PDA

View Full Version : ook Fuck!!! (roken en spelen)



zoon van Piet
1 april 2009, 19:45
ik heb de laatste tijd zwaar ascetiahe neigingen.

( googelt u maar, ik wacht wel even...heb alle tijd)

Precies, ik ontzeg mezelf lichamelijk plezier om een hoger doel na te streven..

ik ben gestopt met roken. Na acht jaar paffen ( en elf jaar daarvoor niet en daarvoor tientalen jaren weer wel..)

stoppen met roken was moeilijk, heel moielik. en ikk weet nog steeds niet of ik ascetisch genoeg ben om het vol te houdne. maar in ieder geval is het ( voor mij) moeilijker dan stoppen met harddrugs of drank - dat was een makkie.

maar nu komtie: deze week was ik lekkere pasta aan het maken en hoewel het recept anders voorschreef maakte ik het gerecht mét brandblaar. twee cm lang over de voorste kootjes van mn wijsvinger.

ik kan niet meer spelen - tijdleijk.

en afkicken van de gitaar is dus nóg vreselijker dan afkicken van het roken!
echt waar! en zeker in een huis vol gitaren!

ik denk dat ik van ellende maar ga roken. of een joint opsteek...

oigun
1 april 2009, 20:08
Sinds ik gestopt ben met roken (5mnd) heb ik me nog nooit zo klote gevoeld....

Blend
1 april 2009, 20:12
oh, dus zo'n situatie is het waard om weer een sigaret / joint op te steken? :)

Wat betreft dat je niet kan spelen: da's echt klote... ik zou al je gitaren verkopen en van dat geld sigaretten kopen .

artnaz
1 april 2009, 20:40
Ik heb een beter idee:

Gitaren weggeven!!!

1) Dat is pas een hoger doel
2) Ben je van je probleem af
3) Ben ik blij

Overtuigend niet? Afspraak via PM graag.

Braindead
1 april 2009, 20:42
Haha, ik vond ook maar 1 nadeel aan roken... het schaden van de gezondheid. Als het niet ongezond zou zijn zou ik echt nog gewoon roken.

Verder had ik kort geleden een peesontsteking en kon ook niet gitaarspelen, damn dat is echt verrot. Alsof je vriendin je geil aankijkt maar je geen sex mag hebben. Ik had echt even zoiets van, zal ik dan maar een gitaartje verkopen, dan staat ze me niet zo aan te kijken.:-)

Puerco
1 april 2009, 22:03
Jullie moeten niet zo aanstellen en een voorbeeld nemen aan DEZE (http://www.youtube.com/watch?v=Wnnt9-EgUxQ) man. Ja dat is Les Paul, DE Les Paul waar die gitaren naar genoemd zijn, de man, de legende...
De arme man kan zijn handen door artrose nauwelijks nog bewegen en heeft ze dan ook min of meer in speelstand laten monteren. De man heeft zowat opnieuw moeten leren spelen en gewoon doorgaan en optreden...

Komen jullie aan met een blaartje en een ontsteking......:cheerup:

kenx
1 april 2009, 23:16
Jullie moeten niet zo aanstellen en een voorbeeld nemen aan DEZE (http://www.youtube.com/watch?v=Wnnt9-EgUxQ) man. Ja dat is Les Paul, DE Les Paul waar die gitaren naar genoemd zijn, de man, de legende...
De arme man kan zijn handen door artrose nauwelijks nog bewegen en heeft ze dan ook min of meer in speelstand laten monteren. De man heeft zowat opnieuw moeten leren spelen en gewoon doorgaan en optreden...

Komen jullie aan met een blaartje en een ontsteking......:cheerup:

Volledig gelijk man!

