PDA

View Full Version : Waarde Fender '76 Super Reverb



VanMeekeren
1 april 2009, 14:37
Even terugkomend op mijn eigen post:

Volgens mij ben ik dead-cheap aan mijn SR gekomen. Maar weet ik dus niet zeker.

Wat zouden jullie zeggen over de waarde van mijn amp: Het is een '76 Super Reverb. Trafo's origineel en in topstaat. Één speaker is wel ietsjes minder, maar wel allen origineel.

Bvd.

Onze Moderator Bert k stelde voor dat ik toch maar deze vraag hier moest stellen...... bij deze.....

Wat is mijn SR waard?

Van Meekeren

olaftheholy
1 april 2009, 17:33
Volgens Ariejan van Marble-amps, afhankelijk van die dingen hun conditie zo ergens tussen de twee en drieduizend euro.
En als je een echte stevie ray vaughan gek vind misschien nog wel meer....

Maarre... fotoooooooos van je super?
en rap een beetje:crazyhappy:

PeeVee
1 april 2009, 18:07
Ik dacht een sf SR zo rond (dus onder en boven) €1200. Een nette blackface zo rond (idem) €2500, uiteraard e.e.a. afhankelijk van de staat waarin ie verkeert. Mijn '65 bf en '69 sf SR zou ik echter (beiden) voor geen goud meer willen missen. Deze amps zijn, naast mijn geblondeerde blackface TR, ideaal voor Bugaboo Tang (http://www.bugabootang.nl). In Mess Around (http://www.messaround.nl) gebruik ik veel kleinere ampjes (op het moment een 5E3 achtige maar dan SE KT66 eindtrap + outboard reverb).

VanMeekeren
1 april 2009, 23:34
Ik dacht een sf SR zo rond (dus onder en boven) €1200. Een nette blackface zo rond (idem) €2500, uiteraard e.e.a. afhankelijk van de staat waarin ie verkeert. Mijn '65 bf en '69 sf SR zou ik echter (beiden) voor geen goud meer willen missen. Deze amps zijn, naast mijn geblondeerde blackface TR, ideaal voor Bugaboo Tang (http://www.bugabootang.nl). In Mess Around (http://www.messaround.nl) gebruik ik veel kleinere ampjes (op het moment een 5E3 achtige maar dan SE KT66 eindtrap + outboard reverb).

Zoiets meende ik ook al. Mijn SR heeft dus een iets verroestte speaker (één maar), maar de trafo's zijn helemaal goed, zelfs geen klein beetje roest op te bekennen.

Ik heb er 700 voor betaald, trouwens. :sssh:

Van Meekeren

jacky
4 april 2009, 12:44
markt is momenteel erg traag en afwachtend ze zouden 1250 makkelijk moeten halen maar de laatste die ik heb verpatst bracht 1000 op.

geduld is belangrijk dan moet 1250 haalbaar zijn

die andere bedragen is inderdaad voor blackface amps die doen dat volgens de boekjes maar probeer het maar te vangen

succes

Mr.Jay
4 april 2009, 13:20
Volgens Ariejan van Marble-amps, afhankelijk van die dingen hun conditie zo ergens tussen de twee en drieduizend euro.

Ik denk niet dat AJ dit gezegd heeft, hij weet toch wel iets meer vintage-prijzen als ik me niet vergis. Prijzen van de "grotere" Fenders zijn inderdaad wat ingekakt de laatste tijd, waartegen voor de kleineren idioot hoge prijzen gevraagd worden. Of ze hiervoor verkocht worden betwijfel ik ten zeerste. Zeker de SR is minder in trek, wellicht is iedereen vorozien die er ooit een wilde.

olaftheholy
4 april 2009, 13:31
Ik denk niet dat AJ dit gezegd heeft, hij weet toch wel iets meer vintage-prijzen als ik me niet vergis. Prijzen van de "grotere" Fenders zijn inderdaad wat ingekakt de laatste tijd, waartegen voor de kleineren idioot hoge prijzen gevraagd worden. Of ze hiervoor verkocht worden betwijfel ik ten zeerste. Zeker de SR is minder in trek, wellicht is iedereen vorozien die er ooit een wilde.

Nou wel toevallig, hij heeft het letterlijk zo gezegd... en het was vorige maand.
Maar jij 'denkt' dat hij iets wel of niet zou zeggen.
Ik stond naast 'm in dat koude schuurtje op de betreffende super
te spelen.


edit ; Het was een BF met bruin tolex...maar volgens mijn vrouw zinspeelde hij op de aanschaf van een Marble amp.... kan me dus vergissen! :D

Mr.Jay
4 april 2009, 13:39
Dan vergis ik mij duidelijk in hem. Een '76 is max. zo'n 1200 waard en dan moet ie in uitstekende staat zijn. Bf zo tussen 1800 en 2500(afhankelijk van staat), kan sterk varieren en je moet er net iemand voor vinden.

frander
9 april 2009, 12:43
Heb een half jaar geleden een SR blackface uit 1966 gekocht. Op de reverb na totaal orgineel! Dus ook de speakers. Heb er lang naar gezocht, en deze gaat dan ook nooit meer weg. Wel 2200 euro voor betaalt... Maar alleen die geur al...

the sure thing
10 april 2009, 17:08
Dan vergis ik mij duidelijk in hem. Een '76 is max. zo'n 1200 waard en dan moet ie in uitstekende staat zijn. Bf zo tussen 1800 en 2500(afhankelijk van staat), kan sterk varieren en je moet er net iemand voor vinden.Precies. Een vroege silverface zonder MV mag ook richting de EUR 1500 gaan...

frander
25 april 2009, 09:25
Net nog even op gespeeld. ONBETAALBAAR!

nico verduin
25 april 2009, 09:53
Nou dan weet je het.... onbetaalbaar dus geen waarde:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:

johnnyz
26 april 2009, 23:09
zie net een SR uit '70 staan vraagprijs 1000 euro

frander
27 april 2009, 11:28
Das een silverface. Ook leuk natuurlijk, maar net geen blackface. Want daar zit het prijsverschil in...

Mr.Jay
27 april 2009, 11:34
Das een silverface. Ook leuk natuurlijk, maar net geen blackface. Want daar zit het prijsverschil in...

Een early 70's SF SR kan een hééél mooie toon hebben, zelf heb ik er een gehad uit '74 die ik "stock" mooier vond dan toen ie geblackfaced was. Altijd spijt van gehad van die ingreep.
E.e.a. ligt eraan welke spekaers erin zitten.
Er zitten heel goeie Sf's tuissen en ook slechte Bf's. Niet alles wat blinkt is goud.
1000 (ik had em zien staan is een cheapo SR als ie verder origineel is en in leuke staat.
Als er ook nog es CTS alnico's inzitten > meteen kopen die hap.

dacrow
27 april 2009, 17:57
Ik dacht een sf SR zo rond (dus onder en boven) €1200. Een nette blackface zo rond (idem) €2500, uiteraard e.e.a. afhankelijk van de staat waarin ie verkeert. Mijn '65 bf en '69 sf SR zou ik echter (beiden) voor geen goud meer willen missen. Deze amps zijn, naast mijn geblondeerde blackface TR, ideaal voor Bugaboo Tang (http://www.bugabootang.nl). In Mess Around (http://www.messaround.nl) gebruik ik veel kleinere ampjes (op het moment een 5E3 achtige maar dan SE KT66 eindtrap + outboard reverb).

Hey PeeVee, maak toch een te gekke rubriek GEAR op jullie site?

http://www.bugabootang.nl/

Altijd leuk om te kijken welk materiaal iemand gebruikt?

PeeVee
27 april 2009, 21:13
Hey PeeVee, maak toch een te gekke rubriek GEAR op jullie site? http://www.bugabootang.nl/ Altijd leuk om te kijken welk materiaal iemand gebruikt?
Och daar zijn de meningen over verdeeld. Voor "gearheads" is dat misschien wel maar dat is niet echt de doelgroep die we met de website aan willen spreken, dat zijn voornamelijk (1) potentiele opdrachtgevers en (2) mensen die een optreden hebben bijgewoond en wat meer info willen of een berichtje in gastenboek willen schrijven.

Ik vind persoonlijk gear info op een website van een niet professionele / bekende band juiste een beetje overdreven / pretentieus. De gemiddelde website bezoeker zal waarschijnlijk worst wezen waar je op speelt en eerlijk gezegd; zo bijzonder is het allemaal ook weer niet. Op een prive/hobby site vind ik dat iets heel anders. Het is leuk en interessant om van iemand te lezen hoe hij met zijn gear bezig is. Op een band site vind ik dat een beetje misplaatst. Ik heb een tijd lang ook zo'n gear site gehad (is geloof ik zelfs nog in de lucht bij tiscaliweb.nl) maar al heel niet niet bijgehouden, nogmaals, zo bijzonder is het allemaal niet, denk dat op dit moment mijn overall sound het meest verbeterd door gewoon wat meer te oefenen ;)

Misschien ga ik het wel weer een keertje oppakken, maar voorlopig druk met andere zaken (o.a. afmixen nieuwe demo www.messaround.nl).

johnnyz
27 april 2009, 23:31
Das een silverface. Ook leuk natuurlijk, maar net geen blackface. Want daar zit het prijsverschil in...

Snap ik maar dan is het zoals Jay ook zegt een mooie prijs voor een '70s SF als ie in orde is, helaas ben ik al voorzien;):)

Aca Ilic
28 april 2009, 17:21
Snap ik maar dan is het zoals Jay ook zegt een mooie prijs voor een '70s SF als ie in orde is, helaas ben ik al voorzien;):)


je bedoelt "gelukkig ben ik al voorzien...."

Mr.Jay
28 april 2009, 18:17
Ach ik vond het leuk dat ik een 65er gehad heb maar geen spijt van de verkoop (er is nu iemand héél blij mee :-).
Ik blijf een AB763 te "braaf" vinden en wil geen andere meer dan een ruige 5F6.