PDA

View Full Version : Vergelijkbare amp zoals fender blues junior of peaveh delta blues 210



Timmm
4 april 2009, 18:28
Dag peepz,

Wil rond de 500 euro uitgeven, liefst een tweedehandse scoren zodat ik een toch nog iets beter ding heb.

Weet iemand dus een vergelijkbare sound / amp zoals de fender blues junior
of de peaveh blues delta 210 ?

thx

laterz

Ferraririk
4 april 2009, 18:36
volgende keer iets langer en in normaal nederlands graag?

voor de rest, wat voor muziek wil je spelen, want we kunnen wel dingen rond gaan noemen wat er op lijkt, die niet geschikt zijn voor jou muziek.

guitarguru
4 april 2009, 20:16
volgende keer iets langer en in normaal nederlands graag?

voor de rest, wat voor muziek wil je spelen, want we kunnen wel dingen rond gaan noemen wat er op lijkt, die niet geschikt zijn voor jou muziek.


Hoezo normaal Nederlands??

olaftheholy
5 april 2009, 12:40
@ TS

vergelijkbaar is ; Peavy classic 20/30/50
Fender Blues deluxe/deville

of zoiets....

BasHermus
6 april 2009, 09:40
Ik zou graag een (enigszinds) onderbouwd antwoord geven, maar zou toch graag wat extra info zien.

-Je zoekt een versterker voor 500 euro die moet klinken als een Peavey Delta Blues 210 of Fender Blues Jr., maar waarom niet één van die twee kopen (dat moet tweedehands toch lukken voor 500 euro)?
-Wat voor muziek wil je er mee gaan maken?
-Alleen thuis, of ga maandelijks Ahoy platspelen (oftwel, hoe wil je hem gaan gebruiken)?

Als je zinvolle antwoorden wilt, helpt het om iets zorgvuldiger je vraag te stellen.

olaftheholy
6 april 2009, 09:47
Gisteren weer een gig van vier uur tijdens het blues ede festival in de bad habit gehad.
Zonder p.a. staan spelen en de deltablues trekt dat no problem... sta steeds weer te kijken van dat bakkie...
Fijn zo'n hoog rendement 15" speaker hoor,nix beamy nadah,geluid is overal.
Kan me zo voorstellen dat de 210 versie of de classic serie hetzelfde doen, aangezien het allemaal de zelfde versterkers zijn.

Timmm
6 april 2009, 13:34
Dag mensen,

Excusez moi voor het gebrekkig abn en de missende info.

Heb een blues junior op marktplaats gezien die zit aan de andere kant van nederland en de peaveh kan ik helemaal niet vinden. Vandaar dat ik vroeg om iets vergelijkbaars. Zag een blues junior op speurders.nl voor 650 een limited edition ofzo maarja vind ik weer wat aan de hoge kant.

Gebruik is om gewoon thuis te spelen, ik wil in de goede richting komen van de volgende sound
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=105202250

En dan de nummers MET en ERASE YOUR FACE.

Thanks voor de replies !

p.s kan ik op de genoemde versterkers zowieso een loopstation aansluiten ?

Exi
6 april 2009, 14:20
en de peaveh kan ik helemaal niet vinden. ?
Probeer anders te zoeken op peavey;)

olaftheholy
6 april 2009, 14:35
Dag mensen,

Excusez moi voor het gebrekkig abn en de missende info.

Heb een blues junior op marktplaats gezien die zit aan de andere kant van nederland en de peaveh kan ik helemaal niet vinden. Vandaar dat ik vroeg om iets vergelijkbaars. Zag een blues junior op speurders.nl voor 650 een limited edition ofzo maarja vind ik weer wat aan de hoge kant.

Gebruik is om gewoon thuis te spelen, ik wil in de goede richting komen van de volgende sound
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=105202250

En dan de nummers MET en ERASE YOUR FACE.





Thanks voor de replies !

p.s kan ik op de genoemde versterkers zowieso een loopstation aansluiten ?

op de foto op myspace staat een twinreverb?

ellisvertellis
6 april 2009, 14:44
Waar woon je? Ik weet niet wat dichterbij dan "de andere kant van Nederland" is. Fender blues Deluxe? Of is dat nix?

http://www.2dehands.be/usa-1994-fender-blues-deluxe-57939051.html?locale=all&p=all&user=166163

BasHermus
6 april 2009, 15:32
Ah... een Mattson2 liefhebber (erg lekker bandje)...


Dat geluid moet zeker lukken met de versterkers die jij noemt.
Andere Fenders of een Vox zouden ook moeten kunnen. Gezien het geluid wil je wel iets met reverb denk ik.

Een Fender blues junior is (bij Feedback) trouwens maar 530 euro, dus tweedehands zou hij een stuk lager moeten zijn.

Die Delta blues is vaak wat lastiger aan te komen, maar op ebay staan er een paar (welliswaar in de UK).

Maar ik zou gewoon eens met je gitaar naar een grote winkel gaan waar je het één en ander kunt uitproberen.
Alles wat een mooi clean en een reverb heeft, zou je een heel eind mee moeten kunnen komen (en vermijd alles met sspeakers kleiner dan 10").

frander
10 april 2009, 12:04
Ik heb een leuke Fender Deville 212 (60 watt) staan. Nooit over nagedacht dat ik daar iemand blij mee kan maken. Lekker blues versterker, waar je alle podia mee opkan. Vaste prijs 550 euro in Oss(NB). Oh ja, dit is dus nog een amerikaan en geen mexicaan!!!

Timmm
16 april 2009, 17:15
Ik speel thuis en dat is volgens mij te groot en too much ?