PDA

View Full Version : Gear gestolen - Maastricht



oliver538
4 april 2009, 14:53
Ik weet dat dit topic eigenlijk bij "Gestolen" thuishoort, maar omdat de meeste mede-forummers in dit sub-topic rondhangen toch ook maar even hier posten...

Sorry admin, normaal ben ik heel braaf maar in noodgevallen mogen de forum-regels een beetje overtreden worden toch..?!

--------------------------

Afgelopen nacht is uit mijn auto een heleboel gitaar-gear gestolen.
De auto stond geparkeerd in de afgesloten parkeergarage onder mijn appartement, de auto was afgesloten en ik had 'm met de achterkant ongeveer tegen een muur geparkeerd om diefstal te voorkomen.....

Helaas heeft een of ander Kl*^tz*k het toch voor elkaar gekregen om via de zijdeur naar binnen te komen en ongeveer alles te jatten. Geen idee hoe, er zijn geen sporen van inbraak maar toch alles weg.. De lijst met stuff:

Fender Telecaster (zwart), S/N E318419
Gitaarkoffer Gibson (zwart)
Eastwood GP (sunburst), S/N 0701341
Gitaartas Stagg
Fender Hotrod Deluxe
Framus FR-212 CB Box 100 Watt
Rockcase Alu Effect Pedal Case Small RC 23000 A
Visual Sound Jeckyll & hyde
Mxr M 109 6 band graphic EQ
Dunlop GCB 95 Cry Baby
Korg DT 10
Boss BF 3 - Flanger
Op maat gemaakte oordopjes
Diverse kabels
Line6 Spider valve 100 head
Stagg Gitaarstand


Een hele lijst dus, niet alleen financieel maar ook emotioneel hoge waarde...
Normaal laat ik nooit wat in de auto liggen, nu 1 keertje wel en meteen dit.

Als iemand wat weet / ziet / hoort, laat me aub meteen weten!!

Mail: oliver538@gmail.com

Thx, grtz,
Oliver

Mafia66
4 april 2009, 15:01
Dat is klote ik ga internet voor je in de gaten houden en ik ga ook wel langs 2buy4sell om te kijken of ze het hebben geprobeerd daar te verkopen en natuurlijk ook langs de gitaarwinkels. Vind het echt erg. Vooral omdat ik Fender Telecasters altijd heel bijzonder vindt.

DVBAS
4 april 2009, 15:02
Ik heb echt medelijden met je kerel :(
Als ik er iets van zie staan op ebay of marktplaats, zal ik het je zeker zeggen.

Veel geluk en hopelijk krijg je alles terug

wietse
4 april 2009, 15:11
dat is klote, maar wie laat in godsnaam snachts al die gear in een auto?
gemakkelijker kan je ze het ook niet maken.
afgesloten parkeer garage of niet, het is gemakkelijker, sneller en minder riskant om daar iets te stelen dan uit iemands huis weg.
trouwens eigenlijk elke auto is door een ervaren dief zonder schade in te komen binnen een minuut.

Mafia66
4 april 2009, 15:15
dat is klote, maar wie laat in godsnaam snachts al die gear in een auto?
gemakkelijker kan je ze het ook niet maken.
afgesloten parkeer garage of niet, het is gemakkelijker, sneller en minder riskant om daar iets te stelen dan uit iemands huis weg.
trouwens eigenlijk elke auto is door een ervaren dief zonder schade in te komen binnen een minuut.

Ja en vooral Alfa Romeo's

Noid
4 april 2009, 15:42
@Olivier: Lullig, ik hoop dat je je spullen terug zult krijgen. Wat een drama lijkt het me om ineens zoveel kwijt te zijn.

almarvk
4 april 2009, 16:05
Ik weet dat dit topic eigenlijk bij "Gestolen" thuishoort, maar omdat de meeste mede-forummers in dit sub-topic rondhangen toch ook maar even hier posten...

Sorry admin, normaal ben ik heel braaf maar in noodgevallen mogen de forum-regels een beetje overtreden worden toch..?!

Nope, deze gaat toch naar Gestolen.

Guitar GoD
4 april 2009, 22:05
godverdomme man, een tele..! houd marktplaats en andere 2ehands sites voor je in de gaten. als mijn tele word gestolen ga ik serieus huilen man!
ik snap ook niet dat er zoveel gitaarspullen worden gestolen. gewoon oneerlijk!

Speeddemon
5 april 2009, 13:06
Erg klote dit ja, en het komt op mij over als een gerichte diefstal; dus door iemand die wist dat daar een auto stond met gitaargear. :(

oliver538
5 april 2009, 18:43
Hier nog de foto's van de Fender USA Tele en de Eastwood GP...
Mocht iemand één van deze twee spotten, please let me know!!

'83 Fender USA Telecaster (S/N E318419)

http://i253.photobucket.com/albums/hh69/oliver538/P8310294.jpg

Eastwood GP (S/N 0701341)

http://i253.photobucket.com/albums/hh69/oliver538/P8310333.jpg

KamikazaGuitar
9 april 2009, 17:55
Jeetje wat kut :(

Woon zelf ook in maastricht, dus zal zeker uitkijken of ik toevallig ergens een van die twee zie staan; en dan het SN noteren natuurlijk.

oliver538
10 april 2009, 09:54
Thanks voor de reacties zover!
Ben bezig met verzekeringsgezever enzo, wordt nog een lastig verhaal om er wat van vergoed te krijgen ben ik bang.. :mad:

Mocht iemand iets zien / horen / vinden: oliver538@gmail.com

Grtz,
Oliver

Nils47
10 april 2009, 12:50
Het zijn ook geen uber standaard gitaren ofzo. (vallen wel op)

Billy Turf
10 april 2009, 12:52
Zijn inderdaad niet uberstandaard, maar Maastricht ligt vlak bij de grens die stap is zo gemaakt.

Ik hoop dat je je gear terrugvind/vergoed krijgt.

suc6 ermee

hezz
10 april 2009, 13:17
Aii, dat is shitty! Als Maastrichtenaar zal ik ook voor uitkijken. Heb je ook al contact opgenomen met gitaarshops in de regio?

Ik zou sowieso met Daan Smit contact opnemen of ze willen uitkijken voor iemand die het hun aanbiedt, maar ook shops in Heerlen of Sittard.

En natuurlijk de 2de hands markt even in de gaten houden in de regio.

In welke buurt woon je van Maastricht?

oliver538
10 april 2009, 14:11
Hey,

Ik heb Daan Smit, Arons, Muzikaza allemaal al gemaild, dus mocht iemand één van de gitaren inruilen daar dan krijg ik 't wel te horen neem ik aan.
Heb ook LL Music Centre in Maaseik gemaild aangezien de Eastwood daarvandaan komt... Al denk ik eerlijk gezegd niet dat ik ze nog terug ga zien :(

Ik woon trouwens in een nieuw appartementencomplex, naast het Geusseltstadion; Geusseltpark heet 't daar (what's in a name...).
Is richting Amby / Valkenburg.

2e hands sites hou ik in ieder geval ook in de gaten, maar dat zijn er veel hey, sjezus!

oigun
10 april 2009, 20:47
Meld je ook ff aan bij zoekwekker.nl. werkt niet ltijd even goed maar alle eetjes helpen. Sterkte:makeup:

JOostdijk
12 april 2009, 09:00
Thanks voor de reacties zover!
Ben bezig met verzekeringsgezever enzo, wordt nog een lastig verhaal om er wat van vergoed te krijgen ben ik bang.. :mad:

Mocht iemand iets zien / horen / vinden: oliver538@gmail.com

Grtz,
Oliver

Je schreef dat er geen braaksporen waren ???

Ik neem aan dat je dan wel effe eerst je eigen autoraampje hebt ingetikt?! :sssh:
Anders vergoeden ze bij je verzekering echt helemaal noppes ...

Gitaar4LifeDude
20 april 2009, 15:18
Je schreef dat er geen braaksporen waren ???

Ik neem aan dat je dan wel effe eerst je eigen autoraampje hebt ingetikt?! :sssh:
Anders vergoeden ze bij je verzekering echt helemaal noppes ...

volgens mij valt dat onder fraude...