Niet zo zeiken over kleine dingen jongens ;)

grtz

hoofd
1 april 2009, 23:21
Pfff, ik weet niet welke wijsvinger je hebt beschadigt, van je slag- of speelhand, maar zonder wijsvinger kan je toch nog best een eind komen? En sowieso, welk hoger doel is er in het leven waarvoor je jezelf lichamelijke geneugten gaat weigeren? Dat klinkt namelijk een beetje als een monnik die in de woestijn heel lang niet gaat neuken en alleen maar gaat bidden, ieder z'n ding, maar het is verre van rock n' roll. :dontgeti:

Pais
1 april 2009, 23:51
ik heb de laatste tijd zwaar ascetiahe neigingen.

( googelt u maar, ik wacht wel even...heb alle tijd)

Precies, ik ontzeg mezelf lichamelijk plezier om een hoger doel na te streven..

ik ben gestopt met roken. Na acht jaar paffen ( en elf jaar daarvoor niet en daarvoor tientalen jaren weer wel..)

stoppen met roken was moeilijk, heel moielik. en ikk weet nog steeds niet of ik ascetisch genoeg ben om het vol te houdne. maar in ieder geval is het ( voor mij) moeilijker dan stoppen met harddrugs of drank - dat was een makkie.

Op een of andere manier trek ik dat na deze post sterk in twijfel.

Tho
2 april 2009, 03:14
Op een of andere manier trek ik dat na deze post sterk in twijfel.

mee eens. Sowieso een bijzonder vreemde post.


Ik snap eigenlijk ook niet wat een stoppen met roken topic in dit subforum doet.

Eigenlijk snap ik ook geen reet van die hele post

beruk
2 april 2009, 10:12
Tja, ik ken dat, ik ben zelf net week of zes gestopt, zwaar weer op het werk en dan krijg ik toch sterk de neiging... komt nog bij dat ik met een roker een werkkamer deel... Gelukkig ben ik zo'n zeikerd die maar één merk saffies lekker vind en die zijn nogal lastig te krijgen.
Ontopic: Van de week weer eens in mijn wijsvinger gesneden... Pleister en tegaderm erop, gaan!
http://www.futuremed.ca/images/woundcare/3M-tegadermPad.jpg
Ook goed om brandwondjes even af te dekken.

Als Django R. met drie vingers nog de sterren van de hemel speelde, moet ik niet zeuren

FruscianteFan
2 april 2009, 10:52
ik heb de laatste tijd zwaar ascetiahe neigingen.

( googelt u maar, ik wacht wel even...heb alle tijd)

Precies, ik ontzeg mezelf lichamelijk plezier om een hoger doel na te streven..

ik ben gestopt met roken. Na acht jaar paffen ( en elf jaar daarvoor niet en daarvoor tientalen jaren weer wel..)

stoppen met roken was moeilijk, heel moielik. en ikk weet nog steeds niet of ik ascetisch genoeg ben om het vol te houdne. maar in ieder geval is het ( voor mij) moeilijker dan stoppen met harddrugs of drank - dat was een makkie.

maar nu komtie: deze week was ik lekkere pasta aan het maken en hoewel het recept anders voorschreef maakte ik het gerecht mét brandblaar. twee cm lang over de voorste kootjes van mn wijsvinger.

ik kan niet meer spelen - tijdleijk.

en afkicken van de gitaar is dus nóg vreselijker dan afkicken van het roken!
echt waar! en zeker in een huis vol gitaren!

ik denk dat ik van ellende maar ga roken. of een joint opsteek...
Met het roken kan ik je niet helpen, maar ik heb ook weleens blessures aan mijn vingers en dan vind ik altijd wel een manier om toch te spelen. Als het je rechterwijsvinger is, sla dan tijdelijk aan met je duim. Als het je linkerwijsvinger is, dan maar geen barré-akkoorden (of oefen lekker met slide). Goed, natuurlijk beperkt het je spel tijdelijk, maar dat betekent niet dat je niet kunt spelen.

