PDA

View Full Version : Another Brick in the Wall SOLO !! Pink Floyd



NightFox
2 april 2009, 17:50
http://www.youtube.com/watch?v=rHdd8T2udrE

jaja echt een machtige solo.:strat:
Ik word altijd wat nerveus op de camera waardoor ik wat slechter speel maar ik dacht ik post het toch maar.

Ik speel nu 1,8 jaar ong.

Zeg maar wat je dr van vind. :crazyhappy:

Gert-Jan
2 april 2009, 18:12
Lang niet gek....goeie bends...lekkere sound..jammer van de mix...veel meer backing gebruiken denk ik.

bass blom
2 april 2009, 18:16
goed hoor voor zo korte tijd spelen!

hole
2 april 2009, 20:18
Top!!

iets meer distortion, zodat het iets meer smooth wordt is misschien mooi. en iets meer backing.

Maar je spel is echt goed!

pasqual
2 april 2009, 23:00
zeer goede bends, zeker voor iemand die zo kort speelt. ik vind je sound wel lekker en van mij hoeft er niet meer distortion, blijft je sound lekker open.

groeten Pasqual.

benwave
3 april 2009, 07:29
Lekker gespeeld vind ik, goed gedaan

chubbyfan
3 april 2009, 10:45
Voor 1,8 jaar vind ik dit zeer goed,zeker onder de druk van zo,n klotecamera,goeie timing,en mooie bends:strat:

edje kadetje
3 april 2009, 14:20
wauw, erg goed hoor.

Ik speel al heel wat langer en ook floyd, maar ik denk niet dat ik hem zo mooi speel.

Zeker niet meer distortion gebruiken.
Inderdaad mag de backing harder, dan wordt het iets minder clinisch, maar zo konden we hem wel heel goed horen. Nogmaals complimenten.

(by the way, wat is 1,8 jaar spelen? Is dat 1 jaar en 0,8 x 12 maanden = 1 jaar en 9,6 maanden= 1 jaar, 9 maanden en 0,6 maand = 1 jaar, 9 maanden en 0,6 x 4,3 week = 1 jaar, 9 maanden en 2,58 weken=1 jaar, 9 maanden, 2 weken en 0,58 x 7 dagen = 1 jaar, 9 maanden, 2 weken, 4 dagen en 0,6 dag= 1 jaar, 9 maanden, 2 weken en 4 dagen en 14,4 uren=1 jaar, 9 maanden, 2 weken, 4 dagen, 14 uur en 24 minuten.)

NightFox
3 april 2009, 16:44
Wauw bedankt allen voor de mooie reacties. :):ok:

De backing idd wel wat harder gemogen maar goed volgende keer beter.
Die bends zijn idd nogal pittig en doet aardig pijn na een tijdje oefenen.
Ik denk ook niet meer distortion want dan gaat het lekkere cleane strat geluid weg wat ik zonde vind...

Ik speel inderdaad 1 jaar en 8 maanden overigens lolz Edje Kadetje.

nogmaals bedankt voor de positieve reacties. :D

pimmetje
3 april 2009, 18:54
Heel goed gespeeld.
Bends idd netjes en zo...

Een dingetje, waarmee je 't volgens mij misschien nog iets beter kan krijgen, is de vibrato bij bends. Nu wacht je bij de bands die je vibreert, net als bij ongebogen tonen, net ff die fractie voordat je vibreert.
Bij normale, niet gebogen tonen is dat een hele goede gewoonte!
Bij bends is 't goed om ook de optie te oefenen om DIRECT zodra je de juiste toonhoogte raakt, de vibrato in te zetten.

edje kadetje
3 april 2009, 20:00
Heel goed gespeeld.
Bends idd netjes en zo...

Een dingetje, waarmee je 't volgens mij misschien nog iets beter kan krijgen, is de vibrato bij bends. Nu wacht je bij de bands die je vibreert, net als bij ongebogen tonen, net ff die fractie voordat je vibreert.
Bij normale, niet gebogen tonen is dat een hele goede gewoonte!
Bij bends is 't goed om ook de optie te oefenen om DIRECT zodra je de juiste toonhoogte raakt, de vibrato in te zetten.

dat is misschien zo, maar gilmour doet dat niet hoor. Overigens gebruikt gilmour daarvoor meestal zijn tremolo ipv zijn vingers.

pimmetje
3 april 2009, 21:53
heheh... Het kan eraan liggen dat ik verdomde weinig Pink Floyd luister. Ik heb er een paar cd's van, maar die staan bij mij goed steving in de kunnen-me-echt-geen-reet-boeien bak :D
't Viel me gewoon direct op in 't geluid, maar ik geloof direct dat Gilmour 't dus niet doet.

edje kadetje
3 april 2009, 23:07
Ik denk er nog eens over na en na nog geen 2 jaar is dit volgens mij echt bijzonder goed. En niet alleen technisch, maar ook qua feel, sound en je hebt nog eens heel goed geluisterd niet alleen naar wat hij speelt, maar ook hoe hij het speelt.

