PDA

View Full Version : Jouw ideale fingerpick / strumming gitaar



Ruudj
4 april 2009, 09:09
Ik ben nieuwsgierig wat voor jullie nou dé f.pick gitaar is en waarom, ongeacht in welke prijsklasse . Ben benieuwd :speed:

budje
4 april 2009, 09:17
Welke gitaar dan ook! meestal degene die het dichtste bij staat ;)

Muzieknono
4 april 2009, 09:40
M'n Ayers.
Mvgr. DJ :B

Flipkoos
4 april 2009, 12:28
FP: Mijn Ovation Collector's 1997 en sinds kort de Art & Lutherie AMI parlor. (waarom: helder, gearticuleerd en mooie balans) STR: Mijn Larrivee (waarom: vol en romig :P)

zoon van Piet
4 april 2009, 12:29
Ik snap m niet: één gitaar voor fingerpick / strumming? dus zowel het een ( waar Martin regeert) als het ander (waar Gibson bijvoorbeeld zijn aanhang heeft?)?

pippydude
4 april 2009, 12:32
Niet alles van Martin regeert op fingerpicking-gebied. Ik heb een mooie, oude D35, fantastisch ding, maar wel stug en dus perfect voor strumming, maar fingerpicking is niet je van het op dat ding..

zoon van Piet
4 april 2009, 12:57
Niet alles van Martin regeert op fingerpicking-gebied. Ik heb een mooie, oude D35, fantastisch ding, maar wel stug en dus perfect voor strumming, maar fingerpicking is niet je van het op dat ding..


Ja, precies. Ik kan niet fingerpicken en heb -dus- een (niet mooie, maar wel oude) J45... en een open G kan niet mooier klinken.

Otje
4 april 2009, 19:09
M'n Ayers. +1! De mijne heeft een vrij brede, platte hals en dus meer ruimte. Zeker met fingerstyle vind ik dat erg prettig. Qua geluid zijn ze gewoon top, wel hebben ze vaak een goede set-up nodig (maar dat zie je helaas bij veel gitaren, denk bijv. aan Maton).