PDA

View Full Version : Ervaring met Larrivee ?



bommie
1 april 2009, 11:11
Ik heb mijn oog laten vallen op een Larrivee D-09E...
Wie heeft ervaring met deze gitaar?
Of goede suggesties voor een dreadnought van een ander merk in dezelfde prijsklasse of goedkoper?

alvast bedankt!

Jantje Poen
1 april 2009, 11:39
Ik heb geen ervaring met de D09-E, maar ik heb een tijdje geleden een Larrivee D05-E gekocht. Ik had er eerst 1 zonder p.u. uitgeprobeerd en die klonk fijn, de andere gitaren in dezelfde winkel klonken kut, dus dat fijn klinken is dan ook weer relatief. Ik wou er 1 met p.u., dus die moest besteld worden, dat heb ik in the UK gedaan, scheelde 350 euro!

Ik heb het gevoel dat door de p.u. systeem (Braggs), een flinke blok in de klankkast, het geluid iets minder wordt. Ik heb dit enigzins kunnen compenseren met een setje 013 snaren, dat speelt trouwens prima op Larrivee, want deze zijn (brug) afgesteld op 012/013 snaren, misschien dat je de hals nog een slag (boller) moet geven.

Concluderend: De Larrivee is technisch super, geluid: volume=gemiddeld, toon=prachtig (afhankelijk van houtsoort natuurlijk), prijs=super, afstellen hals=lastig, hals=niet te dik, niet te breed, body=lekker klein, nette afwerking, koffer=super, klantenservice=weet ik niet, ik moet ze nog mailen.

Succes ermee!

freddy
1 april 2009, 12:16
Ik heb tijdens mijn zoektocht naar een akoestische gitaar ook een aantal Larrivee's in handen gehad.
Dat zijn prachtige gitaren, Jean Larrivee staat bekend om zijn hout selectie de klank is een beetje lief, romantisch als ik zo mag noemen maar daarom niet minder mooi.
De enige reden waarom het geen Larrivee geworden is voor mij is dat de hals mij niet lag m.a.d.w. ik vond het niet lekker spelen, waarom dat zo was is mij ook niet helemaal duidelijk,is het de radius?is de hals te dik?ik zou het zo niet direct kunnen zeggen.