PDA

View Full Version : Fulltone pedalen in combi met een Marshall.... Gedverrrrrr



groovieguitarguus
1 april 2009, 00:03
Ik val een tijdje in bij een Rock-bandje. Nu spelen deze gasten 2x op koninginnedag, echter met een vaste backline die daar staat. In beide gevallen Marshall tops.
Nu dacht ik kom op... samen met de pedaaltjes die ik al had nog een digitale delay erbij en ik had een mooie oefenset.
(Mijn normale zet is Boogie 19" spul met wat pedaaltjes in de loops).

In combinatie met de Marshall is het geluid niet te pruimen!!! Krasserig en korrelig. Het is en JCM 900 waar ik op speel.

Nog suggesties om een wat romerige sound te kunnen creeëren.

Mijn pedaaltjes zijn 3x Fulltone: Fat-Boost / Fulldrive / OCD.

Thanx... Guus

Negative K3 fan
1 april 2009, 10:13
zet alle bright schakelaars uit, die kunnen vaak krasserigheid veroorzaken met pedalen.

daarnaast zou je kunnen proberen om de preamp volume wat omhoog te gooien.

en natuurlijk je EQ radicaal om gooien.

Nitefly7
1 april 2009, 12:06
wat je zou kunnen doen zijn 2 opties:

JCM900 zo 'clean' mogelijk zetten, en met je Fulltones 'gain staging' toepassen (toonregeling van Fulltones idd toch wel wijzigen)..
of JCM900 op een randje zetten en dan met wat lagere gain settings de Marshall het werk laten doen (JCM900's klinken IMHO voor rock 'wel ok'.. ik vond ze i.c.m. een OCD best te pruimen)..

heeft zo'n 900 een fx-loop? anders kun je natuurlijk gewoon je Mesa set door de fx-return/power amp laten lopen...!


Ik val een tijdje in bij een Rock-bandje. Nu spelen deze gasten 2x op koninginnedag, echter met een vaste backline die daar staat. In beide gevallen Marshall tops.
Nu dacht ik kom op... samen met de pedaaltjes die ik al had nog een digitale delay erbij en ik had een mooie oefenset.
(Mijn normale zet is Boogie 19" spul met wat pedaaltjes in de loops).

In combinatie met de Marshall is het geluid niet te pruimen!!! Krasserig en korrelig. Het is en JCM 900 waar ik op speel.

Nog suggesties om een wat romerige sound te kunnen creeëren.

Mijn pedaaltjes zijn 3x Fulltone: Fat-Boost / Fulldrive / OCD.

Thanx... Guus

groovieguitarguus
1 april 2009, 22:07
heeft zo'n 900 een fx-loop? anders kun je natuurlijk gewoon je Mesa set door de fx-return/power amp laten lopen...!

De Mesa meenemen is helaas GEEN optie... We moeten diep Amsterdam in en met openbaar vervoer... Anders wist ik het wel... ;-)

dacrow
1 april 2009, 22:39
Heb ook eens dat probleem gehad, dacht neem enkel mijn Box of rock mee en opgelost,
dikke tegenvaller !!!
Heb toen het gainstage van de amp gebruikt, klote als je eigen sound gewoon zijt...