PDA

View Full Version : op de laptop midi programmeren?



edje kadetje
4 april 2009, 12:52
Thuis gebruik ik (een overigens oude versie van) cubase om opnamen te maken van zelf geschreven nummers. Met als doel aan de rest van de band te laten horen wat ik in mijn hoofd heb.

Het programmeren van drums, keys en bass kost me altijd enorm veel tijd omdat ik niet handig genoeg ben om het allemaal met een keyboard strak in te spelen. Daarom gebruik daarvoor een 'key-editor'. Omdat ik altijd veel tijd in de trein zit en dan een laptop bij me heb, zit ik te denken of ik niet een goedkoop studio-programmaatje kan kopen, zodat ik in de trein kan programmeren. Ik moet er dan ook verder niks bij nodig hebben aan externe apparatuur. Zou dit iets zijn en werken?

http://www.magix.com/nl/samplitude-music-studio/detail/

gitaarhaantje
6 april 2009, 16:12
Als het alleen is om aan de band te laten horen.. kun je dat toch ook met de standaard plugins van Cubase doen?

edje kadetje
7 april 2009, 08:36
Als het alleen is om aan de band te laten horen.. kun je dat toch ook met de standaard plugins van Cubase doen?

Het probleem is dat ik een heel oude versie van cubase heb die niet draait onder nieuwere betsuringssystemen. Ik heb speciaal voor cubase nog een oude computer staan die draait met windows 98. Daar doe ik (als ik er tijd voor heb) thuis alles mee - midi en audio. Ik vind het zonde van het geld om een nieuwe cubase te kopen, terwijl ik nog een goede heb. Vandaar mijn zoektocht om op een goedkope manier midi te kunnen programmeren op mijn laptop.

Dus om mijn vraag algemener te formuleren:

Wie weet een goedkope - legale - manier om midi te kunnen programmeren op mijn laptop (randvoorwaarde is dat ik het geprogrammeerde moet kunnen importeren in mijn oude cubase; met .mid files)?


EDIT: GOOGLE NOU EERST EENS JONGEN ... (tegen mezelf dan hè)

ik heb inmiddels iets freeware gedownload en ga kijken of dat gaat werken.

edje kadetje
8 april 2009, 09:22
en inderdaad, ik heb gisteren en vandaag in de trein zitten programmeren. De tijd vliegt weer voorbij in de trein!
voor de nieuwsgierigen: ik gebruik nu de freeware versie van quartz audiomaster.
Nu ben ik nog benieuwd of ik een mooie (ook freeware) synth kan downloaden met goede en bruikbare samples. (en dan of ik die ook weer aan de praat krijg)

Fenderwim
12 april 2009, 17:35
Koop Cubase 4 Essential want dat kan alles wat je nodig hebt denk ik en je kan altijd later nog upgraden.

Groeten