PDA

View Full Version : Fender tremolo



Di Stefano
3 april 2009, 20:17
Ik vraag me af of er een verschil is tussen de tremolo van de stratocasters van de USA standard en USA Deluxe serie.
Ik zou graag in mijn standards een pop-in tremolo bar willen zoals in de deluxe serie. Bij mij moet je die erin draaien. Aan de buitenkant zien de tremolo's van beide reeksen er hetzelfde uit.
Kan ik dus gewoon enkel de arm vervangen en zal deze dan passen?

snaarplukker
3 april 2009, 21:28
Die je er in moet draaien zit schroefdraad in de tremmelo en aan de arm.
De pop-in heeft een nylon pop-in busje in de tremmelo en geen schroefdraad aan de arm maar een putje waar het in de nylon pop-in busje klikt.
Ik denk dat de pop-in arm niet in het schroefdraad klikt.

Di Stefano
3 april 2009, 22:07
Het is dat ik nergens een winkel vindt waar ze specifiek de deluxe tremolo verkopen, enkel de standaard american tremolo. Het leek me wel iets voor Fender om bij de duurdere reeks de betere tremolo aan te prijzen terwijl het enkel de arm is die verschilt:)

Muzieknono
4 april 2009, 08:30
Ik denk ook dat je de hele tremolo moet vervangen, weet het wel zeker.
Als je dat toch doet zou ik een kwalitatief betere tremolo nemen met een zwaarder blok, is geloof ik op het forum wel wat over geschreven, die tremolo's zijn te verkrijgen bij o.a. vox humana, guitar supplies enz.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

Di Stefano
5 april 2009, 13:23
Ok, weet er iemand misschien een kwalitatief goede tremolo waarbij de afstand tussen de twee studs dezelfde is als bij de Fender tremolo?