PDA

View Full Version : nieuwe gibson raw powers



pannekoek
3 april 2009, 07:52
hey mensen,

er komen nieuwe gibson's aan:

de gibson raw powers:
http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages2009/raw-power_SG-lineup.jpg

http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages2009/raw-power_LP-lineup.jpg

les paul studio's en sg's met maple toetst :rockon:

meer informatie: http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/Features/the-new-raw-power-guitars-401/


, stephan

Foxey Freddie
3 april 2009, 07:56
Deze gitaren VRAGEN om matching headstocks, ik vind ze nu eigenlijk maar lelijk. Maple toets + zwarte headstock doet 't hem niet voor mij

Muzieknono
3 april 2009, 08:06
Ziet er inderdaad niet uit zo.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

schizo910
3 april 2009, 08:47
Inderdaad, ik zou die kop meteen kaalschuren, dan maar geen merknaampje op je gitaar :p Dan zou ik sowieso voor die natural finish gaan. Ik vind een maple hals/toets wel enorm fijn, maar op de een of ander emanier zoet het er bij een LP of SG toch vreemd uit...

joskedentweede
3 april 2009, 08:55
Inderdaad, ik zou die kop meteen kaalschuren, dan maar geen merknaampje op je gitaar :p Dan zou ik sowieso voor die natural finish gaan. Ik vind een maple hals/toets wel enorm fijn, maar op de een of ander emanier zoet het er bij een LP of SG toch vreemd uit...

+1

ik ben ook grote fan van maple toets, maar op deze gitaren staat het toch echt niet! Maar dat is natuurlijk smaak, zouden ze veel anders klinken dan gewone LP's en SG's?

demetalenman
3 april 2009, 09:14
neej joh, geen matching headstocks. Maar kwestie van smaak.

Zijn de prijzen ook al bekend?

Madcow
3 april 2009, 09:17
Aaaaaaaah maple!!!!!!!!! Fapfapfapfapfapfap eindelijk!!!!!!!!!

yalexw
3 april 2009, 09:26
Moet zeggen dat zo'n groene met een maple toets er vest wel leuk uit ziet. Maar ik zal zeggen wanneer komen echte foto's dan kan je pas zien of ze mooi zijn.

Luke-wannabe
3 april 2009, 09:50
Ik vind het er ook vreemd uit zien. Ze zijn allemaal wel aardig, maar er zit er niet één bij die ik echt mooi vind.

EuroCinema
3 april 2009, 09:56
:roll: Okee dames, genoeg over of alle kleurtjes in de lentecollectie wel mooi op elkaar afgestemd zijn... volgens mij kunnen deze dingen supergaaf gaan klinken! Ik herinner me maar weinig van dit soort gitaren, maar er staat me bij dat Santana een tijd op een Gibson met maple toets heeft gespeeld, en dat die bizarre gitaren van Prince ook ongeveer zo gebouwd zijn. Orpheo heeft vast wel een LP met maple toets... enlighten us!

Luke-wannabe
3 april 2009, 09:59
Nou die dingen vloeken bij m'n haar, dus da's al 1 reden dat ik er nooit een zou kopen!

Daan_B
3 april 2009, 10:03
Aaaaaaaah maple!!!!!!!!! Fapfapfapfapfapfap eindelijk!!!!!!!!!

Yes indeed! :D
Staat nog best goed eigenlijk:dontgeti:..

Orpheo
3 april 2009, 10:41
nee, heb ik niet. vergeet ook niet dat de body compleet van maple is, met een mahonie hals. ik vind dat een rare combinatie. Volgens Ken Warmoth is die combinatie van de hals en toets een ramp. Hij doet dat ook niet, omdat de kans op scheuren en 'warping' veel te groot is.

trouwens, headstock kaalschuren heeft geen nut, omdat het een plak koolstofvezel achtig spul is, dat door en door zwart is. geen laagje verf ofzo.

artnaz
3 april 2009, 10:44
De zwarte heeft nog wel wat wat looks betreft, maar ik moet echt niks hebben van maple toetsen... :stop:

olaftheholy
3 april 2009, 10:45
neej joh, geen matching headstocks. Maar kwestie van smaak.

Zijn de prijzen ook al bekend?


ja , over een poosje voor weinig op MP



maarre LP's met maple toets...het werdt g.v.d. tijd zeg!

RS-Rik
3 april 2009, 10:48
Deze gitaren VRAGEN om matching headstocks, ik vind ze nu eigenlijk maar lelijk. Maple toets + zwarte headstock doet 't hem niet voor mij

Precies!!!! En dan nog vind ik de natural colours het mooiste.
Erg geslaagde dingen, nieuw doen maar niet met gek idiote ontwerpen komen.. kudos voor gipsun

Daan_B
3 april 2009, 10:54
Echt super vet!
57 classic humbuckers!:crazyhappy:
Ben alleen wel benieuwd naar het geluid van die houtsoorten bij elkaar.
Hij lijkt me wel wat:), beetje een Gibson voor de Fender-spelers.

HaroldA
3 april 2009, 11:03
Hoe zullen de mahonie nekjes gelakt zijn? Hoogglans of de faded/BFG stijl?

iWishmaster
3 april 2009, 11:14
Dit ruikt toch wel HEEL sterk naar een April Fools Joke ...
Kom op zeg, maple neck gibsons OK, maar een LP met solid maple body en maple top? En de SG met 'three-piece solid maple neck, topped with a maple fingerboard'?? Ik kan me vergissen, maar het lijkt me toch wel sterk.
Commentaar eronder is wel leuk trouwens:

This is a prelude to the Gibson Les Paul Hobo. It's made from tomato crates with a carved balsa top. Who's ever dreaming up this stuff at Gibson, fire them.

@daanb: Lijkt me niet: Ik speel fender voor de bespeelbaarheid, niet de sound: ik zou dolgraag een mahony/flame maple top ebben toets, setneck strat hebben met 2 humbuckers (ofwel, een LP met andere vorm en een strat neck).

EuroCinema
3 april 2009, 11:54
Hier de all maple Gibby waar Santana op speelde: http://www.gibson.com/allaccessfeatures.aspx?aliaspath=/zTrash/AllAccess/Know%20Your%20Gibson_%20The%20L-6S

Orpheo
3 april 2009, 12:01
Een all maple body met mahonie hals vind ik qua tone wel te gek, was ik vergeten te zeggen. Echt, niks mis mee. mensen denken vaak dat dat een te helder en schel geluid gaat geven, maar dat is niet zo. zoveel esdoorn gaat juist een enorm strak, brullend geluid geven, met veel laag juist. Heb zelf ooit een strat gehad van 100% esdoorn, en die had dat al, moet je dan eens nagaan hoe een LP gaat klinken met een volledig esdoorn body, met mahonie hals! nog brullender dus! :D

almarvk
3 april 2009, 12:15
In het topic van de Messe in Offtopic stonden ook al foto's van deze serie.

Wiellem
3 april 2009, 12:18
Merk je tijdens het spelen eigenlijk ook iets van dat fretboard of zit het alleen in de klank? Ik vind ze namelijk best wel mooi.

Orpheo
3 april 2009, 12:24
Merk je tijdens het spelen eigenlijk ook iets van dat fretboard of zit het alleen in de klank? Ik vind ze namelijk best wel mooi.

ligt aan het formaat van de frets vooral. bij lage frets raken je vingers het fretboard, dus voel je het wel. en toch voelt bij superjumbofrets, voor mij, ebben lekkerder dan rosewood. het voelt toch wat smoother, gelikter. ik weet niet heo 't kan, maar toch voelt t zo. met lage frets lijkt 't weer juist alsof ik liever RW heb; minder smooth, grover oppervlak, dus sneller spelen.


lijkt het.

Madcow
3 april 2009, 12:47
wat is de prijs van zon haatapparaat?

Daan_B
3 april 2009, 12:54
Op de Gibson site staat iets van $1850..

Orpheo
3 april 2009, 13:28
Op de Gibson site staat iets van $1850..

Haha kansloos. Warmoth doet dit, met aaa flamed maple en lak voor 1300. Dus flamed maple hals EN body!! Gibson is geloof ik echt de weg kwijt.

EuroCinema
3 april 2009, 13:33
Nou ja, het blijkt keer op keer dat mensen fors meer willen betalen voor de naam Gibson. Ze zullen deze ook vast wel kwijtraken.

Billy Turf
3 april 2009, 13:52
Hier de all maple Gibby waar Santana op speelde: http://www.gibson.com/allaccessfeatures.aspx?aliaspath=/zTrash/AllAccess/Know%20Your%20Gibson_%20The%20L-6S


Heeft de goede man Keith Richards ook nog op gespeeld, de Gibson l6-s

http://www.youtube.com/watch?v=DoXgqrPN4l8

http://www.jbeckl.com/word/wp-content/uploads/2008/04/ronkeith.jpg

Tevens vind ik die l6-s wel een mooie gitaar, maar die maple sg/les pauls *puke*

cas121
3 april 2009, 14:09
Doe mij maar de oorspronkelijke LP Raw Power uit de 90's, gewoon een LP standard zonder lak, niet zals op de fadeds maar gewoon kaal. Diegenen die ik bespeeld heb (3 st) knalden er echt uit, superexpressief. Jammer dat ik toen de knaken niet had, anders wist ik het wel.

Maple toets hoort op een strat klaar.

allochthomas
3 april 2009, 14:12
oh oh, mapel neck en natural finish, i voel een flinke dosis GAS op borrelen!

Gothra
3 april 2009, 14:28
zonde van de maple toets

mikeyaxeman
3 april 2009, 15:22
Gadverr vind het maar lelijke kleuren en vind maple imho niet mooi op een Gibbie....

pannekoek
3 april 2009, 15:29
ik vind ze wel wat hebben die nieuwe kleuren, vooral de gouden les paul studio vind ik errug gaaf:rockon:

vulvasonic
3 april 2009, 15:40
En waarom niet gewoon zwarte dots ipv perloid?
En waarom zo'n trapezium inleg op 12de vakkie?
En waarom komen ze met al die reetkleuren?!?!?!
En waarom geen 100% esdoorn nekkie, ipv slechts een laffe toets?
En waarom maak ik me er in vredesnaam druk om?

:chicken:

sjaak1990
3 april 2009, 15:41
Ziet er speelgoed achtig uit. Zie ik liever een Ebony toets op een dergelijke gitaar.

Billy Turf
3 april 2009, 15:48
Ziet er speelgoed achtig uit. Zie ik liever een Ebony toets op een dergelijke gitaar.

http://ttbmarketplace.cachefly.net/elmo_toys_elmos_world_silly_sounds_guitar_toy.jpg

rickert
3 april 2009, 16:02
Ik vind die gouden anders ENORM gaaf!

RobertoL
3 april 2009, 19:22
Ik vind die gouden anders ENORM gaaf!
Zeker weten.

Die groene is trouwens ook niet mis. Weer eens wat anders, maple.

Madcow
3 april 2009, 19:25
Weet iemand iets van de prijs ?

bass blom
3 april 2009, 19:30
$1850 reken dus maar ongeveer dat bedrag in euro

RobertoL
3 april 2009, 19:31
Op de Gibson site staat iets van $1850..

:soinnocent:

Effe goed lezen, ik had het ook al gevraagd maar op de andere pagina stond het.

Helaas, bass was me voor.

Guitar GoD
3 april 2009, 19:55
gadverdamme! wat een lelijke gitaar, sorry, this is my opinion. laat je niet door mij beinvloeden. het had mooi geweest als je ebben toets had en esdoorn neck. heb je toch weer wat esdoorn. en die prijs is veel te hoog.

Edit: die sg's vind ik wel wat hebben! vooral die witte. ik vind dat er tegenwoordig weinig verschilende kleuren voor een sg zijn, en zo komen er weer wat bij!

F*R*E*A*K
3 april 2009, 20:08
Goddammit!
Moet zon witte Lp hebben!
Echt, eindelijk Lp's met maple toets.
Die dingen vragen om 2 Tone Zone's.

Braindead
3 april 2009, 20:12
Volgens mij gaat dat ding onwijs goed klinken. Verder vind ik de meeste er juist echt wel gaaf uitzien zelfs met zwarte headstock. Die witte en zwarte zien er zelfs superwreed uit. Alleen de Natural finish ziet er een beetje naakt uit en dan steekt die zwarte headstock nogal af maar als dat esdoorn wat gaat verkleuren gaat dat er ook zeker goed uitzien. Vind alleen de prijs wat hoog helaas. Hoop dat dat nog wat lager uit gaat pakken want ik zit toch wel te gassen op zo'n ding..... Misschien gaat de dollar ook nog verder onderuit, je weet maar nooit.

