PDA

View Full Version : Fender Vintage Modified



lodi
2 april 2009, 21:20
heeft iemand ervaring met de nieuwe fender V.M. amp, ikzelf overweeg er een te kopen

Bolder
2 april 2009, 21:29
Nou ik heb de Fender Bandmaster VINTAGE MODIFIED geprobeerd. Met het 2x12 (ERG GROOT) Bandmaster cabinet.

Clean erg goed. Mooi warm wel, maar af en toe beetje te droog.
Overdrive channel was ik ook tevreden over. Gewoon goede OD.

Alleen dan komen we bij het modeling gedeelte. Digitale reverb, chorus en delay. Zoiezo ben IK niet van het digitale maargoed.

Delay was goed, met de sticker op de head stonden goede presets. (goede slapback delay, en je kon met de delaytime weer te gekke zoefjes maken)
Chorus vond ik minder. Beetje fake chorus.
Reverb vond ik vrijwel slecht. Ik vind in Fender amps moeten gewoon analoge reverbveren in zitten. Het was weer een beetje fake reverb.

Er had van mij part ipv chorus vibrato in mogen zitten.

Maar het normale geluid was gewoon goed. Zoals je van een fender buizenamp verwacht.

lodi
2 april 2009, 21:38
oei oeie oei... geen echte galmveer,da's minder wist ik niet čn geen vibrato dan rest enkel de delay voor mijn gebruikspatroon dan hou ik de mijne wel met n' delaypedal dank voor de info

Bolder
3 april 2009, 16:36
Slim plan.:gitarist:

Mr.Fingers
4 april 2009, 17:30
Vanmiddag met de gitarist de VM Bandmaster gaan testen (en hij heeft 'm gekocht). Heerlijke clean, droge, maar gedefinieerde leadklank. De ingebouwde effecten zijn goed regelbaar & bruikbaar. Wat bolder zegt over de chorus kan ik inderdaad begrijpen, vibrato erin had veel leuker/beter geweest. De Reverb daarentegen is goed, mooi & vol, zeer goed voor een surfsound.

Lexvandoef
4 april 2009, 17:41
Valoosj van jullie bandje? Vond ik nou niet het type voor zoiets, met die ingebouwde fx :soinnocent:.

Mr.Fingers
4 april 2009, 17:46
Jeroen, de andere gitarist ;) (Valoosj gebruikt een Vox AC50CP)

Bolder
4 april 2009, 18:54
Nouja slechte reverb is overdreven. Gewone galmveren waren naar mijn idee beter geweest. ----> smaak

Lexvandoef
5 april 2009, 12:51
Jeroen, de andere gitarist ;) (Valoosj gebruikt een Vox AC50CP)

Ah okie! Eindelijk issie van z'n Cube af :cheerup:.

Luke-wannabe
5 april 2009, 12:58
Vanmiddag met de gitarist de VM Bandmaster gaan testen (en hij heeft 'm gekocht). Heerlijke clean, droge, maar gedefinieerde leadklank. De ingebouwde effecten zijn goed regelbaar & bruikbaar. Wat bolder zegt over de chorus kan ik inderdaad begrijpen, vibrato erin had veel leuker/beter geweest. De Reverb daarentegen is goed, mooi & vol, zeer goed voor een surfsound.
Ik vind die chorus juist vet voor leslie achtige dingen!

Bolder
5 april 2009, 17:18
Ik vind die chorus juist vet voor leslie achtige dingen!

Ja maar het is geen univibe achtige chorus ofzo, echt zo'n soort van plastic chorus (beeldspraak?). Tenzij jij er een rotospeaker in hoort? dan houd ik mon bek.:gitarist: