PDA

View Full Version : G-Major: "volumedrop"



hole
2 april 2009, 19:16
G-Major is ingesteld op kill-dry, alle effectblocks hebben 100%, behalve Delay, die zit op 30%

Wat gebeurt er:

Als of het CHO block of het PIT block aanstaat, en ik zet delay erbij aan, dan wordt het volume van die modulatieblokken lager (danwel het effect duidelijk minder hoorbaar).

Ik heb echt géén idee waar dat aan ligt, maar jullie wel denk ik.

Edit: W/D config

Ik dacht dat ik deze vraag al eens (een tijd geleden) gesteld had, maar kan hem niet meer vinden....dus mocht het dubbel zijn, sorry

Liquid_Metal
2 april 2009, 22:24
Seriële effectrouting? Klinkt plausibel want je geeft je delay 30%. Dat betekent dat de Chorus/Pitch er met 70% langs kunnen en er dus een drop is van 30%
Bij mij was het zo dat seriëel niet meer werkte in W/D(/W) en nu met een mixer ook niet, omdat je alle effecten op 100% zet. De delay hoor je dus enkel door de reverb heen en de chorus alleen door de delay heen.

hole
2 april 2009, 22:34
Briljant!

Ik heb het nog niet eens nagekeken (dochter slaapt) maar ik weet gewoon dat het wel moet kloppen!!!

THANKS :blast:

Yek1
3 april 2009, 13:49
Ik ken het fenomeen. Het vreemde is dat zich zich zelfs voordoet als je alles fx op 100% mix zet, en de verhouding tussen de effecten regelt via de OutLev parameter van elk fx block (mijn manier).

Ik vind dit wel een echt gemis / design-bug, ook al is het wellicht verklaarbaar. Iets dergelijks doet zich niet voor met Rocktron-gear.