PDA

View Full Version : Hoe zit het now met ELIXER snaren?



Bates15
19 maart 2003, 19:31
Die topic over online snaren bracht me weer bij een vraag die ik wilde stellen. Werken ze zoals ze beloven? Is het echt beter? Is het zijn prijs waard? Ik bedoel dus ELIXER snaren..... Niet het online bestellen....

de Bats

Dirk_Hendrik
19 maart 2003, 19:59
Mijn mening,
Ja. Volledig waar. Ik gebruik ze acoustisch en daar gaan ze veel langer mee dan wat ik ooit geprobeerd heb.

Phizer
19 maart 2003, 20:40
echt perfecte snaren, gewoon een keer proberen!

Ibanez RuleZ
19 maart 2003, 21:43
ik raad ze je met KLEM af. Ik heb 2 sets gehad, en ze klinken echt bagger. Je toon is pleite, en je krijgt er een dun, iel geluid voor in de plaats. Ik moet wel zeggen dat ze prima spelen!

Harrald

Jopie
19 maart 2003, 22:25
Koop de laatste gitarist met een Eric Clapton Special daar kun je een gratis setje Elixer snaren bestellen voor welk soort gitaar dan ook

Bates15
20 maart 2003, 09:44
? die heb ik al, zeker gemist. Ik zal het een keer proberen. Ook een setje op de bas proberen en dan weet ik meer. Bedankt voor de tips.

7th heaven
20 maart 2003, 10:18
dadrio heeft ze ook alleen heten EXP daar hebben ze eerst de coting aan gebracht en daarna de snaar pas gewonden deze snaar klimt niet zo mellow als elixer ook Martin heeft zo'n snaar de SP+ dus er zijn verschillende opties als je een gecote snaar wilt hebben

Anders Destium
20 maart 2003, 13:20
Elixirs zijn erg prettig als je gitaren hebt waar je zelden op speelt (ze roesten niet :wink: ). Ik speel liever op "normale" snaren, maar op Elixirs spelen is zeker geen ramp hoor.

gitaar-in-aarsie
20 maart 2003, 13:42
Best wel pijnlijk als je een electisch gitaar in je aarsie douwt

francis
20 maart 2003, 20:40
Goede klank, maar slechte levensduur.
Dat is mijn ondervinding, en nogal vrij duur ook.

Experience
20 maart 2003, 20:43
Kheb ze dr net opgezet. Ben er wel over te spreken. klinken ook cker wel lekker op mn gitaartje

Static-M
20 maart 2003, 22:25
Ik heb ze ook, vind de toon lekker, houdbaarheid ook. Alleen schijnen ze gigantisch duur te zijn, en volgens me gitaarleraar gaan ze uit de handel omdat niemand ze koopt vanwege de prijs. Ik heb btw twee gratis probeersetjes uit een gratis muziekblad.

Nielsje
20 maart 2003, 22:32
keb ze ook een keer gehad, hoge prijs, wel lang plezier van , die metaal achtige klank die je altijd heb als je snare nieuw zijn zit er wat langer in, (ik haat dat...) maar ze gaatn niet roesten, waardoor het zo gewoon lekker blijven klinken..
helaas nog wel breekgevoelig, maar als je daar van af wil komen moet je snaren van rubber nemen...(en misschien een adnere gitaar dan een les paul...)

Rock&Roll
20 maart 2003, 23:47
Aangezien ik endorser ben van deze snaren, kan ik jullie alleen maar aanmanen om direct een setje te gaan kopen!!! ze klinken ook erg lekker, en gaan minstens 3x zolang mee als gewone snaren...

Bates15
21 maart 2003, 00:00
Op 2003-03-20 13:42, schreef gitaar-in-aarsie:
Best wel pijnlijk als je een electisch gitaar in je aarsie douwt


???????????????????????????? wat heb dit met Elixer te maken ??????????????????

moretel
21 maart 2003, 00:06
niks, gewoon negeren dat soort berichtjes dan is de lol er snel af.

Ik heb een keer elixer snaren gebruikt maar niet echt verschil ontdekt met ernie ball's of d'addario.
Ik doe lang met mijn snaren maar mijn mede gitarist heeft van dat agressieve zweet en vervangt om de drie weken zijn snaren die roesten terwijl hij erbij staat bij wijze van spreken terwijl ik er vaak 2 - 3 maanden mee doe. Bij hem gingen de elixer snaren aanmerkelijk langer mee.
Kwa geluid merk ik niet echt verschil maar de levensduur is dan een kwestie van berekenen of het het waard is, voor mij in ieder geval niet.

xystus
21 maart 2003, 08:59
Op 2003-03-19 21:43, schreef Ibanez RuleZ:
ik raad ze je met KLEM af. Ik heb 2 sets gehad, en ze klinken echt bagger. Je toon is pleite, en je krijgt er een dun, iel geluid voor in de plaats. Ik moet wel zeggen dat ze prima spelen!

