PDA

View Full Version : Amplitube



FenderPlayer
2 april 2009, 13:39
Als je Amplitube op je laptop zet, kan je dat gewoon je gitaar met een 6.35 mm jack naar 3.5 mm jack op je laptop aansluiten? Of moet je dan nog extra dingen downloaden/ertussen hangen?

Reden dat ik dit vraag is omdat ik die kabel dus nog niet heb maar wel van plan ben om aan te schaffen, dit doe ik niet alleen om op te nemen maar mede om ook savonds een beetje leuk te kunnen spelen etc. zonder dat de buren er wakker van liggen, je moet zon twin altijd wel flink open zetten om er een mooi geluid uit te halen.


(Nee bert, ik heb deze topic per abuis in elektrische gitaren geplaatst, die mocht dicht! deze mocht van mij wel open blijven :makeup: )

hole
2 april 2009, 13:44
:cheerup: 3x is scheepsrecht :D

(maar daar kun jij niks aan doen ;) Zo zie je : mods zijn ook maar mensen :seriousf: )

Megadeth22
2 april 2009, 13:55
Ik heb inderdaad maar 1 kabeltje nodig gehad om mijn gitaar op mijn computer aan te sluiten. Ik heb zo'n Monster kabeltje gekocht, Istudiolink. :ok:

FenderPlayer
2 april 2009, 14:02
Gebruik je dan ook zo'n gitaarstudio-idee?
En waar vind je zo'n kabeltje van 3.5mm jack naar 6.35 mm jack?
Heb wat electronica en hifi zaken in de buurt gebeld maar t schijnt een nogal ongebruikelijke kabel te zijn?

PS. ik heb geen specifieke line in, alleen een mic in en een headphone out, denk je dat dit dan genoeg is?

Megadeth22
3 april 2009, 19:07
Gebruik je dan ook zo'n gitaarstudio-idee?
En waar vind je zo'n kabeltje van 3.5mm jack naar 6.35 mm jack?
Heb wat electronica en hifi zaken in de buurt gebeld maar t schijnt een nogal ongebruikelijke kabel te zijn?

PS. ik heb geen specifieke line in, alleen een mic in en een headphone out, denk je dat dit dan genoeg is?
Ik heb dan een gewone gitaar kabel in mijn gitaar, op 't eind daarvan stop ik die Monster Istudiolink kabeltje (die is een centimeter of 20), en die gaat in de line-in van mijn computer.
Ik gebruik Garageband voor "amp modelling". Niet heel goed maar ik moet het ermee doen. (ik zit op een Mac) :ok:

edit: Ja die kabel is bijna nergens te krijgen, maar ik weet niet of dat ook de kabel is die jij zoekt. Ik weet niet of jij een Mac hebt of niet...

dunnoaname
8 april 2009, 18:08
Een gewone jack naar mini-jack kabel gaat niet erg tof zijn.. De standaard ingebouwde geluidskaart van een laptop is meestal niet erg goed, waardoor er een (kleine) vertraging optreed tussen wat je speel en wat je hoort. Dat is verschrikkelijk irritant, haalt je hele spel onderuit. Daarnaast geeft je ingebouwde geluidskaart waarschijnlijk ook meer brom en ruis dan een goede.

Wil je goed klinken zal je een audiointerface moeten gebruiken. Daarover is al veel geschreven.

Ik heb zelf een tijdje met zoon verloopkabeltje aangeklooid, maar heb nu een M-audio firewire interface. Dat is echt een enorme verbetering.

Fenderwim
12 april 2009, 17:32
Als je een guitaar direkt aansluit op een consumenten geluids kaart op de line in of de headphone in dan kan je je geluids kaart opblazen.

De impedanties van je guitar en die ingangen passen niet bij elkaar.

Resultaat het volume haast niet te regelen en slecht geluid en soms latency.

Koop gewoon een goede Audio interface want dat heeft vele voordelen en kost niet veel.

Ik heb er een artikel over geschreven. Kijk even hier:

http://www.worldwideshadowsmusic.com/viewtopic.php?f=60&t=202

Groeten

dunnoaname
13 april 2009, 12:21
Geluidskaart opblazen lijkt me een beetje overdreven, zoals ik al zei,je geluid is niet erg goed, en je hebt latency, maar ik snap niet hoe een impedantie-mismatch je geluidskaart zou kunnen vernielen.