PDA

View Full Version : Seagull S6+Eq of beter......



GEERT GITAAR
19 maart 2003, 19:24
ik ben al een paar maanden op zoek naar een ellektrisch-akoestische steelstring. Het blijkt niet mee te vallen om mijn wensen te combineren met m'n budget.....(€500-600,-). ik zoek een sobere gitaar met minimaal solid ceder top die klinkt als een catedraal..... Nu denk ik een goed snarenhout gevonden te hebben in een Seagull (Godin) S6 voor €590,-. Heeft iemand ervaring met zo'n ding of een beter idee?

guitarmusicman
19 maart 2003, 22:42
Op 2003-03-19 22:38, schreef guitarmusicman:


Op 2003-03-19 19:24, schreef GEERT GITAAR:
ik ben al een paar maanden op zoek naar een ellektrisch-akoestische steelstring. Het blijkt niet mee te vallen om mijn wensen te combineren met m'n budget.....(€500-600,-). ik zoek een sobere gitaar met minimaal solid ceder top die klinkt als een catedraal..... Nu denk ik een goed snarenhout gevonden te hebben in een Seagull (Godin) S6 voor €590,-. Heeft iemand ervaring met zo'n ding of een beter idee?


Dit is volgens mij een hele goede keus voor het budget. Zoals je zegt zoek je een sobere gitaar en dit is er zeker een. De gitaar is met de hand gemaakt in Canada en hierdoor maken ze gebruik van het beste toonhout omdat dit in het land zelf gemaakt wordt. Hierdoor hebben zij de grootste en beste keus. Doordat het een sobere gitaar is wordt alle aandacht aan het geluid en de kwaliteit van het instrument gegeven.
succes me je keus
Oh ja en ervaring, ik heb zelf de seagull S6 cedar en ik ben er erg tevreden over. Ik vind het trouwens niet een goede gitaar OMDAT ik hem heb, maar het is in deze prijsklasse gewoon een van de beste die ik heb kunnen vinden en horen. Speelt goed, prachtig geluid en sobere afwerking
Je zou ook nog kunnen kijken naar Furch, ART&LUTHERIE, en SIMON&PATRICK
succes

Ibanez RuleZ
19 maart 2003, 23:09
als je een gitaar met een ceder top zoekt, dan moet je inderdaad ook nog ff naar furch kijken. mijns insziens is die beter dan de seagull, die veel geslotener klinkt (bijna dof)in vergelijk met een furch (D21CR).

Harrald

GEERT GITAAR
20 maart 2003, 07:50
BEDANKT VOOR DE TIPS! IK HEB OOK OP EEN SIMON EN PATRICK GESPEELD BIJ POPPELIERS IN RIJSWIJK MAAR DIE KLINKT MINDER VOL DAN DE SEAGULL; TROUWENS WEL EEN GITAAR NAAR M'N SMAAK. EEN FURCH BEGINT ROND DE €625,- MAAR DAN MOET ER NOG EEN ELEMENT IN Α €250,- (BIJ VOX HUMANA IN VLAARDINGEN). DAN IS HET WEER NET TE DUUR VOOR ME. FURCH SPREEKT ME DUS WEL AAN MAAR M'N PORTEMONNEE DENKT DAAR ANDERS OVER.....

guitarmusicman
20 maart 2003, 14:15
ik had precies hetzelfde probleem, voor de PRIJS vind je volgens mij weinig gitaren die deze overtreffen

gertdm
20 maart 2003, 15:37
ik denk dat seagull een goeie keus is binnen het budget.
Toch had ik ook nog even rondgeneusd of er een Furch met piezo ergens 2e hands te koop was.
Akoesties namelijk beter dan Seagull.
Hoewel de oudere Furches misschien iets minder klasse hebben dan de nieuwe lichting die net uit is. Dat is helemaal om te watertanden.
I

GEERT GITAAR
20 maart 2003, 21:53
Nou moet ik zeggen dat ik op het punt heb gestaan om een tweedehands Furch D62-Lux te kopen voor €550,- (volgens de eigenaar nieuw fl.3000,--)Dit type kan ik trouwens nergens terugvinden en bij VoxHumana hadden ze nog nooit van de aanduiding "Lux" gehoord voor deze gitaar. Toch vond ik het een beetje te tricky; tweedehands. Garantie en service heb je dan natuurlijk niet en ik weet dan bijvoorbeeld ook niet niet of dat snarenhout een keer door de huiskamer gestuiterd is, snap je. Misschien ga ik toch maar eens kijken naar die Furch. Waar zou ik dan extra op moeten omdat 'tie niet nieuw is??

