PDA

View Full Version : openbaring!!



joke
3 april 2009, 08:09
oke ze spelen iets stugger dan de best afgestelde gitaar maar de line 6 variax (de 500 of 700) hebben alles in huis wat je noidig hebt om zo breed mogelijk wel of niet commercieel bezig te zijn.
als je middels een speciale kabel in een live xt of x3live gaat en direct in de tafel plugt en wat tijd aan het geluiden maken besteed kun je met zo een pedaal niet alleen onwijze sounds produceren maar ook de gitaar instellingen opslaan! hoef je dus live niet in het donker met de selectorswitch te klooien!
je speelt inneens sitar of banjo of 6 of 12 snarig!
ook de fender en gibson erin zijn erg overtuigend.
er zullen weinig mensen het met mij eens zijn en tot vrij kort geleden was ik een van hen maar nooit meer andere pick ups kopen of de discussie aktief of passief voeren ,als je eenmaal aan de naakte gitaar gewend bent en het maken van sounds onder de knie hebt is veelzijdigheid troef in optreedland.mijn ibanez artist gaat aan de kant ten gunste van deze jongen...
uiteindelijk gaat er de zaal in wat er van jouw sound over zou blijven wanneer een producer de sound waar jij zo lang op hebt gezeten terug brengt to een bruikbaar gegeven de sound is tight en komt niets in de weg zittend uit de mix , oke het klinkt een klein beetje vlak misschien en wat dynamiekloos maar dat zal je in een bandsituatie een zorg zijn dan wil je goeie geluiden die er UIT komen.
hopelijk start ik met dit een inhoudelijke discussie in een wereld van betweters!!!
groeten , joke

Rinze
3 april 2009, 08:26
We wachten even af wat je er over een paar maanden van zegt. Bij een hoop mensen slaat de euforie zoals die nu bij jou optreedt na een poosje om in... iets anders :D Dan gaan de net-niet geluiden irriteren, evenals het speelgevoel. Daarom worden die dingen ook vaak toch vrij snel weer te koop aangeboden. Wat voor Artist gaat er trouwens de deur uit? :soinnocent:

WillemdaGuide
3 april 2009, 08:35
Aangezien wij meestal toch niet alles uitversterken, en als we dat wel doen mijn amp mijn podiummonitor is, en vet moet klinken laat ik het wel uit mijn hoofd "iets vlakker" te klinken ten gunste van veelzijdigheid, niks voor mij dus.

Il_Falco
3 april 2009, 08:40
.. We tellen af tot hij het echte spul mist...


(Maar ergens diep binnenin hoop ik dat je er tevreden mee bent, want dat is het enigste dat telt. :))

tidalwave_sideburns
3 april 2009, 08:55
Zo'n Variax ding lijkt me ook niks, maar ik ben dan ook superconservatief wat gitaren en aanverwanten betreft. Ik zie het nut er wel van in trouwens, maar modelling, POD's, over een PA spelen, ook al zal het hetzelfde of vergelijkbaar klinken, het blijft toch een beetje surrogaat in mijn ogen. De voordelen zie ik wel, maar weegt voor mij niet op tegen de nadelen: geen mojo!!

Ook heb ik geen behoefte aan alle mogelijkheden die die modelling-technologie biedt. Ik heb maar een, misschien twee gitaren nodig, en een buizenbak met reverb met een drive en distortion channel, en klaar is Kees. En ik heb liever geen dingen die ik toch niet gebruik. Ik hou het graag simpel, elegant.

Maar goed, er zijn zoveel benaderingen van (gitaar)muziek dat deze methode zeker bestaansrecht heeft. Het is alleen niks voor mij.

zeppo
3 april 2009, 09:00
Wat voor Artist gaat er trouwens de deur uit? :soinnocent:

hmm, zo hier nog een ....

stratie
3 april 2009, 10:10
Zo'n Variax ding lijkt me ook niks, maar ik ben dan ook superconservatief wat gitaren en aanverwanten betreft. Ik zie het nut er wel van in trouwens, maar modelling, POD's, over een PA spelen, ook al zal het hetzelfde of vergelijkbaar klinken, het blijft toch een beetje surrogaat in mijn ogen. De voordelen zie ik wel, maar weegt voor mij niet op tegen de nadelen: geen mojo!!

Ook heb ik geen behoefte aan alle mogelijkheden die die modelling-technologie biedt. Ik heb maar een, misschien twee gitaren nodig, en een buizenbak met reverb met een drive en distortion channel, en klaar is Kees. En ik heb liever geen dingen die ik toch niet gebruik. Ik hou het graag simpel, elegant.

Maar goed, er zijn zoveel benaderingen van (gitaar)muziek dat deze methode zeker bestaansrecht heeft. Het is alleen niks voor mij.


Hier sluit ik mij volledig bij aan, had het zelf niet beter kunnen zeggen. Zelf ben ik ook meer van Goede gitaar, buizenbak, Reverb, een TS'je ofzo en GAAN! moddeling is ook niets voor mij moet ik eerlijk zeggen.

MAAR! ik ben blij dat jij er zo te spreken over bent! zo zie je, ieder zijn ding:)

olaftheholy
3 april 2009, 10:41
Ik ben inmiddels een ex-modeler... (gelukkig)
Lange tijd functioneel gebruik gemaakt van gt8 maar uiteindelijk ging ik toch de simplicity en feel van buizenversterker/gitaar reverb en ts missen.

RS-Rik
3 april 2009, 11:10
Werk je bij de importeur ofzo?

Line-6 heeft het bij mij wel verkloot aangezien ik mn Spider II nergens meer kan slijten...


De Vetta lijn klinkt overigens best wel heel erg OK trouwens... het verschil tussen een Marshall en een Vetta-ingesteld-op-Marshall hoor je n iet zo snel in de band. Line-6 heeft met het modeling wel echt een markt open gebeukt, die dingen zie je best vaak, gaan als warme broodjes (versterkers) over de toonbank.

Van Dattum
3 april 2009, 11:22
Ik ben recentelijk overgestapt van buizen (H&K Switchblade) naar modeling (Flextone3) en ik moet zeggen dat het me absoluut niet tegenvalt...
Het ding klinkt in mijn oren gewoon prima, vooral de Fender, Soldano en Hiwatt modellen. Ik vind zo'n Variax wel een interessant concept, alleen ik vind hem ook spuuglelijk.... :)
Ik heb het idee dat dit wel de toekomst is...

iWishmaster
3 april 2009, 11:41
Line-6 heeft het bij mij wel verkloot aangezien ik mn Spider II nergens meer kan slijten...
Join the club :makeup:

Overigens was ik niet zo onder de indruk van de Variax. Het klinkt wel goed, maar ik speelde er niet lekker op. Voelt niet als een 'echte' gitaar

DaveItUp
3 april 2009, 11:46
Werk je bij de importeur ofzo?



het verschil tussen een Marshall en een Vetta-ingesteld-op-Marshall hoor je n iet zo snel in de band.

M'n Superlead begs to differ :D

grayfink
3 april 2009, 11:51
Ik heb er ook eentje, al bijna drie jaar. De geluiden zijn prima, en niet "net niet" of zo. Gewoon goed. Bespeelbaarheid is prima.
oke ze spelen iets stugger dan de best afgestelde gitaar Deze quote snap ik dus niet, misschien de overgang van Gibson (Artist) naar Fender mensuur?
Toch mis ik het gevoel van de originele gitaar die je emuleert. In de praktijk hangt de mijne al een tijd werkeloos aan de muur.:confused:

FruscianteFan
3 april 2009, 12:00
Ik ben recentelijk overgestapt van buizen (H&K Switchblade) naar modeling (Flextone3) en ik moet zeggen dat het me absoluut niet tegenvalt...
Het ding klinkt in mijn oren gewoon prima, vooral de Fender, Soldano en Hiwatt modellen. Ik vind zo'n Variax wel een interessant concept, alleen ik vind hem ook spuuglelijk.... :)
Ik heb het idee dat dit wel de toekomst is...
Je kunt toch Variax-elektronica in een mooie gitaar zetten?

@ Grayfink: volgens mij bedoelt joke dat de Line6 gewoon niet zo heel lekker speelt, maar dan euforisch geformuleerd.

