PDA

View Full Version : TC Nova Repeater



dml
1 april 2009, 02:25
Als je naar de titel kijkt, zou je denken dat het op een looper gaat maar het gaat dus om een delay, een gestripte Nova Delay. Qua prijs moet hij onder de 150 eypo duiken. En hij heeft iets wat de Nova Delay niet heeft (daarom heb ik 'm ook weer verkocht), namelijk Kill Dry. Tsjek it aut:

http://www.tcelectronic.com/novarepeater.asp

Comfortably Daniel
1 april 2009, 07:48
Ben zeker benieuwd naar dit pedaaltje. Ziet er in elk geval goed uit met deze functies. Ga 'm zeker een try-out geven als ie in de winkel ligt.

jonesd
1 april 2009, 08:41
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe delay en deze ga ik zeker proberen! Ziet er goed uit.

olaftheholy
1 april 2009, 10:17
http://www.tcelectronic.com/novarepeater.asp

héél die rataplan zit ook in de g-sharp... ook killdry. ;o)
g switch erbij je zit okay.

niet voor mij, ben genezen van effecten.
zoek nog een ce5 (als kanaalsplitter)

TimmU
1 april 2009, 10:35
Nou,die moet ik maar eens kopen!

schizo910
1 april 2009, 11:29
Nou,die moet ik maar eens kopen!


over een jaar of vijf? :satisfie:

Staon
14 juli 2009, 22:16
Ik heb 'm vandaag in een shootout ondervonden tegen:
T-Rex Replica
Boss DD-3
Boss DD-7
Line6 Echopark

En, de Repeater is verreweg de beste. Typisch was dat ik de Replica nog het slechtst vond (ondanks dat die het duurst is), maargoed duur is niet hetzelfde als goed, dus tsjah. Overigens door een Fender Hot Rod over een Classic Player 60s. Met een beetje geluk ben ik over een paar maandjes trotse eigenaar van de Repeater, want het is echt een zwaar gas pedaal

dml
15 juli 2009, 07:12
Ik heb 'm vandaag in een shootout ondervonden tegen:
T-Rex Replica
Boss DD-3
Boss DD-7
Line6 Echopark

En, de Repeater is verreweg de beste. Typisch was dat ik de Replica nog het slechtst vond (ondanks dat die het duurst is), maargoed duur is niet hetzelfde als goed, dus tsjah. Overigens door een Fender Hot Rod over een Classic Player 60s. Met een beetje geluk ben ik over een paar maandjes trotse eigenaar van de Repeater, want het is echt een zwaar gas pedaal


En in welke volgorde gaan ze volgens jou van slechtst naar goedst?

Comfortably Daniel
15 juli 2009, 07:27
@ Staon: tjah...smaken verschillen hè. ;) Je bent duidelijk meer van de digitale delay's.

Speeddemon
17 juli 2009, 12:22
2 vragen:
is de Dynamic mode hetzelfde als Ducking?

@Staon: wat vond je de verschillen tussen deze en de Line 6 Echo Park?
Die laatste gebruik ik al jaren naar tevredenheid, en als je weet wat ik aan delays thuis heb liggen... :supercool: (DM-2, AD9, MXR Analog Delay, DOD 680... oh nee.. die ligt al x jaar bij D_H. Work on it, dag nabit! :( )

Willlem
21 oktober 2009, 17:25
ik vrees dat ik het antwoord al weet, maar dit pedaal werkt alleen met zijn eigen adapter zeker? geen batterij-voeding mogelijk? want ik werk alleen met een 9 volts adapter en een daisy chain, maar dat gaat niet lukken ben ik bang?

Speeddemon
26 oktober 2009, 03:04
Heeft iemand de Repeater nou al eens met een Nova Delay e.a. vergeleken?

dml
26 oktober 2009, 10:02
Ja, ik.
Ten eerste werkt de Nova Repeater zowel met de bijgeleverde adapter als met een OneSpot. Op de behuizing van de NRep staat ook dat deze gevoed kan worden met 9-12V 300 mA. Dit geldt overigens ook voor de Nova Delay, die werkt ook prima met een OneSpot.
Ten tweede het vergelijk. De Nova Delay heb ik ook gehad en heb 'm in de winkel vergeleken met de NRep. De "engine" is van beide identiek. Ik vind de Tone-knop van de NRep in ieder geval fijner werken/ klinken dan de Digital-Analog-knop van de NDly, verder zijn ze helemaal identiek. Pluspunt van de NRep vind ik de kill-dry en de no-nonsense bediening. Pluspunt van de NDly is natuurlijk het hebben van geheugenplaatsen.
Voor € 149,- heb je met de NRep gewoon een goede delay, voor hetzelfde geld heb je ook een Boss DD7 maar de geluidskwaliteit van de NRep is (natuurlijk) vele malen beter. De NRep gebruik ik live i.c.m. een Koch Pedaltone.

O ja, Dynamic Delay is inderdaad hetzelfde als Ducking Delay.

Willlem
26 oktober 2009, 13:59
ok, fijn om te horen, dan is het nog steeds een optie!

Speeddemon
27 oktober 2009, 18:24
@Dml, thanks voor de info! Maar wel jammer dat die Dynamic Delay zelf z'n treshold regelt en dus niet instelbaar is... En in enkele situaties live, heeft het hebben van enkele presets wel de voorkeur...

Joene1988
27 oktober 2009, 22:22
De NOva Repeater... Ik heb hem!!

Goed pedaal, kwaliteit is echt goed (geluid) Ik heb hem laatst maar aangeschaft omdat ik een delaypedaal wilde met ingebouwde tap-tempo, en het op filmpjes ook lekker klonk...

Na testen bleek dat het echt een heerlijke sound heeft, met allerlei goede features die het voor mij een goed pedaal maken... Spill-over functie, kill dry, vibrato of chorus in je repeats etc etc. Het enige nadeel t.o.v. de NOva Delay is het ontbreken van pre-sets, maar dit is voor mij niet echt belangrijk...

Serieus een pedaal om over na te denken mocht je een delay pedaal zoeken, en niet eens heel erg duur (150)

Angel
28 oktober 2009, 09:41
Analoog hier, heb hem nu al enkele maanden en ben super tevreden ervan.
Super aanvulling naast mijn replica.