Ferraririk
3 april 2009, 20:28
De Natural finish SG vind ik wel in goede harmonie met zichzelf

Natural body met zwarte slagplaat,
en die hals die bijna zelfde kleur heeft, met zwarte kop.

Perfect!

niekb
3 april 2009, 20:52
Qua looks kan het mij niet zo bekoren maar ik ben wel erg benieuwd naar de klank.
Zijn er al ergens filmpjes te vinden? Ik heb ze nog niet gevonden.

Kakihara
3 april 2009, 21:09
En wat moeten die dingen wegen ? Esdoorn is nou niet bepaald een lichtgewicht hout ...

Bram+
3 april 2009, 21:57
Les Pauls zijn natuurlijk sowieso geen lichte beestjes, alles is relatief. Deze Studio's zullen (ook) wel een slagje dunner zijn dan 'Standard' Les Pauls?

Braindead
3 april 2009, 22:03
Of ze zijn chambered. Ik zag laatst op de Music Man website dat ze ook al chambered basswood body's maken. Tenminste voor deze anniversary that is Blijkbaar zijn de tijden van massieve body's niet alleen bij Gibson verleden tijd.: http://www.music-man.com/components/com_fpss/images/25thguitar03.jpg

Madcow
3 april 2009, 22:07
Of ze zijn chambered. Ik zag laatst op de Music Man website dat ze ook al chambered basswood body's maken.


dan krijg je het esp effect. Plastic

Braindead
3 april 2009, 22:18
Esp effect plastic? Volgens mij heb je nog nooit een wat duurdere ESp gitaar in de handen gehad of wel?


dan krijg je het esp effect. Plastic

Orpheo
3 april 2009, 22:24
Esp effect plastic? Volgens mij heb je nog nooit een wat duurdere ESp gitaar in de handen gehad of wel?

Toch wel. zelfs de customshop vind ik een plastic feel hebben :)

Madcow
3 april 2009, 22:30
haha, ik heb de echte esp's in me handen gehad. die van 2000 euro enzo. (nieuwe esps, de 'Metalgitaren)

de beste esp/ltd is gewoon de v-200. speelde fijner, en voelt beter aan dan de dure esp's.

maar dat is gewoon mijn mening.

@orp. dikke zware gitaren=win :)

Ibanez666
3 april 2009, 22:30
Gatverdamme! Hoe lelijk kun je gitaren maken?

beruk
3 april 2009, 22:42
Ik vind die naturel wel mooi, alleen zouden dan de headsocks ook naturel van kleur moeten zijn

Jasper.
3 april 2009, 22:42
De eerste keer dat ik keek vond ik ze vet lelijk maar nu kijk ik voor de tweede keer en nu vind ik het toch zo raar nog niet.

Ik ga nog een keertje kijken, en daarna nog een keer, net zolang tot ik ze ontzettend mooi vind :D

Braindead
3 april 2009, 22:52
Volgens mij ben je een beetje in de war en verwar je plastic feel met speelcomfort. Orpheo of Madcow?

Anyway, de v-200 heb ik nog niet bespeelt maar je hebt me zeker nieuwsgierig gemaakt.


Toch wel. zelfs de customshop vind ik een plastic feel hebben :)

rijsberman
3 april 2009, 23:25
jammer dat de meeste keuren errug lelijk zijn.

toch maar een strat

Guitar GoD
4 april 2009, 16:46
Ik vind die naturel wel mooi, alleen zouden dan de headsocks ook naturel van kleur moeten zijn

dat doen ze niet omdat het gibson logo helmaal niet staat op een andere kleur headstock dan zwart. nutteloos he

Ferraririk
4 april 2009, 16:55
Nou die natural finish +zwarte slagplaat matched de maple toets+zwarte headstock wel hoor :P

Weeble
4 april 2009, 16:57
Jammer, weer geen budget Gibson LP in HCS...

Spitfire
4 april 2009, 16:57
Wat is iedereen hier lekker conservatief op gitaargebied ;)

Er zitten inderdaad een paar ongelukkige kleuren-combi's tussen, maar die zwarte SG vind ik er wel heel gaaf uitzien.

kenx
4 april 2009, 17:14
Na 7 (ZEVEN) pagina's zijn jullie nog steeds aan het lullen over de kleur???:???:

Daar gaat het 'm niet om denk ik... Meer de bespeelbaarheid en de sound zou ik zeggen:dontgeti:

Orpheo
5 april 2009, 13:44
Volgens mij ben je een beetje in de war en verwar je plastic feel met speelcomfort. Orpheo of Madcow?

Anyway, de v-200 heb ik nog niet bespeelt maar je hebt me zeker nieuwsgierig gemaakt.

totaal niet. vergis je niet in de gear die ik al heb... voor mij is mijn mainaxe onverslaanbaar in speelgemak, in ieder opzicht, net als sommige les pauls van gibson die ik heb, evenals mijn SG. Desalniettemin vind ik dat ESP, van LTD tot customshop, een plastic-speelgoed feel hebt. geen stuk hout, maar plastic. in feel, vibe, looks... het resoneert niet als een lekker massief stuk hout, het voelt niet als een gitaar. ESP voelt voor mij net zozeer als een gitaar, als zo'n guitarhero-ding. Dit is mijn mening, en speelcomfort heeft er geen reet mee te maken. PRS speelt ook supersmooth, maar voelt veel meer als een gitaar, als een instrument, dan alleen maar een draaggolf voor 'herrie'.

PGR
6 april 2009, 08:11
Ik vind het wel een goede 1 april grap (zie datum boven artikel). URL eindigt ook op 401...?

