PDA

View Full Version : Weer wat nieuws...AMI



Flipkoos
1 april 2009, 20:06
Om Hendrix2 toch niet helemaal teleur te stellen...weer eens wat uit de Godin-stal. Tweedehands via ebay gescoord.
Het is een Art & Lutherie AMI, het parlor-modelletje van A & L.
Ik ben een beetje wispelturig, dus deze zal binnenkort ook wel weer de deur uit gaan...vind het gewoon leuk om een beetje te proberen en dan weer te verkopen, dan hou je vanzelf een paar blijvertjes over. Mijn Ovation, mijn Fender en mij Larrivee zijn zoals het nu lijkt in ieder geval blijvertjes...

Neemt niet weg dat dit echt een heel erg leuk dingetje is! Klinkt heel erg goed voor zo'n klein gitaartje. Hij is nog weer een stuk kleiner dan mijn Ovation (ook een parlor-model), maar heeft een luid gebalanceerd geluid. Vraag me toch telkens weer af hoe ze daar in LaPatrie voor zo weinig geld zulk mooi spul kunnen maken. Massief Ceder bovenblad en kersen achter- en zijbladen.

http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/P1010744.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/P1010745.jpg

Blend
1 april 2009, 20:08
Ziet er tsjill uit! :cooler: Gefeli! Je blijft wel bezig he, met die Godinnetjes :)

zoon van Piet
1 april 2009, 20:21
massief bovenblad? hebben ze de specs veranderd sinds ik de mijne kocht? en weer verkocht.. helaas. Want nu ik er weer een zie...

Flipkoos
1 april 2009, 20:37
Alleen de Almond heeft een 3-laags laminaat top. Dit is de Cedar Antique Burst, die heeft dus wel een 'solid top'. Dat was dus vroeger anders begrijp ik?

zoon van Piet
1 april 2009, 20:49
Almond? mijne was naturel, en gelamineerd..
had ook geen quasicompenserende brug, trouwens.

het was wel een erg fijn gitaartje en makkelijk om mee te nemen. en klonk zeker niet slecht.

en als extra pluspunt:
ik had toen een vriendin die gitaar speelde
en ze had extra lekker grote borsten:mmmm:
zij vond de AMI een heerlijke gitaar
en ik vond het een prachtig gezicht om ze te zien balanceren op dat klankkastje..

Flipkoos
1 april 2009, 20:56
en ik vond het een prachtig gezicht om ze te zien balanceren op dat klankkastje..


Wahaha ouwe viesterd!
:dance:

hendrix2
1 april 2009, 22:54
Mooi gitaartje!

Dat ik grote fan ben van alles wat Godin maakt hoef ik vast niet meer te vertellen (nu doe ik het toch weer ;)) maar toch blijft het me vaak verbazen hoe ze er in slagen om zulke kwaliteitsinstrumenten te maken voor het geld.

Het ziet er gewoon ook altijd erg netjes uit en ik vind de Antique Burst van deze gitaartjes echt prachtig!

Gefeliciteerd!

zoon van Piet
2 april 2009, 15:05
Wahaha ouwe viesterd!
:dance:

Lekker he?

ik zal es kijken of ik daar nog een foto van heb...

maar voor de goede orde: ze vond die gitaar dus zo fijn omdat haar borsten over die klankkast konden. bij haar eigen dreadnought kwamen ze in de knel te zitten..

Dus ik weet niet of je een vriendin hebt, en zoja of ze gitaar speelt en van die lekkere Dcups heeft.. maar zoja, dan weet je nu een leuk extraatje over je gitaar..