PDA

View Full Version : Cleane versterker over het randje helpen



Angel
4 april 2009, 21:05
Beste Heren

Welke pedaal kan dit het best? Het is de bedoeling om een 2de combo toe te voegen aan mijn live set-up en deze net is vettiger te maken, dat klein beetje crunch al mee te geven t.o.v. mijn eerste cleane combo. Ik zou mijn LTD Bassman willen gebruiken als tweede, de eerste is een Dr.Z Carmen Ghia. Aangezien beide geen mastervolume hebben, zoek ik dus een pedaal dat ik constant kan laten aanstaan voor mijn bassman.

beess
4 april 2009, 21:23
Hoi Angel,

Ik heb zelf de white box van masotti, super boost pedaaltje. Maar bij Freeqi heb ik zijn cleane boost getest, en die veranderde ook niets aan de "tone", dus da's ook een super clean boost... Heb ik getest over zijn nieuwe FAD FOX en dat was echt super.
Als het wat vettiger moet, kan eventueel een fulltone fat boost, die heb ik ook al geprobeerd : voegt wat bas toe, en eventueel wat "dirt"...

Ga je stereo spelen ?

Angel
5 april 2009, 08:59
Ga je stereo spelen ?

Dat is de bedoeling.

vinni
5 april 2009, 09:37
Ik zou het niet zo snel in een boost zoeken.

Meer een pedaaltje met een milde overdrive.
Voorbeelden :
Tim / Timmy
Clon Centaur
BJF Honey Bee
Of eh....de supergoedkope Dan Electro Cool Cat Transparent Overdrive.

En nee.....de bovenste drie heb ik zelf niet kunnen testen. Maar het is overbekend dat deze pedalen op dit vlak erg goed zijn.

De Cool Cat heb ik zelf :rockon:
(als je'm nog kunt vinden)

Vinni

zjanke
5 april 2009, 09:40
En moet dat perse met een oversturing, of mag delay of een beetje chorus ook? Sowieso geven twee versterkers al een verschillend geluid, dus het kamerbreed effect zal er toch wel zijn.

Als het met oversturing moet dan zou ik kiezen voor iets wat met je volumeknop goed op te schonen is. Mijn OCD kan dat, maar in de draadjes over overdrives/distortions kun je er nog veel meer vinden.

govertguitar
7 april 2009, 17:31
Of je gaat naar de winkel toe en probeerd wat pedaaltjes uit
overdrive,boost de hele mikmak en dan weet je zelf wel wat je wilt.

Dirk_Hendrik
7 april 2009, 17:34
Of je gaat naar de winkel toe en probeerd wat pedaaltjes uit
overdrive,boost de hele mikmak en dan weet je zelf wel wat je wilt.

Probleem is vaak het vinden van die winkel. Anders heb je weer alléén de keuze uit Boss en Behringer...
Daarnaast is een forum als het deze juist om uit te vinden waar je op moet gaan letten voordat je naar de winkel gaat.

shredneck
7 april 2009, 19:15
Ik vind zelf de Radial PB-1 erg goed. Cleane klasse A boost met ingebouwde buffer en drag control, geeft ongeveer 15 db boost. Ook goed is de zvex SHO, maar die doet weer iets anders met je klank en daar moet je van houden.

De RC Booster is ook cool, maar ik vond die niet met alle amps goed werken.

De SHO werkt denk ik erg goed met fender achtigen zoals de bassman.

shredneck
7 april 2009, 19:16
Probleem is vaak het vinden van die winkel. Anders heb je weer alléén de keuze uit Boss en Behringer...
Daarnaast is een forum als het deze juist om uit te vinden waar je op moet gaan letten voordat je naar de winkel gaat.

Klopt. Ik zou naar haarguitars gaan voor bovenstaande pedalen, of naar de gier voor de Catalinbread Chili Picoso.

govertguitar
7 april 2009, 19:48
njaa bij mij in de buurt zit een kleine gitaar winkel maar wel aardige pedalen aanbod en geen behringer :D want dat is crap.

WillemdaGuide
7 april 2009, 19:54
Kijk, of beter luister ook eens naar de Blues Pro van MI Audio, die gebruik ik vaak als licht vervorming op een cleane versterker.

http://i323.photobucket.com/albums/nn446/Willemdaguide/MI-BLSPRO-2T.jpg

akkebaas
7 april 2009, 20:04
Durham Electronics Sexdrive!

Little Jay
9 april 2009, 11:18
Ik werk met een Boss Bluesdriver en daarna een Ibanez Tubescreamer uit de Tonelock-serie. Ik zeg niet dat je die pedalen moet gebruiken (bevallen mij uitstekend), maar probeer er eens twee achter elkaar te gebruiken. Ik gebruik deze combi om een cleane Twin een randje te geven.

Trucje jaren geleden geleerd van gitarist die twee tubscreamers achter elkaar zette.

Je hebt meer flexibiliteit en een soort 'organische' interactie van beide pedalen. Je kan met de één alleen een beetje boosten, of juist de ander wat afzwakken en nog veel meer.

En: met de el cheapo pedaaltjes die ik gebruik koop je er drie of meer voor de prijs van één zo'n boutique-pedaal.

De el cheapo Ibanez is een aanrader, een echte Tubescreamer-sound voor 45 euro of zo, TS-9 heet 'ie geloof ik.

Damster
11 april 2009, 00:30
Ik zou eens de T-rex Moller gaan testen als ik jou was