Bram+
6 april 2009, 09:12
Wel een goed uitgewerkte 1 aprilgrap, want ze hingen ook op de Frankfurter Musik Messe. Die begon gewoon op 1 april en dat is misschien ook een beetje een ongelukkige datum voor een persbericht, maar er gebeuren ook 'serieuze' dingen op die dag.

mesaman
6 april 2009, 09:52
eindelijk weer eens wat anders....dr is al genoeg van het zelfde....neon kleuren hadden ook wel gemogen van mij......

olaftheholy
6 april 2009, 10:13
Geluid is zwaar klote van messefilmpjes,maar de gitaren zien er in het echt veel beter uit als op de foto's op pagina 1

raw powers video 1 (http://www.youtube.com/watch?v=T1yb_AF3vzc) (wat voor kleur geel is dat?!?!?)

raw powers video 2 (http://www.youtube.com/watch?v=-KniIzYHGA0)

http://4.bp.blogspot.com/_egvxlDnBlZo/SdWtl0eNzoI/AAAAAAAABfA/LKP74_G5imw/s320/googleuse.jpg

beruk
6 april 2009, 10:15
Na 7 (ZEVEN) pagina's zijn jullie nog steeds aan het lullen over de kleur???:???:

Daar gaat het 'm niet om denk ik... Meer de bespeelbaarheid en de sound zou ik zeggen:dontgeti:

Ga ik nooit achter komen, geen LH natuurlijk, nooit zo lh minded geweest bij Gibson..:mad:
dus dan blijft kleur over, het oog wil ook wat!

iWishmaster
6 april 2009, 11:51
Wel een goed uitgewerkte 1 aprilgrap, want ze hingen ook op de Frankfurter Musik Messe. Die begon gewoon op 1 april en dat is misschien ook een beetje een ongelukkige datum voor een persbericht, maar er gebeuren ook 'serieuze' dingen op die dag.

Mjah, nader onderzoek wijst uit dat het inderdaad geen geintje was. Toch vind ik het afschuwelijke dingen om te zien ... Ben wel benieuwd hoe t klinkt ...

Michael AE
6 april 2009, 12:40
Ik vind ze wel cool, eigenlijk. Ik hou ook meer van maple toetsen dan die van rosewood qua klank, dus deze ga ik zeker testen.

interessander
6 april 2009, 13:01
Ik ben ook wel fan van maple toetsen, misschien was het leuker geweest om het raw power idee met de BFG te kruisen.

Igos du Iskana
6 april 2009, 23:01
nah ik vind ze spuuglelijk, als je een maple nek wil moet je gewoon een tele of stratje kopen. Ook die kleuren zijn spuuglelijk. de Naturel en zwarte gaan wel, maar dat kun je ook bijna niet verknallen (hoewel gibson duidelijk z'n best doet) vooral die lichte dot's op een maple achtergrond is ook gewoon stom. en dan heb ik het nog niet eens over de houtcombinaties.... je koopt toch een LP omdat er een bepaalde sound in zit?

Orpheo
6 april 2009, 23:18
nah ik vind ze spuuglelijk, als je een maple nek wil moet je gewoon een tele of stratje kopen. Ook die kleuren zijn spuuglelijk. de Naturel en zwarte gaan wel, maar dat kun je ook bijna niet verknallen (hoewel gibson duidelijk z'n best doet) vooral die lichte dot's op een maple achtergrond is ook gewoon stom. en dan heb ik het nog niet eens over de houtcombinaties.... je koopt toch een LP omdat er een bepaalde sound in zit?

en wat nu als je de LP feel wilt? of 24.75''? of juist een vaste brug, humbuckers, en all maple body met carved top? of een schijthekel hebt aan een 6 in line head, en je een 3x3 head wilt?

en een LP voor een bepaalde sound.... *zucht*. de huidige generatie les pauls die uit de 'gibson usa devision' rollen, dus niet customshop, hebben vrij weinig van doen met de tone van de ECHTE les pauls. die dingen komen heel erg in de buurt van de telecaster juist, en deze LP's klinken veel te dik, dichtgesmeerd. De LP's uit de 70ies klinken daarentegen heel fel, drukkend, scheurend, brullend. denk zakk wylde, ace frehley, john sykes, thin lizzy, peter frampton... heeft ook vrij weinig van doen met een originele LP. de huidige gibson les pauls proberen dat geluid na te bootsen, maar klinken veel te donker en wollig. deze gitaar zal wel weer klinken als zo'n ouwe LP uit de 70ies vanwege 't hout en de algehele specs en vibe van de gitaar. de mahonie hals en maple toets zijn een heel goede combinatie om het felle, wellicht schelle, van de body te temperen. immers. hals is het meest cruciaal qua woodworks.

Daan_B
7 april 2009, 10:10
en wat nu als je de LP feel wilt? of 24.75''? of juist een vaste brug, humbuckers, en all maple body met carved top? of een schijthekel hebt aan een 6 in line head, en je een 3x3 head wilt?

en een LP voor een bepaalde sound.... *zucht*. de huidige generatie les pauls die uit de 'gibson usa devision' rollen, dus niet customshop, hebben vrij weinig van doen met de tone van de ECHTE les pauls. die dingen komen heel erg in de buurt van de telecaster juist, en deze LP's klinken veel te dik, dichtgesmeerd. De LP's uit de 70ies klinken daarentegen heel fel, drukkend, scheurend, brullend. denk zakk wylde, ace frehley, john sykes, thin lizzy, peter frampton... heeft ook vrij weinig van doen met een originele LP. de huidige gibson les pauls proberen dat geluid na te bootsen, maar klinken veel te donker en wollig. deze gitaar zal wel weer klinken als zo'n ouwe LP uit de 70ies vanwege 't hout en de algehele specs en vibe van de gitaar. de mahonie hals en maple toets zijn een heel goede combinatie om het felle, wellicht schelle, van de body te temperen. immers. hals is het meest cruciaal qua woodworks.


Na ik dat gelezen heb, heb ik nog meer GAS voor zo'n Raw Power:soinnocent:..

Vooral die goude, daaammnn!!:mmmm:

Parasite
7 april 2009, 11:04
En nog niet eens een rode SG....:dontgeti::???:

olaftheholy
7 april 2009, 11:10
Nou ik zal je eens wat zeggen... zodra ze er zijn hier in Nederland, ga IK er eentje testen en waarschijnlijk ook kopen.
De laatste post van Orpheo heeft me over de streep getrokken...
Was al op zoek naar een bijtende les paul.... dit zou hem wel eens kunnen zijn.
Beter als de lemon drop die ik op het oog had:D

stratie
7 april 2009, 12:13
Ja, sorry..

Ik heb GAS:( en dat terwijl ik een strat man ben! maar die mapple neck jongensn..:cheerup:

Madcow
7 april 2009, 12:47
ik fap zo hard op een les paul met maple fretboard dat ik het gewoon wil doen bij me eigen les paul. deraf stomen, en een nieuwe opplakken.

Helaas heb ik geen skills =(

Daan_B
18 april 2009, 13:08
Dames en Heren, ze zijn bijna te krijgen, en goedkoop dat ze zijn!:crazyhappy:
LP
http://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_studio_raw_power_sggh.htm

SG
http://www.thomann.de/nl/gibson_sg_raw_power_sy_ch.htm


Ik wil die goudeeeee:chicken:..

