PDA

View Full Version : Uitgangssignaal Bband Larrivee



Flipkoos
4 april 2009, 18:07
Het uitgangssignaal van het B-band-element op mijn Larrivee is dermate laag dat als ik het volume op de pre-amp vol open zet er nog steeds een zwak signaal is en ik het volume van mijn versterker of pc dermate hoog moet zetten dat er een lekkere brommerige ruis bij komt. Nu weet ik dat het signaal van Bband wat zwakker is, maar dit is niet normaal lijkt me. Ik dacht eerst dat het aan het baterijtje lag...maar die heb ik vanmiddag vervangen door een nieuwe en het maakt geen steek uit...
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?Mocht het onoverkomelijk zijn: Heb hier nog een fishman ellipse blend liggen met piezo & condensatormicrofoontje in het klankgat. Een systeem wat ik eigenlijk prefereer, maar dan hangt je gitaar helemaal vol met preamps...

Flipkoos
6 april 2009, 12:50
Niemand een idee waar dit van kan komen?

remcol
6 april 2009, 13:10
Ik heb er wel eens wat vaker over gelezen en gehoord dat B Band UST's ineens 'dood' gaan. Zoek maar eens op Google, er zijn meer mensen die het zelfde probleem hebben/hadden.
Enige oplossing is een nieuwe UST. Stuur eens een mailtje naar B Band zelf. Met support zijn ze heel gemakkelijk.

Heb overigens zelf ook een L'arrivee met een B Band UST en AST. Nu zo'n drie jaar en nooit problemen.


offtopic: Maak jij je gitaar schoon met een 'goedje'?

Flipkoos
6 april 2009, 14:06
offtopic: Maak jij je gitaar schoon met een 'goedje'?

Wat is een UST?

Ik maak eigenlijk mijn gitaren nooit schoon: hooguit een keer een droge zachte doek er overheen...hoezo?

remcol
6 april 2009, 14:15
Een UST is een 'under saddle transducer': de piëzo strip zelf dus. Over dat schoonmaak spul, heb een keer ergens gelezen of gehoord dat dat soort spul schadelijk voor een piëzo kan zijn.(bij heel overmatig gebruik) Maar ik weet niet meer precies hoe dat zit.

Lexvandoef
6 april 2009, 15:11
Hmmm, ik heb in mijn Tanglewood ook een bband preamp + ust zitten, die heeft ook bijzonder weinig output, ook met een verse batterij. Is dat niet inherent aan die preamps?

Flipkoos
6 april 2009, 15:15
Hmm, mijn Simon and Patrick had ook een Bband, maar met een veel hoger uitgangssignaal. Dit is wel heel weinig hoor. Het lijkt me niet dat je ze zo hard moet opschroeven dat je een dikke brom en ruis meekrijgt. Bovendien hoor ik m pas goed als ik mijn versterker vol open zet. Lijkt me niet normaal...

dadgad
6 april 2009, 17:23
Hmm, mijn Simon and Patrick had ook een Bband, maar met een veel hoger uitgangssignaal. Dit is wel heel weinig hoor. Het lijkt me niet dat je ze zo hard moet opschroeven dat je een dikke brom en ruis meekrijgt. Bovendien hoor ik m pas goed als ik mijn versterker vol open zet. Lijkt me niet normaal...

Hallo Flipkoos,

Welk type pickup/preamp heb je nu ? Sommige modellen
hebben in de preamp nog extra instelmogelijkheden - zie
de site van B-Band.

Greetz,

Han.

Flipkoos
15 april 2009, 17:57
Hallo Flipkoos,

Welk type pickup/preamp heb je nu ? Sommige modellen
hebben in de preamp nog extra instelmogelijkheden - zie
de site van B-Band.

Greetz,

Han.

Beetje late reactie,

had een mailtje naar bband gestuurd maar tot op heden nog niets gehoord.
Het is een a5

Flipkoos
15 april 2009, 21:07
Weet nog steeds niet wat er aan de hand is, maar ik kreeg een heel vriendelijk mailtje inmiddels van een meneer van B-band:

Dear Peter van Dijk,

Thank you very much for your message and patronage of B-Band pickups.

The older B-Band products do have lower output compared to newer models that have the HzzLess circuit. The lower output in the older models should not be so low that it is a problem. It could be that the pickup is defect and a replacement may help. I can send a replacement pickup at no charge. Please send me your address that I can send this.

Best regards,

B-Band Ltd

Toch aardig...