PDA

View Full Version : Voodoo Lab Pedal Power 2 Plus



schizo910
1 april 2009, 16:32
Ik zat te twijfelen tussen een Burkey flatliner Six of de Voodoo Lab Pedal Power 2 Plus. (De Flatliner PRO vind ik echt veel te groot). De flatliner Six heeft echter een vast netsnoer, 6 inputs i.p.v. 8 en geen SAG optie. Dus dat heeft me doen besluiten om voor de Voodoolab te gaan.

Nu heb ik een Fulltone GT500 die kan draaien op alles tussen 9- en 18V. Ik wil daar natuurlijk wat mee testen. Nu kun je 't pedaal aan 2 uitgangen hangen om er 18V uit te halen, da's duidelijk. Maar ik vraag me nu af of je de GT500 ook in output 1-4(ACA) kan hangen met de dipswitch op ON, zodat het voltage 12.3V wordt? Of aan 5-6(L6) met de dipswitch op On zodat het voltage 14,5V (of 12V (unregulated(?))) wordt?

techfrenk
1 april 2009, 17:01
Het zou hier tussen kunnen staan, anders kijk ik straks thuis even...

9/12V (x4) – Standard 9V and 12V Boss ACA
With each one of these four outputs delivering 100mA, you can easily power any 9V battery-operated pedals. Boss pedals that specify the PSA adapter operate at 9V like most other pedals. Boss pedals that require the ACA adapter operate at 12V which can be selected via switches underneath the Pedal Power 2 Plus. Any one of these outputs can be individually selected to run at 9V or 12V.

9V (x2) – High Current 9V and Line 6 Modelers
These two outputs each deliver 250mA allowing you run high current draw effects like the Boss DD-20 Giga Delay or Line 6 DL4 Delay Modeler. Via switches underneath the Pedal Power 2 Plus, these two outputs can be separately configured for regulated (Boss Twin Pedals) or unregulated (Line 6 Modelers) power allowing you to run both units if so desired. These outputs can also power any standard 9V effects as well.

9V (x2) – Standard 9V With Battery Sag Control
These outputs each have an available 100mA of power, but also allow you to SAG the voltage from roughly 4V to 9V. This feature can be enabled via the bottom panel switches. The SAG control is mostly useful for transistor-based fuzz, octavia, and distortion circuits, as most modern opamp designs are minimally affected by variations in supply voltage. We recommend turning SAG off if you’re going to run digital pedals like delay, chorus, and reverb.

18V/24V – Using Custom Cables
All of the outputs on the Pedal Power 2 Plus (and the original Pedal Power) are completely isolated allowing you to create different voltages. You can run effects like the current MXR Flanger by combining two 9V outputs to create a single 18V supply. By switching two outputs into 12V ACA mode, you can join them together to create a 24V output for powering numerous Electro-Harmonix stompboxes including the Deluxe Memory Man.

shredneck
1 april 2009, 19:39
Ik zat te twijfelen tussen een Burkey flatliner Six of de Voodoo Lab Pedal Power 2 Plus. (De Flatliner PRO vind ik echt veel te groot). De flatliner Six heeft echter een vast netsnoer, 6 inputs i.p.v. 8 en geen SAG optie. Dus dat heeft me doen besluiten om voor de Voodoolab te gaan.

Nu heb ik een Fulltone GT500 die kan draaien op alles tussen 9- en 18V. Ik wil daar natuurlijk wat mee testen. Nu kun je 't pedaal aan 2 uitgangen hangen om er 18V uit te halen, da's duidelijk. Maar ik vraag me nu af of je de GT500 ook in output 1-4(ACA) kan hangen met de dipswitch op ON, zodat het voltage 12.3V wordt? Of aan 5-6(L6) met de dipswitch op On zodat het voltage 14,5V (of 12V (unregulated(?))) wordt?


Ja, dat kan, geen enkel probleem. Je gaf het antwoord zelf al eigenlijk, de fulltone kan tussen 9 en 18v hebben en alle uitgangen van de PP2+ geven genoeg miliamperes, ook de polariteit is geen probleem dus voila.
Mooiste is 2 kabels in de sag control uitgangen, dan kun je echt experimenteren....wel gewoon beide uitgangen op 9 volt, anders gaat het mis.

schizo910
2 april 2009, 10:20
Oké, bedankt. Ik wilde toch nog even een bevestiging. FF checken voor de zekerheid; De Skiets en stroom, da's geen goed duo...

Diggerz
4 april 2009, 18:35
Let wel op dat de SAG uitgangen (7-8 ) minder mA's leveren dan de L6 (5-6) uitgangen.. (mocht je dit nodig hebben)

speedmusic
30 september 2009, 09:44
Even een schopje, omdat ook ik twijfel tussen de Burkey en Pedal Power 2.
(of zijn er nog meer keuzes

Tot nu toe heb ik een lichte voorkeur voor de pedal power 2
Levert de SAGoptie echt een verschil op? (uiteraard op pedalen die hiervoor gevoelig zijn. Nadeel van de Burkey vind ik ook de vaste kabel.

Voordeel vind ik dat het een mooi NL product is en de prijs iets beter maar ja wel twee uitgangen minder dat maakt hem toch iets duurder.

Met acht heb ik er hoe dan ook te kort, ik begrijp dat je de power kunt stacken, maar kun je de power ook splitten?
Dan zou ik pedals welke goed functioneren in mijn huidige daisychain set up, kunnen combineren op één uitgang mits de Ma voldoende is.
(lees nu net dat op een ander topic dat daisychainen mogelijk is)

Nu nog uitzoeken met welke apparaten dit kan, door een aanval van GAS (en een kleine bonus) heb ik budget vrijgemaakt om een aantal pedals te kopen. Mijn oude pedals heb of ga ik de deur uit doen, echter de nieuwe heb ik nog niet binnen. Mmisschien dat iemand ervaring heeft met de volgende pedalen.

