PDA

View Full Version : vraagje floyd rose tremolo



metallica \m/
2 april 2009, 21:53
Sinds 2 weken heb ik een LTD met floyd rose. Wat mij opvalt, is dat als ik een toon speel op de hoge snaren en vervolgens een toon op de bassnaren, het geluid van de hoge tonen vervormt. Is er iets dat ik kan doen om dit te voorkomen of hoort het 'erbij'. IK hoop dat mn vraag een beetje duidelijk is...

metallica \m/
2 april 2009, 22:37
niemand?.....

Madcow
2 april 2009, 22:47
subtiel met dat pookje omgaan, Of gewoon de andere snaren dempen met je vingers

pasqual
2 april 2009, 23:27
wat bedoel je precies? dat als je een bassnaar bend dat de hoge tonen omlaag gaan? dat komt doordat je de tremelo door het benden mee naar boven trekt waardoor de snaren iets spanning verliezen. dit is inherrent aan een zwevende tremelo. of anders ff iets duidelijker uitleggen.

groeten Pasqual.

metallica \m/
3 april 2009, 00:05
0------
-------
-------
-------
-------
---3---

stel ik speel zoiets. Ik laat mn hoge e snaar doorklinken(?) en vervolgens speel ik op mn lage de 3de fret. op het moment dat ik zoiets doe wordt mn hoge toon verstoord. Mn pols steunt niet op mn brug en de tremolo stang raak ik niet aan. Pff ik hoop dat het een beetje duidelijk is

pasqual
3 april 2009, 00:14
zogauw je de lage E doet benden ( al is het maar een beetje ) zal dit de floyd beïnvloeden en dus ook de aangeslagen snaren. je veranderd de spanning van de tremelo. deze wordt in evenwicht gehouden met aan de ene kant de snaren en aan de andere kant de tremelo-veren.

groeten Pasqual.

metallica \m/
3 april 2009, 00:15
ik bend niets is sla gwn de lage e snaar op de 3de fret aan, das het rare. Ligt het misschien aan mijn te ruige wijze van het aanslaan, dat ik zeg maar mn hele brug meebuig. Ik vind het maar raar

Muzieknono
3 april 2009, 06:32
Zodra je de bassnaar aanslaat veranderd de spanning op de brug (zwevend), en wordt de toon van de hoge snaar beinvloed.
Of dit oké is weet ik ook niet maar dit is volgens mij wat pasqual bedoeld.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

Bram+
3 april 2009, 07:08
Dat is niet iets dat ik herken. Het zou theoretisch gezien wel kunnen kloppen dat simpel het aanslaan van de ene snaar het doorringen van de andere snaar kan beïnvloeden en aangezien we het hier ook nog over twee 'uitersten' hebben kan het effect relatief groot zijn, maar het is me nooit echt opgevallen. Ik ga het eens proberen als ik straks thuis ben.

Wordt het niet eens tijd voor een Floyd Rose subgedeelte trouwens? :D

Kellet
3 april 2009, 11:37
Ik merk dit alleen als ik lichte snaren gebruik. Met alles boven 10-46 heb ik er geen last van?

Welke snaren diktes gebruik je?




Wordt het niet eens tijd voor een Floyd Rose subgedeelte trouwens? :D

+∞

metallica \m/
3 april 2009, 12:45
Ik merk dit alleen als ik lichte snaren gebruik. Met alles boven 10-46 heb ik er geen last van?

Welke snaren diktes gebruik je?



+∞

9 geloof ik

Markbass
3 april 2009, 15:38
Ik denk niet dat het aan je bridge ligt, heb je een frequentieregelaar op je amp? Daarmee zou je misschien heb probleem kunnen verhelpen of het ligt gewoon aan je speaker

toon-
3 april 2009, 22:06
Je bedoelt toch niet als je in een distortion speelt, hé? Want dan is het normaal dat het geluid vervormt.

G.G.
4 april 2009, 09:08
Je hoge E snaar klinkt open, alle snaren zijn in evenwicht met de veren van je brug. Nu fret je de lage E snaar. Je moet die lage E snaar dus oprekkken om tegen de fret aan te komen. Dat betekend meer spanning vanaf de kant van de snaren t.o.v. de kant van de veren. Je brug kantelt ietsjes naar voren. Hierdoor klinkt je hoge E snaar iets lager.

Dit bedoel je toch?