PDA

View Full Version : Probleem met mijn strat



ER!K
5 april 2009, 14:59
Ik had zojuist even de kriebels om aan mijn gitaar te gaan knutselen. Ik heb hem eerst helemaal schoongemaakt en daarna even wat met de afstelling zitten klieren. (heb ik pas ook gedaan, maar ik was er nog niet helemaal tevreden over.) Daarna heb ik de veren in de brug wat strakker getrokken, omdat ik de tremolo toch nooit gebruik en ik het er mooier uit vind zien.
En nu heb ik geen geluid meer :seriousf:
Er is helemaal niks met de elektronica gebeurt. Er zit nog wel output in de gitaar, want ik kan hem nog gewoon stemmen met een stemapparaat en gitaarkabel.
Misschien is het gewoon slechte timing, dus dat mijn versterker het op het verkeerde moment heeft begeven. Zou goed kunnen, want mijn versterker deed al tijden gek. (overdrive klonk hetzelfde als clean)

Wat moet ik veranderen aan de gitaar om weer geluid te krijgen als ik via de versterker speel?
Alvast bedankt!

EDIT: mijn gitaar is een superslechte goedkope strat kopie, dus misschien dat dit mijn kans is om over te stappen op een betere gear? :D

STW
5 april 2009, 15:02
volgens mij is niet je gitaar maar je versterker kaduuk...

ER!K
5 april 2009, 15:05
volgens mij is niet je gitaar maar je versterker kaduuk...

bedankt voor de snelle reactie.
Dat vermoedde ik dus ook al, maar ik heb helemaal niet aan de versterker gezeten ofzo. Ik vertel maar niet aan mijn ouders dat het mijn versterker is, want misschien is dit mijn kans om van die twee ondingen af te komen (amp + gitaar zijn brak :seriousf:)

snaarplukker
5 april 2009, 22:59
De slimste manier is je ouders te vertellen dat je gitaar kapot is en je een duurdere wilt van betere kwaliteit. Zodra je die in huis hebt zegt je dat ie het niet doet omdat vermoedelijk de versterker kapot is en vraag dan ook om een betere versterker.;)

groovieguitarguus
5 april 2009, 23:34
Heb je een stemapparaat???? Als deze wel reageert, is het je amp....

Exi
5 april 2009, 23:50
Heb je een stemapparaat????
Nee, stemmen is voor watjes!!

groovieguitarguus
6 april 2009, 00:09
'valse' nicht

ER!K
6 april 2009, 15:18
Ik ga het er vanavond over hebben met mijn ouders. De oorzaak van het probleem is ondertussen bekend. Er zit een verloopstukje van een 3,5 mm naar de dikte van een gitaarkabel (5,5 mm?) vast in het gat van de versterker waar je de koptelefoon in doet. Dit verloopstuk zit er al in sinds september. (eerste dag dat ik dat ding had :seriousf:) En nu is het verloopstukje verder doorgeschoten in het gat. Nu herkent de versterker dit als een koptelefoon.

Ik ga dit natuurlijk niet aan mijn ouders vertellen ;)

Joost_79
6 april 2009, 16:49
Dat het "brakke" kwaliteit is en je het wil vervangen lijkt me toch wel handig om te weten wat de oorzaak is dat het kapot is.

Zo leer je tenminste er ook nog wat van :P

Als je toch brakke versterker hebt kun je testen of ie het doet door kabel in te prikken en zelf even stekker vast te pakken, dan hoor je wel of ie signaal geeft.

Als je aan de afstelling van de gitaar, en dus niet electronica, hebt geknutseld kan ik me allen voorstellen dat je pick-ups nu te ver van je snaren staan om signaal op te vangen??? als dat al mogelijk is...

duh...beter lezen, je hebt oorzaak al gevonden :P

espike
6 april 2009, 16:56
Je ouders voorliegen voor betere gear.. hmm. je kan ook gewoon eerlijk zijn, aangeven dat t ding t aan t begeven is, en aanbieden om 50/50 te gaan. ji de helft, zij de helft.
1 krijg je achteraf ook geen gezeur
2 als je zelf wat meer spaart haal je er betere gear uit.
3 pa en ma hebben respect voor zoonlief's eerlijkheid en financieel verantwoordelijkheids gevoel

Die laatste is op lange termijn handig.

YoJorisss
6 april 2009, 16:57
Ik ga dit natuurlijk niet aan mijn ouders vertellen ;)

Als ze erachter komen krijg je billekoek!! :)

Joost_79
6 april 2009, 16:57
Ik ga het er vanavond over hebben met mijn ouders. De oorzaak van het probleem is ondertussen bekend. Er zit een verloopstukje van een 3,5 mm naar de dikte van een gitaarkabel (5,5 mm?) vast in het gat van de versterker waar je de koptelefoon in doet. Dit verloopstuk zit er al in sinds september. (eerste dag dat ik dat ding had :seriousf:) En nu is het verloopstukje verder doorgeschoten in het gat. Nu herkent de versterker dit als een koptelefoon.

Ik ga dit natuurlijk niet aan mijn ouders vertellen ;)

M'n ervaring met ouders was altijd dat het zeuren voor de eerste hulp bij aanschaf de meeste moeite kost.

Als dat eenmaal geluk is en ze zien dat je gitaar spelen serieus en met succes oppakt zal een volgende sponsor bijdrage wat eenvoudiger zijn...

Helaas houdt dit ook weer snel op zodra ze doorhebben dat jezelf ook kunt gaan werken voor je geld. Dan is het antwoord dat je sponsoring moet verdienen...

chocorookie
6 april 2009, 17:04
eerlijkheid duurt het langst...................:sssh:

ER!K
6 april 2009, 17:13
Je ouders voorliegen voor betere gear.. hmm. je kan ook gewoon eerlijk zijn, aangeven dat t ding t aan t begeven is, en aanbieden om 50/50 te gaan. ji de helft, zij de helft.
1 krijg je achteraf ook geen gezeur
2 als je zelf wat meer spaart haal je er betere gear uit.
3 pa en ma hebben respect voor zoonlief's eerlijkheid en financieel verantwoordelijkheids gevoel

Die laatste is op lange termijn handig.



M'n ervaring met ouders was altijd dat het zeuren voor de eerste hulp bij aanschaf de meeste moeite kost.

Als dat eenmaal geluk is en ze zien dat je gitaar spelen serieus en met succes oppakt zal een volgende sponsor bijdrage wat eenvoudiger zijn...

Helaas houdt dit ook weer snel op zodra ze doorhebben dat jezelf ook kunt gaan werken voor je geld. Dan is het antwoord dat je sponsoring moet verdienen...



De kans dat mijn ouders bijbetalen is zeer klein, ik verdien zelf geld met mijn folders. Zeuren zal ook niet werken denk ik ;) straks zal ik er eens over praten met mijn vader, die geeft wat makkelijker toe dan mijn moeder :)