PDA

View Full Version : Catalinbread Dirty little secret



Einzeln
5 april 2009, 10:37
Ik noemde hem al in een ander draadje maar hij verdient een eigen plekje.

http://www.catalinbread.com/DLS.html

Zvex komt met iets soortgelijks: Distortron.

http://www.youtube.com/watch?v=avbOaNa5y64

Mitch
5 april 2009, 13:01
Klinken als interessante toevoegingen, zeker qua sound en inzetbaarheid. Meer van low gain tot classic rock levels. Vormgeving van de Catalinbread is wel erg leuk gekozen trouwens!

Fijne clip van de Cat: http://www.youtube.com/watch?v=wZYiO6dMaok

Bernd Veenema
5 april 2009, 13:24
Die clipjes klinken waanzinnig! Ik wil die Catalinbread wel eens proberen.

Mitch
5 april 2009, 13:35
Ik zal van de week eens kijken of De Gier 'm al binnen heeft.
Niet onbelangrijk: hij stackt ontzettend goed en da's voor mij altijd een belangrijk pluspunt.
http://www.youtube.com/watch?v=1RiO-JNtHZs

kassie
6 april 2009, 12:26
klinkt in mijn oren een beetje als het perfecte distortion pedaal. Echt gaaf, reageert goed op de fenders, wordt een fender haast Marshall achtig van. Ben ook erg benieuwd hoe hij over andere amps klinkt. is er al een schema of een DIY versie?

Lexvandoef
6 april 2009, 14:42
klinkt in mijn oren een beetje als het perfecte distortion pedaal. Echt gaaf, reageert goed op de fenders, wordt een fender haast Marshall achtig van. Ben ook erg benieuwd hoe hij over andere amps klinkt. is er al een schema of een DIY versie?

Of je koopt/test het pedaal gewoon ;).

kassie
6 april 2009, 14:56
zelfdoen is leuker en goedkoper:crazyhappy:.

Lexvandoef
6 april 2009, 15:07
zelfdoen is leuker en goedkoper:crazyhappy:.

Ach, ik ben lui en koop zo'n ding liever ;).

Chris Winsemius
6 april 2009, 16:05
zelfdoen is leuker en goedkoper:crazyhappy:.

In dit geval: gewoon 'n soort diefstal.......

Fuhgawz
6 april 2009, 16:31
Ik vind het ook op z'n minst dubieus om gloednieuwe ontwerpen meteen te gaan kopiëren. Maargoed, het pedaal zelf klinkt wel awesome op die clips hoor. Er is ons vaker een "Marshall stack-in-a-box" beloofd door fabrikanten, maar deze lijkt op de clips toch echt in de buurt te komen. Klinkt gigantisch!!

Dirk_Hendrik
6 april 2009, 17:07
In dit geval: gewoon 'n soort diefstal.......

Nope. Dat wordt het als je het ding gaat verkopen. En dan krijg je weer die discussie waar de grens van wat wel en wat niet mag ligt...

Chris Winsemius
6 april 2009, 17:11
Nope. Dat wordt het als je het ding gaat verkopen. En dan krijg je weer die discussie waar de grens van wat wel en wat niet mag ligt...

Niet helemaal met je eens....
als je zo'n ding wilt hebben moet/kun je dat KOPEN. Als je dat voor jezelf bouwt zal het juridisch gezien misschien dan wel geen diefstal zijn maar IMHO beroof je de designer/bouwer/etc. dan toch ook.

Hopelijk einde deze discussie; ben zeer benieuwd naar dat pedaal!

Luke-wannabe
6 april 2009, 17:33
COOL pedaal! GAS!

Jan Buurman
6 april 2009, 17:53
In verband met mijn haat/liefde verhouding met de Crunchbox van MI Audio ben ik erg benieuwd naar de vergelijking Crunchbox <-> Dirty Little Secret. Zodra iemand hierover iets zinnigs kan zeggen hoor ik het graag....
Uit de clipjes wordt ik nog niet veel wijzer.

Bernd Veenema
6 april 2009, 18:15
In verband met mijn haat/liefde verhouding met de Crunchbox van MI Audio ben ik erg benieuwd naar de vergelijking Crunchbox <-> Dirty Little Secret. Zodra iemand hierover iets zinnigs kan zeggen hoor ik het graag....
Uit de clipjes wordt ik nog niet veel wijzer.

Als ik de sound van de DLS aan de hand van de clipjes mag beoordelen, lijkt het erop dat de Crunchbox veel meer compressie heeft en veel meer gain op tap. De DLS lijkt wat opener/dynamischer te zijn. Hoe het in de praktijk werkt is natuurlijk afwachten. Ik vind het een zeer interessant pedaal.
Ik vind de Crunchbox trouwens wel een superpedaal (gain op een 2-3, toon op 3-4). Wil hem wel weer eens hebben denk ik.

kassie
7 april 2009, 14:32
In dit geval: gewoon 'n soort diefstal.......

Kopje koffie?

Zijn zoveel pedaaltjes en amps nagebouwd, complete bedrijven teren erop (BYOC CERIATONE), zou jij bij uitstek moeten weten Chris. En gitaristen jatten licks van anderen.... en er bestaan japanners die alles nabouwen.

Zolang je maar een verwijzing plaatst naar hetgeen je plagieert en het niet verkoopt... (en dat doe ik dus niet, en bedrijven dan weer wel)

In hoeverre ik dan weer een dief genoemd mag worden weet ik dus niet, niet dat het prettig aanvoelt ofzo.

idd einde discussie dan maar en back on topic.

Chris Winsemius
7 april 2009, 14:37
Kopje koffie?

Zijn zoveel pedaaltjes en amps nagebouwd, complete bedrijven teren erop (BYOC CERIATONE), zou jij bij uitstek moeten weten Chris. En gitaristen jatten licks van anderen.... en er bestaan japanners die alles nabouwen.

Zolang je maar een verwijzing plaatst naar hetgeen je plagieert en het niet verkoopt... (en dat doe ik dus niet, en bedrijven dan weer wel)

In hoeverre ik dan weer een dief genoemd mag worden weet ik dus niet, niet dat het prettig aanvoelt ofzo.

idd einde discussie dan maar en back on topic.

Kassie, ik wilde je niet uitmaken voor dief oid.

Veel dingen zijn al tig jaar eerder gedaan en veel van mijn werk is natuurlijk ook grotendeels gebasseerd op eerdere/bestaande dingen. 100% clones doe ik ip. niet of nooit.

Misschien kwam mijn reactie ook meer omdat dit bij "pedalen" staat en niet bij de "werkbank".

Nogmaals: ik wilde je absoluut niet kwetsen, beledigen of ergens van beschuldigen. Ik maak zo nog wat koffie en mocht je ooit in de buurt zijn dan maak ik ook wel koffie/thee/fris/whatever voor jou.

Hopelijk no hard feelings!

kassie
7 april 2009, 14:48
nee no hard feelings whatso ever, ik begrijp het ook wel. nieuw pedaal dat gelijk weer gecloned dient te worden. Voelt een beetje alsof een muzikant zijn muziek op internet vind terwijl de plaat net is uitgebracht. Zo verdient hij er niks aan.

