PDA

View Full Version : kahler tremolo's



Ibanez RuleZ
19 maart 2003, 23:59
ok, heeft iemand ervaring met Kahler trem's, van dat locking type? ik heb dr wel goede dingen over gehoord, maar weet er eigenlijk weinig van. Het gaat om zo'n locking ding, beetje een floyd rip off.

Harrald

gerrekat
20 maart 2003, 08:55
kahlers zij beter dan floyds, blijven beter gestemd, je kan gewoon snaren met ball end gebruiken en je hoef je gitaar minder te routen!

Bovendien heeft de termolo meer "raakvlak" met je gitaar waardoor hij beter klinkt dan een floyd die maar aan twee schroefjes vastzit.

Maar een originale kahler si behoorlijk zeldzaam.


http://www.kahlerinternational.com

Harry
20 maart 2003, 09:43
ik heb ooit een strat gehad met een kahler, op zich beviel het wel, maar de gitaar paste niet zo bij de muziek die ik ging spelen.
Hij bleef inderdaad goed gestemd, snaren opzetten was een makkie, het enige probleem ontstaat als er een snaar breekt, maar dat heb je altijd met dit soort apparaten.

Izegrim
20 maart 2003, 10:12
Ik dacht dat ze niet meer gemaakt werden?

gerrekat
20 maart 2003, 10:41
Dus wel, zie homepage!

Zelfde geldt voor Bil Lawrence PU''s iedereen denkt dat die al jaren niet meer egmaakt worden, maar ze worden nog steeds gemaakt!

fred dons
20 maart 2003, 12:21
de Brug in monnickendam heeft er net 6 besteld (komen binnen een paar weken binnen)

Braindead
21 maart 2003, 14:49
kun je ook die wieltjes los bestellen?
Degene die een Kahler kennen weten wel wat ik bedoel. hoop ik:-)
en waar?

vanafvandaag
21 maart 2003, 14:50
Ik heb ook een Kahler op mijn strat zitten. ben er erg tevreden over, maar ook mij bereikte het bericht dat ze niet meer gemaakt werden. Ennuh, mocht iemand die wieltjes ergens vinden.. laat het even weten!!

Braindead
21 maart 2003, 14:54
Ik ga ze ff mailen en als ik bericht heb dan hoor je het wel.

nyc-kid
21 maart 2003, 15:31
King en Hanneman van Slayer zijn DE Kahler-endorsers in de metalwereld, hun tremolowerk is erg heftig, vandaar die Kahlers.

dml
21 maart 2003, 21:37
Mensen, check even de nieuwe gitaren van Ibanez. Die worden tegenwoordig uitgerust met een in eigen fabriek gemaakte Edge tremolo. Niet meer die "knife bolds" als scharnierpunt maar echte naaldlagers. De nieuwe Edge is ook veeeeeeel stabieler dan welke Floyd Rose dan ook. Do check it out!!!

dml
22 maart 2003, 06:24
http://www.ibanez.com > selecteer dan wel U.S.A. want op de Nederlandse site staat nog geen info. Het is overigens de ZR-tremolo, staat voor Zero Resistance. Is gemonteerd op de S-series.

e_lukather
23 maart 2003, 15:15
Moet je gitaar dan ook verzonken zijn zoals bij F.R. III ?

dml
23 maart 2003, 20:56
Uhm, het Zero Resistance systeem is door Ibanez zelf ontwikkeld. Je zal het nu dus ook (nog) niet tegenkomen op andere gitaren. En is ook (nog) niet los verkrijgbaar.

Azrael
23 maart 2003, 21:29
Ibanez verkoopt zijn tremolo's niet los. Hetzelfde geld voor de ZR. Wil je een ZR dan moet je dus een Ibanez S serie kopen. Later zal deze tremolo ook op andere gitaren komen (als het een succes wordt).

dml
24 maart 2003, 15:44
Ibanez verkoopt zijn tremolo's WEL los, ze zijn gewoon als pakket te krijgen (Edge en Lo Pro Edge). De ZR vooralsnog niet.