De vraag is dus welke pedalen zou ik in een daisychain kunnen hangen en welke zou ik op een geďsoleerde output moeten zetten:

Deze zijn al besteld en komen zeker:
Analogman - Sunface
Plum Crazy - Fuzzy Lady
MXR - Carbon Copy
Lovepedal - Pickle Vibe
Luther - overdrive (GMD)
Turbo Tuner
Malekko - Spring Chicken
Barber - Tonepress
MXR - Phase 90 (script)
Analogman - KOT v4 (2x high gain)

Hiervan ben ik nog niet zeker wat ermee te doen:
Lehle 1@3 deze ga ik misschien verkopen omdat ik nog geen idee hoe ik hem in de toekomst in ga zetten. (tips?)
Vox - V847 hiervan overweeg ik een aanschaf, zal hem niet veel gebruiken maar leuk voor erbij.

schizo910
30 september 2009, 10:37
Toen ik dit topic starte zat ik ongeveer met dezelfde dilemma's als jij nu. Ik vond het formaat van de Burkey en het feit dat het een NL product is een pluspunt.

Uiteindelijk toch gegaan voor de PP2+ omdat hij net wat meer mogelijkheden heeft. De SAG functie werkt heerlijk met m'n fuzz en het losse netsnoer is absoluut veel makkelijker in gebruik...

speedmusic
30 september 2009, 14:07
Kun je een 110v voodoo lab makkelijk naar 220v zetten vaak zie je hier heel simpel een switch voor.

Hier een mooi overzicht van vele powersupplies:
http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/power/psu.htm

hugo123
30 september 2009, 16:27
Wow, http://www.modtone-effects.com/Power-Plant-Variable-Voltage-En1.html deze is ook erg aantrekkelijk! Goedkoper dan de PP2? Hij kan ook op 230 lopen, kijk maar op de achterkant!

Harry
1 oktober 2009, 10:24
wat betekent dat, SAG-functie?

Bernd Veenema
1 oktober 2009, 12:14
wat betekent dat, SAG-functie?

Variabel voltage op een bepaalde uitgang. Zo kun je het effect van een halflege batterij simuleren wat bij veel Fuzzpedalen erg goed werkt.

@ TS: ALs je de luther drive (die is door Gearmanndude ontwikkeld toch?) en de Plum Crazy Fuzzy lady binnen hebt, moet je eigenlijk even een review plaatsen. Die pedalen waren mij namelijk ook opgevallen. Waar heb je de Fuzzy Lady besteld? Ik had trouwens nog een Analogman Sun Face NKT-275 voor je gehad, maar je hebt hem al besteld zie ik.

speedmusic
1 oktober 2009, 16:17
De Sunface heb ik lokaal gekocht is dus al binnen, de Fuzy lady 2de hands ebay voor een leuke prijs en de Lutherdrive rechtstreeks bij Mr. GMD (Jack Black? ;) )



Wow, http://www.modtone-effects.com/Power-Plant-Variable-Voltage-En1.html deze is ook erg aantrekkelijk! Goedkoper dan de PP2? Hij kan ook op 230 lopen, kijk maar op de achterkant!

Vast goedkoper, de powerplant is in de USA ook goedkoper te krijgen en daar moet de modtone mee concureren.
Dat zoeken we dus op, niet dus de Powerplant is duurder en vanwege die voor mij niet interessant om naar NL te halen.

Hier al een idee van de sunface / fulltone 69 / Fuzzy lady / Monsterpiece NPN
Fuzz Shout Out bij GMD (http://www.youtube.com/watch?v=nmhG9OjohhM&feature=channel_page)

Harry
1 oktober 2009, 17:08
dank je Bernd!

Bernd Veenema
1 oktober 2009, 19:23
De Sunface heb ik lokaal gekocht is dus al binnen, de Fuzy lady 2de hands ebay voor een leuke prijs en de Lutherdrive rechtstreeks bij Mr. GMD (Jack Black? ;) )

Mag ik je vragen wat die Luther Drive kost? En hoe is het contact met die GMD? Wachtlijsten enzo?

Gearmanndude heeft erg leuke youtube-filmpjes trouwens. Echt een aanrader voor mensen die wat meer over overdrive/fuzz-pedalen willen weten.

speedmusic
2 oktober 2009, 13:31
De kosten voor een luther drive zijn $130,-- incl verzenden. Contact loopt goed en hij reageert snel. Ze zijn nog te krijgen in het Wit/gold/green zelf heb ik vandaag de betaling de deur uitgedaan voor een witte. Weet dus niet of hij deze nog heeft, hij produceert behoorlijk kleinschalig.

Zijn contactgegevens stuur ik je toe in een pm dit ivm spam zaken.

soup
2 oktober 2009, 13:41
Kopen veel mensen dat pedaaltje niet omdat ze denken dat het Jack Black is?

Ik denk dat het 1 van de redenen is waarom hij daar $130 voor kan vragen.

speedmusic
2 oktober 2009, 13:46
$130 incl. verzendkosten vind ik wel meevallen met de huidige dollarstand trek de verzendkosten eraf en je komt omgerekend op €75,-- voor een leuke overdrive lijkt mij niet duur.

Ook lijkt het me vrij logisch dat GMD en Jack Black niet dezelfde persoon is, maar who cares? Een hype is altijd leuk.

Bovendien vind ik zijn reviews zo ongeveer de leukste die er zijn op youtube. Door zo'n pedal bij hem te kopen hoop ik dat hij blijft doorgaan en de frequentie van zijn reviews misschien verhoogd.