Rubster
3 april 2009, 12:06
Ik begin mijn post met te zeggen: Ik heb geen enkele ervaring met de Variax gitaar! (Wel modeling software, heb een guitarport voor de PC).

Ik zou nooit een dergelijke gitaar kopen. Het mag dan tot in zeer fijn detail de toon van een gitaar kunnen nabootsen, maar het gevoel dat bij die plank hoort zal er nooit zijn!

Van Dattum
3 april 2009, 12:23
Je kunt toch Variax-elektronica in een mooie gitaar zetten?

Klopt! En dat gebeurt ook regelmatig. Ik geloof dat Warmoth zelf prefab bodies met Variax frezing aanbiedt. Misschien leuk om een keer te doen. Als de electronica los te krijgen is tenminste.....

Hendriks
3 april 2009, 12:32
Vorig jaar een demonstratie van Line6 bij Tonika in Groningen gezien , ik vond het bijzonder goed klinken.

Orpheo
3 april 2009, 12:54
Klopt! En dat gebeurt ook regelmatig. Ik geloof dat Warmoth zelf prefab bodies met Variax frezing aanbiedt. Misschien leuk om een keer te doen. Als de electronica los te krijgen is tenminste.....

ja, doet warmoth inderdaad. helaas is die shit niet los te koop, en moet je dus een losse variax kopen, shit eruit halen, in een ander body proppen, en tja, dat kost geld :P kan je wel leuke dingen doen, dat dan weer wel... bijvoorbeeld een Midi element erin prakken, sustainer, normale pickups...

beetje de adrian belew signature van parker nabouwen :)

Kaboemba
3 april 2009, 13:02
Toch zou ik die variax best is willen proberen, maar ik denk niet dat ik er snel voor zou gaan.
Ik heb nu al een setup met midisynth en daar kan ik al veel meer mee doen dan met die variax, en daar ben ik nog wel een jaartje mee zoet om alles eruit te halen :crazyhappy:
Maar ik deel de mening dat veel mensen in het begin helemaal overdonderd zijn maar dat ze later toch iets missen en dat dat nu niet terug te vinden is, ook niet met een midisynth trouwens.

jplm
3 april 2009, 20:28
Werk je bij de importeur ofzo?

Lijkt me niet, want ze heeft het (o.a.) over de 500, en die wordt al lang niet meer gemaakt.
Brengt me trouwens op m'n eigen Variaxen: ik heb destijds een 500 gekocht (de sunburst) en toen dat goed beviel heb ik er nog een gekocht om daar een Warmoth-hals met 45 mm topkambreedte op te zetten. Wat me beviel aan de originele was de body-vorm en de standaard hals, maar met dat laatste ben ik waarschijnlijk de enige ter wereld, want die standaard halzen werden er door iedereen afgegooid.

Waar ik niet zo blij mee was, was dat Line6 de grote fout maakte (tenminste in mijn ogen) door met hun computer-techniek hetzelfde pad op te gaan als de huis tuin en keuken PC's, namelijk in een razend tempo vervangen en laten vervallen van allerlei producten. Ik bedoel maar, ik had dus die 500, en ik had zo'n beetje begrepen of aangenomen dat daar langzaam maar zeker een soort bibliotheek aan geluiden voor zou komen, eerst diverse gitaren, maar ze hadden dat ook uit kunnen breiden tot geluiden van een bepaalde artiest of iets dergelijks, noem maar op, de mogelijkheden waren onuitputtelijk. Maar, wat gebeurde er: de 500 ging al gauw uit productie, er kwamen nog een stuk of drie modellen bij (de een nog goegkoper dan de ander, maar dezelfde software), de laaaaang aangekondigde Workbench om je gitaar mee te beïnvloeden en zo liet maar op zich wachten, en toen ie er dan uiteindelijk was moest je bij je 500 eerst de software vervangen om de Workbench überhaupt te kunnen gebruiken. En nog meer van dit soort ongein, toen ben ik dus afgehaakt. De gitaren liggen er nog, ik wil er misschien nog eens gewone pickups in zetten, want zoals gezegd, de gitaar an sich beviel me wel, vooral die met de Warmoth hals, lekker breed, roestvrijstaal frets, abalone positiestippen, enz.