Orpheo
18 april 2009, 13:23
Dames en Heren, ze zijn bijna te krijgen, en goedkoop dat ze zijn!:crazyhappy:
LP
http://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_studio_raw_power_sggh.htm

SG
http://www.thomann.de/nl/gibson_sg_raw_power_sy_ch.htm


Ik wil die goudeeeee:chicken:..

zeker goedkoop voor een carved top met high gloss finish. jammer toch dat 't een maple toets is. ik zou zelf de prijs 150 a 130 euro lager hebben gezet vanwege de maple toets.

Daan_B
18 april 2009, 13:26
Hoezo? Zo'n klein stukje rosewood of ebony kan toch nooit 130/150 euro duurder zijn dan zo'n stukje maple:???:.

Mr_Moustache
18 april 2009, 14:34
Ik vind het juist een pluspunt; Les Pauls met rosewood zijn er al genoeg. Voor ieder wat wils! (Ik vind trouwens ook dat maple best kan op een lp, zelf een keer op een oude les paul met maple toets gespeeld en dat was echt om je vingers bij af te likken!)

Thiez
18 april 2009, 14:43
vind het bij een goldtop nog wel mooi maar een donderdere gitaar vind ik het maple fretboard beetje jammer opzich. maar dat is ook smaakgebonden natuurlijk.

Daan_B
18 april 2009, 15:06
vind het bij een goldtop nog wel mooi maar een donderdere gitaar vind ik het maple fretboard beetje jammer opzich. maar dat is ook smaakgebonden natuurlijk.

Is ook zo, alhoewel de witte en gele het ook wel kunnen hebben.
Maar het punt is, ik wil al jaaaaren een GT alleen de standards zijn mij iets te 'gibson', ik wil wat meer bite, wat scherper geluid.
Meer richting Fender dus...
Ik switch al tijden tussen LP's en strats, misschien is dit eindelijk een mooie tussen weg:).

Orpheo
18 april 2009, 17:32
Hoezo? Zo'n klein stukje rosewood of ebony kan toch nooit 130/150 euro duurder zijn dan zo'n stukje maple:???:.

nee, tuurlijk niet :) maar dat moet geimporteerd worden, maple niet. en maple 'voelt' cheaper aan dan RW of ebben.

Daan_B
18 april 2009, 17:45
nee, tuurlijk niet :) maar dat moet geimporteerd worden, maple niet. en maple 'voelt' cheaper aan dan RW of ebben.

Daar zit wel wat in ja, maar dan zou ik eerder zeggen de LP 900 en de SG 800..

Daan_B
18 april 2009, 17:47
Zit er trouwens een 50ies of 60ies neck op?:dontgeti:

geert1976
19 april 2009, 02:13
:roll: Okee dames, genoeg over of alle kleurtjes in de lentecollectie wel mooi op elkaar afgestemd zijn... volgens mij kunnen deze dingen supergaaf gaan klinken! Ik herinner me maar weinig van dit soort gitaren, maar er staat me bij dat Santana een tijd op een Gibson met maple toets heeft gespeeld, en dat die bizarre gitaren van Prince ook ongeveer zo gebouwd zijn. Orpheo heeft vast wel een LP met maple toets... enlighten us!

klopt, Santana speelde in de 70's op een Gibson L6 met een maple hals

grayfink
19 april 2009, 08:08
http://www.thomann.de/nl/gibson_sg_raw_power_sg_ch.htm

http://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_studio_raw_power_sych.htm

Vanaf 20 mei bij Thomann blijkbaar, dus toch geen april grap. Gaat dat niet erg zwaar worden, solid maple body?
Of toch gewoon weer met weight/relief tone chambers? Moet haast wel.

RobertoL
19 april 2009, 10:49
Ik wil die goudeeeee:chicken:..
Helaas, maar als je hem in het echt ziet kom je erachter dat ie niet goud is, maar geel.

Wat is dit voor een gedrocht:

http://images7.thomann.de/pics/prod/228094.jpg

Doorschijnende slagplaat, beetje relic? Spuuglelijk. Doe mij de groene sg maar, altijd al fan geweest van groene SG's.

Ferraririk
19 april 2009, 10:58
volgens mij is die gewoon gecustomised

RobertoL
19 april 2009, 11:02
denk het niet, want hij stond gewoon op de site van thomann als gewoon gewoon.

aaronstonebeat
20 april 2009, 00:14
Gibson heeft vast bij mij gespioneerd :seriousf: Ik ben op het moment hiermee bezig:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZY6ZFSPO-D.jpg

EDIT:
Deze weegt wel zo'n 4 3/4 kg :supercool:

Thiez
20 april 2009, 00:17
mooi dingetje aaron. mooier dan de raw power vind ik persoonlijk haha.

Orpheo
20 april 2009, 00:24
http://www.thomann.de/nl/gibson_sg_raw_power_sg_ch.htm

http://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_studio_raw_power_sych.htm

Vanaf 20 mei bij Thomann blijkbaar, dus toch geen april grap. Gaat dat niet erg zwaar worden, solid maple body?
Of toch gewoon weer met weight/relief tone chambers? Moet haast wel.

valt behoorlijk mee hoor. het worden weer echte les pauls qua gewicht!! de huidige LP's zijn vliegenmeppers.

pannekoek
20 april 2009, 00:41
ik vind maple toets op een les paul echt heerlijk!

net ff wat meer bite, misschien koop ik ooit wel zo een raw power:

http://images4.thomann.de/pics/bdb/228068/1463507_800.jpg

setje seymour duncan blackouts erin en je hebt een killer scheur gitaar!


dan ben ik wel zo blij als een aap met 7 piemels:)

Madcow
20 april 2009, 10:40
me eerste gibson gaat eentje worden uit de raw power series.

barno
20 april 2009, 11:32
die gitaren vallen in eerste instantie niet in de smaak omdat iedereen in zijn hoofd zit met de gibson blueprint met donkere hals, is heel normaal denk ik. het is gewoon erg moeilijk om objectief een nieuwe gitaar op zijn intrinsieke vormgeving te beoordelen. Ik ben veel met vormgeving bezig maar bij gitaren kan ik ook helemaal niet objectief zijn. Daarom dat discussies hierover zinloos zijn (en toch leuk :) )


vind het wel spijtig dat ze ze niet echt voor een maple neck gaan. Mahonie body icm maple neck is imo een echte killer, klankgewijs dus

olaftheholy
20 april 2009, 12:33
da's mooi, 20 mei... vier weken later ben ik jarig!

