PDA

View Full Version : Op zoek naar snaren met een goede sound.



M@rtijnd
1 april 2009, 22:48
Hoi,

Ik heb sinds een tijdje een Blueridge BR-60CE. Ik vind het echt een top gitaar, daar niet van.
Hij heeft een geweldige sound, zeker voor een gitaar in zijn prijsklasse
(± €600; hij kan makkelijk mee met de veel duurdere 'Martin's).
Maar ik heb nog niet echt de juiste snaren kunnen vinden, die redelijk lang meegaan (daarbij niet te prijzig) en waarmee ik een goed geluid kan produceren.
Ik vind het na een tijdje namelijk al snel erg leeg en 'oppervlakkig' klinken. Ik zoek een wat warmer geluid en ik weet dat deze gitaar dat in zich heeft.

Heeft iemand suggesties?
(ik heb Curt Mangan, Martin, d'Addario en Ernie Ball al geprobeerd)

Martijn

Jedeel
1 april 2009, 23:58
Misschien Elixir?

Guitar GoD
2 april 2009, 15:00
vond je martin niks? probeer anders een een andere dikte, martin vind ik namenlijk de fijnste (oja ik gebruik .13)

Nemo
2 april 2009, 21:08
Ik ben helemaal fan van Elixir snaren, lekker vol en scherp. Maar de sound moet je ook maar net liggen, Martin snaren zijn ook niet slecht

Otje
4 april 2009, 19:12
Ik wissel Martin af met Ernie Ball Earthwood. De Martin's zijn wat liever, wat satijn-achtiger zeg maar, en zijn heel gebalanceerd van laag tot hoog. De Earthwood's zijn m'n favorieten voor het steviger werk - ik vind ze wat sprankelender maar ook wat "rauwer" en dat spreekt me wel aan.

http://cn1.kaboodle.com/hi/img/2/0/0/12b/1/AAAAAltIKpsAAAAAASsZUg.jpg

ensa
8 april 2009, 23:02
Ik heb een Blueridge BR-163 met Elixer snaren (phosphor bronze nano custom light). De gitaar klinkt echt stukken beter; heel erg helder geluid.
Je kunt ook de snaren van Tomastik Infeld uitproberen (Spectrum Bronze Round Wound)

SUCCES ERMEE

Eko
9 april 2009, 07:57
Ik speel al jaren alleen nog maar op Elixirs. Op mijn gitaar ( ColeClark FL1) klinken de Phosphor bronze het best. Ik heb er al van alles door heen gejaagd.

Laser
10 april 2009, 12:57
Het is maar wat je zoekt...

heb lange tijd Elixirs .12 gebruikt,
en gebruik ze nog op bepaalde gitaren.

Heb even Wyres .12 gebruikt, maar ik vond ze wat te dof voor mijn voorkeur, te zacht; terug naar Elixirs omwille van de sprankel en het lange leven.

Op de A&M gebruik ik nu d'Addario gecoat, die combinatie vind ik goed klinken.

savale
10 april 2009, 15:50
meteen maar een setje elixir phospor bronze 12-53 besteld voor mijn blueridge br-40. Ik ben benieuwd. Ik laat het weten hoe ze bevallen.

Heb trouwens de Br-60 ook bespeeld (geen idee wat voor snaren)
Ik zou er zelf denk ik een setje 12-56 of zwaardere snaren opzetten. Ik vond de gitaar vooral brilliant klinken in het laag, maar miste wat mid.

Tjebbe_Z
13 april 2009, 23:27
martin 0.12 is echt relaxte sound.

Wel iedere maand vervangen, of je moet niet zo'n vochtige vingers hebben

budje
14 april 2009, 18:31
martin 0.12 is echt relaxte sound.

Wel iedere maand vervangen, of je moet niet zo'n vochtige vingers hebben

Als je gewoon na het spelen ff een ouwe theedoek over je hals haalt kan je er maanden mee doen hoor ;) en dat geldt niet alleen voor acoustisch. Als ik dit niet zou doen zou ik een andere baan moeten zoeken alleen om m'n snaren te betalen!

savale
15 april 2009, 08:58
Is dat eigenlijk ook nodig met die elixir snaren (zit n laagje op toch?)

PeteRS
20 april 2009, 12:23
Is dat eigenlijk ook nodig met die elixir snaren (zit n laagje op toch?)


Dat vroeg ik nou ook net af. Afgelopen vrijdag een setje aan laten smeren door een verkoper. Ze klinken in ieder geval geweldig. Nu is de vraag hoe lang.... ze zijn wel pokkeduur zeg.

Flipkoos
20 april 2009, 12:36
Nooit snaren kopen in een winkel zeg ik. Ik haal tegenwoordig twee setjes elixer incl. verzendkosten uit Amerika voor de prijs van 1 pakje in een willekeurige winkel hier....

Eko
20 april 2009, 13:20
Uiteraard is het beter om snaren na het spelen af te vegen met een doek. Ook ik doe dat na optredens. De gecoate snaren gaan gewoon langer mee, zeker een keer of 5 meer. Daarbij houden ze hun toon langer. Op dit moment test ik een set van Dean Markley. Dat zijn gecoate snaren met een goudkleur ( heten ook goldbronze). Tot op heden , 2 gigs en regelmatig repeteren houden ze zich.
Het aantasten van de snaren komt veelal door het zuur in het zweet. Als je dat niet hebt ( zurig zweet) ben je een gezegend mens. Ik ken gitaristen die niet of nauwelijks zweten in hun handen tijdens het spelen. Bij mij is dat absoluut anders. Niet dat het uit m`n jatten gutst , maar het is gewoon zuur.

PeteRS
21 april 2009, 12:39
Nooit snaren kopen in een winkel zeg ik. Ik haal tegenwoordig twee setjes elixer incl. verzendkosten uit Amerika voor de prijs van 1 pakje in een willekeurige winkel hier....

Elixer, ja die zijn nep :)

Flipkoos
21 april 2009, 13:09
:seriousf: Ja dat zijn hele goeie japanse kopieėn...


spelling is niet mijn beste kant....