Maroon
2 april 2009, 12:15
Zet je gitaar in open D stemming. Pak een slide en gaan met die banaan. Zelfs al liggen al je vingers d'r af. Doe een slide om je pik, en rocken maar. :ok:

hansies
2 april 2009, 13:46
Sinds ik gestopt ben met roken (5mnd) heb ik me nog nooit zo klote gevoeld....

ik heb nog nooit gerookt...........maar ik voel me ook klote !!

bass blom
2 april 2009, 13:50
ik heb net weer gespeeld nadat ik afgelopen zaterdag een jaapje in mijn wijsvinger linkerhand, binnenkant sneed :cheerup:

zoon van Piet
2 april 2009, 16:04
Op een of andere manier trek ik dat na deze post sterk in twijfel.

stoppen met drugs -in mijn geval coke en speed- en met drank was voor mij makkelijker dan stoppen met nicotine. ik ben met dope en drank voorgoed gestopt - maar betwijfel of dat ooit lukt met sigaretten.. ik heb ooit elf jaar niet gerook, maar was in een dag weer verkocht...


mee eens. Sowieso een bijzonder vreemde post.


Ik snap eigenlijk ook niet wat een stoppen met roken topic in dit subforum doet.

Eigenlijk snap ik ook geen reet van die hele post

Loosen up, Tho! we hoeven toch niet alleen maar bloedserieus over JRC4558's of Sprague caps te lullen, toch?:crazyhappy:

En om het meer ascetisch, holistisch te bezien: is wat je tot je neemt, niet in zekere mate bepalend voor je muziek?


intussen is de blaar open en kan ik weer een beetje open akkorden tokkelen.. iedere vorm van barré is echter nog uitgesloten!

mesaman
2 april 2009, 19:06
vind het mooi dat iemand zo open en bloot zn emoties in de zaal gooit.jammer dat er mensen zo lullig op reageren.ik hoop dat je er snel weer boven op bent!
en weer kan spelen.


drugs are bad.....:hippie:

Tho
2 april 2009, 20:12
vind het mooi dat iemand zo open en bloot zn emoties in de zaal gooit.jammer dat er mensen zo lullig op reageren.ik hoop dat je er snel weer boven op bent!
en weer kan spelen.

gast... dit is niet het Tina-forum

Puerco
2 april 2009, 21:25
vind het mooi dat iemand zo open en bloot zn emoties in de zaal gooit.jammer dat er mensen zo lullig op reageren.ik hoop dat je er snel weer boven op bent!
en weer kan spelen.


drugs are bad.....:hippie:

Relax man, het was maar een dolletje (en een beetje een aanmoediging).
Tevens weer een mooi moment om deze oude gitaarheld nog eens onder de aandacht te brengen, veel mensen spelen op een Les Paul en weten niet eens waar de naam vandaan komt. Les Paul is een van de grootste gitaarhelden aller tijden!!!

Tevens nog een tip voor mensen met wondjes (aan de handen) die lastig genezen: haal wat kamferspiritus bij de apotheek of drogist en wrijf daar de wondjes mee in. Wel even op de tanden bijten maar de wondjes trekken zo snel dicht en verdwijnen ongelovelijk snel.
Wie niet weet wat kamferspiritus is; vraag je oma of een willekeurige oude buurvrouw, die weten het :)
Er is ook glycerinekamferspiritus (mooi woord voor scrable) maar die glycerine maakt je huid een beetje zacht en vettig dus dat is wat minder als je nog wilt spelen.

Hardguitar
3 april 2009, 10:49
gast... dit is niet het Tina-forum


Whahaha prachtige reactie:seriousf:

Braindead
3 april 2009, 20:25
Ga eens roken dan.


ik heb nog nooit gerookt...........maar ik voel me ook klote !!

ErikE
4 april 2009, 16:37
[Tina-forum mode on] Ik had laatst ook zo'n briljante actie:

Zaterdag met een kater wakker worden, oven vast op 220 voorverwarmen voor een relaxt ontbijtje en gaan douchen.

Vervolgens 20 min. later terugkomen, broodjes in de oven willen doen en denken: "Hee, er ligt een bord in de oven, laat ik die er even uit pakken"...

Een half uur later werd ik opgehaald voor een optreden die avond, de hele reis (Alkmaar - Hilvarenbeek) met een zak diepvriesboontjes om m'n linkerhand gezeten, alle 4 vingertoppen inmiddels voorzien van wonderlijk extra materiaal. Eenmaal ter plaatse snel de nodige atopische sedatie bij wijze van luttele 33cl eenheden wondervocht genuttigd en gaan! :blast:

Evengoed een van de meest pijnlijke gigs tot op heden, gemakshalve maar even in de categorie "leermomentjes" gearchiveerd...:ok:

!!!!dennis!!!!
7 april 2009, 09:15
Weet je wat pas kloten is!!!

4 en een halve maand in afghanistan zitten en geen
gitaar kunnen spelen in die periode !

da´s pas afkicken!

hansies
7 april 2009, 10:39
Ga eens roken dan.

ben niet gek hoor

FruscianteFan
7 april 2009, 11:13
Weet je wat pas kloten is!!!

4 en een halve maand in afghanistan zitten en geen
gitaar kunnen spelen in die periode !

da´s pas afkicken!
Gelukkig is het leger niets voor mij - en ben ik niets voor het leger.

Daan_B
7 april 2009, 11:22
http://irishantiwar.org/files/upload-images/photoes/Protests/MakeLoveNotWar.jpg :hippie:

puntdroad
23 april 2009, 16:10
Weet je wat pas kloten is!!!

4 en een halve maand in afghanistan zitten en geen
gitaar kunnen spelen in die periode !

da´s pas afkicken!

Haha, dat herken ik.

Alleen zat ik bij de Marine, vaak was het van, ik ga maar voor een paar weken of maandjes, ik heb geen gitaar nodig....

Dan begon het altijd al snel te kriebelen en stond ik weer ergens in een muziekwinkel ergens in het buitenland een gitaartje aan te schaffen...

Later heb ik nog gevaren op boten met diverse scheepsbandjes. Daar betaalde defensie muziekinstrumenten voor, jaja, van jullie (en inmiddels mijn) belastingcenten!

espike
23 april 2009, 19:21
Ik zou bijna zeggen: tijd voor een inzameling: gitaren voor afghanistan.

Ike57
23 april 2009, 22:55
Sinds ik gestopt ben met roken (5mnd) heb ik me nog nooit zo klote gevoeld....

Stoppen met roken is geen kunst :cooler: DÓÓRGAAN met roken tegen alle verdrukking in dát is pas ruggegraat tonen ! (typ ik met een lekkere Camel tussen m'n lippen :) )

Bovendien betaal ik met dat roken een hoop accijns (= belasting) en da's zeer vaderlandslievend, vooral in deze crisistijd !
Welbeschouwd is het niet-roken een weerzinwekkende vorm van belastingontduiking :soinnocent:

(Snap alleen niet waarom mijn Camels nou ineens in zo'n klinisch wit pakje zitten. Volgens de sigarettenboer zijn ze echter even dodelijk als in het oude vertrouwde pakje - dus da's een hele geruststelling )

De Beer
24 april 2009, 13:22
Haha, dat herken ik.

Alleen zat ik bij de Marine, vaak was het van, ik ga maar voor een paar weken of maandjes, ik heb geen gitaar nodig....

Dan begon het altijd al snel te kriebelen en stond ik weer ergens in een muziekwinkel ergens in het buitenland een gitaartje aan te schaffen...

Later heb ik nog gevaren op boten met diverse scheepsbandjes. Daar betaalde defensie muziekinstrumenten voor, jaja, van jullie (en inmiddels mijn) belastingcenten!
En lekker goedkoop in het buitenland gitaartjes aanschaffen en zo langs de douane varen.:blast:
De Marine vergroot je verzameling.

puntdroad
24 april 2009, 14:02
En lekker goedkoop in het buitenland gitaartjes aanschaffen en zo langs de douane varen.:blast:
De Marine vergroot je verzameling.


Tja, dat had ik achteraf vaker en beter moeten doen...

feit is dat ik op dat moment drank belangrijker vond en mijn geld daar aan opging.
Da's dan ook één van de redenen dat ik weg ben daar!

Nee, verwacht van mij niet al te veel positieve defensiepraatjes, hehe.

lodi
24 april 2009, 14:53
Stoppen met roken is geen kunst :cooler: DÓÓRGAAN met roken tegen alle verdrukking in dát is pas ruggegraat tonen ! (typ ik met een lekkere Camel tussen m'n lippen :) )

Bovendien betaal ik met dat roken een hoop accijns (= belasting) en da's zeer vaderlandslievend, vooral in deze crisistijd !
Welbeschouwd is het niet-roken een weerzinwekkende vorm van belastingontduiking :soinnocent:

(Snap alleen niet waarom mijn Camels nou ineens in zo'n klinisch wit pakje zitten. Volgens de sigarettenboer zijn ze echter even dodelijk als in het oude vertrouwde pakje - dus da's een hele geruststelling )
idd, als het een beetje meezit moeten ze je ook nog 20 jaar minder lang pensioen uitbetalen, volhouden je verdient n' standbeeld
rekensom; 4 pakjes sigaretten per week =1 usa strat per jaar

pol
24 april 2009, 15:44
om te blijven roken moet je idd karakter hebben, het mag tegenwoordig bijna nergens meer, dus zit je constant met afkickverschijnselen, bv als een vergadering wat lang uitloopt, op de trein/bus/vliegtuig, verschillende uren zonder sigaretten.

Is de korte pijn van een paar weken dan niet gemakkelijker dan die constante drang om het uur om er eentje op te gaan steken ?

Madcow
24 april 2009, 17:23
Afslachten die rokende gitaristen, wannebe slashfiguren.

RammerStein
25 april 2009, 20:03
Afslachten die rokende gitaristen, wannebe slashfiguren.

jammer dat er nog meer bekende gitaristen roken...

Ike57
25 april 2009, 20:05
rekensom; 4 pakjes sigaretten per week =1 usa strat per jaar

Mag het ook een LP zijn? :crazyhappy:

lodi
25 april 2009, 21:53
Mag het ook een LP zijn? :crazyhappy:

moet je dan wel 7 à 8 pakjes voor smoren dan hè, maar ga je gang

Ike57
26 april 2009, 00:30
moet je dan wel 7 à 8 pakjes voor smoren dan hè, maar ga je gang

No problem. Ligt nog steeds onder mijn gemiddelde :dance:

lodi
26 april 2009, 11:28
No problem. Ligt nog steeds onder mijn gemiddelde :dance:

goe bezig, ga voor n' custom

tidalwave_sideburns
26 april 2009, 12:17
Moet je wel als je stopt je sigarettengeld elke dag opzij zetten, anders geef je het zo aan andere onzin uit.Ik spreek uit ervaring, :).
En dan je familie zo van "ja, en van dat geld kan je dan eens per jaar op vakantie." Lol, zeker op een of ander Kroatisch strand een beetje zitten berekenen wat je allemaal aan spullen had kunnen kopen, :D. Dacht het niet.

toneblo
26 april 2009, 12:43
denk dat ik van ellende maar ga roken. of een joint opsteek...



loser...where's your backbone?!

Ike57
26 april 2009, 13:46
Moet je wel als je stopt je sigarettengeld elke dag opzij zetten, anders geef je het zo aan andere onzin uit.Ik spreek uit ervaring, :).
En dan je familie zo van "ja, en van dat geld kan je dan eens per jaar op vakantie." Lol, zeker op een of ander Kroatisch strand een beetje zitten berekenen wat je allemaal aan spullen had kunnen kopen, :D. Dacht het niet.

Zou inderdaad een mooie bak zijn: Eerst de ellende van het stoppen met roken en als dank de ellende van een verplichte vakantie naar Verweggistan.
Ik blijf maar lekker roken - beter voor m'n humeur :soinnocent: