PDA

View Full Version : Hellup!!!!!!!



Fenndangoband
1 april 2009, 12:41
Iemand toevallig bruikbare tips voor het volgende... heb zonet de nagel van mijn linker ringvinger helemaal verneukt... heb tussen twee zware metalen platen gezeten... resultaat... ik verga van de pijn en staat ondertussen gezwollen en blauw... probleem is dat ik vanavond moet optreden en helaas is dit niet mijn slaghand. Zit op mijn werk en heb al een lat gebruikt als gitaarhals maar ik kan absoluut geen druk zetten... iemand toevallig wondermiddeltjes zodat de pijn onmiddellijk verdwijnt... het is te zeggen... zeker tegen 21h30 vanavond (waarschijnlijk niet maar je weet nooit)? KLOTE BOEL...........

Bram+
1 april 2009, 12:50
Euh,
http://opiated.files.wordpress.com/2007/11/heroin_red_carpet.gif
:soinnocent:

Maar zonder dollen, je hebt 'm al 'flink' ingetapet met pleisters en tape?

olaftheholy
1 april 2009, 12:51
poeh dat is zuuuuur man!

koelen koelen koelen...

bloeduitstorting onder je nagel? naar de arts en gaatje in laten maken , kan de druk er af.

verder tegen de pijn vaseline met lidocaďne (alleen op artsenrecept) en ALLEEN bovenop je vinger smeren en nagel dáár waar het pijn doet aan de onderkant smeren heeft géén zin,voel je nix meer en kan je net zo goed niet spelen.


Heeeeeel veel succes en beterschap!

Spitfire
1 april 2009, 12:52
Face it, dit gaat echt niet meer lukken voor half 10 vanavond.

Pijnstillers helpen natuurlijk, maar de vinger zelf moet gewoon genezen.

espike
1 april 2009, 12:56
optie 1 dosis pijnstillers, 5 tequilla, 5 bier, en tanden op elkaar
(puur op koppigheid kom je een heel eind)
optie 2 Even langs de huisarts en de situatie uitleggen.. wie weet heeft ie een tijdelijk wonder middel
optie 3: gitaar in open g stemming zetten, en wijsvinger barre's en slides (als je vinger er nog in past)

the sure thing
1 april 2009, 12:59
optie 4: niet optreden en lekker laten genezen. Dit heet nou een gevalletje Pech...

beruk
1 april 2009, 13:01
poeh dat is zuuuuur man!

koelen koelen koelen...

bloeduitstorting onder je nagel? naar de arts en gaatje in laten maken , kan de druk er af.

verder tegen de pijn vaseline met lidocaďne (alleen op artsenrecept) en ALLEEN bovenop je vinger smeren en nagel dáár waar het pijn doet aan de onderkant smeren heeft géén zin,voel je nix meer en kan je net zo goed niet spelen.


Heeeeeel veel succes en beterschap!

Ik sluit me hierbij aan.
Lidocaďne op je nagel smeren is wel erg heftig.
Ik zou een fijne iboprufen 400 of diclofenac 25 nemen pijnstillend en werkt zwelling tegen.

Thiez
1 april 2009, 13:07
ik heb dit zelf ook een keer gehad. Ik zou idd de tip van olaftheholy volgen.
Toen ben ik ook ff langs de huisarts gegaan. dan maken ze idd klein gaatje in je nagel om de druk eraf te laten, dan smeren ze der wat zooi op en gaat er een tapeje omheen en dan kun je wel optreden. alleen na het optreden het je wel een bonkende vinger.

hole
1 april 2009, 13:40
verder tegen de pijn vaseline met lidocaďne (alleen op artsenrecept) en ALLEEN bovenop je vinger smeren en nagel dáár waar het pijn doet aan de onderkant smeren heeft géén zin,voel je nix meer en kan je net zo goed niet spelen.



@TS: Da's K*t!! Laat ons nog weten of het nog gelukt is?!

@OtH: Ik dacht dat jij 'juridisch recht' had gestudeerd, geen medicijnen? :seriousf: Sta keer op keer versteld hoor

Rutger
1 april 2009, 13:50
even langs de huisarts en je laten behandelen.

en als t niet gaat dan gaat het niet, gewoon domme pech...

olaftheholy
1 april 2009, 14:31
@TS:
@OtH: Ik dacht dat jij 'juridisch recht' had gestudeerd, geen medicijnen? :seriousf: Sta keer op keer versteld hoor


Je moest eens weten wat je in mijn vakgebied 'bijleert' van je klanten.
Sommige zijn ware 'alchemisten'
Maar het geval zelf pas nog bij de hand gehad toen mijn vrouw met haar vinger tussen de branddeur van de studio zat... ook veel van geleerd.

Fenndangoband
1 april 2009, 18:08
Hartelijk bedankt voor al de reacties en medeleven ... het doet gewoon nog klote veel pijn (en het kloppen van van mijn hart blijft er in bonken), straks vlug een bezoekje aan de arts, wie weet heeft hij een wondermiddel, zoniet volg ik de raad op van het nemen van zware pijnstillers, wat tape er rond en dan zien we wel hoe belabberd ik speel vanavond. Niet optreden is geen optie, daarmee zet ik mijn andere bandleden in de zak. Hopend op wat begrip van het publiek. Soit... nogmaals bedankt.

j3r03n
1 april 2009, 18:27
Met de kans op het verkloten van je vinger voor de rest van je leven?

Spitfire
1 april 2009, 18:54
Met de kans op het verkloten van je vinger voor de rest van je leven?

Nounou, zo hard zal het wel niet gaan.

Het is meer dat je niet echt lekker speelt met een vinger die naar de kloten is. Het kán wel, maar het is gewoon verre van fijn. Beetje dezelfde reden waarom mensen niet naar hun werk/studie/school gaan als ze ziek zijn.

j3r03n
1 april 2009, 21:52
Ik ben begin december met mijn linker middelvinger tussen een metalen deur gekomen: nagel blauw (later zwart), vinger loeidik, kon geen druk verdragen. Naar de dokter, gaatje in de nagel boren, nog steeds loeidik. Ik kon 2 weken lang zelfs niet wíjzen naar mijn gitaar. Daarna werd de drang te sterk en speelde ik toch. 3 weken geleden viel mijn (zwarte) nagel er eindelijk af, en hoera, mijn vinger is verkloot... Het was dus eigk meer een waarschuwing.:sssh: Maar aangezien het al half 10 geweest is, en de TS geen mietje is, zal hij nu wel aan het shredden zijn ;)

jonesd
2 april 2009, 10:02
Hoe is het gegaan? Viel het nog een beetje mee?

Wiellem
2 april 2009, 12:29
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of het gelukt is

gitaarvrouwtje
2 april 2009, 14:04
ben eigenlijk wel benieuwd of die vinger niet gebroken is:???:

United
3 april 2009, 10:12
MMM geen nieuws is slecht nieuws... :dontgeti:

Fenndangoband
3 april 2009, 12:42
SORRY voor mijn late reactie, maar ik ben gisteren geen second thuis geweest vandaar...
Wel woensdagavond was echt, zoals wel te verwachten was, klote om te spelen... normaalgezien laat ik me nogal gaan op een podium (dat is net het leuke aan het spelen ;)) maar deze keer stond ik er maar stokstijf bij... mijn volledige aandacht ging gewoon naar concentratie in het spel en de extra pijn die hieruit voorkwam... en constant gekke bekken trekken van de pijn (bleek grappig te zijn voor mening toeschouwer). Ik heb uiteindelijk zeer zware pijnstillers genomen , maar waren er helaas niet genoeg... Mijn spel zelf was ook maar belabberd... als je geen druk kan zetten op een snaar krijg je maar een kutgeluid (en probeer maar eens te benden:(). Gelukkig heeft onze zanger even kort vermeld wat er was gebeurd met mijn vinger die dag. Vandaag is de eerste dag dat die druk van onder mijn nagel iets of wat is verminderd... gelukkig maar... vanavond moet ik terug spelen in Gent en hopelijk gaat het al wat beter, waarschijnlijk wel maar het zal toch nog niet optimaal zijn. Na vanavond laat ik mijn vinger rusten tot de pijn weg is... en nee hij is gelukkig niet gebroken (dan zou ik pas gek worden denk ik). Aan iedereen nogmaals bedankt voor de tips! Dat vind ik nu zo schitterend aan dit forum hier, je kan hier altijd rekenen op bijval :hippie:.

j3r03n
3 april 2009, 17:05
Mooi, je bent er nog goed vanaf gekomen, alleen n beetje bikkelen ;)

Heb je ook zo'n mooie blauw-zwarte bloedblaar onder je nagel? Want daar heb ik dus moor 3 maanden mee rondgelopen :P Ik was blij dat ie eraf ging, want dat ding zat maar in de weg:soinnocent:

Succes vanavond, en gun je vinger daarna maar vakantie ;)

gitaarvrouwtje
3 april 2009, 17:53
dapper dat je toch gespeeld hebt..en gelukkig dat ie niet gebroken is..dat zou pas echt :( k met peren zijn