Heb je hiervoor al iets anders gespeeld? Hoe oud ben je?

NightFox
5 april 2009, 00:07
Ik denk er nog eens over na en na nog geen 2 jaar is dit volgens mij echt bijzonder goed. En niet alleen technisch, maar ook qua feel, sound en je hebt nog eens heel goed geluisterd niet alleen naar wat hij speelt, maar ook hoe hij het speelt.

Heb je hiervoor al iets anders gespeeld? Hoe oud ben je?
Nogmaals hartsikke bedankt het doet me echt goed.:cheerup::ok:

Ik heb muziek altijd al geweldig gevonden. (70s 80s dan natuurlijk)
Maar ik deed er nooit wat mee todat ik mn vaders oude gitaar oppakte en verkocht was.:lovelove:

Ik ben nu 15 jaar. En hoop nog tot mijn 95e kunnen gitaar te spelen.:)

Riky
6 april 2009, 13:27
vette shit! Knap voor 1,8 jaar spelen!

Sterik
7 april 2009, 18:54
Lekker gedaan hoor!
ik dacht eerst dat dit weer de zoveelste halfslachtige poging zou zijn, maar je hebt me aangenaam verrast!

ik miste hier en daar af en toe wat nuance, maar ik dit zo hoor komt dat vanzelf

top!

Tho
7 april 2009, 21:09
goed gedaan hoor! Wel wat meer sustain.....

artnaz
7 april 2009, 21:20
Super voor die korte tijd! Zoals gezegd hele mooie bends, maar de feel vind ik persoonlijk nog opmerkelijker! :ok:

NightFox
9 april 2009, 14:27
Lekker gedaan hoor!
ik dacht eerst dat dit weer de zoveelste halfslachtige poging zou zijn, maar je hebt me aangenaam verrast!

ik miste hier en daar af en toe wat nuance, maar ik dit zo hoor komt dat vanzelf

top!
Dankjewel !
Ik ben blij dat je het mooi vond. die nuance komt wel hoop ik.

NightFox
9 april 2009, 14:29
Super voor die korte tijd! Zoals gezegd hele mooie bends, maar de feel vind ik persoonlijk nog opmerkelijker! :ok:
Ja bedankt die feel is inderdaad heel belangrijk in dit nummer.:strat: Gilmour staat ook gewoon voor feel.

JelmerOnGuitar
9 april 2009, 16:55
Lekker gespeeld man! Ik vind je feel idd ook opmerkelijk, voor iemand die 2 jaar speelt vind ik dat dus inmens goed, alsof je al jaaaaaren naar de style luistert en er helemaal in zit.. (wat miss. ook wel zo is)..

Groot compliment dus!

Wat ik ook opmerkelijk vind is dat jij je bends zuiver speelt, en ze al kunt vibreren! Je bent er erg vroeg bij..

En ik vind het persoonlijk wel heel mooi om in een bend ook te wachten met je vibrato, wat je imo heel goed doet!

EDIT: Ik wil je toch nog opbouwende kritiek meegeven: Ik vind dat je aan je sound kan werken, hij klinkt blikkerig, wat voor strat heb je daar?

NightFox
9 april 2009, 23:03
Lekker gespeeld man! Ik vind je feel idd ook opmerkelijk, voor iemand die 2 jaar speelt vind ik dat dus inmens goed, alsof je al jaaaaaren naar de style luistert en er helemaal in zit.. (wat miss. ook wel zo is)..

Groot compliment dus!

Wat ik ook opmerkelijk vind is dat jij je bends zuiver speelt, en ze al kunt vibreren! Je bent er erg vroeg bij..

En ik vind het persoonlijk wel heel mooi om in een bend ook te wachten met je vibrato, wat je imo heel goed doet!

EDIT: Ik wil je toch nog opbouwende kritiek meegeven: Ik vind dat je aan je sound kan werken, hij klinkt blikkerig, wat voor strat heb je daar?
Wauw man hartstikke bedankt!

Ik ben pas een tijdje een echte Pink Floyd fan geworden.
Ik vond eerst alleen Money leuk maar toen ik aantal filmpjes op Youtube had gezocht bleek ik het helemaal niet leuk te vinden....Het was me veel te psychedelisch en niet ''straight to the point'' met te lange intro's enzo.
Maar een maandje geleden ben ik opnieuw weer eens gaan luisteren en langzaam maar zeker is het op me gegroeid en vind ik het geweldig geniaal!!!
Niet alleen de muziek is prachtig maar ook de songteksten zijn geniaal! Mijn favoriete album is toch wel The Wall en daarnaast The Dark Side Of The moon. Maar die lyrics zijn gewoon eng goed terwijl ik daar eerder eigenlijk helemaal nooit op lette....ik lette alleen op de instrumenten enzo.
(Moet voor de mogelijkheid eens even de songteksten van de The Wall en DSOFTM opzoeken.)


Over mijn sound:
Ik gebruikte in dat filmpje een Fender Classic Player 50s die heel goed klinkt maar dat komt in het filmpje niet helemaal tot zijn recht.
maar normaal probeer ik wel een lekkere tone uit te zoeken op mn Pocket Pod.:strat:

Nogmaals bedankt voor het commentaar.:ok:

artnaz
9 april 2009, 23:07
Toen ik voor het eerst een bandje van Pink Floyd kreeg had ik hem ook in 10 minuten al doorspoelend geluisterd. Ik dacht "wanneer eindigt die intro nou", en het bleek dat de intro's nooit eindigden. Maar hoe vaker je het luistert, des te meer je de genialiteit begrijpt en er van gaat houden. :)

Wish You Were Here is trouwens mijn favoriet, maar Dark Side en the Wall zijn ook juweeltjes natuurlijk.

sjaak1990
9 april 2009, 23:18
Wat is gilmour toch geweldig...
Ik zou ook zeggen iets meer drive voor wat meer smoothness en sustain maar niet teveel natuurlijk.

edje kadetje
10 april 2009, 08:56
Wat is gilmour toch geweldig...
Ik zou ook zeggen iets meer drive voor wat meer smoothness en sustain maar niet teveel natuurlijk.

nee joh, niet meer drive.

Misschien wel meer sustain als je het voor elkaar krijgt, maar niet teveel drive en compressie.

savale
10 april 2009, 09:25
erg knap gedaan hoor! Na 1,8 jaar had ik de techniek echt nog niet om aan zoiets te beginnen.

JelmerOnGuitar
10 april 2009, 13:01
Wauw man hartstikke bedankt!

Ik ben pas een tijdje een echte Pink Floyd fan geworden.
Ik vond eerst alleen Money leuk maar toen ik aantal filmpjes op Youtube had gezocht bleek ik het helemaal niet leuk te vinden....Het was me veel te psychedelisch en niet ''straight to the point'' met te lange intro's enzo.
Maar een maandje geleden ben ik opnieuw weer eens gaan luisteren en langzaam maar zeker is het op me gegroeid en vind ik het geweldig geniaal!!!
Niet alleen de muziek is prachtig maar ook de songteksten zijn geniaal! Mijn favoriete album is toch wel The Wall en daarnaast The Dark Side Of The moon. Maar die lyrics zijn gewoon eng goed terwijl ik daar eerder eigenlijk helemaal nooit op lette....ik lette alleen op de instrumenten enzo.
(Moet voor de mogelijkheid eens even de songteksten van de The Wall en DSOFTM opzoeken.)


Over mijn sound:
Ik gebruikte in dat filmpje een Fender Classic Player 50s die heel goed klinkt maar dat komt in het filmpje niet helemaal tot zijn recht.
maar normaal probeer ik wel een lekkere tone uit te zoeken op mn Pocket Pod.:strat:

Nogmaals bedankt voor het commentaar.:ok:

Jaaah precies, die intro's zijn eindeloos. Maar geniaal! Ik ben dr wat mee opgegroeid, pink floyd en dire straits zijn dr met de paplepel in gegoten XD..
Wat trowuens ook goed werkt is totaly stoned worden met een vriend en dan op de grond gaan liggen en dan naar Shine on you crazy diamon gaan luisteren:P..

Nog even over je sound.. Ik zie dat je het met POD opneemt.. Oke dan begrijp ik het wel. Ik heb zelf ook een POD.. Mijn ervaringen met hetgeen is dat je qua metalsound echt een heel end komt (zeg maar 90% van de top).. Maar qua Fender-blues-clean-twang geluid vind ik dat je iets minder ver komt. Er zijn zeker weten mooie geluiden te maken, maar dat is lastig..