macwilliams
20 april 2009, 16:33
Die GT is wel heeeel verleidelijk om te kopen. Ik zoek enkel een excuus...:soinnocent:

pannekoek
21 april 2009, 01:05
Die GT is wel heeeel verleidelijk om te kopen. Ik zoek enkel een excuus...:soinnocent:


veelzijdigheid van je collectie:ok::strat:


edit: laatmaar..... , symmetrie is een veel beter argument

Pepe
21 april 2009, 01:12
Symetrie? http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Spitfire
21 april 2009, 13:55
die gitaren vallen in eerste instantie niet in de smaak omdat iedereen in zijn hoofd zit met de gibson blueprint met donkere hals, is heel normaal denk ik. het is gewoon erg moeilijk om objectief een nieuwe gitaar op zijn intrinsieke vormgeving te beoordelen. Ik ben veel met vormgeving bezig maar bij gitaren kan ik ook helemaal niet objectief zijn. Daarom dat discussies hierover zinloos zijn (en toch leuk :) )

Moet ik er nog wel even bijzeggen dat veel gitaristen zo bekrompen zijn als de tering. Zodra iets ook maar een beetje afwijkt van de standaard Fender of Gibson...

Madcow
21 april 2009, 13:58
Moet ik er nog wel even bijzeggen dat veel gitaristen zo bekrompen zijn als de tering. Zodra iets ook maar een beetje afwijkt van de standaard Fender of Gibson...

Gitaristen zijn geen mensen.

Pepe
21 april 2009, 19:22
Nah, mijn eerste Gibson was een Marauder, maple schroefnek. Dat was ook in de tijd de je de LS6 overal tegenkwam, de Grabber, S1 en Ripper's. Ik vond het altijd een beetje vreemd dat de maple nekken nooit meer terugkeerden bij Gibson.

macwilliams
21 april 2009, 21:43
veelzijdigheid van je collectie:ok::strat:


edit: laatmaar..... , symmetrie is een veel beter argument
Dualiteit in harmonie... :D

Joost_79
22 april 2009, 17:19
Die LP ziet er erg gaaf uit.

Zoals hiervoor al staat verwacht thomann ze rond 20 mei. Heeft iemand al iets op te gevangen wanneer ze in Nederland te krijgen zijn? Wil ze zeker gaan proberen.

pueblo
22 april 2009, 18:54
die groene zien er wel goed uit

Chrivip
22 april 2009, 19:03
Tja, ik weet niet.
Ik vind dat die gitaren net "iets" missen.... maar wat........:soinnocent:
Misschien is het de lichte nek tegenover die behoorlijk donkere headstock van em

geert1976
23 april 2009, 23:10
Tja Gibson modellen met een maple hals/toets is niet nieuw, zie hier mijn Morris L 6, een kopie van de Gibson L 6 uit 1972:D

Zou Gibson nu eens iets gekopieerd hebben van Fujigen?:soinnocent:
Ik weet dus al hoe een rawpower klinkt:seriousf:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/008-1.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-4.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/004-2.jpg

aaronstonebeat
23 april 2009, 23:17
Geraffineerd stukje houtbewerking dat je daar tentoonstelt. Ik vind het licht shockerend :soinnocent:

geert1976
23 april 2009, 23:38
? hoe bedoel je?

geert1976
23 april 2009, 23:39
o oh, ik voel de Gibson Inquisitie al op mij af komen:seriousf:

Pepe
23 april 2009, 23:41
Tja Gibson modellen met een maple hals/toets is niet nieuw, zie hier mijn Morris L 6, een kopie van de Gibson L 6 uit 1972:D

Zou Gibson nu eens iets gekopieerd hebben van Fujigen?:soinnocent:
Ik weet dus al hoe een rawpower klinkt:seriousf:


De L6S komt uit 1972, ontwikkelt door ome Bill. :soinnocent:

Is dat de set neck versie? Ook onder brand Ibanez verschenen indertijd, die kom je nog wel eens tegen. Goeie gitaar, de Ibanez.

aaronstonebeat
23 april 2009, 23:42
Nou, niet dat ik mezelf zo geweldig vind wat dat betreft, maar ik vind deze een beetje uit verhouding.
Maar het kan evengoed een fantastische gitaar zijn.

geert1976
23 april 2009, 23:43
yep, zelfs de pu's hebben ze goed gekopierd:seriousf:

ding klinkt erg lekker en speelt ook erg lekker hals is ook iets dikker dan een reguliere gibson hals

Pepe
23 april 2009, 23:47
mooi plaatje erbij

http://img232.imageshack.us/img232/4241/gibsolidbody75p13164452.jpg

geert1976
23 april 2009, 23:49
De L6S komt uit 1972, ontwikkelt door ome Bill. :soinnocent:

Is dat de set neck versie? Ook onder brand Ibanez verschenen indertijd, die kom je nog wel eens tegen. Goeie gitaar, de Ibanez.

Nee bold on versie, is wel op exact dezelfde manier als de Ibanez gemaakt, kan ook niet anders, komt uit de zelfde fabriek (is ook exact hetzelfde als de Ibanez versie)

Toen ik deze gitaar kocht sprak de eigenaar van gebruikssporen, ik moet ze op 2 minuscule krasjes op de achterzijde na nog steeds vinden.

Gitaar verkeerd in nieuwstaat en is in optima forma.

