PDA

View Full Version : Seymour Duncan, welke?



Soulflyhigh
19 maart 2003, 20:20
Hallo,

ik heb nu waardeloze Ibanez elementen in mijn gitaar zitten en ik wilde er SD in stoppen maar welke. Ik speel voornamelijk metal. Ik keek even op de site en daar kwam ik er een paar tegen die mij wel geschikt leken. De invader en de dimebag. Welke zouden jullie aanraden?

thanx Soulflyhigh

Negative K3 fan
19 maart 2003, 20:22
Screaming demon, luister de soundclips maar!

A3
19 maart 2003, 20:52
Ik heb ze nog nooit in het echt gehoord, de seymour duncan distortion (sh 6 denk ik) wel en die is echt vet, als ik de duncan designed elementen in mijn jackson ooit vervang, zal het voor de brug zeker zo een worden

JackDanielz
19 maart 2003, 20:56
de tb4

gerrekat
20 maart 2003, 07:57
ja de incader en de dimebag zijn vette elementen je, naar mijn mening veel vetter dan de screaming denom die maar moderate output heeft.

Aleen je moet je beseffen dat de dimebag eigenljik een min of meer exacte kopie is van de bill lawrence L 500 XL, en het origineel klinkt toch nog effe beter, probeer die op de kop te tikken en kjik goed uit dat je geen stew mac versie in je maag gesplitst krijgt, maar een echte bill lawrence!

De stew mac versies staat "bill lawrence USA" op de achterkant bij de echte bill lawrence elementen staat dat er niet op raar maar waar, tenzij je een oude koopt uit de jaren 70 of 80 toen was het nmog koen en ei tussen Bill en zijn compagnon, zijn compagnon maakt nu de stew mac versies en die zuigen, maar hij gebruikt wel de bill lawrence naam!

Op ebay kun je ze heel goedkoop scoren vaak, $ 40 ofzo!
Geloof me die dingen zijn de beste PU's voor heavy muzien die ooit gemaakt zijn, maar zijn ook in staat om clean goed te klinken, en ik heb al heel wat geprobeerd!

Negative K3 fan
20 maart 2003, 11:13
De invader en dimebag zijn idd vette, maar de screaming demon schreeuwt veel beter. Waarschijnlijk is die naam erniet voor niets en op de soundclips klinkt hij ook wel geil.

gerrekat
20 maart 2003, 11:34
de Screaming Demon is de PU van George Lynch, en is toch wel typisch jaren 80 gevoiced, meer mids minder bass.

de output zal ergens rond de 250-300 mV liggen, best een leuk ding, maar wil je echt schreeuwen is zo'n dime toch wel wat vetter, die heeft meer dan 500 mV output, meer bass en treble en enigszins gescoopte mids.Niet echt een blues PU dus!

Gearge Lynch is een kicke gitrist en wat hij doet met die Screamin Demon is cool, maar naar mijn idee is voor heay muziek een invader of dime (eigenlijk een Bill Lawrence L 500 XL dus) beter.

Bovendien heeft de Bill lawrence Blade polepieces ipv losse ceramische magneetje, waardoor het klankbeeld gebalanceerder is, daar de snaren allemaal praktisch overal dezelfde afstand tot de magneet hebben.
Ik vind blade humbuckers echt super klinken voor heavy muziek!

De Dimarzio x2n is ook te overwegen, maar tot nu toe vind ik de BL L 500 veruit superieu omdat die nog meer kan dan metal alleen absoluut gedefinieerd en helder blijft, waar met anme de DiMarzio en SD Invader nogwel eens modderig kunnen klinken.
Ik heb nogwel 1 invader in een van mijn DEAN explorers zitten, die si ook best goed!

Maiden Michiel
20 maart 2003, 12:03
Invaders hebben de hoogste output, en die scheuren echt heel erg...

gerrekat
20 maart 2003, 12:23
Invaders hebben denk ik IETS minder output dan een DiMarzio X2N.

van een Bill Lawrence weet ik het eigenlijk niet precies, maar ze zitten allemaal tussen de 450-550 mV, dus zoveel verschil zal het niet zijn, ik heb ze allemaal in huis en vind ze allemaal goed.