GEERT GITAAR
21 maart 2003, 12:38
Ik heb 't even nagekeken;die Furch is een type SJV 61 Lux (nr. 5742)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: GEERT GITAAR op 2003-03-21 13:10 ]</font>

Johnny65
23 maart 2003, 11:11
Ik heb ook zo'n gitaar (Seagull S6 + Cedar met Eq). Klinkt wel OK, wel donker qua toon. Dit heeft misschien wel te maken met de satin finished top. Heb je al een beslissing genomen? De mijne mag je hebben voor 575 euro incl. case.

GEERT GITAAR
23 maart 2003, 21:24
Bedankt voor het aanbod, maar als ik bij de plaatselijke muziekwinkel een nieuwe kan halen voor rond de €600,- dan kies ik niet voor een tweedehandse uit de andere kant van het land voor € 575,-.

Ik heb trouwens gehoord dat de afwerking qua lak van de seagull een stuk minder is dan bv een Furch. Als dat klopt, is het dan een vreemd idee om er zelf nog een laklaag op aan te brengen?

Johnny65
23 maart 2003, 23:22
Je had hem ook wel voor 500 euro mogen hebben. Wat betreft de laklaag, een stuk minder?? Weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de prijs/kwaliteit verhouding wel ok is.

moretel
24 maart 2003, 00:21
Ik heb ook een seagul uitgeprobeerd en vond het een prima gitaar, hij schijnt wat minder geschikt te zijn voor strummen heb ik me laten vertellen.

guitarmusicman
24 maart 2003, 08:56
de laklaag is niet van een slechtere kwaliteit. Wat ik vooral denk is dat het een hele andere laklaag is. De seagull heeft een satin laklaag en dit zorgt er voor dat het bovenblad vrij kan bewegen. Door deze laklaag is de gitaar echter wel kwetsbaarder voor krassen deukjes en stootjes. Zeer kwetsbaar dus. Maar dit heeft niks met de kwaliteit van de laklaag te maken. Het is gewoon de keuze van de lak.

Ibanez RuleZ
24 maart 2003, 17:05
Op 2003-03-21 12:38, schreef GEERT GITAAR:
Ik heb 't even nagekeken;die Furch is een type SJV 61 Lux (nr. 5742)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: GEERT GITAAR op 2003-03-21 13:10 ]</font>


is een heel erg oude (bijna 10 jaar denk ik wel, gezien het nummer). Ik zou m wel gaan proberen, want de duurdere series (waar ook die 6x bij hoorden) zijn erg goed. Dat ie tweedehands is, betekend alleen dat je ff goed moet kijken, maar het zijn echt wereldgitaren! Als ik die gitaar had gezien toen ik mijn gitaar ging kopen, was ik daar dus echt wel achter aan gegaan!

Harrald

GEERT GITAAR
28 maart 2003, 13:16
ik twijfel erg tussen Simon&amp;Patrick S&amp;P6 en de Seagull S6. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel maar weet iemand iets over kwaliteit- of eigenschapverschillen??

guitarmusicman
28 maart 2003, 16:27
uh..ik heb zelf de seagull 6 cedar (zo al gezegd). Tot mijn spijt krijg ik in de gaten dat het niet DE gitaar is voor het strummen. Ik weet hoe waarom dit komt maar ik heb het al enkele keren van anderen gehoord en daarbij merk ik zelf ook dat het op andere gitaren minder 'rommelig' klinkt.

