PDA

View Full Version : Fender Strat (MIM) Hals (probleempje)



QueenSRVJW
4 april 2009, 10:30
Een aantal dagen geleden merkte ik dat mijn hoge e-snaar bij het opdrukken (vooral na de twaalfde fret), buzzt en het geluid eigenlijk verdwijnt. Nou heb ik een aantal maanden geleden mijn gitaar laten afstellen en daarmee werd mijn portemonnee eventjes vijftig euro lichter. Dat wou ik nu eigenlijk voorkomen. Maar een optreden zit eraan te komen en ik wilde wel graag een goed spelende gitaar. Om een al lang verhaal niet nog langer te maken: Ik heb mijn gitaar zelf een beetje proberen af te stellen via internet. En nou lees ik op verscheidene sites dat de hals een klein beetje krom hoort te staan. Die van mij is nu echt kaarsrecht. Kan dit negatieve gevolgen hebben voor mijn gitaar????

Ojah, het is een Fender Classic Player 60's stratocaster, als dat uitmaakt;)

snaarplukker
4 april 2009, 12:00
Als er slechts één snaar fretbuzz heeft kan je die met het zadeltje ietsje hoger afstellen. Als je hals niet goed afgesteld zou zijn moet je op bijna alle snaren fretbuzz hebben. En kan jij op het oog zien dat je hals 0,3mm hol staat?;)

olaftheholy
4 april 2009, 12:06
een hals moet wel een minimale convexie hebben omdat een snaar ook niet recht loopt maar 'hol'
Maar als het echt alleen maar om dei ene hoge e gaat op de plek waar je het over hebt dan zou ik ook even de boel aanpassen met het brugzadeltje.

n.b. hoe hoger je snaren staan,hoe meer tone je uit je gitaar krijgt.

QueenSRVJW
4 april 2009, 18:13
Ok, bedankt, ik zal dan inderdaad even het zadeltje van de hoge e-snaar wat bijstellen:d