Groet, Jan.

jplm
3 april 2009, 20:34
Ik zou nooit een dergelijke gitaar kopen. Het mag dan tot in zeer fijn detail de toon van een gitaar kunnen nabootsen, maar het gevoel dat bij die plank hoort zal er nooit zijn!

Dat klopt inderdaad, dat was een opmerking die je erg veel las in reviews in het begin. Echter, dit is natuurlijk wel een van de makkelijkst te vermijden teleurstellingen: iedereen die héél even nadenkt realiseert zich dat je wel het geluid hebt van het ingestelde gitaartype, maar niet de feel.
Dat kan trouwens nét zo goed als voordeel beschouwd worden; als je aan de Variax gewend bent, en je vind hem fijn spelen, dan blijf je bij het wisselen van gitaarmodel/geluid gewoon je eigen vertrouwde feel behouden. Ik bedoel maar, ik wissel nu vaak van gewone akoestische gitaar naar een resonator (echte gitaren bedoel ik dan) en dan krijg je met de reso-gitaar meteen met dikkere snaren te maken zodat bijvoorbeeld hammer-ons en pull-offs meteen minder goed klinken omdat je meer kracht moet zetten dan je gewend was, even als voorbeeldje.

Groet, Jan.

Noid
3 april 2009, 23:29
Sterk punt van modeling is dat je redelijk weinig mee hoeft te slepen als het veelzijdig moet.

Muziek maken vind ik geweldig, maar het gezeul met grote zware versterkers en koffers met gitaren mag me gestolen worden. Dus voor mij ligt het aan de band waarin ik speel: kan het lekker recht toe recht aan, dan zeul ik die buizenbak mee. Maar moet er veel gewisseld worden tussen akoestisch en electrisch, tussen strat, hollowbody en LP, dan wordt het de Variax (in een andere gitaar gebouwd), de Pod XT live en een poweramp.

Zo heeft iedere setup z'n voordeel en ik kies het liefst voor best of both worlds. Ik heb dan ook moeite me te verplaatsen in mensen die het nooit geprobeerd hebben, maar wel roepen dat het niets is.

Pepe
3 april 2009, 23:41
Ik heb de laatste tijd best wat leuk oud spul kunnen kopen van -voornamelijk oudere- gitaristen die hun vintage amps en gitaren wegdeden omdat ze alles met 1 ding af konden.

Het is een prima ontwikkeling http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Dweezman
3 april 2009, 23:51
Ik heb de laatste tijd best wat leuk oud spul kunnen kopen van -voornamelijk oudere- gitaristen die hun vintage amps en gitaren wegdeden omdat ze alles met 1 ding af konden.

Het is een prima ontwikkeling http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

geniale post

joke
4 april 2009, 12:15
de duvel is oud ....

joke
4 april 2009, 12:48
nee , ik weet uit mijn tijd (opa verteld...) met eigen herrie bands hoe lekker een goeie sound in de oefenruimte met mijn set up zoals ik er diverse gehad heb met name een mesa boogie mk4 en een ibanez artist en fender strat en blade gitaren maar al snel werd het volume in de vaak kleine ruimtes zo hoog dat ik overging tot die gele oorpluggen die ze ook in de bouw gebruiken en je gehoor beschermen met name tegen aanvallen van crash bekkens en snare drums!
het voordeel hiervan was dat je met name de zang beter ging horen en zeker of er vals gezongen werd. een beetje hetzelfde effect dat optreed als je buiten de deur gaat luisteren naar een band want dan hoor je ook beter of ze er "naast "zitten.
anyway, als je de x3 live met de variax goed gebruikt en goeie geluiden maakt die op hoge zaal volumes ook nog lekker klinken dan is dat dus wat er van een vette gitaar in een drukke bandmix zou overblijven na equalising op de tafel en aangezien het feit dat ik met in ear monitoring werk is dit echt heerlijk voor de oortjes . het klinkt allemaal goed en in balans.
nee hoor, de geluiden zijn dik oke , sommige you tubers hebben goede geluiden (de presets gaan wel maar kunnen zoals we dit van multii effectores gewend zijn ) beter.
en de acoustische gitaren zijn ontzettend goed en de fender is right on the money!!
en neen ik ben geen line 6 verkoop medewerker gewoon een gitarist zanger die van de zware ar50 van ibanez uit 1982 en een gt5 in grote flightcase overstapt naar een lichte multifunctionelee variax met de digitaal in te gane x3live!
groeten van mij..............................................

tidalwave_sideburns
4 april 2009, 14:04
Sterk punt van modeling is dat je redelijk weinig mee hoeft te slepen als het veelzijdig moet.