Ik zou niet weten hoe dit komt. Iemand die het wel weet??????

Maar dit weet ik allemaal ook niet zeker eerlijk gezegd. Dit zeg ik om je er op te wijzen zodat je in ieder geval naar dat verschil moet luisteren als je de verschillende gitaren gaat proberen/beluisteren.
Veel succes!!
p.s ik heb een vage herinnering dat S&amp;P uit de zelfde fabrieken komen als die van Seagull, weet ik overigens ook niet zeker maar ze hadden wat met elkaar te maken volgens mij. Allebei onder GODIN ??


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guitarmusicman op 2003-03-28 16:28 ]</font>

GEERT GITAAR
28 maart 2003, 22:10
Ja, klopt. Zowel Seagull als Simon&amp;Patrick en ook Art&amp;Luthery komen uit de fabriek van Godin. Allemaal hebben ze een beetje dat eenvoudige wat me wel aanspreekt en zijn ze van goed canadees hout gebouwd. Eerlijk gezegd vind ik het retemoeilijk worden om een gitaar te kiezen van rond de € 600,- Ik wil er gewoon niet meer geld aan uitgeven maar merk steeds weer dat een gitaar die helemaal naar mijn smaak is duurder uitvalt... Gelukkig heb ik geen haast; ik loop mijn gitaar vast binnenkort tegen het lijf.Ik zal eens kritisch luiteren naat die Seagull of ik dat rommelige herken waar je (guitarmusicman) het over hebt; laat ik nog wel weten...

Funkandrocknroll
16 april 2003, 16:04
Seagull is volgens mij een goeie keus als je kijkt wat voor geluid je krijgt voor deze prijs. heb zelf ook een nieuwe

GEERT GITAAR
22 april 2003, 13:19
Eindelijk..... het ei is gelegd.
Ik heb van 't weekend mijn Seagull S6+ micro eq. besteld voor €600,-. Ik heb de afgelopen maanden op heel wat gitaartjes gespeeld en binnen mijn budget is dit voor mij de beste nieuwe gitaar die ik kon vinden. Als ik iets meer uit te geven had was het vast een Furch geworden en als ik helemaal niet op de centen hoefde te letten Martin of Lowden. Kortom; erg gelukkig met mijn keuze en nog wat over om van te dromen......

guitarmusicman
22 april 2003, 19:55
gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!
op wat voor een gitaar speelde je trouwens hiervoor?

Joe_scumbag
22 april 2003, 20:52
Ik heb enkele maanden geleden ook labg getwijfeld tussen Seagull S6 EQ en Furch. Furch klinkt beter maar met piezzo liggen ze toch een stuk over de 800 euro. Seagull is fantastische gitaar voor de prijs. Wil je echter een gitaar die iets meer in het oog springt, luister dan eens naar de Landola EJ85. Zeer fijne gitaar.

Niettemin veel succes met je aankoop!

GEERT GITAAR
5 mei 2003, 13:11
Ik heb een (elektrische) Westone Spectrum SX; met een Fender princeton Chorus versterker erg naar m'n zin. Akoestisch speelde ik op een spaanse gitaar waarvan de naam me even ontschoten is met een triplex waaiebomenhouten body en dito top. De laatste tijd speel ik steeds meer op dat bakkie en ben ιcht toe aan iets beters; aangestoken door vrienden met Furch en Lowden.... Ik heb trouwens nog even naar die Finse Landola EJ85 gekeken op internet en vind die minder mooi dan zijn canadeese concurrenten (smaken verschillen gelukkig!...)

Iedereen die met goede of minder goede adviesen is gekomen hartelijk bedankt; 't was erg leuk en leerzaam op dit forum. Wat mij betreft kan dit onderwerp nu van de site maar ik weet niet hoe dat moet....

fakruis
7 mei 2003, 12:10
Seagull, Simon&amp;Patrick en Art&amp;Lutherie komen allen uit dezelfde fabriek van de Canadees Godin. Alleen de gebruikte materialen vorm en de afwerking verschilt licht. Gekend om "goed en goedkoop".