Harrald


-= GELUL =-

Heb er een halve CD mee ingespeeld. Ze gingen serieus 5x zo lang mee; de heldere toon van nieuwe snaren blijft veel langer (zeker op de nickel-wounded snaren) en het speelt perfect.

Er zit een nylon laagje om de snaar heen, waardoor vuil enz. niet tussen de nickelwounded laag kan gaan zitten. Bij de E, B, G snaar zit een heeeel dun nylonlaagje over de snaar, ook hier blijft de toon veel langer.

Tis dé snaar voor mij. Hij lijkt duur; maar niet in verhouding tot de duurzaamheid!

Kjiratsiekoedel
21 maart 2003, 10:37
1. langere levensduur (5x minstens)
2. klinken langer metaalachtig (akoustisch vind ik dat mooi, elektrisch wat minder)
3. 2x duurder (maar gaan 5x langer mee, reken maar uit!)
4. test gewoon eens
5. ik vind ze goed

Ibanez RuleZ
21 maart 2003, 11:06
Op 2003-03-21 08:59, schreef xystus:

-= GELUL =-

Heb er een halve CD mee ingespeeld. Ze gingen serieus 5x zo lang mee; de heldere toon van nieuwe snaren blijft veel langer (zeker op de nickel-wounded snaren) en het speelt perfect.

Er zit een nylon laagje om de snaar heen, waardoor vuil enz. niet tussen de nickelwounded laag kan gaan zitten. Bij de E, B, G snaar zit een heeeel dun nylonlaagje over de snaar, ook hier blijft de toon veel langer.

Tis dé snaar voor mij. Hij lijkt duur; maar niet in verhouding tot de duurzaamheid!


dank je wel; erg subtiele mening. maar ik ben er toch echt van overtuigd dat die dingen zuigen. Ik heb niets gezegd over dat ze niet lang mee gaan, en ook niets over de duurzaamheid van de "klank" die er in het begin in zit. Ik had het gewoon over het geluid dat ze produceren en dat is in een woord KUT.
Uit pure ellende heb ik die dingen binnen 2 weken er vanaf gehaald en er gewoon weer een setje Hybrid slinkys opgezet. Misschien scheelt het dat ik nogal veel met kanaaltje 3 speel als je begrijpt wat ik bedoel. Daar klinkt het absoluut niet direct en heel dun.

Harrald

Azrael
23 maart 2003, 16:31
Er zijn 2 soorten van Elixir. Dus welke hebben jullie nu getest?

Elixir® Strings with ultra thin NANOWEB™ coating…

* Sound great 3 to 5 times longer than ordinary strings
* Have the bright tone and punch of non-coated strings
* Feel like traditional strings


Elixir® Strings with original POLYWEB® coating…

* Sound great 3 to 5 times longer than ordinary strings
* Have a balanced tone and smooth response
* Feel comfortably smooth and reduce finger squeak

7th heaven
23 maart 2003, 17:32
Op 2003-03-20 13:42, schreef gitaar-in-aarsie:
Best wel pijnlijk als je een electisch gitaar in je aarsie douwt

slogisch daar zijn ze ook niet voor gemaakt

Bates15
4 april 2003, 11:29
Nou ja, hebben ze toch een fout gemaakt in de Gitarist. Die coupon was dus niet meer geldig, helaas. Nu moet ik alsnog naar de winkel. jammer van m'n postzegel, LOL

ED BOB
4 april 2003, 12:56
Ik gebruik nu ruim een jaar Elixer en ik hoef nix anders meer. Vooral als je last hebt van zweethanden (zoals ik) zijn ze perfect. Blijven veel langer helder klinken.
Het enige probleem wat ik heb is dat de D-snaar het altijd als eerste begeeft. Toen ik nog op conventionele snaren speelden had ik daar geen last van. Snaren hadden vrijwel geen kans om te breken omdat ik genoodzaakt was om na elk optreden de set te vervangen Nu speel ik net zoalang totdat er een snaar breekt is dit is altijd de D-snaar. Is dit een bekend (Elixer)probleem?

Kjiratsiekoedel
4 april 2003, 13:29
Nee, maar wel een bekend klassiek gitaar probleem. De D-snaar is de dunste omwonden snaar, ook bij elektrisch. Het zal daar wel aan liggen.

savecracker85
4 april 2003, 15:08
ik heb ook elixer snaren gekocht op aanraden van mn gitaarleraar...volgens hemgaan ze tot 5 keer langer mee en blijft de klank goed.. kep ze nog niet geprobeerd(eerst nog ff me andere snaren opmaken)... maar ik ga er vannuit dat mn gitaarleraar gelijk heeft :smile: