PDA

View Full Version : digitech mbox 2



dodoweirdo
5 april 2009, 19:16
Waarom zou ik een digitech mbox 2 pro kopen? Ik zou graag professioneel opnemen, maar vraag mij in welke maten dit afhankelijk is van de interface. Ik gebruik nu een edirol UA 25 en adobe audition? Is protools + mbox 2 echt zoveel beter? Of is het allemaal een beetje subjectief. En het argument dat protools de standaard is en bv bestandenoverdracht enz. naar studios gemakkelijker maakt vind ik niet zo belangrijk.

grtz,

Dodoweirdo

berolios
6 april 2009, 06:59
Protools is van DIGIDESIGN, niet van DIGITECH :chicken:...

Lees DEZE (http://www.licht-geluid.nl/forum/recording-broadcast-forum/17816-protools-le-vs-logic-pro-suggesties.html?highlight=pro-tools+logic) thread maar eens door... universele software versus ProTools. Uiteindelijk maakt het echt niet veel uit dus... zeker als je al iets hebt, kun je je geld beter even aan andere dingen uitgeven.

dodoweirdo
6 april 2009, 12:13
Nou nee, in die topic van je staat: De converters, deze geven je analoge signaal een klank mee. (of beter gezegd halen er iets van af ) Hoe beter de converter hoe beter het geluid dat er na digitaliseren over blijft. Wel is die kwaliteit dan echt zoveel beter bij zo'n digidesign dan bij mijn edirol? Dat is wat ik wil weten... En staan er betere reverbs en dergelijke op protools dan op adobe audition?

MjS
6 april 2009, 13:42
Nee, ik denk niet dat je er veel op vooruit gaat. Als je tevreden bent met hoe het is, waarom dan veranderen? Volgens mij is die Edirol een prima interface. Ik heb altijd begrepen dat de converters (behalve als ze echt slecht zijn) een relatief kleine impact op de sound hebben en dat je dan beter kunt kijken naar goede microfoons, akoestische behandeling kamer, goeie monitors en goede preamps.

Het enige argument voor de Mbox als je al een interface en DAW-software hebt, lijkt me die van Pro Tools. Ik heb een tijdje Audition geprobeerd en ik vond het vooral met midi en virtuele instrumenten een beetje beperkt, maar als je daar niet tegenaan loopt zou ik het lekker zo laten.