Muziek maken vind ik geweldig, maar het gezeul met grote zware versterkers en koffers met gitaren mag me gestolen worden. Dus voor mij ligt het aan de band waarin ik speel: kan het lekker recht toe recht aan, dan zeul ik die buizenbak mee. Maar moet er veel gewisseld worden tussen akoestisch en electrisch, tussen strat, hollowbody en LP, dan wordt het de Variax (in een andere gitaar gebouwd), de Pod XT live en een poweramp.

Zo heeft iedere setup z'n voordeel en ik kies het liefst voor best of both worlds. Ik heb dan ook moeite me te verplaatsen in mensen die het nooit geprobeerd hebben, maar wel roepen dat het niets is.

Ik heb nog ergens een flinke emmer stierenzaad. Wou je hier nog wat van komen proeven, of weet je nu al wel zeker dat je het niet lekker gaat vinden.

Noid
4 april 2009, 14:39
Ik heb nog ergens een flinke emmer stierenzaad. Wou je hier nog wat van komen proeven, of weet je nu al wel zeker dat je het niet lekker gaat vinden.Weet ik veel? Ieder zijn ding, als jij het lekker vind is het wat mij betreft o.k. hoor. Hoe je je niet voor te schamen. Geniet lekker van je emmertje zaad zou ik zeggen. Je schijnt het ook in je haar te kunnen smeren, tegen gespleten haarpunten.

Oh ja, als je nog iets inhoudelijks m.b.t. het gebruik van modeling te melden hebt, dan zou dat leuk zijn.

Rinze
4 april 2009, 14:46
Weet ik veel? Ieder zijn ding, als jij het lekker vind is het wat mij betreft o.k. hoor. Hoe je je niet voor te schamen. Geniet lekker van je emmertje zaad zou ik zeggen. Je schijnt het ook in je haar te kunnen smeren, tegen gespleten haarpunten.

Oh ja, als je nog iets inhoudelijks m.b.t. het gebruik van modeling te melden hebt, dan zou dat leuk zijn.

Ghehehe...;)

tidalwave_sideburns
4 april 2009, 15:33
@Noid, je snapt mijn punt heus wel, dat kan dat wanantwoord van je niet verdoezelen: Stierenzaad is niet geschikt voor consumptie, maar alleen om kalfjes en in dit geval een punt te maken ter illustratie van het feit dat je niet zozeer iets uitgeprobeerd hoeft te hebben om van mening te zijn dat het niets voor je is.
Inhoudelijk reageren wordt lastig gezien de schatten aan ervaring die ik heb modelling. Ik heb wel een Line6 port met van die software, waar ik met de koptelefoon op een herkenbaar Marshall geluid uit kan halen. Leuk om met ACDC mee te spelen, klinkt vrij aardig, maar zodra ik op m'n echte buizenbak ga spelen merk ik pas hoe lekker die echte buizenklank is. Zit voor een deel tussen de oren, dat weet ik ook wel, maar toch zou ik me altijd liever een ongeluk sjouwen, vervoer/chauffeur regelen dan zo'n podje in de PA ter plekke pluggen om met digitale net-echt geluiden een concertje af te werken.
Maar goed, zoals ik al eerder zei, deze techniek heeft zeker bestaansrecht, het is alleen niks voor mij.

joke
4 april 2009, 16:53
mensen in de zaal horen het niet en er zijn testen gedaan met opnames van b.v. een gemiddelde fender strat en de variax waarbij het soms niet lukte deze van echt te onderscheiden en in een mix al helemaal niet!!!
met in ear monitoring is het geluid van de variax en de x3live een engeltje dat in je oor staat te piesen zo mooi.
als ik een backline zou hebben on stage zou ik waarschijnlijk ook voor een fender met boogie gaan maar in deze set up op bruiloften , partijen en bedrijfsfeesten is dit goed voor je rug en de sound!
wat ik precies doe?

