Inloggen

View Full Version : Nieuwe Marshalls (low wattage)



AART
2 april 2009, 23:30
Oftewel voor de mietjes onder ons: de Marshall Haze:

http://www.marshallamps.com/product_range.asp?productCode=Haze%20Overview

http://www.marshallamps.com/images/product_range_overview/hazeoverview.jpg

Zien er leuk uit en hebben een 2x6v6 (15 W) of 2x EL34 (combo) eindtrap.

rickert
2 april 2009, 23:34
Jup, op de Messe gezien. Kleine ampjes worden het helemaal geloof ik, echt bruut veel. Eigenlijk had elke amp-bouwert wel een mini-amp van 5 of minder tot 20w goed in het zicht staan!

Negative K3 fan
2 april 2009, 23:38
2 x el34 is niet echt voor mietjes.

Mr.Bluesbreaker
2 april 2009, 23:55
Ik wou net zeggen...mijn 2*EL34 is de luidste motherf"cker die ik ooit heb gehoord. Maargoed,
een 6v6 eindtrap in een Marshall, das naast de studio 15 weer eens wat nieuws.

@ Lennart: als je ooit in het noorden bent, geef maar een gil; die ouwe 2203 van mij moet nodig een beurt...technisch, als je het leuk vind.

Negative K3 fan
3 april 2009, 00:07
Ik ben de filmpjes aan het bekijken en ik ben niet helemaal onder de indruk, maar ik vind de 6v6 meer mijn smaak voor zover ik kan oordelen.

@eric, ben druk met mn stage dus groningen zit er eigenlijk niet in binnenkort. Zet het probleem eens op de mail dan kijk ik ernaar.

Rinze
3 april 2009, 07:27
Ik heb het eerste filmpje bekeken en ik vind het geluid eigenlijk ruk. Kan aan de opname, de gitaar of de gitarist liggen, maar het clean doet me niks en de vervorming klinkt alsof er een deken over ligt.

bass blom
3 april 2009, 08:02
ook eerste filmpje gezien, gas..

hoor net ook van robbert, die heeft hem live gehoord op messe.
die vond hem vet :cheerup:

Rinze
3 april 2009, 08:44
Hmm, tweede filmpje klinkt qua vervorming op een gegeven moment wel wat beter, maar ligt het nou aan mij of is het de bedoeling dat er alleen maar jaren 70 muf uitkomt? En het clean blijft kut imo.

Ik heb als referentie het geluid van de JCM 800 waar ik lang op gespeeld heb in mijn hoofd, daar zat zoveel meer helderheid en definitie in, deze versterkers klinken daarentegen erg ingehouden, alsof het niet echt op gang komt qua geluid. Omfloerst, zoiets. Nou was die 800 ook behoorlijk gemod, maar mijn JMP-1 klinkt voor mij ook veel en veel beter dan dit. Daar zit tenminste een goeie AC/DC crunch in, een goed clean en geweldige heavy vervorming.

Nou ja, heb ik een keer geen GAS, dat scheelt dan ook weer :cheerup:

JTB
3 april 2009, 08:54
Ligt het aan mij of breek het cleane kanaal wel heel snel op? Op 1 derde zit er al meer gain in dan ik ooit zou willen op een clean kanaal. Dan breekt mijn Blackstar gelukkig veel later op. De scheur is inderdaad nogal binnensmonds..

olaftheholy
3 april 2009, 09:40
Fijn :cheerup: eindelijk weer een skyward blooze-ding van Marshall jééééj :D

Maar waarom nou weer een 12" speakertje....

Luke-wannabe
3 april 2009, 10:00
Filmpjes...?

olaftheholy
3 april 2009, 10:06
Filmpjes...?

asteblief.... (http://www.marshallamps.com/marshall_theatre_popup.asp?clipCat=Haze)

HaroldA
3 april 2009, 11:06
Oftewel voor de mietjes onder ons: de Marshall Haze:

Hehe, ik ben net van een 50 watt 2204 overgestapt op een 100 watter 2203 :rockon:

olaftheholy
3 april 2009, 11:14
Hehe, ik ben net van een 50 watt 2204 overgestapt op een 100 watter 2203 :rockon:


en met nog maar één gitarist in o.i.m. kan je ook weer mooi stereo spelen :cheerup:

peter_heijnen
3 april 2009, 11:14
Altijd handig en welkom, een laag wattage buizen marshall met reverb en fx. Alleen jammer dat het op de filmpjes (nog?...) niet te gek klinkt.

olaftheholy
3 april 2009, 11:17
gaat 40 watt tegenwoordig door voor low wattage?

guitarguru
3 april 2009, 13:31
Ik vind vooral het topje erg lekker klinken! Jammer dat de effecten niet voetschakelbaar zijn (toch?). Soloboost was tof geweest. Was het enige item dat ik gaaf vond aan mijn Koch Twintone vroeger (ver verleden).

Rinze
3 april 2009, 15:57
Ik vind vooral het topje erg lekker klinken! Jammer dat de effecten niet voetschakelbaar zijn (toch?). Soloboost was tof geweest. Was het enige item dat ik gaaf vond aan mijn Koch Twintone vroeger (ver verleden).

De effecten gaan automatisch met het kanaal mee waarop ze ingesteld staan. Wel simpel, niet flexibel :ok:

guitarguru
3 april 2009, 16:25
De effecten gaan automatisch met het kanaal mee waarop ze ingesteld staan. Wel simpel, niet flexibel :ok:

Nou meen ik me te herinneren dat de combo wel een fx on/off heeft op het voetpedaal??
Tja...... met delay, vibe en chorus on/off voetschakelbaar, krijg je wel een enorm pedaal natuurlijk....... maar wel flexibel.

Pepe
3 april 2009, 18:02
Die kon je zien aankomen, Orange, Vox, Fuchs, Bad cat en Dr. Z.. tis nou nog wachten op Fender en Boogie.

Zolang het onder de 500 euro blijft zal het wel een succes worden.

Low is eigenlijk onder de 10 watt lijkt me.

Lexvandoef
3 april 2009, 18:16
Leuk concept! Ik moet eerlijk gezegd wel zeggen dat ik de filmpjes nou niet zo denderend vindt, maar goed, daar kan je geen amp op beoordelen! :)

Les Paul R8
3 april 2009, 19:43
Ik vond de 15 watter erg goed klinken op de beurs. Wat vooral opviel was hoe hij in een hard spelende band gewoon prima overeind bleef met 2 1x12 cabs er onder. De drummer sloeg echt hard, maar de Haze had er geen moeite mee. Nu nog wachten tot ze hem in het paars uit gaan brengen....

heavy-metal-thunder
3 april 2009, 21:04
de 15W vind ik wel leuk, maar ik zou de gain wat minder zetten en MV wat harder. Wordt hij wellicht wat frisser en meer open sound, minder muddy en wellicht aanslaggevoeliger en meer dynamiek. Denk ik, want live nog niet gezien. Maar 15 W lijkt me wel cool, ideaal voor in een groep (als het clean nog clean blijft in band)

heavy-metal-thunder
3 april 2009, 21:10
enig idee ivm de prijs?

Les Paul R8
3 april 2009, 21:16
Onder de 850 euro voor de 15 watter met 2 1x12 cabs. Kan je ook zelf opzoeken bij Thomann of andere grote zaken.....

heavy-metal-thunder
3 april 2009, 22:00
Onder de 850 euro voor de 15 watter met 2 1x12 cabs. Kan je ook zelf opzoeken bij Thomann of andere grote zaken.....

hopelijk komt ie als head alleen

bass blom
3 april 2009, 22:09
ja, zo'n ampje is leuk, ik hoef geen ministek :D

Negative K3 fan
4 april 2009, 11:40
die top is idd zwaar interessant. Moet aan de tand worden gevoeld.

Negative K3 fan
4 april 2009, 12:09
enig idee ivm de prijs?

15 watt head is... 490 EUR incl verzendkosten!

Erg interessant voor dat geld.

sjaak1990
4 april 2009, 14:09
Vind ze in de demo wat vlakjes klinken maar zal in het echt wel beter zijn.

Gjalt
4 april 2009, 14:16
die top klinkt echt heerlijk. die combo klinkt daarintegen weer niet zo heel erg denderend.

Erik70
4 april 2009, 14:16
de demo's van de JVM klinken op die Marshallsite ook nergens naar. In real-life al weer stukkkkkkken beter. Dat belooft dus toch nog wel wat voor die Haze-serie.

Zie overigens ook dit even : http://www.youtube.com/watch?v=K7nJ7X8NeeU