PDA

View Full Version : Welke gitaar ?



Thijssie06
2 april 2009, 18:31
Hey,

Heb gisteren bij de feedback wat gitaartjes getest, rond de 400 euro.
En ik kwam uit op de Tanglewood TW 170 en de Yamaha CPX 700.
Maar ik weet niet welke ik moet kiezen . . .
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze gitaren?

Want:
Verkoper: "Tanglewood is zo'n merk waarbij als je 5 nieuwe tanglewoods uit de doos haalt er 3 van goede kwaliteit zijn, en Yamaha is altijd wel betrouwbaar."
Mathijs: "Oei, ik wil liever geen miskoop"

Dus als ik het goed begrijp heb ik zeg maar 40% kans dat ik een slechte tanglewood koop? Zijn er meer gitaren die mij aan te raden zijn zoals bv. de TW 115 of een ander merk?

:dontgeti::???::rockon::???::dontgeti:

Muzieknono
3 april 2009, 08:03
Als je veel strumt (klopt dat???) zou ik voor de yamaha gaan, zijn bij uitstek goede strumming gitaren, de rest kun je er natuurlijk ook op spelen, maar waar een andere gitaar nogal eens wil buzzen doet de yamaha dit niet, ofwel ze verdraagt een hardere aanslag.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

dubdub
5 april 2009, 13:00
zelf alleen maar goeie ervaringen met tanglewoods. zo'n opmerking van een verkoper is natuurlijk wel een beetje subjectief, ook al kan er ook een grond van waarheid in zitten. Yamaha heeft inderdaad een goeie reputatie op het gebied van kwaliteit.
Als ik jou was zou ik even op Harmonycentral.com en andere reviewsites beide gitaren checken op kwaliteit, en dan gewoon de gitaar kiezen die je het meest aanspreekt... succes!

Spitfire
5 april 2009, 13:04
Dat van die verkoper is typisch zo'n verkoperspraatje. Daarnaast, als jij hem getest weet dan weet je toch of je een kwalitatief goede gitaar in je handen hebt gehad? En als je dat niet kan bepalen dan zou het dus helemaal niks uitmaken welke je kiest ;)

Ga gewoon op gevoel kiezen. Wij kunnen hier nu wel vanalles gaan roepen, maar dit is puur smaakgebonden.

Edit: en harmonycentral is ook gigantisch subjectief

Thmz
5 april 2009, 14:14
Edit: en harmonycentral is ook gigantisch subjectief
Wel subjectief, maar dat zijn alle reviews, maar er staan er meestal wel veel van 1 instrument op en zo kan je toch de positieve en negatieve kanten weten.

Pais
5 april 2009, 14:32
Ik weet niet wat ervan waar is, maar ik hoor wel vaker dat Yamaha erg constant schijnt te zijn in kwaliteit.

Onmeunig Hans
5 april 2009, 15:38
De verkoper praat poep. Als je in de winkel op een Tanglewood hebt gespeeld en die goed vindt, neem je dat exemplaar. Als die er niet meer top uitziet, dan halen ze een mooie nieuwe uit een doos en die is dan echt wel goed, anders houden ze hem lekker zelf.

Beide fabrieken hebben echt wel een quality control die de eventuele slechte gitaren er uit haalt.

Het zijn allebei prima merken, kies de gitaar die het beste klinkt, het fijnste speelt en/of er het beste uitziet.

Hans

LaurentB
5 april 2009, 16:33
Vooral akoestische gitaren schelen altijd in kwaliteit, ook bij hetzelfde model en merk. Dus in zoverre klopt het verhaal van de verkoper, maar dan wel voor elk merk. Vaar nooit blind op een merk, test elk exemplaar en als jij er een goed vindt dan is die het gewoon.
Tanglewoods kunnen inderdaad mooi klinken!