PDA

View Full Version : beste overdrive/distortion pedaal voor een transistor amp



jubei
5 april 2009, 03:48
ben opzoek naar een goed overdrive pedaal voor mijn marshall mosfet combo
het geluid wat ik zoek is jaren 70 rock:acdc,thin lizzy etc
dus niet te heftig (metal)en met goede definitie
wat zijn dan goede opties?

harrie-beton
5 april 2009, 08:09
Ibanez Tube Screamer?

govertguitar
5 april 2009, 11:32
Je kan toch ook gewoon naar de muziekwinkel gaan en alles uitproberen. Met een eq erbij kan je erg veel geluiden maken.

Staon
5 april 2009, 11:45
Je moet effe zoeken naar de Jeckyll & Hyde, imo de beste overdrive/distortion around. Voor de meest softe blues od tot 70's rock en zelfs redelijkerwijs metaldistortion. Maakt niet uit op wat voor amp, hij klinkt smerig goed =D

govertguitar
5 april 2009, 11:47
nee
behringer is de aller beste ^^ en maar 20 euro
just kidding :P

Mitch
5 april 2009, 12:03
Voor het genre dat je beschrijft is de Fulltone OCD erg geschikt. Toeval wil ik die ook wel eens over een Marshall Mosfet heb bespeeld in een oefenruimte en ook daar klonk -ie tot mijn eigen verrassing erg goed.

EuroCinema
5 april 2009, 12:31
Ik heb heel veel scheurpedaaltjes geprobeerd met een transistoramp en de proco RAT kwam daar voor mij als allerbeste uit.

bastiaanvanbeek
5 april 2009, 12:37
ProCo RAT Distortion

Jantje Poen
5 april 2009, 15:18
jij hebt pm

Heibel
6 april 2009, 16:48
ik heb momenteel een cool cat drive voor mijn Trace Elliot Supertramp. Dat is ook transistor. Ik ben fan van de cool cat. Van een klein randje tot open en groots rock geluid is mogelijk. Onder de €30 verkrijgbaar bij MS...Kijk maar eens op harmony-central..goed voor weinûg...

fredv
7 april 2009, 00:22
Je moet effe zoeken naar de Jeckyll & Hyde, imo de beste overdrive/distortion around. Voor de meest softe blues od tot 70's rock en zelfs redelijkerwijs metaldistortion. Maakt niet uit op wat voor amp, hij klinkt smerig goed =D

J&H = TubeScreamer + extra kanaal onder aparte footswitch, daardoor ook wat duurder dan TS, maar tegelijk veelzijdiger. Dus maar net wat je budget is.

Ik ken iemand die zweert bij zijn transistor Roland Jazz Chrous met Tubescreamer. Zou je dus best eens kunnen uitproberen.

jubei
7 april 2009, 20:28
ik ga de danelectro drive en distortion proberen
heb de vibe al en daar ben ik tevreden mee
dus verwacht er veel van


heb nu trouwens al een digitech bad monkey maar die doet het voor wat ik voor ogen heb op deze versterker niet helemaal,let wel heb met deze versterker alleen nog maar op slaapkamer niveau gespeeld,dus weet ook nog niet hoe het op hoog volume klinkt
op de de peavey vtm 120 klinkt het wel prima

maar als ik de pedalen binnen heb wil ik wel een reviewtje tussen deze 3 pedalen plaatsen voor mensen die dat leuk vinden

Heibel
8 april 2009, 13:19
Zeker, laat komen die review..Ik heb namelijk eerst getwijfeld om een Bad Monkey te nemen, maar ben gezwicht voor de CC Drive..De Transparant Drive schijnt ook heel aardig te zijn..Die wil ik best nog eens gaan proberen..

dannyk161
12 april 2009, 19:54
heb nu trouwens al een digitech bad monkey maar die doet het voor wat ik voor ogen heb op deze versterker niet helemaal,let wel heb met deze versterker alleen nog maar op slaapkamer niveau gespeeld,dus weet ook nog niet hoe het op hoog volume klinkt ...

ik heb ook de bad monkey, gebruik ik als ik AC/DC speel. ik heb ook een transistor amp (Fender FM65R) en daarop klinkt 'ie super!! :rockon: ook op hoger volume klinkt 'ie geweldig.

Bobstra
26 april 2009, 16:25
MI Audio Crunchbox:sssh:

jubei
23 mei 2009, 00:38
ik heb de pedalen nu een tijdje op kamer volume kunnen testen

voor de duidelijkheid het ging over de volgende pedalen op een tranistor amp:

digitech bad monkey
danelectro cool cat distortion
danelectro cool cat drive

en ik zocht een acdc achtig geluid

gitaren die ik gebruikte waren een squier 51,squier 87 stratocaster met dimarzio.

en ik vond voor dat de doel de cool cat distortion het beste er uit komen.
met de amp aardig clean en de gain laag(nooit boven een kwart want dan klinkt het pedaal in mijn ogen nergens meer naar)kwamen er mooie marshall-achtige geluiden uit.
de digitech(tubescreamer)kinkt op een buizenamp erg lekker als boost,maar ik vond het op de transistor amp toch wat te wensen over laten(te dun)
en de drive vind ik een modernere sound hebben waar ik niet echt naar op zoek was.
ikzelf kan ik het algemeen met de drive(schijnt een ocd clone te zijn) ook het minst van deze drie pedalen.klinkt niet slecht ofzo maar gewoon mijn smaak niet

maar.....

een paar dagen terug een versterker en een pedaal op marktplaats gekocht,en dat pedaal was een marshall the guv'nor mk 1.
en heb deze nu even getest,en vind deze toch wel het lekkerste pedaal die ik nu bezit voor die geluiden en verder want er zit nog aardig wat gain in alleen word het dan wat fizzy maar dat schijnt op hogere volumes ook minder te zijn,heb zelf ook nog geen pedaal gehoort wat meer als een marshall amp klinkt als deze dus denk dat de andere niet erg veel meer gebruikt gaan worden.....