Qua geluid zijn ze eigenlijk iets softer, iets preciezer dan een reguliere LP bijvoorbeeld, als je bijvoorbeeld op de bridge element speelt en je draaid de tone half dicht krijg je een beetje een Tele effect (voelt voor mij zo aan, wellicht dat iemand anders het anders voelt)

klinkt met redelijke distortion nog heel precies, wel scherp, maar zonder blubberig te worden

geert1976
23 april 2009, 23:52
Nou, niet dat ik mezelf zo geweldig vind wat dat betreft, maar ik vind deze een beetje uit verhouding.
Maar het kan evengoed een fantastische gitaar zijn.

neem maar van mij aan dat deze fantastisch is, is als kopie op hetzelfde niveau als zijn Ibanez LP broertjes, heel goed dus

Luke-wannabe
5 mei 2009, 22:41
Is er al ergens een filmpje te bekijken?
Die all maple SG is best cool!

pannekoek
5 mei 2009, 22:58
Is er al ergens een filmpje te bekijken?
Die all maple SG is best cool!


http://www.youtube.com/watch?v=-KniIzYHGA0

Luke-wannabe
5 mei 2009, 23:17
Je hoort het echt niet normaal.. Jammer.. Ik verwacht dat ze wat 'twangier' gaan klinken. Meningen hierover?

geert1976
5 mei 2009, 23:26
Doet mijn Morris L 6 (copie Gibson L6 met maple hals en toets) in ieder geval wel, als je op brugelement speelt, krijgt die een twang, maar dan met meer bite dan een tele.:cheerup:

in het filmpje lijkt de LP ook iets schriller te klinken

aaronstonebeat
5 mei 2009, 23:33
Klinkt ook wel erg ver weg; m'n webcam geeft 'n beter geluid.
En ik heb de indruk dat we vooral 'n pedaaltje horen als 't die man eindelijk lukt om het geluid wat harder te krijgen.

frander
6 mei 2009, 01:46
Kan het nog lelijker? Wat een gruwelijk lelijke aparaten...

macwilliams
8 mei 2009, 10:14
Deze vond ik op ebay, is een customised worn brown

http://i.ebayimg.com/09/!BQTB,CwBmk~$(KGrHgoH-CUEjlLlvzuyBJ4KuRmcUg~~_3.JPG

frander
8 mei 2009, 11:30
Body ok, maar die hals. Lijkt wel van de Intertoys of zo. Dit moet een hele slechte grap zijn!

macwilliams
8 mei 2009, 11:32
Nee hoor is gewoon een kwestie van verschillende smaken.

bloeddrinker
8 mei 2009, 11:44
bah, doe mij maar gewoon Maple neck met ebben toets ipv maple toets.

Op stratjes vind ik Maple wel mooi staan en hoort het er ook bij, maar bij Les Pauls/SG's echt niet.


Waar is trouwens de tijd dat je diep in de buidel moest tasten voor een Gibson ipv een Epiphone ?

Nu heb je al diverse Gibsons die even goedkoop zijn als Epiphones.

hezz
8 mei 2009, 12:08
Deze vond ik op ebay, is een customised worn brown

http://i.ebayimg.com/09/!BQTB,CwBmk~$(KGrHgoH-CUEjlLlvzuyBJ4KuRmcUg~~_3.JPG

Alleen jammer van die inlag, had wel donker gemogen.

geert1976
8 mei 2009, 12:16
bah, doe mij maar gewoon Maple neck met ebben toets ipv maple toets.

Op stratjes vind ik Maple wel mooi staan en hoort het er ook bij, maar bij Les Pauls/SG's echt niet.


Waar is trouwens de tijd dat je diep in de buidel moest tasten voor een Gibson ipv een Epiphone ?

Nu heb je al diverse Gibsons die even goedkoop zijn als Epiphones.

acht die maple toets is niet nieuw hoor, de Gibson L6 S uit de 70's had dit ook al en dat Gibby's goedkoper zijn geworden heeft met de markt te maken.

Doen ze dit niet dan verliezen ze teveel terrein t.o.v. de concurrenten.

Ik denk zelf dat er gewoon vraag naar een softer klinkende Gibby is

bloeddrinker
8 mei 2009, 13:43
acht die maple toets is niet nieuw hoor, de Gibson L6 S uit de 70's had dit ook al en dat Gibby's goedkoper zijn geworden heeft met de markt te maken.

Doen ze dit niet dan verliezen ze teveel terrein t.o.v. de concurrenten.

Ik denk zelf dat er gewoon vraag naar een softer klinkende Gibby is

Maar voor goedkope modellen hadden ze toch eigenlijk epiphone, zoals Fender Squier heeft?

Nu zegt het ook niets als je een Gibson hebt, omdat het ook nog een relatief budget gitaartje kan zijn van 350 euro.

Als ze zo doorgaan maakt het eigenlijk op een gegeven moment niet meer uit of je gitaar nog een merkje heeft of niet, omdat het merk betekenisloos is geworden aangezien het niet langer een bepaalde hoge niveau van kwaliteit & exlusiviteit garandeert. Er is nl. ook vraag naar exclusiviteit van een merk (Net als een nieuwe Mercedes of BMW voor 6000 euro)

950 euro vind ik overigens een leuke prijs voor instap modelletjes van Gibson al vind ik dat best goedkoop in vergelijking met ESP's (die al snel ergens het merkje LTD opplakken), maar toen ik bij Thomann verder keek zal ik al diverse Gibsons voor onder de 400 euro en een aantal van zo'n 650 euro.

geert1976
8 mei 2009, 13:47
Maar voor goedkope modellen hadden ze toch eigenlijk epiphone, zoals Fender Squier heeft?

Nu zegt het ook niets als je een Gibson hebt, omdat het ook nog een relatief budget gitaartje kan zijn van 350 euro.

Als ze zo doorgaan maakt het eigenlijk op een gegeven moment niet meer uit of je gitaar nog een merkje heeft of niet, omdat het merk betekenisloos is geworden aangezien het niet langer een bepaalde hoge niveau van kwaliteit & exlusiviteit garandeert. Er is nl. ook vraag naar exclusiviteit van een merk (Net als een nieuwe Mercedes of BMW voor 6000 euro)

950 euro vind ik overigens een leuke prijs voor instap modelletjes van Gibson al vind ik dat best goedkoop in vergelijking met ESP's (die al snel ergens het merkje LTD opplakken), maar toen ik bij Thomann verder keek zal ik al diverse Gibsons voor onder de 400 euro en een aantal van zo'n 650 euro.

de hele goedkope Gibsons van beneden de E 400,00 zijn volgens de goedkoopste Melody Makers, met 1 klein elementje en kleine body, kun je natuurlijk niet vergelijken met bv een LP Studio

Luke-wannabe
8 mei 2009, 13:55
Daarbij zou het juist goed zijn als er minder naar een merk gekeken word. Dan word er toch meer op de individuele gitaar zelf gekeken of het wat is. Nu is het al gauw van 'Oh het is een Gibson, dus dat zal wel goed zijn'.

geert1976
8 mei 2009, 14:05
Daarbij zou het juist goed zijn als er minder naar een merk gekeken word. Dan word er toch meer op de individuele gitaar zelf gekeken of het wat is. Nu is het al gauw van 'Oh het is een Gibson, dus dat zal wel goed zijn'.