www.ericekkerman.nl

Pepe
4 april 2009, 17:19
mensen in de zaal horen het niet en er zijn testen gedaan met opnames van b.v. een gemiddelde fender strat en de variax waarbij het soms niet lukte deze van echt te onderscheiden en in een mix al helemaal niet!!!
www.ericekkerman.nl (http://www.ericekkerman.nl)

Ik vind het niet zo interessant wat iemand anders dan wel of niet hoort, daar heb ik me nog nooit mee bezig gehouden eerlijk gezegd.
Digitaal heeft een plek natuurlijk, tis praktisch net zoals laminaat veel praktischer is dan een eiken vloer.
Mijn zusje snapt ook niet waarom ik niet gewoon laminaat er in gelegd heeft, tis net echt zegt ze.

Mitch
4 april 2009, 17:34
Krijg nou de tering, ekkerman :seriousf:
Onze Catalyst-adept van het eerste uur Gitaarnetforum. Er was niets mooier dan een Catalyst, kunststof, dus altijd constant, klinkt net zo goed als hout, enz. enz. Nu dus wild enthousiast over de Variax. Ach ja, zo gaan die dingen.
Komend vanaf een GT5 kan ik me wel voorstellen dat de Variax/XT combinatie, zéker over in-ear, formidabel klinkt.

crapton
4 april 2009, 19:31
Hm, waarom nu zo'n topic, dit is toch ouwe koek? De Variax lijn bestaat al jaren en begint zelfs ouderwets te worden... Line6 heeft een mix van hele goede spullen (Vetta) en bagger (Spider Valve), de Variaxen zitten iets meer naar de Vetta zou ik zeggen.

Ik heb zelf een Variax Acoustic 700 (dus de duurste versie met gelijmde hals). Daarvoor heb ik diverse 'echte' akoestische gitaren gehad. Probleem zat m altijd in de versterking in band omgeving. Snel rondzingen, geluid niet je van het.

De V700 Ac is zeker niet perfect maar wel verdomde praktisch. Nooit rondzingen. Verschillende stemmingen op knopdruk. Verschillende gitaren op knopdruk. Via de X3L verschillende patches met verschillende sounds. Geluid live versterkt is zeker zo goed dan niet beter als een echte akoestische gitaar.

Bij puur akoestische studio opnames ga je het verschil natuurlijk wel merken, zeker als je een dure akoestische gitaar neemt. Maar dat is ook weer appels en peren vergelijken.

bass blom
4 april 2009, 19:36
ik dacht ook eerst ff, hee, weer zo'n claudia topic?

maarnee, het is een fan. van mij mag het :D

jplm
4 april 2009, 19:43
van b.v. een gemiddelde fender strat en de variax waarbij het soms niet lukte deze van echt te onderscheiden en in een mix al helemaal niet!!![/url]

Over de Fender-modelling: een van de sterkste staaltjes van de Variax vond ik het volgende (heb ik trouwens niet van mezelf, maar las ik destijds ergens in een Variax-forum): bij een (echte) strat hoor je een bepaalde flageolet niet als je een bepaald element selecteert, simpelweg omdat de knoop van de sinusvorm precies boven dat element ligt, en de snaar op die plaats dus niet trilt. De Variax zou dat gemis niet hoeven te hebben, want hij heeft geen elementen onder de snaren (afgezien van de piëzos). Maar, ook dat hebben ze er in ge-modelled: als je die flageolet aanslaat als je de strat met dat element hebt geselecteerd dan hoor je niets, slecteer je na het aanslaan een ander gitaarmodel (dus zonder nogmaals aan te slaan) dan hoor je het geluid wél.
Trouwens nog een klein tipje voor ekkerman: ik zie dat je verwoede pogingen blijft doen om de modelling-gitaar te verdedigen; moet je niet doen, een discussie op dat niveau win je nooit.

Groet, Jan.

zeiler
4 april 2009, 19:48
misschien wel grappig :)

http://www.youtube.com/watch?v=lDSUv0iYP9E

Deze kerel speelt over een Pod X3 live (2:20 zit ook nog een gave solo ;)!

best grappig om dat te zien, wilde dat eerst nooit vertellen (zijn effecten) en toen hij dat vertelde kwamen er op een paar fora enorme discussies over of het al dan niet klopte :)!

hem over z'n gear,

http://www.youtube.com/watch?v=BkT4tLiH32M

vanaf 2:35 zegt hij er wat over :D!

Hendriks
4 april 2009, 20:59
Het zal niet "echt"zijn ,maar het is soms wel verdomd gemakkelijk, mijn versterker was stuk , toen heb ik met een pocketpod over de PA gerepeteerd en opgetreden , klonk geweldig en was is dat practisch , pod in de binnenzak en een gitaar in de koffer , stekkers erin en gaan met die banaan.

bass blom
4 april 2009, 21:18
Het zal niet "echt"zijn ,maar het is soms wel verdomd gemakkelijk, mijn versterker was stuk , toen heb ik met een pocketpod over de PA gerepeteerd en opgetreden , klonk geweldig en was is dat practisch , pod in de binnenzak en een gitaar in de koffer , stekkers erin en gaan met die banaan.

alleen jammer van die 3,5mm plugjes die zo brak zijn.

Hendriks
4 april 2009, 21:22
alleen jammer van die 3,5mm plugjes die zo brak zijn.
Klopt , ik heb zelf een kabeltje gesoldeerd vervolgens de en snoeren vast getaped aan de mengtafel , zat behoorlijk degelijk in elkaar.Thuis even wat geluiden getweaked en volume regelen op de gitaar.. na afloop was ik ook weer als eerste klaar met inpakken.

bass blom
4 april 2009, 21:23
Klopt , ik heb zelf een kabeltje gesoldeerd vervolgens de en snoeren vast getaped aan de mengtafel , zat behoorlijk degelijk in elkaar.Thuis even wat geluiden getweaked en volume regelen op de gitaar.. na afloop was ik ook weer als eerste klaar met inpakken.

ja, het is een kicke dinkie, maar toch hoor je iets, moeilijk te omschrijven, wat echt line6 is..

aaronstonebeat
5 april 2009, 00:24
Ik heb een paar jaar opgetreden met alleen maar een Line6 AM4 (amp modeling stomp box) voor de gitaar. Beviel eigenlijk prima, tot ik ooit de Roland Cube 60 tegenkwam, die gebruik ik sindsdien; als ik les geef, spelen mijn leerlingen over de AM4.

Zowel op de AM4 als op de Cube gebruik ik alleen maar het Marshall-geluid, dus eigenlijk gebruik ik de modeling-mogelijkheden helemaal niet; maar die dingen zijn zo lekker praktisch, door het formaat en de degelijkheid.

Toch heb ik al een tijdje het gevoel dat ik als zich op onbewaakte momenten serieus nemende gitarist aan de buizenbak moet. Dus heb ik laatst eens een repetitie lang met de andere gitarist in mijn band van versterker geruild; hij heeft een Koch Multitone combo van, ik meen, 50 W.
Ik moet zeggen: ik was blij toen ik weer op mijn cube kon spelen. Die koch klinkt mooi, maar op de een of andere manier kom ik er niet mee van de grond; met de cube wel. Ik vond ook de reverb op de koch niet echt mooi en bruikbaar; of net te weinig of net teveel. Daarbij speel ik het liefst met een subtiele korte slap back echo en die biedt de koch niet; en evenmin kon ik een lijnuitgang ontdekken om een stemapparaat oid aan te sluiten.

Als de gelegenheid zich voordoet, zal ik zeker meer buizenversterkers proberen zodat ik meer vergelijking krijg. Een tijdje terug heb ik eens op een Peavey EVH 5150 gespeeld; ik zat meteen in een baan om de aarde; maar ik speel niet in een metal-band en mijn ambitie gaat ook niet die kant op. Bovendien was dat een meer dan manshoge installatie en die kant gaat mijn ambitie ook niet op. En het is ook totale overkill gezien mijn praktijk; mijn cube heeft nog nooit voor de helft open gestaan en ik sta bepaald niet bekend als iemand die zachtjes speelt.

Al met al ruime waardering mijnerzijds voor de modeling technologie. Goedkoop, goed klinkend, klein en licht en uiterst betrouwbaar en onderhoudsvrij.

joke
5 april 2009, 11:53
Krijg nou de tering, ekkerman :seriousf:
Onze Catalyst-adept van het eerste uur Gitaarnetforum. Er was niets mooier dan een Catalyst, kunststof, dus altijd constant, klinkt net zo goed als hout, enz. enz. Nu dus wild enthousiast over de Variax. Ach ja, zo gaan die dingen.
Komend vanaf een GT5 kan ik me wel voorstellen dat de Variax/XT combinatie, zéker over in-ear, formidabel klinkt.


hai mitch, die catalyst was een ruime 7 jaar geleden en het blijft een goeie gitaar maar direct de tafel in werkt met een variax gewoon erg goed met al die geluiden in 1 stuk hout.
en ik denk dat meer gitaristen juist wel bezig zouden moeten zijn met hun sound en zich realiseren wat de mensen wel en niet horen om zodoende optimaal bezig te zijn met de totale band sound en vooral de festivalbands dat ze een zo bruikbaar mogelijke sound kunnen neerzetten en zo snel mogelijk.
als een geluidsman snel iets kan neerzetten door een goed en bruikbaar geluid (van de hele band) dan klinkt het in de zaal snel goed en dat hoort het publiek!

Mitch
5 april 2009, 11:56
Ik snap de praktische bruikbarheid heel goed hoor. Voor de band waar ik het meest mee optreed heb ik relatief weinig elektrische gitaar nodig, dan ga ik ook gewoon direct. Sinds vorige week met een Blackstar HT Dual, daarvoor met een Sansamp. Maar dus wel met een gewone gitaar en een paarlosse pedaaltjes ertussen. Ieder zijn meug hè.

joke
5 april 2009, 12:39
yep mitch en de menssen horen het toch niet!
van onze slaggitarist werd wel eens gezegt (hij speelde fender strat) dat hij een goeie bassist was...
en het is dat wanneer we draadloos en ook alleen zingend door de zaal lopen te entertainen en wel eens improviseren en expres een fout maken anders denken ze echt dat we lopen te playbacken dus van de know how van de mensen in de zaal heb ik niet een al te hoge pet op!
maakt ook niet uit natuurlijk zolang ze een beetje meeedoen en vooral lol hebben en lekker dansen DAAR gaat het om!!
niet welke plank je bespeelt....

Mitch
5 april 2009, 13:10
Het hangt gewoon ontzettend van het inzetgebied af. En natuurlijk hoe je er zelf tegenaan kijkt. Als je bij veel verschillende sounds makkelijk in de buurt wil komen en je bent meer bezig met entertainen dan aan het musiceren dan heeft de perfecte sound of dynamiek ook niet bepaald de hoogste prioriteit.

bass blom
5 april 2009, 13:20
als je in zo'n band zit die zo precies mogelijk nummers naspeelt, tja..

Pepe
5 april 2009, 13:21
en het is dat wanneer we draadloos en ook alleen zingend door de zaal lopen te entertainen en wel eens improviseren en expres een fout maken anders denken ze echt dat we lopen te playbacken .

Dat je echt moet laten zien dat je niet echt de Rolling Stones bent! http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

joke
5 april 2009, 13:36
zooooooooooooooooo oud ben ik gelukkig nog niet.

de stones hadden eigenlijk 10 jaar geleden al moeten stoppen ,ook al vind ik ze geweldig ,nu zijn ze slechts hun naam aan het afbreken zeker met die laatste tour pffffffffff

de stones parodieren nu slechts zichzelf!!

Pepe
5 april 2009, 13:41
Sja.. de oude Stones of een jong bandje dat ze naspeelt met kekke digitale geluiden.. tough choice...

joke
5 april 2009, 18:08
Sja.. de oude Stones of een jong bandje dat ze naspeelt met kekke digitale geluiden.. tough choice...

stones ouwe shit v.s. variax vette shit