Jilles
20 april 2009, 15:24
volgens mij valt dat onder fraude...

Tsja, laten we het er maar op houden dat de inbreker gewoon iets vergeten is om te doen :soinnocent:

oliver538
20 april 2009, 21:57
Nou, even een kleine update:

Ik ben met de verzekering bezig, ik zal het maar tactisch "in discussie" noemen...

Het gaat in ieder geval niet makkelijk worden om alles vergoed te krijgen. Zonder in details te treden denk ik dat ik wel in mijn recht sta; er waren idd geen braaksporen aan mijn auto, maar wel braaksporen aan één van de ingangen van het afgesloten keldercomplex.

M'n eigen ruitje intikken heb ik niet gedaan, wat dat betreft duurt eerlijk wat mij betreft het langst.

Ik hou jullie op de hoogte, vind 't eerlijk gezegd wel een uitdaging om de discussie met de verzekering aan te gaan :supercool:

Gitaar4LifeDude
21 april 2009, 17:23
Nou, even een kleine update:

Ik ben met de verzekering bezig, ik zal het maar tactisch "in discussie" noemen...

Het gaat in ieder geval niet makkelijk worden om alles vergoed te krijgen. Zonder in details te treden denk ik dat ik wel in mijn recht sta; er waren idd geen braaksporen aan mijn auto, maar wel braaksporen aan één van de ingangen van het afgesloten keldercomplex.

M'n eigen ruitje intikken heb ik niet gedaan, wat dat betreft duurt eerlijk wat mij betreft het langst.

Ik hou jullie op de hoogte, vind 't eerlijk gezegd wel een uitdaging om de discussie met de verzekering aan te gaan :supercool:

en eerlijk duurt ook het langst, als ze daarachter komen kan je iig zeker naar je centjes fluiten.

hole
21 april 2009, 23:01
Oliver,

Ik ben nogal thuis in verzekeringen en polisvoorwaarden. Ik las je verhaal en heb misschien wat tips. Ik heb je een PM gestuurd.

ponq
27 april 2009, 14:55
Klote zeg! Lees het nu pas.

Ik woon ook in Maastricht (Heer), zal, voor zo ver dat kan, mn ogen voor je open houden!

oliver538
27 april 2009, 16:45
Hier weer ff een wekelijkse update:

Van m'n gestolen gitaarspul is totnutoe nog geen sprro, dus ik ga ervan uit dat ik daar niks van terug ga zien.


Ondertussen heb ik m'n rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en de hele zaak aan hun voorgelegd.Vandaag contact met hun gehad, volgens de expert sta ik in mijn recht; nu is het nog even afwachten wat de inboedelverzekering ervan zegt.

Overigens heeft forumlid "hole" de zaak ook effe bekeken, hij kwam tot dezelfde conclusie als mijn rechtsbijstandsverzekering... op zich dus positief allemaal!

Grtz

hole
28 april 2009, 10:55
Overigens heeft forumlid "hole" de zaak ook effe bekeken, hij kwam tot dezelfde conclusie als mijn rechtsbijstandsverzekering

Nee, het was juist andersom ;)

Maareh: succes ermee!

oliver538
28 april 2009, 11:52
Nee, het was juist andersom ;)

Uhm, daar heb jij dan weer gelijk in ja ;)

oliver538
29 april 2009, 11:46
Gisteren een telefoontje gehad van de schade-afhandelaar van mijn verzekering... volgende week vrijdag komt een expert langs om de precieze schade te bepalen.

Nou ja aangezien m'n gitaar-gear is gestolen kan ik 'm dat niet echt laten zien... ik ga m'n rekeningen / bankafschriften / foto's maar eens mooi ordenen, ben benieuwd wat eruit gaat komen!

Iig goed dat er werk van gemaakt lijkt te worden! :cooler:

KamikazaGuitar
13 mei 2009, 17:08
Gisteren een telefoontje gehad van de schade-afhandelaar van mijn verzekering... volgende week vrijdag komt een expert langs om de precieze schade te bepalen.