Is je strat trowuens USA?

JelmerOnGuitar
10 april 2009, 13:02
erg knap gedaan hoor! Na 1,8 jaar had ik de techniek echt nog niet om aan zoiets te beginnen.

Samen here, respect.

sjaak1990
10 april 2009, 14:20
nee joh, niet meer drive.

Misschien wel meer sustain als je het voor elkaar krijgt, maar niet teveel drive en compressie.

Ik zelf vind iets meer drive wel mooier maar er moet niks ^^
Extra sustain krijg je toch juist door wat meer gain.

NightFox
12 april 2009, 12:13
Jaaah precies, die intro's zijn eindeloos. Maar geniaal! Ik ben dr wat mee opgegroeid, pink floyd en dire straits zijn dr met de paplepel in gegoten XD..
Wat trowuens ook goed werkt is totaly stoned worden met een vriend en dan op de grond gaan liggen en dan naar Shine on you crazy diamon gaan luisteren:P..

Nog even over je sound.. Ik zie dat je het met POD opneemt.. Oke dan begrijp ik het wel. Ik heb zelf ook een POD.. Mijn ervaringen met hetgeen is dat je qua metalsound echt een heel end komt (zeg maar 90% van de top).. Maar qua Fender-blues-clean-twang geluid vind ik dat je iets minder ver komt. Er zijn zeker weten mooie geluiden te maken, maar dat is lastig..

Is je strat trowuens USA?
Ik wou dat ik in die tijd was geboren. ''muziek'' uit de eenentwintigste eeuw suckt gewoon hard.

Ik ben heel blij met die Pod ik kocht hem eigenlijk zodat ik op vakantie ook elektrisch gitaar kon spelen. met hoofdtelefoon op.
Maar die effecten zijn echt heel vet en goed en je kunt ze ook nog gewoon downloaden. Echt zeker goede aankoop.

Mijn strat is trouwens mexican made.

sjaak1990
12 april 2009, 16:44
Ik wou dat ik in die tijd was geboren. ''muziek'' uit de eenentwintigste eeuw suckt gewoon hard.

Ik ben heel blij met die Pod ik kocht hem eigenlijk zodat ik op vakantie ook elektrisch gitaar kon spelen. met hoofdtelefoon op.
Maar die effecten zijn echt heel vet en goed en je kunt ze ook nog gewoon downloaden. Echt zeker goede aankoop.

Mijn strat is trouwens mexican made.

Mede apeldoorner^^ er zijn toch wel goede bands tegenwoordig? De top40 shit is niks en zoiets als goeds als pink floyd is ook niet echt te vinden maar toch wordt er nog erg mooie muziek gemaakt :)

NightFox
12 april 2009, 23:04
Nee dat vind ik dus echt niet.

Er staat ook helemaal niks op mn mp3 van tegenwoordig.
Maar dan ook echt helemaal niets.

Er word ook geen enkele moeite voor gedaan. En ontzettend veel eendagsvliegen.

ACDC staat nu bijv. al 40 jaar. Die hebben er tenminste een carriere op zitten.:ok:

Maar dat zeg ik.

artnaz
12 april 2009, 23:08
Helemaal mee eens. Af en toe zijn er wel wat leuke dingetjes, maar allemaal met een zeer korte periode, en dan nog halen ze het niveau van bijv. Pink Floyd in de verste verte niet.

edje kadetje
12 april 2009, 23:23
Ik zelf vind iets meer drive wel mooier maar er moet niks ^^
Extra sustain krijg je toch juist door wat meer gain.

ieder zijn mening uiteraard, maar ik vind het mooie van gilmours sound juist dat het vaak niet veel drive heeft en toch veel sustain.

glennshred
12 april 2009, 23:42
Nee dat vind ik dus echt niet.

Er staat ook helemaal niks op mn mp3 van tegenwoordig.
Maar dan ook echt helemaal niets.

Er word ook geen enkele moeite voor gedaan. En ontzettend veel eendagsvliegen.

ACDC staat nu bijv. al 40 jaar. Die hebben er tenminste een carriere op zitten.:ok:

Maar dat zeg ik.



ACDC mag dan misschien al 40 jaar bestaan maar de tijden zijn wel fel
veranderd tegen vroeger, vooral voor die groepjes van nu, het is meegaan
met de stroom of verzuipen waardoor veel creativiteit verloren gaat!

Er word idd geen moeite meer voor gedaan, ik volg al persoonlijk lang
niet meer wat voor groepen er nu eigenlijk bestaan, zit wel veel op het
net en koop al jaaaren geen cd's meer, de meeste creativiteit vind je
hier op het net maar evenzeer ook genoeg eendagsvliegen wat echt
jammer is.

Heb het nog allemaal meegemaakt toen ik oude knar, was een leuke tijd
verlang er af en toe nog wel is terug naar..

Echt tof dat jullie die groepen ontdekken.. mss dat er hier wel een nieuwe
clapton onstaat op gitaarnet wie weet hahaha.. ;)

Ieder geval.. mooi stukje dat je daar speelde.
Mijn advies: blijf zo doorgaan maar gebruik die ervaring om ooit ook zelf
in de toekomst ééns iets creatief ineen te zetten.

mvg
glenn

NightFox
13 april 2009, 12:17
ACDC mag dan misschien al 40 jaar bestaan maar de tijden zijn wel fel
veranderd tegen vroeger, vooral voor die groepjes van nu, het is meegaan
met de stroom of verzuipen waardoor veel creativiteit verloren gaat!

Er word idd geen moeite meer voor gedaan, ik volg al persoonlijk lang
niet meer wat voor groepen er nu eigenlijk bestaan, zit wel veel op het
net en koop al jaaaren geen cd's meer, de meeste creativiteit vind je
hier op het net maar evenzeer ook genoeg eendagsvliegen wat echt
jammer is.

Heb het nog allemaal meegemaakt toen ik oude knar, was een leuke tijd
verlang er af en toe nog wel is terug naar..

Echt tof dat jullie die groepen ontdekken.. mss dat er hier wel een nieuwe
clapton onstaat op gitaarnet wie weet hahaha.. ;)

Ieder geval.. mooi stukje dat je daar speelde.
Mijn advies: blijf zo doorgaan maar gebruik die ervaring om ooit ook zelf
in de toekomst ééns iets creatief ineen te zetten.

mvg
glenn
Dankje,

Ik hoop ook nog wel eens zelf nummers te schrijven anders kom je ook nergens he. Iedereen kan wel een iets na spelen maar het schrijven is toch echt het moeilijkst als je het mij vraagt.

NightFox
18 april 2009, 12:05
Maare niet zo zeuren over meer drive..:)

Je hebt dan wel betere sustain maar ik vind dat cleane geluid er toch heel mooi bij passen. Ik vind dat er te veel covers op Youtube zijn die echt distortion gebruiken en gaat de ''soul'' een beetje weg...:strat:

Comfortably Daniel
28 april 2009, 21:38
Erg goed gespeeld! Lekkere feel erin, goede vibrato. :strat:


nee joh, niet meer drive.

Misschien wel meer sustain als je het voor elkaar krijgt, maar niet teveel drive en compressie.

Over de sustain.....volume en een goeie buizen versterker.....No more to say. Het is erg lastig als je over een pod zit te spelen om die dynamiek te pakken te krijgen.

Verder vond ik de sound wel lekker ;)

NightFox
29 april 2009, 11:59
Erg goed gespeeld! Lekkere feel erin, goede vibrato. :strat:



Over de sustain.....volume en een goeie buizen versterker.....No more to say. Het is erg lastig als je over een pod zit te spelen om die dynamiek te pakken te krijgen.

Verder vond ik de sound wel lekker ;)

Ok bedankt voor je reactie. Ik wil ook binnenkort wel een echte goeie grote versterker. Maar dat word ook nog wel even sparen.
Nogmaals bedankt.:ok:

Comfortably Daniel
3 mei 2009, 11:40
Ok bedankt voor je reactie. Ik wil ook binnenkort wel een echte goeie grote versterker. Maar dat word ook nog wel even sparen.
Nogmaals bedankt.:ok:

Het hoeft niet eens zo groot te zijn. Een goeie combo is al genoeg. Als je een 100 watt'er neerzet heb je hetzelfde probleem. Je zal 'm flink open moeten zetten om de "sweetspot" te vinden....en das Hard. Op laag volume klinkt het vaak niet echt super. ;)

NightFox
6 mei 2009, 21:53
Het hoeft niet eens zo groot te zijn. Een goeie combo is al genoeg. Als je een 100 watt'er neerzet heb je hetzelfde probleem. Je zal 'm flink open moeten zetten om de "sweetspot" te vinden....en das Hard. Op laag volume klinkt het vaak niet echt super. ;)
ja daar heb je wel gelijk in moet ik wel rekening mee houden inderdaad. Dank:ok: