PDA

View Full Version : ongeloveloos



Gert-Jan
2 april 2009, 19:30
Is dit ziek of niet?

http://www.youtube.com/watch?v=m-EjOroHY10

budje
2 april 2009, 19:49
heel knap. Maar je zou er eens mee moeten jammen om te zien of ze echt talent heeft of alleen manipulatieve ouders...

of ben ik nou erg negatief?

hole
2 april 2009, 19:49
Wow, vaak zie je bij jongere gitaristen dat de snelheid er wel is, maar dat het echt alleen techniek is....alleen notenpoepen dus.

Dit meisje heeft echt ook de sound/het gevoel volgens mij...waanzinnig.

Reel Big Fish
2 april 2009, 19:53
Verplaatst naar Bands/Artiesten.

Stratman70
2 april 2009, 21:43
Meest verbazingwekkende is nog wel dat het kind het zo ontzettend rustig / gecontroleerd speelt. Als je alleen al naar de vingers kijkt, zou dit nummer totaal geen fuk moeten voorstellen, zo langzaam en rustig lijkt het te worden gespeeld, maar inderdaad: het gevoel zit er en het tempo is gewoon goed.

Steve Vai zie je allemaal druk en nerveus met zijn vingers fladderen bij dit nummer, maar hier zie ik geen enkel gefladder, maar hoor ik wel een prachtige toon.

budje
2 april 2009, 21:46
Meest verbazingwekkende is nog wel dat het kind het zo ontzettend rustig / gecontroleerd speelt. Als je alleen al naar de vingers kijkt, zou dit nummer totaal geen fuk moeten voorstellen, zo langzaam en rustig lijkt het te worden gespeeld, maar inderdaad: het gevoel zit er en het tempo is gewoon goed.

Steve Vai zie je allemaal druk en nerveus met zijn vingers fladderen bij dit nummer, maar hier zie ik geen enkel gefladder, maar hoor ik wel een prachtige toon.

Dat steve vai druk en nerveus doet: Dat heet show! (niemand zou naar 'm kijken als ie in een aardappelzak gekleed in een hoekje stond)

En ik vraag me nog steeds serieus af of dit een meisje met talent is, of een goeie kopieerfunctie heeft (en dit word meestal aangestuurd door overdreven fanatieke ouders)

Kortom: Een nieuw Jacksonnetje in de maak!!

Blacksteen
2 april 2009, 22:11
ik weet het zo net niet hoor...
Die kinderen hebben sinds dat ze in de box zaten al
een gitaar vast soms, en als kind leer je sneller!
echt meesterlijk gespeeld dat moet ik wel toegeven!

hier nog een: vast niet iedereen z'n smaak muziek en ook niet foutloos
maar ja: Far Beyond The Sun (http://www.youtube.com/watch?v=V6IuDGA6dsY&feature=channel_page)

eggen_h
3 april 2009, 10:00
een goede kopieerfunctie is ook talent hoor

Madcow
3 april 2009, 10:26
zodra ik zie dat een chinees iets speelt hoef ik het al niet meer te zien.

Luke-wannabe
3 april 2009, 10:27
Nouja, zo'n mooi, zuiver vibrato en de sound van dat kind getuigd wel van talent. Natuurlijk is vibrato wel tot een zekere hoogte aan te leren, maar sound heb je of heb je niet.
Dit zijn van die kinderen die waarschijnlijk later heeel erg goed worden.

artnaz
3 april 2009, 10:53
Hier word ik echt ziek van! :stop:

Ja, of jaloers... :D

Either way, ongelooflijk goed! En dan vooral de combinatie van techniek en gevoel. Net als dat ene "blues-jongetje" trouwens.

budje
3 april 2009, 19:45
Nouja, zo'n mooi, zuiver vibrato en de sound van dat kind getuigd wel van talent. Natuurlijk is vibrato wel tot een zekere hoogte aan te leren, maar sound heb je of heb je niet.
Dit zijn van die kinderen die waarschijnlijk later heeel erg goed worden.

of die totaal iets anders gaan doen omdat ze dit altijd moesten doen van hun ouders (ik vind om eerlijk te zijn Steve Vai niet echt de keuze die een klein meisje zou maken)

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik blijf negatief in dit topic!

Pepe
3 april 2009, 21:08
Het zou pas verontrustend zijn als ze de vibe van Muddy Waters of John Lee Hooker zou hebben.
Heel knap natuurlijk maar die thaise meisjes die met een pingpongbal uit hun gleuf een kaars uitschieten, da's ook niet mis http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Gert-Jan
3 april 2009, 22:47
of die totaal iets anders gaan doen omdat ze dit altijd moesten doen van hun ouders (ik vind om eerlijk te zijn Steve Vai niet echt de keuze die een klein meisje zou maken)

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik blijf negatief in dit topic!