Nou ja aangezien m'n gitaar-gear is gestolen kan ik 'm dat niet echt laten zien... ik ga m'n rekeningen / bankafschriften / foto's maar eens mooi ordenen, ben benieuwd wat eruit gaat komen!

Iig goed dat er werk van gemaakt lijkt te worden! :cooler:


Al nieuws? :)

oliver538
13 mei 2009, 23:23
Goed dat je het vraagt.......:

Afgelopen vrijdag is de schade-expert langs geweest om de schade te "bekijken" ... niet dat er veel te zien was natuurlijk ,alles was gestolen..

Anyway, die gast was erg aardig, zelf ook gitarist dus dat kwam goed uit: "Goh, een Fender Telecaster uit '83, wat zonde meneer!"

Anyway, ik heb 'm een stapel rekeningen en foto's meegegeven, en een rondleidingkje gegeven door het complex en parkeergarage.
Afgelopen maandag even met hem gebeld, hij kwam op een totaalbedrag van E 4500,- uit, ongeveer hetzelfde als ik dus. Hij zou het rapport aan de verzekering opsturen, en dan even afwachten.


Nu kom ik een uurtje geleden thuis, en voila, een brief van ABN Amro Verzekeringen in de bus: E 4500,- wordt uitbetaald!!!!!!!

Dus, alles vergoed!!! :cooler: :lp: :punk: :strat: :crazyhappy: :cooler:


Owkee, ik heb m'n spullen er niet mee terug, maar ik ben blij man!

ponq
13 mei 2009, 23:28
In ieder geval een positieve draai.

Nu lekker gaan shoppen :D

Dribbel_
14 mei 2009, 02:20
Hoe zou het nou eigenlijk zitten als de spullen ergens opeens bovenwater komen? Moet je dan dat geld weer terugbrengen naar de verzekering ofzo ? Wel lullig als je het uitgegeven hebt aan nieuw spul en dat het dan weer opduikt ergesn :P

Ike57
14 mei 2009, 08:43
Hoe zou het nou eigenlijk zitten als de spullen ergens opeens bovenwater komen? Moet je dan dat geld weer terugbrengen naar de verzekering ofzo ? Wel lullig als je het uitgegeven hebt aan nieuw spul en dat het dan weer opduikt ergesn :P

Nee, als het weer opduikt wordt het eigendom van de verzekeringsmaatschappij. Je tekent hiervoor een akte van cessie wat inhoud dat de verzekeringsmaatschappij recht krijgt op de spullen (als die worden gevonden) tegen betaling van het schadebedrag.

Gefeliciteerd Oliver!

dickie
14 mei 2009, 12:27
Pfff toch nog een beetje gerechtigheid!

Als je iets nodig hebt.... je weet me te vinden!

Gr. Dick

Billy Turf
14 mei 2009, 17:53
Nice dat je het vergoed krijgt,
En nu inkopen gaan doen!!

Chroxy
15 mei 2009, 02:05
goed bezig! ik vind dat je trouwens dan nog wel érg veel geld terugkrijgt!

oliver538
15 mei 2009, 09:25
Thx allemaal!
Ik ben (en was) al flink bezig met het verzamelen van een nieuwe setup. Ik had sowieso nog een Fender Tele en een Fender Strat, dus het kopen van een nieuwe gitaar heeft niet de hoogste prio.

De rest van de setup gaat er ongeveer zo uitzien:

Effecten:
Korg DT-10 (tuner)
Dunlop Cry Baby
Blackstar HT-Dual (OD/distortion pedaal)
Ibanez TS9
Ibanez FL301-DX (Flanger)

Amp:
Ceriatone JTM45

Cab:
Fender Supersonic 2x12 (blonde)



goed bezig! ik vind dat je trouwens dan nog wel érg veel geld terugkrijgt!

Nou ja, ik kan je het rekensommetje wel eens laten zien... de vergoeding betreft de vervangingswaarde, niet de restwaarde. Als ik precies deze spullen opnieuw zou moeten kopen dan zou ik op dat bedrag uitkomen.

Maar ben in ieder geval blij dat ik alles vergoed krijg!

JeroenSchaaf
15 mei 2009, 09:33
Mooi dat je het tenmiste weer vergoed krijgt! Wel een foto posten van je nieuwe gear he:D

Chroxy
15 mei 2009, 11:46
Nou ja, ik kan je het rekensommetje wel eens laten zien... de vergoeding betreft de vervangingswaarde, niet de restwaarde. Als ik precies deze spullen opnieuw zou moeten kopen dan zou ik op dat bedrag uitkomen.



Precies dat vond ik zo raar; ik dacht juist altijd dat het bij de verzekering om restwaarde ging. Zo staat mijn kamer vol met wat oudere ('80/'90) versterker en gitaren en mij werd verteld dat ik dan nauwelijks iets zou terugkrijgen!

Anyway; gefeliciteerd! Dit is wel de ultieme manier om qua set overnieuw te beginnen ;), tot in 013, ik zie dat we samenspelen daar!

Ike57
15 mei 2009, 12:32
Precies dat vond ik zo raar; ik dacht juist altijd dat het bij de verzekering om restwaarde ging. Zo staat mijn kamer vol met wat oudere ('80/'90) versterker en gitaren en mij werd verteld dat ik dan nauwelijks iets zou terugkrijgen!

Anyway; gefeliciteerd! Dit is wel de ultieme manier om qua set overnieuw te beginnen ;), tot in 013, ik zie dat we samenspelen daar!

De algemene regel is dat een inboedelverzekering de schade vergoedt op basis van de nieuwwaarde.
Voorbeeld: Je koopt een televisie voor Euro 1000,- . Door een gedekte schade gaat deze televisie geheel verloren.
Een nieuwe, gelijkwaardige televisie kost op dat moment Euro 800,-- Dat is dan het schadebedrag.
Een nieuwe, gelijkwaardige televisie kost op dat moment Euro 1200,-- Dat is dan het schadebedrag.

Er zijn een paar uitzonderingen op de nieuwwaarderegeling. (ik noem de twee belangrijkste)
1.De dagwaarde wordt vergoed voor zaken waarvan de dagwaarde onmiddellijk vóór de gebeurtenis minder bedroeg dan 40% van de nieuwwaarde.
Voorbeeld: Een oud bankstel van 20 jaar oud met gaten gaat door brand verloren. Er zal dan dagwaarde worden vergoed.

2.De dagwaarde wordt vergoed voor zaken die onttrokken waren aan het gebruik waarvoor ze waren bestemd.
Voorbeeld: Je hebt een computermonitor, die niet meer wordt gebruikt, in de schuur staan. In geval van verlies zal deze op basis van dagwaarde worden vergoed.


Voor kunstvoorwerpen, verzamelingen en zaken met een antiquarische of zeldzaamheidswaarde geldt als basis voor de schadevergoeding de waarde die daaraan door deskundigen wordt toegekend.


Als de gitaren/versterkers/etc. een behoorlijke waarde vertegenwoordigen is het wél aan te bevelen om hiervan, bij de aanvraag van een inboedelverzekering, melding te maken zodat hiervan aantekening op de polis kan worden gemaakt en bij de vaststelling van het, te verzekeren, bedrag rekening wordt gehouden. Dit kan een hoop moeilijkheden bij een eventuele schade voorkomen.
Neem ingeval van twijfel hierover contact op met je tussenpersoon !!!

hole
15 mei 2009, 15:31
Jij bent , net als ik, een verzekeringsman zeker?

iWishmaster
15 mei 2009, 16:04
Goed nieuws inderdaad. Bij mij werd mn auto leeggejat en ik kreeg helemaal niks ((ondanks braakschade aan mijn auto) omdat hij aan de openbare weg geparkeerd stond (stom van mij natuurlijk, ookal was ik maar een uurtje ofzo weg ...). Nouja niks, een coulantie-bedrag van 150 euro ofzo ...

Ike57
15 mei 2009, 16:05
Jij bent , net als ik, een verzekeringsman zeker?

Valt dat zo erg op? :D

hole
15 mei 2009, 17:01
Valt dat zo erg op? :D

Welnéé! :seriousf:

Zie je PM, gezien je geografische locatie is de kans nogal groot dat we collega's zijn (als je bij een maatschappij werkt)