Maar net als ik zeg qua strak geluid, definitie en helderheid wint de BL makkelijk, ik heb niet voor niets in meer dan 50 % van mijn gitaren BL elementen zitten.

De invader si een goed ding maar ik vind die SD en DM elementen verschrikkelijk overpriced net als MESA amps.

in de US i het allemaal "run of the mill" spul en hier wordt de hoofdprijs gevraagd een X2n kost online in Duitsland ongeveer 130 EURO de Invader 110 geloof ik.

In de US kost een X2n 65-70 dollar en een Invader misschien 75-80.

Een MESA kost daar $ 1500 nieuw (dualrecto) hier iets van 2800 EURO HAHAHAHAHAHAHA

Electrical Storm
20 maart 2003, 12:59
Op http://www.serlui.nl kun je gratis de folder van SeyDun bestellen...

Soulflyhigh
20 maart 2003, 13:03
Ok bedankt allemaal voor jullie reply's. De brug humbucker gaat dus waarschijnlijk een bill lawrence of een screaming deamon worden. Nu nog een voor in de neck positie (mooi clean).

Thanx Soulflyhigh

gerrekat
20 maart 2003, 13:40
Aan je username maak ik uit dat je van moderne metal houdt, dan zou ik toch niet voor de screaming demon gaan ondanks dat het een goede PÚ is.

Het geluid is toch meer typisch jaren 80 hair metal, om het even heel stereotyp neer te zetten, neem dan een invader, volgens mij gebruikt Max cavalera die ook, maar ik kan me vergissen!

Voor de nek moet een een humbuckerr hebben met veel minder output een DiMarzio PAf, seymour Duncan '59 of een BIll Lawrence L 500 R.

Maar indien je metal speelt zul je die toch niet zoveel gebruiken, ik heb in bijna al mijn giatern een DiMarzio Super Distortion in de nek zitten, en in een een Seymour 59.

Lacrymosa
20 maart 2003, 13:49
Ik heb nog een Bill Lawrence in de aanbieding

CheerS!!

gerrekat
20 maart 2003, 14:05
Wat voor een??

een echte of zó'n suffe stew mac???

een L 500 L, XL, R??? wat voor kleur?

ze zijn toch vrij zeldzaam ik zou geen winkel weten waar je ze zo kan kopen!

alleen direct van Bill zelf, tegenwoordig 3 maanden wachttijd HAHAHAHAHAHA!

A3
20 maart 2003, 15:46
Max cavalera speelt trouwens met seymour duncan distortion, voor degene die het niet geloven kan je gaan kijken op de site van esp naar de signature van max
http://www.espguitars.com

7th heaven
20 maart 2003, 15:51
actief? neem de SD life wire met 2x 9 volt batt echt bruut dat ding voor de zware metal.

Soulflyhigh
20 maart 2003, 19:28
Op 2003-03-20 13:40, schreef gerrekat:
Aan je username maak ik uit dat je van moderne metal houdt, dan zou ik toch niet voor de screaming demon gaan ondanks dat het een goede PÚ is.

Het geluid is toch meer typisch jaren 80 hair metal, om het even heel stereotyp neer te zetten, neem dan een invader, volgens mij gebruikt Max cavalera die ook, maar ik kan me vergissen!

Voor de nek moet een een humbuckerr hebben met veel minder output een DiMarzio PAf, seymour Duncan '59 of een BIll Lawrence L 500 R.

Maar indien je metal speelt zul je die toch niet zoveel gebruiken, ik heb in bijna al mijn giatern een DiMarzio Super Distortion in de nek zitten, en in een een Seymour 59.



Haha niet alleen moderne metal hoor eigenlijk vind ik maar een hadjevol nu-metal bands goed. Maar bij Soulfly afgelopen dinsdag in de 013 gebruikte Max inderdaad een aantal fraaie signature series met SD elementen

Thanx :smile:

nyc-kid
20 maart 2003, 22:01
Het nadeel van elementen met een hoge output is dat de dynamiek gedeeltelijk verloren, en daarom meer geschikt zijn voor ritme partijen. Met een SD jazz element (ala Jeff Beck) kan je een zuiverder geluid krijgen, waardoor je geluid over de hele linie beschouwd beter wordt, zelfs voor metal.