Melody Makers zijn goed hoor, maar zijn goedkoop in de produktie door de weinig bewerking van de body (ook veel minder hout nodig) en simpele weinige electronica.

Gibson heeft nu in tegenstelling tot vroeger meer gitaren in zijn gamma zitten die voor meer mensen betaalbaar zijn en Fender heeft in het verleden hetzelfde gedaan door betaalbare Fenders te produceren in Japan en Mexico.

Gibson maakt in dat opzicht geen rare beweging of zo, maar zet een stap die men 25 jaar geleden al had moeten doen, ze zijn gewoon bezig een inhaalslag te maken en dat vind ik niet verwonderlijk en met de kwaliteit zit het gewoon goed, maar verwacht van een Gibby Melodiemaker geen geluid zoals uit een Les Paul Custom

bloeddrinker
8 mei 2009, 14:14
Tja, dan zal ik wel last hebben van m'n eigen snobisme ;)

JurjenYarr
8 mei 2009, 19:55
wat die prijs betreft.. er staat 1850 dollar op de website, maar de studio's staan voor dezelfde prijs (1750) op de website van gibson.. is het dan niet logisch dat ze ongeveer hetzelfde gaan kosten als een studio?

Tjebbe_Z
8 mei 2009, 20:11
mooi plaatje erbij

http://img232.imageshack.us/img232/4241/gibsolidbody75p13164452.jpg

Ik vind deze wel aantrekkelijk, maar dat komt door de kleur van de body. Donker rode les paul en dan een maple hals is gewoon .. afschuwelijk

Mr_Moustache
8 mei 2009, 20:14
Tja, dan zal ik wel last hebben van m'n eigen snobisme ;)

Het kan bijvoorbeeld ook het feit zijn thomann gewoon zijn overschot aan uit het assortiment gehaalde gitaren kwijt wil.

Zo heb ik ook goedkoop zelf een gibson gekocht; nadat gibson het model uit de productie haalde ging er binnen 2-3 maanden 400 van de prijs af.

geert1976
8 mei 2009, 20:24
Ik vind deze wel aantrekkelijk, maar dat komt door de kleur van de body. Donker rode les paul en dan een maple hals is gewoon .. afschuwelijk

is ook mooi;)

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-4.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/008-1.jpg

ook de kopien;)

Luke-wannabe
8 mei 2009, 20:41
Check Thomann. Volgens mij worden ze tussen de 800 en 900 eu.

the feable
18 juli 2009, 11:20
Bij Guitarking hebben ze ook de eerste modellen al binnen, tenminste volgens de site http://guitarking.nl/index.php?SG-Raw-Power-Satin-Olive-Green
Ik vind die groene ook wel erg vet moet ik zeggen. Vind sommige kleuren ook wat minder.

Ook een interessante stickeractie btw!

YannickH
18 juli 2009, 14:49
ik vind het wel mooi staan bij die lespaul met zen gold finnish

Midwolda
18 juli 2009, 15:12
Back to the good old days...
http://img190.imageshack.us/img190/6461/marauderhead.jpg

2-piece mahogany body, 3-piece maple hals met maple toets.
Klinkt echt anders dan een Les Paul, mede door de Bill Lawrence pickups, single bij de brug en humbucker bij de hals.
Nog een paar jaar en er komen Marauder en S-1 RI's... :cheerup:

Neals
18 juli 2009, 17:18
Hoewel ik de kleuren verschrikkelijk vind ben ik toch wel benieuwd naar een SG. Vooral de SG uit de raw powers serie lijkt me een gitaartje die potentieel gehakt maakt van een Telecaster.

the feable
18 juli 2009, 22:57
Hoewel ik de kleuren verschrikkelijk vind ben ik toch wel benieuwd naar een SG. Vooral de SG uit de raw powers serie lijkt me een gitaartje die potentieel gehakt maakt van een Telecaster.

Ik weet niet hoe je dat bedoelt maar een telecaster blijft een telecaster en dat zal ondanks het hout iets heel anders blijven dan een SG!

nickofzo
19 juli 2009, 13:31
aaaah nee.. ik vindt het er niet uizien.. maarja.. misschien speelt het wel erg fijn.. je weet maar nooit

Quicksilver
19 juli 2009, 19:21
Wat een verschrikkelijk lelijke gedrochten. Heb nog liever een richwood LP.
Die SG's ook..

macwilliams
19 juli 2009, 19:40
Ik heb ook liever dat jij richwood koopt. :seriousf:

Fisherman
19 juli 2009, 19:44
Hello Mac,

Alles goed met U?

macwilliams
19 juli 2009, 19:49
Hello Mac,

Alles goed met U?


Mister fisherman,
zekers is alles goed!
Hoop hetzelfde voor U.

Fisherman
19 juli 2009, 19:54
jawel hoor!
ik wens u een prettige vakantie toe!

macwilliams
19 juli 2009, 19:58
Erg vriendelijk, dank daarvoor.
En van hetzelfde.

geert1976
20 juli 2009, 00:20
Wat een verschrikkelijk lelijke gedrochten. Heb nog liever een richwood LP.
Die SG's ook..

hhmm over smaak valt te twisten, maar gedrochten vind ik wel ver gaan, het is even wennen LP's en SG's met zo'n maple hals, maar ga er wel eentje proberen, ennuh zijn klassieke gitaarvormen hoor.:soinnocent:

Maar goed, koop maar een Richwood, als je die mooier vind

Luke-wannabe
20 juli 2009, 00:24
Hoewel ik de kleuren verschrikkelijk vind ben ik toch wel benieuwd naar een SG. Vooral de SG uit de raw powers serie lijkt me een gitaartje die potentieel gehakt maakt van een Telecaster.
Dat Maple moet vrij twangy gaan klinken, ja. Maar gehakt van de Tele denk ik niet. Je mist toch die attack in een SG.
Het zal wel een mooie aanvulling zijn! :ok:

geert1976
20 juli 2009, 00:27
Dat Maple moet vrij twangy gaan klinken, ja. Maar gehakt van de Tele denk ik niet. Je mist toch die attack in een SG.
Het zal wel een mooie aanvulling zijn! :ok:

denk het ook, de SG en Tele zijn verschillende gitaren met hun eigen sound.

Pepe
20 juli 2009, 00:32
De mensuur he, dat is het verschil tussen veel en weinig attack.