Nou niet zo zeer negatief......maar je zegt 3 x hetzelfde ;-)

budje
4 april 2009, 02:26
Nou niet zo zeer negatief......maar je zegt 3 x hetzelfde ;-)

*laat kans schieten een flauw grapje over z'n ex te maken... Foei!*

ja dat is dan ook wel weer zo... Zal me gedragen!

Baker
4 april 2009, 10:30
Wat ik me bij zo'n filmpje afvraag, wie is haar leraar? :???:
Of zou dit een gevalletje autodidact-en-veel-youtube-kijken zijn?

G.G.
4 april 2009, 10:31
Waanzinnig, kijk eens naar deze (Satriani)

http://www.youtube.com/watch?v=WNXQMMWMWBc&feature=related

Toch zie ik die ukkies liever dit spelen:

http://www.youtube.com/watch?v=UGTfDf4b5oE&feature=related

Ritchiefan
4 april 2009, 10:59
Ik vind dit helemaal niks. Wel een goede techniek, en gevoel, maar uiteindelijk moet je toch begrijpen wat je speelt? Dit is er gewoon ingepompt met heel erg lang oefenen. Ik kan het mishebben :->

:)Enrico

darkrazer
5 april 2009, 21:56
Waar ik vooral aan moet denken is hoeveel uur er in zit. Als je 10 bent, heb je niet zo iets van goh ik vind het leuk om gitaar te spelen dus ik ga Vai spelen.

Waarschijnlijk hebben haar ouders haar kapot gepushed en zo'n beetje gedwongen te oefenen.
Dat neigt naar kindermishandeling, en wat mij betreft maakt het eind product dan niet uit.

De cultuur van prestatie zit er op de eenof andere marnier diep in bij sommige asiaten en als je kijkt naar hoeveel druk ouders daar soms leggen op hun kinderen, dat is gewoon ziek. Het percentage zelfmoorden (ook onder jongeren) is daar niet voor niets torenhoog.

Laat een kind gewoon kind zijn en vader jakop spelen.

ErikE
5 april 2009, 22:17
Wat mij vooral verbaast is dat er zoveel eigen interpretatie in zit, en dat ze de muziek echt lijkt te " voelen"...

Ze speelt echt om de bekende melodieën heen, voegt pinches toe, stelt bepaalde bends of noten uit etc. Kortom, bizar!

(Nou hoop ik alleen niet dat dit alles een 1 op 1 kopie is van een live versie van Vai zelf...:dontgeti: )

Henri H
6 april 2009, 19:07
Wat mij vooral verbaast is dat er zoveel eigen interpretatie in zit, en dat ze de muziek echt lijkt te " voelen"...

Ze speelt echt om de bekende melodieën heen, voegt pinches toe, stelt bepaalde bends of noten uit etc. Kortom, bizar!

(Nou hoop ik alleen niet dat dit alles een 1 op 1 kopie is van een live versie van Vai zelf...:dontgeti: )Ik had juist het idee dat het bijna noot voor noot klopte met het origineel inclusief de bends, harmonics e.d.
Ook de sound is bijna hetzelfde.
Ze straalt niet veel emotie uit tijdens het spelen.
Het lijkt erop dat het wel "gepushed" is door haar ouders.

Keesz
6 april 2009, 20:28
Ik zat gister te denken hé, Stel je bent NIET zo begaafd op de gitaar, maar wel Die hard fan.

Je bent (om even een voorbeeld te noemen) een onwijze fan van SRV. spijtige is dat je alleen na 2 jaar nog laaannggg niet zo als hem kan spelen, maar hoe meer je lusitert des te meer je het waardeert en je krijgt met de weken meer en meer respect voor wat hij heeft gespeeld als artiest. uiteindelijk ben je verkocht, SRV is the real deal.

Dan speel je in ene 4 jaar lang gitaar en kan je Cold shot spelen, een nr wat je al tijden vet vind, je speelt de ritme sectie en dan komt de solo!!


Volgens mij speel je dan toch met VEEEEEEL meer ''gevoel'' dan zo'n keutel van 10, puur omdat je veel meer waardering voor de artiest hebt en het onwijs overeenkomt met je smaak, volgens mij 'hoor' je dan ook echt dat iemand met gevoel speelt ipv iemand die het puur in zn kop heeft gestampt.

your thoughts?

Henri H
6 april 2009, 20:48
Ja, daar zit wel een kern van waarheid in denk ik, maar dat kan per persoon ook verschillen.
Bovendien, als je als kind al met bepaalde technieken en speelstijlen vertrouwd raakt, zou je misschien nummers van SRV en Jimi Hendrix e.d. zo uit je mouw kunnen schudden.
Het is in principe ook wel een kwestie van techniek natuurlijk.
Als je echt goed bent kun je bijna elk nummer wel met gevoel spelen.

Mijn gedachten. ;)

Output
6 april 2009, 21:44
En dan vooral de combinatie van techniek en gevoel. Net als dat ene "blues-jongetje" trouwens.

quinn sullivan?