PDA

View Full Version : Chris Cornell



ellisvertellis
2 april 2009, 14:27
Wat vinden jullie van het nieuwe project van Chris Cornell met Timbaland? Hij komt naar AB in Brussel om een overzicht van zijn carrière te brengen...

sebuijs
2 april 2009, 15:18
Ik ben een hele grote fan van 'm en het heeft me vooral verbaasd. Echt geprobeerd om er niet naar te luisteren van: Ts ts, de grote anti-establishment man gaat commercieel. Ik meen ook wel te horen dat Timbaland heeft geprobeerd om 't allemaal wat tegendraads te laten klinken, maar voor mij is 't niet geslaagd. Alhoewel het natuurlijk duizend keer beter blijft dan de voorverpakte top 40 lollies die ie normaal maakt...

Wat vind jij/anderen ervan? Ben echt benieuwd want misschien is het wel een 'groeiplaat' en oordeel ik te snel.

Jeroen_TRC
2 april 2009, 15:44
Ik vind het wel een lekker nummer, maar ik ben dan ook niet tr00.

ellisvertellis
2 april 2009, 15:50
Ik ben serieus fan van zowat alles wat hij tot hiertoe gedaan heeft. Soundgarden was mijn eerste "moderne" hardrock liefde. Ondanks pas ondekte ik Temple of the Dog en ik ben zot van zijn solo-album "Euphoria Morning".

Ik was reuze benieuwd naar zijn nieuwe album, maar ik hield mijn hart vast toen ik Timbaland en Justin Timberlake als producersduo zag staan. Eerlijk gezegd: Ik ben naar twee nummers beginnen luisteren en hoewel het idd goed gemaakt was (wat wil je met die twee), keerde mijn maag om om nooit meer terug goed te komen! Ik ben nu eenmaal geen R'n'B-man. Ik ga bijgevolg zijn nieuwe CD ook niet in huis halen.

Misschien dat ik wel naar AB ga kijken, omdat hij er hopelijk ook nog wat andere nummers zal spelen. Hij heeft tenslotte een van de beste rockstemmen van het moment, en dat al 20 jaar!

Gitaar4LifeDude
2 april 2009, 16:22
Ik ben serieus fan van zowat alles wat hij tot hiertoe gedaan heeft. Soundgarden was mijn eerste "moderne" hardrock liefde. Ondanks pas ondekte ik Temple of the Dog en ik ben zot van zijn solo-album "Euphoria Morning".

Ik was reuze benieuwd naar zijn nieuwe album, maar ik hield mijn hart vast toen ik Timbaland en Justin Timberlake als producersduo zag staan. Eerlijk gezegd: Ik ben naar twee nummers beginnen luisteren en hoewel het idd goed gemaakt was (wat wil je met die twee), keerde mijn maag om om nooit meer terug goed te komen! Ik ben nu eenmaal geen R'n'B-man. Ik ga bijgevolg zijn nieuwe CD ook niet in huis halen.

Misschien dat ik wel naar AB ga kijken, omdat hij er hopelijk ook nog wat andere nummers zal spelen. Hij heeft tenslotte een van de beste rockstemmen van het moment, en dat al 20 jaar!

ik ben vooral helemaal gek van het audioslave tijdperk maar ik moet zeggen dat ik 't helemaal niet eens ben met de stelling "een van de beste rockstemmen" ik vind het moeilijk om op youtube een filmpje te vinden waarin hij duidelijk goed zingt.

Herman
2 april 2009, 16:23
Ik vind hetnieuwe nummer ook helemaal niks, en ok erg jammer imo dat hij deze weg nu inslaat. Ik vind zn vroegere werk dan wel weer tof, en ook Soundgarden en Audioslave gaat er bij mij prima in. Ik twijfel nog of ik naar Groningen ga.. ik vind €35,- euro namelijk wel aan de prijzige kant als ie veel van dit soort dingen gaat spelen.

Hmmm, twijfels....

ellisvertellis
2 april 2009, 16:37
ik ben vooral helemaal gek van het audioslave tijdperk maar ik moet zeggen dat ik 't helemaal niet eens ben met de stelling "een van de beste rockstemmen" ik vind het moeilijk om op youtube een filmpje te vinden waarin hij duidelijk goed zingt.

Ik heb hem nog nooit live gezien/gehoord. Misschien moet ik toch maar een ticket kopen. Ik laat het je dan achteraf wel weten. :-) Hij heeft wel een heel apart stemgeluid en kan heel veel aan... Ik vind 'm geweldig!

Fuhgawz
2 april 2009, 16:41
ik ben vooral helemaal gek van het audioslave tijdperk maar ik moet zeggen dat ik 't helemaal niet eens ben met de stelling "een van de beste rockstemmen" ik vind het moeilijk om op youtube een filmpje te vinden waarin hij duidelijk goed zingt.

Daar maak jij TWEE opmerkingen waaruit blijkt dat je niet genoeg naar Soundgarden hebt geluisterd! \m/
Het nieuwe album heb ik niet gehoord, maar gezien de recensies die ik heb gelezen lijkt het me verstandig er ook niet naar te gaan luisteren. Chris Cornell heeft zelf overigens gezegd dat niet iedereen het zou diggen en dat het meer voor de hobby was.

ellisvertellis
2 april 2009, 16:52
Ik vind zijn stem heel veelzijdig. En zijn carrière is nog bezig, dus je moet verder kijken dan alleen Soundgarden.

schizo910
2 april 2009, 16:53
Ik was wel een fan van hem als zanger, hij had een goeie strot. Maaar ik heb hem nu een aantal keren live gezien en van die strot is nog maar weinig over. Vals, krasserig en geforceerd. Gewoon pijnlijk om live te zien/horen...

Ritchiefan
2 april 2009, 17:44
k vind het niet best. Maar ik houd dan ook niet van dat soort muziek.
Blijft een fantastische zanger, natuurlijk. Ik vond eerlijk gezegd Audioslave
al vrij zwak vergeleken bij Soundgarden. Nu dit. What's next?

:) Enrico

Joey Handsome
2 april 2009, 22:59
Ik vind het echt een kutnummer met Timbaland. Ten eerste vind ik het echt niet passen bij Cornell om met zo'n nummer op de proppen te komen en zo'n wigger tekst erover. Het past gewoon niet bij hem naar mijn idee, daarom komt het niet over. Timbaland heb ik nooit zo warm voor gelopen. Niet omdat ik iets tegen populair heb of wat dan ook, maar zijn stijl spreekt me niet aan. Toevallig vind ik Björk wel leuk en de nummers die hij met haar heeft gedaan vond ik ook wat tegenvallen.
Cornell vond ik altijd een mooie karaktervolle stem hebben. Al vond ik hem mooier klinken als hij wat lager zong dan al die hoge uithalen. Soundgarden is het enige wat ik goed vond van hem en dan ook maar drie platen. Audioslave vond ik niets, ik hield ook absoluut niet van RATM.
Ik zou dan ook zeker niet naar een show van hem gaan. Enkel als hij op een festival was en er even niets anders was. Dan zou ik wel even een kijkje nemen. Verder kan het me eigenlijk allemaal weinig schelen of een artiest in de uitverkoop gaat of niet, ze doen maar lekker.

Ritchiefan
3 april 2009, 11:05
Helemaal mee eens. RTAM en AudioSlave zijn naar mijn mening zeer slappe aftreksels van wat heavy rock zou moeten zijn. De gitarist is wel aardig, maar veel verder dan wat ideetjes & pielen met zijn geluidjes komt hij niet. Hij zou eens in een klasje moeten gaan zitten bij een van echte echte gitaar-grootmeesters.

:)Enrico

sebuijs
3 april 2009, 16:35
Niet om wijsneuzerig te doen maar hij HEEFT les gehad van een grootmeester:

Wikipedia:

Critically acclaimed, he is said to use the guitar in a unique and imaginative way; rather than just plucking the strings, his maneuvers include toggling between two pickups - one on and one off - while rubbing his hands on the strings over the pickups (his signature vinyl scratch effect used in "Bulls on Parade"). He also uses techniques such as rapidly hitting a pencil on the strings ("Cochise", although he now emulates the sound by "baby-slapping" the strings), scraping an Allen wrench on the strings for a whole song ("People of the Sun") and even tapping the bridge with his audio jack cable ("Testify" and occasionally on "Bullet in the Head").

He is also known for his technical proficiency with the instrument. His early lead work on Lock Up's "Somethin' Bitchin' This Way Comes" shows him exhibiting a wide range of "shred" tactics such as high-velocity alternate-picking sequences and sweep picked arpeggios with finger-tapping. His guitar teacher in college was Michael Angelo Batio.

Toch kan ik me ook wel vaak storen aan zijn simpele composities bij de latere Rage en bij Audiosleave. Zelf vind ik dat zijn betere nummers als het ware eenvoudig met een waanzinnig originele twist zijn en zijn mindere gewoon te eenvoudig met te weinig twist.

:ok:

Ritchiefan
3 april 2009, 17:50
Hahahaha OK.
Ja ik heb zo'n gevoel dat die riffs wel aardig zijn, maar een nummer is nog net iets meer dan alleen maar een riff, niet?
Je moet ook probereneen echte compositie te maken.

:)Enrico