PDA

View Full Version : H&K tube 25 combo limited edition vs laney vc 30 vs peavey valveking 112



tompie
3 april 2009, 20:06
welke van de drie zouden jullie me aanraden als jullie mochten kiezen en waarom? ik speel rockmuziek en heb een ibanez sz. effecten heb ik nog niet, maar wil er eventueel een bakje aan koppelen.

sjaak1990
3 april 2009, 23:58
Het is meer wat voor soort klank je wilt. Denk dat testen het handigst is. Ik vind zo'n Laney 10x niks maar dat zegt niet dat het een slechte amp is.

tompie
7 april 2009, 18:55
het zou leuk zijn als ik nog wat reactie krijg...temeer omdat ik deze week eentje ga halen. ik weet natuurlijk dat je ze allemaal moet testen maar tzou toch leuk zijn als er mensen die die deze modellen kennen om wat feedback te geven...ik zit trouwens ook te denken aan een engl e322 thunder 50, en een fender hot rod deluxe maar die zijn stukje duurder :s ik speel overigens rock zoals alanis morissette, anouk en consorten...

rock 'n roll
7 april 2009, 20:00
Ik de hughes and kettner edition tube maar wel de 20th anniversary, ik weet niet of ze veranderingen hebben gedaan in de amp of het gewoon een nieuw kleedje is voor dezelfde amp.
Ik ben er zeer tevreden van, veelzijdige amp waar je veel richtingen mee uit kunt. Wel niet teveel gain dan word het een beetje modderig.
De 20watt is hard genoeg, ik heb hem gisteren voor de eerste keer helemaal open gezet en man wat een geluid kwam daaruit ik had er een paar plectrums op liggen die ik gewoon weg zag trillen.

Toen ik hem een weekje ofzo had kreeg hij wel kuren, kraken zonder echte reden best irritant maar dat heeft zich gewoon vanzelf opgelost en nu heb ik er nooit nog last van.

tompie
7 april 2009, 20:13
hoe bedoel je modderig? klinkt ie dan niet meer strak als je hem helemaal opendraait? wat voor stijl speel je? ik heb vroeger een edition blonde gehad van 40watt, maar die begon dus te trillen als hij nog maar half openstond. heel erg vervelend :s dus vandaar twijfel ik nu over de aankoop van een H&K, alhoewel hij in een goede prijsklasse ligt. laney, fender en engl zitten allemaal rond de 700 euro..

rock 'n roll
7 april 2009, 20:53
met (te)veel gain klinkt hij niet meer strak en gedefinieerd, maar ik speel niet graag met zoveel gain dus voor mij maakte dat niets uit.
Op het clean kanaal heb ik hem dus pas helemaal open gezet en toen klonk hij echt geweldig, niets modderig echt een prachtig geluid heel gedefinieerd.
Het trillen was trouwens de eerste keer dat dat gebeurde maar dat zal je bij elke versterker wel hebben zeker als hij helemaal open staat.
Ik speel eigenlijk alles een beetje (of doe toch een poging) van rock , tot af en toe een beetje blues en soms ook een metallica riffje. Metallica trekt hij dus wel mits je de gain een beetje in toom houd.

tompie
8 april 2009, 17:39
ben vandaag de peavey valveking gaan testen evenals de fender hot rod deluxe.. nou die fender is zalig... maar eigenlijk was ik op zoek naar iets dat net wat goedkoper is en vooral wat lichter in gewicht. ik moet er namelijk elke week mee een trap op.. ik weet niet of dat met die fender haalbaar is... ben bang dat er dan stukken aan gaan komen.. desondanks vond ik de peavey eigenlijk niet zo geweldig klinken.. ik had er eigenlijk meer van verwacht.. alhoewel zowel gewicht als prijsklasse wel goed zijn. zaterdag ga ik de H&K tube 25 testen.. mss is dat ook nog iets.. iemand nog andere adviezen.. ik ben nu eigenlijk op zoek naar een buizenbak, maar als er mensen zijn die me alsnog een zeer goede transistorbak kunnen aanraden, laat jullie dan horen.. want qua gewicht zijn die toch n stukje lichter dacht ik.

lodi
9 april 2009, 20:33
wordt geen makkelijke keus; t' moet de sound van fender hebben, de prijs van peavey en het gewicht van ne transistor, speelt het design misschien ook een rol anders moet ge het maar zeggen zulle

tompie
10 april 2009, 20:12
ben er ondertussen al uit.. de fender of de peavey.. but thanks for asking..

lodi
10 april 2009, 21:02
was nie kwaad bedoeld hoor

tompie
11 april 2009, 08:17
da van mij ook ni zulle ;)