PDA

View Full Version : Welke elektrische gitaar kunnen jullie me aanraden??



Maarten vd Berg
3 april 2009, 22:14
:dontgeti::???: oke mensen ik heb heel veel goede dingen gehoord over de epiphone g400
& de ibanez
& london city
cort ook en washburn
ook nog yamaha:???:
maar welk merk of soort raden jullie mij aaan?;)
ik heb een budget te besteden van 355 euro...:(
ik speel het liefst rock punkrock pop en dat soort dingen
maar ik denk dat ik een line6 spider versterker erbij ga kopen maar bedankt voor de tip

hendrix2
3 april 2009, 22:17
Je bent nieuw hier, dus welkom!

Even duidelijk maken waarvoor het subforum 'algemeen' dient:


Het gebeurt regelmatig dat er topics geopend worden in "Algemeen" die eigenlijk thuis horen in een ander subforum van gitaarnet. Deze topics moeten vervolgens verplaatst worden, maar een verwijzing blijft altijd zichtbaar en dat maakt dit forum erg onoverzichtelijk. Daarom de vraag om beter te letten waar je je topic opent.

Waar is algemeen dan wel voor bedoelt?

- Melding van fouten bij het gebruik van het forum.
- Opmerkingen over het forum of de frontpage van gitaarnet
- Suggesties en verbeterpunten

m.a.w. alles wat met gitaarnet ansich te maken heeft.

Binnenkort ga ik "Algemeen" helemaal opruimen zodat enkel een aantal belangrijke topics overblijven en de overzichtelijkheid terug is. Gelieve vanaf nu daarom letten op waar je een topic over opent.

Bedankt voor de medewerking.

LET OP: vanaf nu worden verkeerd geplaatste topics direct verwijdert en niet meer verplaatst!


Je vraag hoort dus eigenlijk thuis bij 'Elektrische gitaren' daar zal je vast wel wat meer hulp krijgen.

beruk
3 april 2009, 22:19
Tja...
Wat wil je gaan spelen?
Wat vind je een mooi geluid: humbucker of single coil?
Wat vind je er mooi uitzien? LP stijl, strat stijl, tele stijl?

Voor €350 koop je een behoorlijk leuke electrische gitaar hoor!

Martijn-w
3 april 2009, 23:54
Nog even voor de ervaren mensen hier: Beginners weten dus echt niet het verschil tussen humbuckers en single coil elementen.
Toch wordt dit vaak gevraagd aan beginners.

RS-Rik
4 april 2009, 00:28
Kijk goed rond op marktplaats en laat het evt hier beoordelen als je wat zien.

Met een Yamaha, Cort of Washburn kun je meestal niet mis gaan. Laat de gitaar sowieso afstellen als jem hebt gekocht, bij de meeste winkels kost dat ongeveer 35 euro.

iron maarten
4 april 2009, 00:54
hallo naamgenoot van de berg

voor een budget van 355 euri kan je een perfecte elec. gitaar scoren.
enkele aanraders met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, (vind ik althans):

* Vintage vs6- SG model, vind ik beter dan de epi sg400, richtprijs 230 eur

* London city comet- telecastermodel, qua klank echt uitstekend voor de poen.
Wordt op dit forum ook zeer positief beoordeeld, richtpijs ongeveer hetzelfde als bovenstaand.

* Squier classic vibe stratocaster fifties- de topserie van squier(fender). Speelt een fender made in mexico strat er helemaal uit. richtprijs 300 eur.

Dit vind ik gitaren die absoluut aan te raden zijn vor mensen met een smalle portemoniks
Ga eens verder kijken op dit forum, en je zult zien dat bovengenoemde gitaren zeer goed beoordeeld worden.

Veel suc6 met het scoren van een gitaar
Mvg
Maarten

Jasper.
4 april 2009, 11:09
zit de versterker trouwens ook in het budget??

crelis
4 april 2009, 11:52
bij de muziek school waar ik les heb hebben ze een indie original custom tribal red. deze gitaar is zeker een aanrader omdat hij de mogenlijkheid heeft om zowel met de eerdergenoemnde humbuckers als single coils te spelen. dit is een hele veelzeidige gitaar. en goedkoop http://www.nederlandmuziek.com/page.htm?detail.asp?id=1171&produkt=Indie+Original+Custom+%2D+Tribal+Red&

Farether
4 april 2009, 22:57
het is idd wel handig als je ff vermeld wat voor muziek je wilt spelen.
Zowel de epiphone g400, ibanez startergitaren en london city gitaren zijn allemaal goede startergitaren.
Ik raad iig aan om 2ehands te gaan.

RiffMeister
5 april 2009, 02:34
Aanraden? Tja. Is lastig, wat zijn je grote voorbeelden? Welk geluid zoek je?
Wil je er ook nog een versterker bij of wil je met dat budget alleen de gitaar?

Stijl muziek kan nogal afwijken van het geluid wat je zoekt nml..

Als je trouwens niet echt bekent bent met electrische gitaren kan ik je, voor het testen, wel aanraden om iemand mee te nemen die wat meer ervaring heeft.

P.S.
veelzeidige gitaar ?? Veelzeidig???

Ibanez666
5 april 2009, 09:00
ik heb een budget te besteden van 355 euro...:(

Ja daar moet je vooral zielig over doen. Ik heb 6 gitaren en er is er maar eentje duurder dan 355 euro en dan nog maar een paar tientjes ook... :dontgeti:

Op een na tweedehands dus...