar voor je geld. 'Probleem' is wel dat je dan dicht in de buurt komt van een tweedehands Gibson. Een Edwards LP-98-SD haal je nieuw voor zo'n 750-800 euro uit Japan. Voor hetzelfde geld kun je ook een Gibson Les Paul Studio kopen... en voor iets meer een Standard.

Ik heb zelf een 85 gehad (zelfde als wat nu de 92 heet) en uiteindelijk was ik er toch niet zo tevreden mee. De bouwkwaliteit is zeer goed, perfecte afwerking alleen gebruikt Edwards op de goedkopere modellen (dus de modellen onder de 100) een apart soort (Japans?) mahonie, wat vrij licht van gewicht is en het belangrijkste: vrij veel hoog aan je geluid geeft. Ik heb het met meerdere eigenaren van Edwards 92 en 98's over gehad en iedereen had wel dezelfde mening dat de modellen onder de 100 meer hoog en minder ballen in het geluid hebben. De modellen boven de 100 schijnen dit 'euvel' niet te hebben... ik wilde uiteindelijk toch meer dat vette, romige Les Paul geluid dus heb ik de Edwards verkocht en doorgespaard voor een Gibson Les Paul Standard.

Persoonlijk zou ik voor dat geld gewoon op zoek gaan naar een mooie Gibson Les Paul Studio, en dan één uit begin jaren 90 ofzo. Laatst stond er op gitaarmarkt er ééntje uit 1993 voor 650 euro, maar die is alweer weg zie ik.

tja, ik wilde niet preken voor mijn eigen parochie, maar inderdaad, een leuke gibson studio heb je al gauw voor 500, 450E, als je goed zoekt. ik heb er 2 gekocht voor dat bedrag, 450 en 500, en dat zijn 2 'echte' les pauls, niet in looks, maar in tone. damn... de een heeft een geweldig romig, smooth geluid, de ander een agressief, brullend, scheurend geluid. de een is zeg maar 'john sykes' en de ander 'gary moore'.

RedBuell
6 april 2009, 15:04
tja, ik wilde niet preken voor mijn eigen parochie, maar inderdaad, een leuke gibson studio heb je al gauw voor 500, 450E, als je goed zoekt. ik heb er 2 gekocht voor dat bedrag, 450 en 500, en dat zijn 2 'echte' les pauls, niet in looks, maar in tone. damn... de een heeft een geweldig romig, smooth geluid, de ander een agressief, brullend, scheurend geluid. de een is zeg maar 'john sykes' en de ander 'gary moore'.

Hoe is de hals van een LP studio, want daar heb ik ook aan zitten denken.

Orpheo
6 april 2009, 15:44
Hoe is de hals van een LP studio, want daar heb ik ook aan zitten denken.

rond en medium/dik. de mijnen zijn ongeveer 2.1 a 2.2 cm dik.

McLambo
10 juli 2009, 22:33
Ik heb weleens op een EC400 en EC1000 gespeeld en de halzen zijn toch wel een maatje dunner dan het '59 profiel van een Edwards. Qua kwaliteit zitten de EC1000 en Edwards 92 modellen wel ongeveer op dezelfde lijn. De 92 heeft een poly finish, de 98 een nitro toplaagje. Daarboven (de 105+ modellen) beginnen de echt goede, met CTS pots, nitro laklaag, beter kwaliteit hout etc. Ik zou kijken voor een 105 o.i.d., kost je iets meer (100 euro) maar dan heb je wel meer waar voor je geld. 'Probleem' is wel dat je dan dicht in de buurt komt van een tweedehands Gibson. Een Edwards LP-98-SD haal je nieuw voor zo'n 750-800 euro uit Japan. Voor hetzelfde geld kun je ook een Gibson Les Paul Studio kopen... en voor iets meer een Standard.

Ik heb zelf een 85 gehad (zelfde als wat nu de 92 heet) en uiteindelijk was ik er toch niet zo tevreden mee. De bouwkwaliteit is zeer goed, perfecte afwerking alleen gebruikt Edwards op de goedkopere modellen (dus de modellen onder de 100) een apart soort (Japans?) mahonie, wat vrij licht van gewicht is en het belangrijkste: vrij veel hoog aan je geluid geeft. Ik heb het met meerdere eigenaren van Edwards 92 en 98's over gehad en iedereen had wel dezelfde mening dat de modellen onder de 100 meer hoog en minder ballen in het geluid hebben. De modellen boven de 100 schijnen dit 'euvel' niet te hebben... ik wilde uiteindelijk toch meer dat vette, romige Les Paul geluid dus heb ik de Edwards verkocht en doorgespaard voor een Gibson Les Paul Standard.

Persoonlijk zou ik voor dat geld gewoon op zoek gaan naar een mooie Gibson Les Paul Studio, en dan één uit begin jaren 90 ofzo. Laatst stond er op gitaarmarkt er ééntje uit 1993 voor 650 euro, maar die is alweer weg zie ik.

Ik ben toch zeer benieuwd welke modellen je hier op doelt. Op dit moment zijn alle modellen boven de 100 geen Standard of Custom Les pauls (maar es-355's, lps' met verschrikkelijke kermis kleuren, of met actieve hardware in grafkleuren :metal: :crazyhappy: Volgens mij is de 98 serie op dit moment de topline. Deze heeft ook nitro finish.

casper innosence
10 juli 2009, 22:50
Ik vind de 400 serie maar net niet. Ik heb een viper 400 als backup voor mn esp viper standaard gehad, maar t verschil was zoooo enorm. Heb de viper 400 weg gedaan en een EC1000 terug gekocht, en de kwaliteit van de 1000 serie is zooo veel beter dan de 400. Klinkt lekkerder, voelt fijner. Ik heb zoiezo een SH5 (duncan custom, brug) en een sh1n (hals) er in gezet, maakt de gitaar zoveel veelzijdiger en levendiger. De EMG's deden m echt geen eer aan. Overigens, ook de hals van de 400 en de standaard voelden niet even dik. Die van de standaard was fijner, dunner, smoother.

Als het zo is dat je voor die 7/800 euro bij Edwards een gitaar krijgt die meer in de buurt komt van de ESPs zou ik daar voor gaan.