PDA

View Full Version : PA systeem aanschaffen



KoenB
2 april 2009, 13:19
ik heb met mijn band een eigen oefenruimte gefixt. Alles is er nu, behalve een PA systeem (toch wel vrij essentieel ;)). We hebben een budget van rond de 500 euro. Ik heb op Musicstore.de een paar van die FAME bundelsets bekeken. Erg goedkoop (tussen de 300-500 e) maar is het ook wat? Anders lijkt me dat een prima optie.

Het hoeft geen super-PA te zijn, het moet redelijk klinken, het is niet direct bedoeld voor optredens e.d.
De mixer moet minimaal 6 kanalen hebben (3 zang+3 blazers)


...Zoekfunctie is kut met t woord PA, dus ik heb niks kunnen vinden, dus nou niet weer van die opmerkingen van gebruik de zoekfunctie

pimmetje
2 april 2009, 14:12
Met dat budget zou ik 2eHands gaan kijken.
Leuk, degelijk setje speakers en eventueel nog een stevige versterker als ze passief zijn.

Dan kan je voor de mixer nog kijken of je dat nieuw of 2eHands wilt. Mede afhankelijk van de precieze specs die je zoekt.

Harry
2 april 2009, 15:53
en als je zoekt naar een zanginstallatie?

HaroldA
2 april 2009, 16:48
...Zoekfunctie is kut met t woord PA, dus ik heb niks kunnen vinden, dus nou niet weer van die opmerkingen van gebruik de zoekfunctie

Na-na-nana-na! :cheerup:

zoeken op PA (http://lmgtfy.com/?q=site:gitaarnet.nl/forum%20pa)

;)

hole
2 april 2009, 21:29
LOL, die site is gaaf!

Bates15
7 april 2009, 13:31
Op de messe LD-systems bezocht. Voor het geld moet je het niet laten, en ze hebben echt heel veel keus. twee acceptabele topjes en een sub voor ongeveer 1000,- en de amp in de sub verstopt.... 700,- voor een klein sateliet systeempje. Klinkt echt goed, maar dat is mijn mening. Geen idee wie het in NL verkoopt maar als je ff googled..... En nee, ik werk niet voor ze enz enz....

Ome Keith
7 april 2009, 18:26
Edit: zoek ook op powerpod en powered mixer; vind je meer....

Tweedehands kun je leuk spul kopen voor een oefenruimte.
Zou ik echt doen (veel (nieuwe) setjes zijn met 2x100 watt net ff te krap bemeten)
Heb een Phonic 1062 voor 200,- gekocht (2x375watt program, 10 kanaals stereo en DFX). Twee 15" + hoorn kasten voor 150,-. Zelfs geschikt voor kleine optredens.