Ja wat kan ik zeggen, ik als individu kan keurig het pedaal kopen. Maar zelfdoen vind ik gewoon zo veel belonender. En het scheelt nog ietsje in de kosten. En ik ben arme student.... zijn meer factoren die meespelen dan alleen de gedachte dat het het keurigst is om de designer loon na werken te geven. Als iedereen deed zoals ik, bleef er inderdaad geen bedrijf meer over....

neemt ook niet weg dat er gewoon grof geld verdient wordt aan een klein aantal goedkope onderdelen die aan elkaar zijn gesoldeert. Marktwerking creëert dus ook een beetje de DIY scene.

Zand erover! En back on topic...

P.s. Een keer langskomen lijkt me supertof, machtig interessant lijkt me.. alleen ik woon niet zo 1,2,3, in de buurt. (Drenthe)

Einzeln
7 april 2009, 14:48
Hier wordt in ieder geval wel op misdadige wijze mijn topic gehijacked zoals dat in mooi Nederlands heet.

Mitch
7 april 2009, 20:56
Als het goed is, is mijn ouwe Ibanez deze week klaar, kijk ik meteen of de Dirty Little Secret al binnen is en zo ja en er is tijd en gelegenheid dan test ik 'm.

Nielsje
7 april 2009, 21:10
Als het goed is, is mijn ouwe Ibanez deze week klaar, kijk ik meteen of de Dirty Little Secret al binnen is en zo ja en er is tijd en gelegenheid dan test ik 'm.

Toch fijn dat je je altijd wil opofferen om dat soort dingen te proberen :D

Mitch
7 april 2009, 21:17
http://members.lycos.nl/rubenvandermeer/hpbimg/v_onlineupbe_foto.jpg
Ik doe het allemaal voor JULLIE!

Mitch
11 april 2009, 16:59
Ben net terug van De Gier en hij heeft ze niet. Gaat ook niet zo snel gebeuren omdat Catalinbread niet echt snel is met leveren (en dan heb ik me weer reuze politiek uitgedrukt :D ).
Als je er één wil uitproberen gaat dat dus een gevalletje import worden helaas.

Bernd Veenema
12 april 2009, 10:52
Balen. Al moet ik zeggen dat de Ibanez MS10 (D_H modded) mij gisteren weer behoorlijk overtuigt heeft. Gisteravond de Triboost gebruikt om de MS10 te boosten en dat werkt perfect. Ik denk niet dat ik de DLS nodig heb.

jezzbo
17 april 2009, 12:52
Net m'n order geplaatst voor een Dirty little Secret. :cheerup:
Nu nog wachten tot 'm toekomt...

bloodgulge2
19 april 2009, 13:53
tot over 6 maanden...

jezzbo
19 april 2009, 14:31
6 maanden!!?

joogi
21 april 2009, 13:56
je kunt hem bestellen in engeland bij rare and vintage guitars.
heb ik afgelopen vrijdag gedaan en vandaag al binnen .
kostte 147,00 pounds en ja het is een heerlijk pedaal:mmmm:

Einzeln
21 april 2009, 22:22
je kunt hem bestellen in engeland bij rare and vintage guitars.
heb ik afgelopen vrijdag gedaan en vandaag al binnen .
kostte 147,00 pounds en ja het is een heerlijk pedaal:mmmm:

Kun je daar wat specifieker in zijn?

joogi
22 april 2009, 10:34
ik heb hem gekocht bij : http://www.vintageandrareguitars.com/web/Our-Catalogue/Effects/Catalinbread-Effects
heb er 147 pond voor betaald , 3 dagen later ontvangen.
heb hem uitgeprobeerd op een princeton reverb op laag volume en je
krijgt inderdaad zoals ze beloven een marshall crunch / lead op laag
volume ,
vergeleken met mijn marshall 18 watt heb je wel meer compressie ,
maar toch heel bruikbaar .
op hoger volume wordt ie veel mooier , op mijn princeton krijg je echt het
idee alsof er een veel grotere speakerkast aanstaat.
ik weet niet waar je woont , Beverwijk ?
ik woon in hoofddorp ,
je mag hem wel een keer uitproberen ?

jezzbo
22 april 2009, 13:23
de mijne is gisteren vertrokken uit de us. :punk:

Yek1
22 april 2009, 17:03
'T is dat ik niks nodig heb, en mijn gain vnl. uit m'n versterkers haal, maar het lijkt zeker een leuk en nuttig pedaaltje, ondanks de al bestaande duizenden overdrives/boosters.

jero
22 april 2009, 19:50
ik heb hem gekocht bij : http://www.vintageandrareguitars.com/web/Our-Catalogue/Effects/Catalinbread-Effects
heb er 147 pond voor betaald , 3 dagen later ontvangen.
heb hem uitgeprobeerd op een princeton reverb op laag volume en je
krijgt inderdaad zoals ze beloven een marshall crunch / lead op laag
volume ,
vergeleken met mijn marshall 18 watt heb je wel meer compressie ,
maar toch heel bruikbaar .
op hoger volume wordt ie veel mooier , op mijn princeton krijg je echt het
idee alsof er een veel grotere speakerkast aanstaat.
ik weet niet waar je woont , Beverwijk ?
ik woon in hoofddorp ,
je mag hem wel een keer uitproberen ?

toch best wel wat compressie? Dat lijkt te conflicteren met de stackability. Als hij substantieel compressie toevoegt valt hij voor mij af... Helaas, want ik had best hoge verwachtingen.

joogi
28 april 2009, 10:49
ik had gezegd , iets meer compressie dan een 18 watt marshall.
nog steeds niet erg veel ,
stacken is juist een van de sterke punten van de dls.
ikzelf heb hem gestackt met een hartman compressor en treble booster
en een paul lenders treble tool en dat gaat allemaal erg goed.
verder heb ik hem gebruikt met een shiny opium en ook dat gaat
prima , alhoewel ik de shiny meestal als stand alone gebruik .
de opium is juist door zijn extra boost functie erg veelzijdig en compleet en heeft de dls niet nodig , heeft drive genoeg van zichzelf indien gewenst.

jezzbo
30 april 2009, 21:15
'm is toegekomen. :supercool:
Momenteel heb ik 'm alleen nog maar kunnen testen door m'n fender super champ XD oefenversterkertje. (met een tele + Joe barden pups)
Volgende week test ik 'm eens op volume tijdens de repetitie.
Tot hiertoe klinkt 'm mooi en complex. Minder gain dan ik dacht. Maar dat is helemaal niet erg. Wel een ferme crunch.

Mitch
10 mei 2009, 23:55
Zo, effe een kleine bump, ik kwam deze andere video nog tegen en los van het pedaal vond ik de demo echt helemaal te gek :ok:
http://www.youtube.com/watch?v=hO1Xa2LMfSg

jezzbo
11 mei 2009, 06:56
Afgelopen week heb ik de DLS uitvoerig kunnen testen.
En ik moet zeggen dat het toch wel een fijn pedaaltje is.
Nu enkel nog beslissen of ik m'n Barber DD op m'n pedalboard hou of de DLS in de plaats zet. (hmmm... beslissingen, beslissingen....)
De Barber heeft meer compressie en klinkt iets donkerder. (maar op een goeie manier dan.)

Yek1
16 mei 2009, 14:39
Heb nu de DLS 2 weken in huis. Kan niet anders zeggen dan dat het een heerlijk pedaal is. Zeker op 18V (ik gebruik een Y-stroomkabeltje vanuit m'n PP2) beschikt ie over een ongelofelijk veel volume, dynamiek, body en bass. Gain genoeg en hij blijft transparant. Minder schel / striemend dan bv. een Crunch Box. Werkt zoals door velen al gezegd ook prima samen met een fuzz.

jezzbo
4 juni 2009, 20:26
Ik heb 'm uiteindelijk verkocht. (die DLS)
klinkt zéér goed met m'n strat en waarschijnlijk ook met een les paul.
Maar ik speel voornamelijk op m'n Gretsch. En m'n gretsch klinkt imho beter met m'n Barber DD.
Ik ben wel nieuwsgierig naar een Barber Small Fry.
iemand ervaring?

Bernd Veenema
5 juni 2009, 15:05
Dan komt het goed uit dat ik een strat en een Les Paul heb. Ik mail je nog wel even als het pedaal binnen is gekomen.

jezzbo
5 juni 2009, 16:07
howdy Bernd,
Laat zeker weten wat je'r van denkt.

greetz

Jesse

Bernd Veenema
5 juni 2009, 23:55
Ga ik zeker doen! Ik ben erg benieuwd. Hij gaat, als hij bevalt, waarschijnlijk de OCD vervangen. Die gebruik ik de laatste tijd niet zoveel. De D_H/Ibanez MS-10 wil ik in prinicipe niet kwijt. Erg bruikbaar pedaal.

thierry1982
12 juni 2009, 10:48
Ik gebruik 'm sinds een weekje ook. Wat een super apparaat is dit zeg. Ben er erg blij mee!

Yek1
12 juni 2009, 12:25
Op The Gear Page staat net een thread over een modificatie, van de fabrikant zelf

Einzeln
12 juni 2009, 14:08
Op The Gear Page staat net een thread over een modificatie, van de fabrikant zelf

http://www.catalinbread.com/odds/bunker.html

hugo123
12 juni 2009, 23:50
Trouwens hoe is de DLS in vergelijking met bijv een OCD

peter_heijnen
13 juni 2009, 18:33
Ik heb de dls ook besteld. Ik loop al een tijdje hier en naar alle clips te loeren en kon het niet laten.

Gas bah! ;)

Einzeln
13 juni 2009, 19:08
Ik heb de dls ook besteld. Ik loop al een tijdje hier en naar alle clips te loeren en kon het niet laten.

Gas bah! ;)

Ben zeer benieuwd.

hugo123
16 juni 2009, 17:36
Hij klinkt ook wel erg lekker!! Iemand hem al in NL gezien? Waar bestellen jullie hem dan?

Yek1
16 juni 2009, 17:52
Ik haalde 'm uit Engeland maar nu is hij hier:
http://degiergitaarbouw.nl/webshop/

hugo123
16 juni 2009, 19:45
@thierry1982: reviewtje??

Mitch
16 juni 2009, 19:46
Ik haalde 'm uit Engeland maar nu is hij hier:
http://degiergitaarbouw.nl/webshop/
Bijna, je vergeet de kleine lettertjes:

Dit artikel wordt verwacht op woensdag, 01 juli 2009 op voorraad te zijn.
Ik dacht al, ik was er pas nog en toen had -ie 'm niet. Ik ga 'm zeker testen.

Yek1
16 juni 2009, 19:55
@thierry1982: reviewtje??

Op The Gear Page staat één thread van 59 pagina's met reviews .......

Staon
16 juni 2009, 21:30
Trouwens hoe is de DLS in vergelijking met bijv een OCD

http://www.youtube.com/watch?v=dUGKhuO9LVE Shooutout: DLS vs. OCD vs. BB preamp

Ik ben niet zo onder de indruk van de DLS overigens

Correctie: sorry het is niet de DLS in dat filmpje xD

tweng
31 december 2009, 10:56
Iemand hier enige ervaring met het "Dirty Little Secret" pedaaltje van Catalinbread ?

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties !

Mitch
31 december 2009, 11:32
Bloody great. Voor mij persoonlijk de grootste aanwinst van 2009. Sinds ik de Voxen had, waar mijn OCD niet zo heel lekker mee samenwerkte zoals ik het wilde was ik wel in de markt voor een low tot medium overdrive met een vrij natuurlijk karakter. De DLS was een schot in de roos.
Eén ding: de echte dynamiek haal je er pas uit met 18V. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen een 18V adapter heeft liggen en het niet zo snel zal uitproberen. Ik had nog een spanningsverdubbelaar dus dat was gauw bekeken, maar man oh man... wat klinkt dat ding dynamisch op 18V! Echt geweldig! Op 9V is het nog steeds een erg leker klinkend pedaal, maar dan klinkt -ie ook meer als pedaal dan als een amp.

Een groot voordeel is de twee standen schakelaar. De één moet meer een JTM45 zijn en de ander meer een JCM800 ja ja, het zal allemaal wel. Wat je tot je beschikking hebt is een stand met meer laag en minder gain en een stand met minder laag en meer gain. Dat is gewoon verdomd handig. Kun je variëren per gitaar, per amp of domweg de sound die je leuk vindt.
De sound is prima, de oversturingskarakteristiek lekker grof, maar heel natuurlijk. Schoont lekker op en werkt prima samen met zowel single coils als humbuckers.

tweng
31 december 2009, 11:39
wow, dat is nog eens een mooie uitleg ! bedankt !
Je enthousiasme is echt besmettelijk, nu moet ik zeker een hebben !
Ik heb ook een ocd, maar die vind ik de laatste tijd niet meer zo natuurlijk klinken op de amp (bandmaster reverb) en speakerkast (2x12, met een soort van Greenbacks) die ik heb.
Ik wil echt iets heel natuurlijk en als ik het zo hoor doet deze pedaal dat heel goed !

timkermans
31 december 2009, 12:07
Een (misschien dom vraagje):

Kan je met een One-spot en een daisy-chain ook 2 daisy-chains samenvoegen tot een 18v? Ik denk het niet, maar op risico van me totaal belachelijk te maken, vraag ik het toch... :-D

@ Mitch: Neem jij die DLS ook mee op de meeting in Almere?

hugo123
31 december 2009, 12:28
je kan twee aparte 1spot adapters wel samenvoegen tot 18 volt, maar je krijgt geen 18 volt als je 2 uitgangen van een daisy chain verbind.

TimS
31 december 2009, 12:35
je kan twee aparte 1spot adapters wel samenvoegen tot 18 volt, maar je krijgt geen 18 volt als je 2 uitgangen van een daisy chain verbind.

Maar dan moet je dus 3 one spots hebben, 2 voor 18 volt en 1 voor 9 volt.

Ik zou eens kijken naar de T-Rex Fuel Tank Junior (100 euro) of de Burkey Six (160 euro), daarmee kan je wel 2 outputs combineren.

Mitch
31 december 2009, 12:54
Ik wil zo min mogelijk meenemen omdat ik wel een beetje mobiel wil zijn daar. Ik zou in ieder geval mijn Tele meenemen voor de Thomann-vs-normale-Tele-shootout en ik denk mijn combo. Maar een los pedaal, een adapter en een spanningsverdubbelaar moet wel lukken...

Mukkez
31 december 2009, 13:52
Dan luister ik ook ff mee, ik gas ook al even op dit pedaal, maar heb geen flauw benul over hoe ie klinkt in real life. Alleen nog maar een paar youtube filmpies gezien.

vinni
31 december 2009, 14:46
Maar dan moet je dus 3 one spots hebben, 2 voor 18 volt en 1 voor 9 volt.

Ik zou eens kijken naar de T-Rex Fuel Tank Junior (100 euro) of de Burkey Six (160 euro), daarmee kan je wel 2 outputs combineren.

Bij de Burkey Six hoef je geen outputs te combineren.
Per output kan je het voltage instellen op 9, 12, 15 of 18V.

Ik heb er twee....

Vinni

Yek1
31 december 2009, 18:25
Eén ding: de echte dynamiek haal je er pas uit met 18V. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen een 18V adapter heeft liggen en het niet zo snel zal uitproberen. Ik had nog een spanningsverdubbelaar dus dat was gauw bekeken, maar man oh man... wat klinkt dat ding dynamisch op 18V! Echt geweldig! Op 9V is het nog steeds een erg leker klinkend pedaal, maar dan klinkt -ie ook meer als pedaal dan als een amp.

+1

Het ding moet je echt op 18v draaien, scheelt 'n hoop.

tom123
1 januari 2010, 18:34
kan je trouwens alle pedalen op een 18v aansluiten als er 9v staat?
Ik ben namelijk bang dat ik dalijk een van mijn pedalen opblaas.

vinni
1 januari 2010, 18:53
Nee,
Dat kan niet. De componenten moeten er geschikt voor zijn.
Er is ergens op internet een overzicht met pedalen die op
18V kunnen draaien. Ik geloof bij Stinkfoot.se
Effe googelen.

Vinni

Thiez
1 januari 2010, 19:25
Ik ben ook erg benieuwd naar dit pedaaltje. Ik heb er veel over rondgekeken op internet en had er bijna 2e hands eentje maar die was helaas al verkocht. Balen want je komt ze weinig tegen 2e hands.

Mitch
1 januari 2010, 19:39
Zo achterlijk duur zijn ze niet nieuw? (http://www.degierguitars.com//webshop/product_info.php?cPath=1_22&products_id=235)

edit: link aangepast

TimS
1 januari 2010, 20:52
Hier dus: (http://www.degierguitars.com//webshop/product_info.php?cPath=1_22&products_id=235)

Had ik ook bijna gekocht, goede prijs voor zo'n pedaal.

beess
2 januari 2010, 00:08
Ik heb dit pedaal ook, en op de mesa boogie lonestar classic doet hij het prachtig, ook op 9V. Op mijn FAD FOX - een ac30 clone - vind ik het net iets minder, daar neemt hij te veel laag weg.

Mitch
2 januari 2010, 10:11
Op mijn niet-kloon AC30 neemt hij op de RAWK stand iets laag weg maar in een bandmix net goed (vooral met Les Paul) en op de Rock stand behoudt hij al het laag. Het draait toch altijd weer om de combinatie met een specifieke amp...

tweng
2 januari 2010, 11:13
Ik speel op een bandmasterreverb met een 2x12 FAD greenback kast.
Ik veronderstel dat dit wel een goede combinatie moet zijn.
Soit, uittesten is de boodschap zeker...

Kim Wilson
5 januari 2010, 11:40
Op mijn niet-kloon AC30 neemt hij op de RAWK stand iets laag weg maar in een bandmix net goed (vooral met Les Paul) en op de Rock stand behoudt hij al het laag. Het draait toch altijd weer om de combinatie met een specifieke amp...
Als je hem meeneemt naar de meeting, wil ik hem ook wel graag even testen als het mag.

Kun je ook een korte uitleg geven over hoe de DLS zich verhoudt t.o.v. de OCD?

Henri H
5 januari 2010, 12:20
Ik heb hem ook besteld, kan wel een lekkere overdrive gebruiken bij m'n nieuwe amps.
Als tie niet bevalt gaat ie Marktplaats weer op, en komt er alsnog een Sweet Honey Overdrive (o.i.d.).

humbucker
5 januari 2010, 12:22
als je hem terug weg doet mag je mij altijd iets laten weten :)

Nielsje
5 januari 2010, 13:49
iets 'terug weg doen' ?
Belgen blijven mij vermaken :)

Ik moet nog steeds mijn DLS op 18V proberen... :dontgeti:

Henri H
5 januari 2010, 14:11
Ik heb twee 18 V adapters gevonden bij Thomann. klik (http://www.thomann.de/nl/search.html?xsid=fbf8cd9aefb379c29f6024b957f9c519&KF=on&gk=giefnt&oa=ala&bn=&pr=&wgfid1=7594&wgf7594=18+V&wgfid2=7595&wgf7595=DC&wgfid3=8537&wgf8537=)

Zouden die het beide doen op de DLS?

Mitch
5 januari 2010, 16:48
Die Dunlop in ieder geval wel. Die EH vermeldt niet of het center negative is, zou je misschien kunnen opzoeken op de EH-site bij de op de Thomann site genoemde pedalen.
Wel een grote adapter trouwens, eerst maar eens kijken of dat een beetje past op je pedalboard.

Henri H
5 januari 2010, 18:06
De adapter komt in m'n 19" case, ben van plan de DLS samen met m'n ENGL Z-12 te voeden. De Z-12 kan nl. 9 - 20 Volt DC aan, de polariteit doet er niet toe.

Kim Wilson
5 januari 2010, 21:36
Mitch, als je hem meeneemt naar de meeting, wil ik hem ook wel graag even testen als het mag.

Kun je ook een korte uitleg geven over hoe de DLS zich verhoudt t.o.v. de OCD?

Mitch
5 januari 2010, 21:43
Ik zie je sowieso voor het grote Tele vergelijk en die DLS gaat ook mee. Hm, laat ik dan ook maar mijn Deluxe Memory Man meenemen, is de sound compleet :supercool:

Kim Wilson
5 januari 2010, 21:49
Cool! Ik wil die DLS graag eens over mijn amp horen.

Mitch
5 januari 2010, 22:05
Had jij niet een Vibrolux nu? Wat ik me van een Vibrolux kan herinneren heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat dat heel lekker gaat combineren...
Dare I say: misschien wel een lekkerdere Marshall sound dan de JTM60 die je hebt gehad? We zullen het horen!

Kim Wilson
6 januari 2010, 09:25
De Vibrolux heeft eenzelfde sound als jouw vermoeden. Donkerbruin dus. :D Erg weinig mids, veel midlaag, vette douw en punch. Heerlijk! :B

timkermans
6 januari 2010, 16:23
Die Dunlop in ieder geval wel. Die EH vermeldt niet of het center negative is, zou je misschien kunnen opzoeken op de EH-site bij de op de Thomann site genoemde pedalen.
Wel een grote adapter trouwens, eerst maar eens kijken of dat een beetje past op je pedalboard.

Kan je een daisy chain op die 18v adapter zetten om 2 pedalen in 18v te laten draaien?

Henri H
6 januari 2010, 16:47
Lijkt me geen probleem, doe ik nu ook met twee 9V adapters.

Mitch
6 januari 2010, 16:54
Uiteraard, een daisy chain is gewoon een soort vierwegstekker. Je verdeelt de stroom met gelijkblijvende spanning.

Henri H
7 januari 2010, 16:00
Mitch, is het verschil tussen 18 en 9 Volt echt groot?
Volgens De Gier valt het wel mee:


hij wordt een stuk harder, dat wel, maar ook ietsje helderder. Maar het is een zeer minimaal verschil, het is niet dat je geluid heel anders wordt ofzo.

Ik krijg trouwens een rode. :cheerup:

Mitch
7 januari 2010, 16:04
Hmmm, daar moet ik toch mijn plaatsgenoot bij uitzondering een keer tegenspreken.
Ja, het verschil met 18V is groot. Meer helderheid, meer volume, meer dynamiek in zowel volume als in oversturing. Eigenlijk vind ik die toename van de dynamiek in volume het grootste voordeel. Er zijn zó veel pedalen die dat lekkere laag weghalen of die van je beukende attack niets overlaten.
Nou, de DLS op 18V denkt daar héél anders over...

Ik bedenk me wel: mijn AC30 heeft ook vrij veel laag en vrij veel punch, misschien dat het daar ook veel duidelijker bij opvalt. Ter relativering!

Kim Wilson
7 januari 2010, 16:06
Mitch, heb jij een aparte 18V adapter, of zo'n 9 -> 18V tussengevalletje?

Mitch
7 januari 2010, 16:13
Zo'n friemeltje, ja. Ideaal ding.
Ooit eens besteld via eBay bij degene die ook Diego pedalboards bouwde maar die maakt ze niet meer helaas. CIOKS heeft er geloof ik nog steeds één in zijn assortiment maar die vond ik toen vrij duur.

Kim Wilson
7 januari 2010, 16:14
Hmm, maar eens zo'n ding opsnorren dan. Thanks.

Henri H
7 januari 2010, 16:28
OK, bedankt.
Ik probeer 'm eerst op 9V, als dat niet (helemaal) bevalt bestel ik die EHX adapter er wel bij.

Mitch
7 januari 2010, 16:34
Ik neem zowel de DLS als de spanningsverdubbelaar mee naar Almere trouwens.

Mukkez
7 januari 2010, 16:59
Kunnen we meteen het verschil even testen en de mening horen van mendere mensen.

Henri H
8 januari 2010, 00:08
Even een fotootje, samen met de WH10V2 die ook toevallig vandaag binnenkwam:
http://img138.imageshack.us/img138/3868/afb003g.jpg

De eerste indruk is niet zo....
Met veel gain hoor ik een "viezig" bijgeluid, met minder gain wordt het beter.
Op m'n HOOK klinkt ie beter dan op m'n Stiletto.
Als booster op de scheurkanalen vind ik hem niet zo geschikt.
Morgen nog wat beter testen.

Nah, vooruit, nog een foto ;):

http://img696.imageshack.us/img696/6030/afb008.jpg

humbucker
8 januari 2010, 09:52
De eerste indruk is niet zo....
Met veel gain hoor ik een "viezig" bijgeluid, met minder gain wordt het beter.
Op m'n HOOK klinkt ie beter dan op m'n Stiletto.
Als booster op de scheurkanalen vind ik hem niet zo geschikt.
Morgen nog wat beter testen.


Vergeet niet wat ik al eerder typte hé :D

Henri H
8 januari 2010, 10:10
Hehe, "terug weg doen". ;)

Ik wacht sowieso even de meeting af.
Misschien mag ik de DLS even op 18V testen als ik Mitch lief aankijk. :)

Mitch, ik zal ter compensatie m'n WH10V2 meenemen OK?

Mitch
8 januari 2010, 16:49
Lijkt me reuze! Dat komt helemaal goed... alleen een beetje klote dat ik mezelf beloofd heb maar één gitaar mee te nemen en dat dat de Tele moet worden omwille van de 'Fender vs Harley Benton Tele' shootout. Dat kreng is nou niet bepaald mijn main axe en dus ook niet echt mijn 'tone benchmark' :(

tweng
8 januari 2010, 17:53
Lijkt me reuze! Dat komt helemaal goed... alleen een beetje klote dat ik mezelf beloofd heb maar één gitaar mee te nemen en dat dat de Tele moet worden omwille van de 'Fender vs Harley Benton Tele' shootout. Dat kreng is nou niet bepaald mijn main axe en dus ook niet echt mijn 'tone benchmark' :(

Anders moet je twee gitaren meenemen ! ;)

Henri H
8 januari 2010, 20:16
Ach, pak je toch gelijk even m'n Axis. :ok: ;)

Kim Wilson
8 januari 2010, 21:43
Verdorie, ik zit te zoeken naar een voeding die zowel 9 als 18 volt kan leveren, maar die zijn er dus bijna niet. Ja, de Fueltank Junior, daar zit een kabeltje bij dat je van twee outputs één 18v output kunt maken, maar dan kun je maar 4 pedalen aansturen.

j-op
8 januari 2010, 22:11
Verdorie, ik zit te zoeken naar een voeding die zowel 9 als 18 volt kan leveren, maar die zijn er dus bijna niet. Ja, de Fueltank Junior, daar zit een kabeltje bij dat je van twee outputs één 18v output kunt maken, maar dan kun je maar 4 pedalen aansturen.

Je kunt altijd nog een daisychain aan een andere output hangen. :)

Kim Wilson
8 januari 2010, 22:18
Ja, daar heb ik ook al aan gedacht, da's altijd nog een optie.

tillens
8 januari 2010, 23:19
Eh Hans, volgens mij kan de Burkey Six Flatliner dat. Ik heb em gehad, weggedaan vanwege zijn formaat. Nu op zoek naar een pedalboard, waar een voeding onderpast..

tweng
11 januari 2010, 10:10
Heeft iemand hier de Dirty Little secret al eens vergeleken met de Box of Rock van Zvex ?
Zijn dit gelijkaardige pedalen ? Is de ene beter dan de andere ?
Alvast bedankt !

Nielsje
11 januari 2010, 10:16
Neuh..

Maar de DLS moet wel beter zijn dan de box of rock. Dat is immers niets anders dan drie SHO's achter elkaar, en dát ding is ook al zo lekker zelf bedacht. Verder is de Box of Rock natuurlijk veel te duur voor een niet zelf bedacht ontwerp, en alleen daarom is de DLS een stuk beter.

Wat je beter vindt klinken ligt natuurlijk aan je eigen oortjes :-)

Henri H
11 januari 2010, 10:27
Ik heb de BoR een jaar geleden 's getest toen ik op zoek was naar een tubescreamer-achtig pedaal.
Op m'n JCM 800 klonk het over het cleane kanaal best lekker, maar als tubescreamer vond ik het overkill.
De boost functie kan ook handig zijn.

Ik vind de BoR één v.d. weinige pedalen die een goede standalone crunch/hardrock sound neerzetten.
Persoonlijk vind ik hem beter dan de DLS op 9V.
Het pedaal met de beste distortion over een clean kanaal vind ik de Brunetti Mercury Box.
Ook de MI Audio Crunch Box en Blues Pro hebben een lekker Marshall-achtige sound over een clean kanaal.

peter_heijnen
11 januari 2010, 10:30
De BOR en DLS zijn totaal verschillende beestjes.

Nielsje
11 januari 2010, 10:34
Het pedaal met de beste distortion over een clean kanaal vind ik de Brunetti Mercury Box.

Hm, dan hebben we blijkbaar een totaal verschillende smaak. Ik heb de mercury box ook goed gehoord, maar ik vond het pedaal eigenlijk alleen geschikt om een toffe leadsound uit te trekken. Vond het pedaal al snel 'over the top' , een beetje een one trick pony, naar mijn mening.

Henri H
11 januari 2010, 10:39
De BOR en DLS zijn totaal verschillende beestjes.Daar heb je op zich wel gelijk in, maar het zijn beide overdrives/distortions, de BoR heeft nog een boost functie extra.
Ze klinken wel anders volgens mij.


Hm, dan hebben we blijkbaar een totaal verschillende smaak. Ik heb de mercury box ook goed gehoord, maar ik vond het pedaal eigenlijk alleen geschikt om een toffe leadsound uit te trekken. Vond het pedaal al snel 'over the top' , een beetje een one trick pony, naar mijn mening.Ja, smaken verschillen, ik vond de Mercury Box erg veelzijdig in te stellen.
Met weinig gain fungeerde hij goed als tubescreamer, maar ik vond hem inderdaad het beste als standalone pedaal.
Ook dan is ie zeker wel veelzijdig, 't is wel een echt high gain distortion pedaal, ook met weinig gain "gromt" ie al aardig, moet je van houden, ik wel dus. :)

Kim Wilson
11 januari 2010, 10:40
One-trick-pony's is niks mis mee. Voordeel is dat een goeie one-trick-pony één ding héél goed kan. En als dat precies goed is voor wat jij ermee wil doen, is het goed, toch?

Er zijn voor zover mijn ervaring reikt maar weinig pedalen die je veelzijdig in kunt zetten en op alle gebieden écht goed werken. Sowieso geloof ik niet altijd in veelzijdigheid. Ik geloof meer in compromisloze effecten en amps. Die doen meestal één ding gewoon zoals het hoort.

Mitch
11 januari 2010, 11:12
De DLS en de BOR hebben gemeen dat ze qua marketing in de JTM-gain-hoek gezet worden. Die vraag is niet zo vreemd. Wat ze als overeenkomst hebben is dat ze een redelijk natuurlijke grom/drive hebben met mogelijkheid van een randje tot medium drive. Voor meer gain en meer compressie moet je dan in een andere hoek gaan zoeken.

Zijweggetje: de Blues Pro en de Crunch box zou ik niet in één adem willen noemen. Die Crunch box is echt een fizzy klinkend zwaar compressed kutding, de Blues Pro is meer een TS met beduidend lekkerder mid en een stuk dikker laag. Hangt wel van de amp af of -ie lekker klinkt. Maar die twee hebben wel een heel ander karakter. Beide behoorlijk anders dan de DLS.

Henri H
11 januari 2010, 11:19
.....Die Crunch box is echt een fizzy klinkend zwaar compressed kutding, de Blues Pro is meer een TS met beduidend lekkerder mid en een stuk dikker laag. Hangt wel van de amp af of -ie lekker klinkt. Maar die twee hebben wel een heel ander karakter. Beide behoorlijk anders dan de DLS.Ja, zijn verschillende pedaaltjes, maar wel allebei erg goed naar mijn mening.
De Crunch Box fizzy? Blijkbaar houd ik dan van fizzy. ;)

Nielsje
11 januari 2010, 11:24
De crunchbox heb ik gehad, de blues pro een tijd geleend.
Daarbij vond ik de blues pro zéér bruikbaar, maar met de cab die ik destijds had (bogner OS) zat er veel te veel laag in het totale geluid. Daarom heb ik hem destijds niet gekocht. Samen met de Möller erg bruikbare TS-achtigen.

De crunchbox is het pedaal wat ik het kortste ooit heb gehad. Een absolute miskoop, vond het geluid absoluut niet fijn.

tweng
11 januari 2010, 17:02
De DLS en de BOR hebben gemeen dat ze qua marketing in de JTM-gain-hoek gezet worden. Die vraag is niet zo vreemd. Wat ze als overeenkomst hebben is dat ze een redelijk natuurlijke grom/drive hebben met mogelijkheid van een randje tot medium drive. Voor meer gain en meer compressie moet je dan in een andere hoek gaan zoeken.

Heeft de DLS niet meer drive/gain door zijn RAWK stand ?

Hanzemannetje
11 januari 2010, 18:29
De crunchbox heb ik gehad, de blues pro een tijd geleend.


De crunchbox is het pedaal wat ik het kortste ooit heb gehad. Een absolute miskoop, vond het geluid absoluut niet fijn.


Ik heb 'm ook die Crunch Box. Het is een one-trick pony vind ik. Ik heb 1 instelling gevonden waarop hij te gebruiken is.... mar op die instelling klinkt hij dan tegelijkertijd wel heel erg lekker! Gain op een kwart, en hij klinkt heerlijk Marshall top en buikkast overstuurd. Tuurlijk had ik gehoopt dat het een veelzijdiger pedaaltje was en misschien koop ik er nog een Mad Professor Sweet Honey of een Alberta bij voor de mellowere overdrives, maar voordat ik een ander pedaaltje vind dat net zo lekker die Marshall sound geeft (over een Fender bak nota bene!) doe ik hem toch nog maar niet weg.

Nielsje
11 januari 2010, 18:34
Heeft de DLS niet meer drive/gain door zijn RAWK stand ?

Meer een ietwat andere voicing.


Ik heb 'm ook die Crunch Box. Het is een one-trick pony vind ik. Ik heb 1 instelling gevonden waarop hij te gebruiken is.... mar op die instelling klinkt hij dan tegelijkertijd wel heel erg lekker! Gain op een kwart, en hij klinkt heerlijk Marshall top en buikkast overstuurd. Tuurlijk had ik gehoopt dat het een veelzijdiger pedaaltje was en misschien koop ik er nog een Mad Professor Sweet Honey of een Alberta bij voor de mellowere overdrives, maar voordat ik een ander pedaaltje vind dat net zo lekker die Marshall sound geeft (over een Fender bak nota bene!) doe ik hem toch nog maar niet weg.

Tja, ik vond hem met sommige instellingen wel aardig, maar overall vond ik het pedaal behoorlijk tegenvallen. Kan gebeuren natuurlijk en niet ieders smaak is dezelfde. Op dit moment ben ik er gelukkig met de combi van een DLS en een Diablo :)

Jan Buurman
11 januari 2010, 19:07
Wel grappig om te lezen: pakweg een jaar geleden was de Crunchbox dé oplossing voor alle distortion problemen. Mega populair pedaal!
Nu is het volgens velen niet zo veel meer....
Ik heb hem ook in bezit gehad en had er een haat/liefde verhouding mee. Het is hem uiteindelijk toch niet geworden..

Mitch
11 januari 2010, 22:06
Mij zul je nooit op een positief oordeel over de Crunchbox hebben betrapt :D

tweng
24 februari 2010, 01:50
Ik heb ondertussen een Dirty Little Secret gekocht.
Wel, ik moet zeggen, een fijn pedaaltje, zeker op 18 volt.
Maarrrrr....

Ik heb ondertussen ook een Crowther Hot Cake gekocht.
Dit pedaaltje verslaat echt alles qua drive/distortion wat ik ooit gehoord heb.
Heel dynamisch, heel gedefinieerd, ... Dit pedaaltje is echt een verlengstuk van je amp. Ik heb er gisteren een hele avond mee gespeeld met de band en ik ben nog steeds sprakeloos. Dit is nu eens echt wat ik zocht. Klinkt echt SUPER !!!!!!

Midwolda
24 februari 2010, 06:53
Even gegoogled op Crowther Hot Cake en toen kwam ik o.a. dit tegen:
een blogje met wat info over een tiental overdrives (http://www.rockshop.co.nz/blogs/matt/20091028/20091028.php). Leuk leesvoer!
Zelf ben ik er nog altijd niet uit wat het moet worden.
Heb een TS10 op het bord staan maar die vind ik net niet levendig genoeg.
Misschien toch maar weer naar een 12AT7 drive om die aanslag-dynamiek te behouden...
maar dan wel lekker transparant, niet te wollig of te scherp, niet te korrelig of te smooth.
The search goes on... ;)

ewout
27 februari 2010, 13:23
Sinds gisteren heb ik ook een DLS. Ze gaan blijkbaar als warme broodjes over de toonbank bij De Gier. Ik wilde een JCM800 in een doosje en dit ding doet dat gewoon geweldig. Vorige week nog een echte JCM800 bespeeld en voor mij komt een DLS + Vox ac30h2 voorlopig dichtbij genoeg om de JCM800 gas weer even te stillen.

Als Catalinbread ooit een DLS met de hoeveelheid gain van mijn (ex) Marshall Jubilee zou maken zou ik hem wel inwisselen. Net even 20-30 procent meer gain zou voor mijn gevoel helemaal perfect zijn. Booster ervoor werkt natuurlijk ook ok voor die sound...

...en op 18 volt draaien maakt inderdaad een flink verschil zeg. Persoonlijk vind ik het niet perse beter, maar mijn andere overdrives veranderen in verhouding veel minder van karakter bij het opschroeven van de voltages.

Mitch
27 februari 2010, 17:11
Jij hebt toch een Timmy? Gewoon vóór de DLS zetten... :cheerup:

ewout
27 februari 2010, 23:01
Haha :-) Ja, dat wil wel!!! :-)

Hanzemannetje
27 februari 2010, 23:11
Hoe verhoudt zich de DLS tot de Barber Direct Drive?

Ik heb de DD en ik ben er tot nu toe heel erg tevreden over. Hij klinkt op alle settings heerlijk, maar ik gebruik de gainknop meestal van 7.30 tot 12.00, en ik vroeg me af of die DLS dan zo'n beetje in hetzelfde oversturingsbereik zit, met het voordeel dat de DLS dan misschien net wat beter zou klinken in de hele low-gain settings. Maar dat idee baseer ik eigenlijk alleen op Youtube filmpjes, heb nog niet over een DLS gespeeld. Dus ik vraag me af of mijn idee van de DSL klopt.

Mitch
28 februari 2010, 10:26
Sound zit in die hoek, maar iets minder stevig in het mid als ik me de DD herinner. Grootste verschil is de hoeveelheid compressie, die de DD tot een heel makkelijk lead pedaal maakt en de DLS meer een dynamische rhythmcrunch die nog wel een zetje nodig heeft voor dikke sustain.

Hanzemannetje
1 maart 2010, 18:55
Mm, bedankt, dus die DLS als crunch/low gain aanvulling op mijn meer stuwende Barber, daarmee zou ik die aankoop wel voor mezelf kunnen verantwoorden. Is dus niet direct meer van hetzelfde.

NickG
2 maart 2010, 01:09
De DLS's zijn alweer op bij DeGier. Gelukkig ben ik zelf toch meer gecharmeerd van de WIIO, weer eens wat anders dan de eeuwige Marshall voicing, dus die heb ik besteld. Ik heb over deze overdrive echter nog geen woord gehoord op dit forum. Niemand verder interesse?

http://files.effectsdatabase.com/gear/pics/catalinbread_wiio-rendering_001.jpg

Nielsje
2 maart 2010, 01:26
Heb hem nog niet eerder gezien!
Ben wel benieuwd, zal morgen eens gaan zoeken naar wat info en soundclips.

Mitch
2 maart 2010, 11:50
Ik heb er wel een paar keer iets over gelezen, maar omdat de afkorting me niets zei heb ik er niet veel aandacht aan besteed. Ik moet er binnenkort een gitaar ophalen, zal kijken of ik dan tijd en gelegenheid heb dit apparaatje te testen.

ewout
5 maart 2010, 21:43
Ik heb de WIIO (kort) getest. SFT ook. De WIIO is een gaaf pedaal. Begon direct te twijfelen of ik deze niet zou meenemen ipv. de DLS, maar uiteindelijk toch de DLS meegenomen (wilde perse een Marshall in 'n doosje)

Wat opvalt is net als bij de DLS wederom de dynamiek, de EQ en de manier waarop de noot uitklinkt. (de gehele ADSR eigenlijk) Alhoewel de voicing anders is dan de DLS blend het net zo goed met je versterker als de DLS; niet dat typische 'pedaal' gevoel wat je bijv. met een Tube Screamer of een RAT hebt. Cool. Persoonlijk vind ik Tube Screamers en Rats prima pedalen, dit slecht om aan te geven dat het echt anders aanvoelt tijdens het spelen.

Ik kan de klankkleur niet goed omschrijven aangezien ik over mijn Vox AC30H2 speelde, dus wat ik hoorde zal niet zo representatief zijn voor veel andere amps. (dus houd dat in de gaten bij alles wat je vanaf nu leest) Anyway, het is met de tone knoppen halverwege een volle 'laag-mid-gebooste' doch milde rocksound die met de gain wat hoger zich gaat gedragen als (wat ik herken van een) silicon fuzz, maar het klinkt dan wel meer als overdrive. Low gain geluiden vond ik goed. Bruikbaar - dwz. genoeg definitie en attack - voor rhythm spel EN solo spel. Ik vond met mijn spullen de tone knoppen redelijk subtiel, maar over de gehele linie bruikbaar.

Het pedaal deed mij denken aan mijn Keeley Fuzz Head. Niet qua geluid, maar meer qua 'hokje' ; het is net niet een fuzz, net niet een overdrive, net niet een boost, niet een versterker in een doosje, etc. Voor mij was dit vroeger vaak een reden om een pedaal links te laten liggen, maar ik ben erachter gekomen dat je met dit soort pedalen juist de cliches en de gebaande paden kunt vermijden en sneller een unieke en inspirerende sound kunt indraaien. Mits het pedaal gewoon mooi klinkt natuurlijk. Dat zit met de WIIO meer dan goed!

robbierodeo
5 maart 2010, 23:39
en de sft???
Als ik de filmpjes zie, krijg ik verschrikkelijk drang om dat ding te bestellen, maar ik ben nog niet in de gelegenheid geweest hem te testen en heb ook weinig reviews over de sft kunnen vinden.

movo.
6 maart 2010, 10:22
Moeilijke keuze inderdaad. Beide lijken me goede pedalen. Zit nog te denken aan bijvoorbeeld of de DLS of de WIIO in combinatie met een Analogman Beano Boost.

soup
6 maart 2010, 12:42
Die SFT is toch een bas overdrive?

Mitch
6 maart 2010, 21:57
De SFT is niet per definitie een bass overdrive, het moet een Ampeg voorstellen maar die heeft ook gitaarversterkers gemaakt :listen:
Ik vond er zo op het eerste gehoor niet zo veel aan, maar dat kan zo maar een smaakkwestie zijn.

ewout
6 maart 2010, 23:28
De SFT deed me erg denken aan mijn Timmy. Redelijk kleurloze booster tot low gain overdrive met desgewenst veel hoog en veel laag. Niet direct spectaculair als je hem zo kaal in de winkel probeert, maar het zal wel net als mijn Timmy in een bandsetting precies dat ' beetje zout aan je eten toevoegen' zodat je 'aardappelen met vlees' wat meer pit hebben. Ik ben niet perse een Catalinbread fan ofzo, met de andere overdrives zoals de Silver Kiss en de SCOD heb ik niet zoveel, maar de SFT, WIIO en DLS vond ik alledrie direct erg mooi en 'natuurlijk' klinken.

Mitch
7 maart 2010, 12:50
Dat eerste gehoor was overigens wel in onze eigen oefenruimte, ook over mijn eigen spullen ;)

Mitch
4 september 2010, 11:21
Zo, even een schaamteloze bump voor dit geweldige pedaal n.a.v. een korte discussie in het Pedalboards topic.
Inmiddels gebruik ik het pedaal bijna een jaar, dus tijd voor een iets meer uitgekristalliseerde review, hoewel deze post (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2244228&postcount=56) eerder in het topic nog steeds een goede samenvatting is. Ik heb weinig gewisseld qua amps, al de indrukken zijn op een AC30 of AC15. De één met een closed back 2x12 eronder, de ander een combo met een Blue Alnico erin. Ik heb 'm ondertussen wel met een hoop verschillende gitaren gehoord. Tele, strat, Les Paul, LP Junior, ES335, Jazzmaster, Gretsch.... single coil, P90, humbuckers, solid body, semi hollow, full hollow: alles is er doorheen gejaagd. De enige gitaar die er iets minder natuurlijk mee klinkt is de junior. Die gitaar is van nature redelijk helder, niet neuzig, maar hij wordt het met de DLS wel een beetje. Dat is voor de één 'P90 goodness', voor de ander is dat 'minder transparant' :D
Het is wel zo dat de ene gitaar duidelijk meer gebaat is bij de Rock of de Rawk stand. Rawk heeft een beetje laag-af en iets minder gain. Dat dat bij een Les Paul wat toffer is dan bij een Strat lijkt me logisch, dan moet je dus gewoon even switchen en het volume iets bijstellen.
Misschien wel het grootste voordeel van de DLS vind ik, na lager testen, dat -ie (uiteraard afhankelijk van de muziek die je maakt) zeer geschikt is voor zowel rhythm als lead. Tuurlijk is het voor leads lekker als je 'm nog effe boost met iets anders, maar het hoeft niet per se. De mate van compressie is zodanig, dat het nog goed 'open' klinkt met rhythm, maar het toch genoeg sustain heeft voor leads. Door de mix prikken is sowieso geen probleem, dat doet -ie perfect.
Enige nadeel: de layout. De draaiknoppen staan redelijk dicht bij de footswitch en daar ben ik écht geen fan van. Ik trap er toch altijd iets voorzichtiger op dan andere pedalen, zéker omdat op 18V de volumeknop behoorlijk gevoelig is. Een streepje verder en je gaat een stuk harder. Afgezien daarvan: heerlijk apparaat.

Nielsje
4 september 2010, 13:37
Tja, misschien een (suffe) oplossing: Haal gewoon de knoppen van de potmeters af. Je ziet misschien minder snel wat de instellingen zijn, maar verdraaien doet 'ie dan zeker minder.

Verder vind ik het enorm stom dat 'ie niet gewoon een ingebouwde spanningsverdubbelaar heeft:)

DemolitionColorScheme
4 september 2010, 14:40
Misschien wel het grootste voordeel van de DLS vind ik, na lager testen, dat -ie (uiteraard afhankelijk van de muziek die je maakt) zeer geschikt is voor zowel rhythm als lead. Tuurlijk is het voor leads lekker als je 'm nog effe boost met iets anders, maar het hoeft niet per se. De mate van compressie is zodanig, dat het nog goed 'open' klinkt met rhythm, maar het toch genoeg sustain heeft voor leads. Door de mix prikken is sowieso geen probleem, dat doet -ie perfect.
Precies! Dat is ook mijn favoriete iets aan de DLS.

Mitch
4 september 2010, 16:03
Tja, misschien een (suffe) oplossing: Haal gewoon de knoppen van de potmeters af. Je ziet misschien minder snel wat de instellingen zijn, maar verdraaien doet 'ie dan zeker minder.

Verder vind ik het enorm stom dat 'ie niet gewoon een ingebouwde spanningsverdubbelaar heeft:)

Da's dan weer zo simpel dat ik er nog niet aan had gedacht. Niet mooi maar wel uitermate praktisch. Ga ik doen!

tomdiedom
4 september 2010, 17:01
Wat ook helpt is die grolsch-rubbertjes gebruiken. Je knipt ze even op maat haalt de dopjes van de potmeters en doet de rubbertjes erover en daarna weer de dopjes erop. Met je voet krijg je hem niet meer verdraaid, maar met de hand nog makkelijk. Heb ik ook met mn bluespro gedaan en sindsdien nooit meer verdraaide knopjes na het trappen erop.